بازدید 3660

حضور روحانی در حرم عبدالعظیم حسنی(ع)

رئیس‌جمهور لحظاتی پیش و همزمان با عاشورای حسینی با حضور در حرم مطهر حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همراه با عزاداران حسینی به اقامه عزا پرداخت.
کد خبر: ۴۴۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰ 04 November 2014
رئیس‌جمهور لحظاتی پیش و همزمان با عاشورای حسینی با حضور در حرم مطهر حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همراه با عزاداران حسینی به اقامه عزا پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی لحظاتی پیش و همزمان با عاشورای حسینی با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به زیارت حضرت سید الکریم (ع) و امامزادگان واجب‌التعظیم مجاورش تشرف یافت.

حجت‌الاسلام حسن روحانی با حضور در میان دسته‌های سینه‌زنی و عزاداری حاضر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) همراه آنان برای  سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش به اقامه عزا پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمد محمدی‌ ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع‌) حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات، نهاوندیان، سید حسین هاشمی استاندار تهران و هدایت‌الله جمالی‌پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و جمع کثیری از مسئولان استان تهران و شهرستان ری و مدیران و معاونان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) رئیس جمهور را در این حضور همراهی می‌کردند.

گفتنی است مراسم پرشور سوگواری حضرت سید‌الشهدا (ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از جمله بزرگترین مراسم عزاداری در سطح کشور است که حضور یکپارچه دسته‌های عزادار و برگزاری سینه‌زنی و زنجیرزنی به شکل سنتی حال و هوای خاصی را به این روزهای عزا و ماتم می‌بخشد.

روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ابتدای روز هیئت‌های عزاداری،‌سینه‌زنی و زنجیرزنی در صحن‌ها و مسیرهای منتهی به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسین (ع) عزاداری خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بنا بر سنت قدیمی، مقصد نهایی همه دسته‌های عزاداری در روز تاسوعا و عاشورای حسینی پس از مراسم سوگواری آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است و دسته‌های عزا با حضور در این بارگاه  به عزا می‌پردازند.

گفتنی است از لحظات ابتدایی این روز صحن‌ها، شبستان‌ها و مسیرهای منتهی به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مملو از جمعیت عزاداران حسینی است و عزاداران با حضور در این مراسم عزاداری باشکوه ضمن تجدیدبیعت با حضرت سید‌الشهدا (ع) و یاران باوفایش به ارزش‌های والای دین مبین اسلام ادای احترام کرده.

عزاداران حسینی امروز که به نام روز ملی استکبارستیزی در تقویم ایران اسلامی به ثبت رسیده است ضمن اقامه عزا برای سرور و سالار شهیدان و بزرگ مرد استکبارستیز نفرت و انزجار خود و خشم خود را از جنایات و ظلم و ستم مستکبران جهان اعلام داشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست