بازدید 2540

بودجه بحران باید صرف پیشگیری شود

کد خبر: ۴۴۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱ 28 October 2014
نماینده مردم نوشهر وچالوس در مجلس گفت: از سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات انتظار داریم بررسی لازم را صورت دهند تا مشخص شود چه سهمی از بودجه بحران و حوادث در جای دیگر هزینه می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، قاسم احمدی لاشکی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 6 آبان ماه) در نطق میان دستور خود با تسلیت ایام عزاداری شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان، گفت: بر خود وظیفه می دانم از همکارانم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به جهت سفر به استان مازندران و بررسی مشکلات آموزشی تشکر کرده و امیدوارم ماحصل این سفر رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی استان مازندران باشد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از حسینعلی شهریاری، ریاست کمیسیون بهداشت و درمان و خانم عالی عضو این کمیسیون به علت اینکه نتوانستم وقت خود را در اختیار آنها قرار دهم عذرخواهی کرده و از همین تریبون از وزیر کشور می خواهم به خواسته ایشان یعنی تأمین امنیت بیشتر در استان سیستان و بلوچستان رسیدگی کند.

وی در ادامه خطاب به رحمانی فضلی در رابطه با حادثه سیل اخیر در نوشهر و چالوس گفت: در عجبم که همه ما تنها ناظر شده ایم و شاهد افزایش زحمت سالیانه دوستان هلال احمر در امدادرسانی اولیه و توزیع مواد غذایی، موکت، پتو و غیره هستیم ضمن اینکه اخیرا حادثه سیلی نیز در استان گیلان به وقوع پیوست که موجبات نگرانی آقایان ندیمی و لاهوتی نمایندگان این استان را فراهم کرده است.

احمدی لاشکی بر همین اساس تصریح کرد: این در حالی است که غالب بودجه حوادثی کشور باید برای پیشگیری حادثه باشد اما اقدامات لازم کارشناسانه و فنی در این رابطه صورت نمی گیرد لذا از سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات انتظار داریم بررسی لازم را صورت دهند تا مشخص شود چه سهمی از بودجه بحران و حوادث در جای دیگر هزینه می شود.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس نهم از نوبخت و رحمانی فضلی خواست تا طرح جامعه سیلاب را در بودجه 94 برای شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت منظور کنند.

وی در ادامه خطاب به آخوندی گفت: از وزیر راه و شهرسازی به خاطر پیگیری موضوع ابرپروژه آزادراه تهران-شمال پس از نطق 15 مهر سال جاری بنده و حضور در کمیسیون عمران تشکر کرده و تأکید می کنم وعده ها در حد نامه باقی نماند.

احمدی لاشکی همچنین خطاب به علی نورزاد، معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: دستور اکید وزیر مبنی بر پیگیری فعال توافقات اخیر با بنیاد مستضعفان خطاب به شماست لذا با اینکه از سوابق کاری این بنیاد راضی نیستیم اما امیدواریم با حضور سعیدی کیا توافقات به نتیجه برسد و ملت ایران از بلاتکلیفی 20 ساله خارج شود.

نماینده مردم نوشهرو چالوس در مجلس نهم در ادامه با ابراز تأسف از عدم اجرا شدن مصوبه مجلس خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: علیرغم مصوبه مجلس شورای اسلامی بابت انعقاد قرارداد کار معین با بازرسان حوزه تنظیم بازار شاغل در وزارت صنعت، معدن و تجارت، این وزارتخانه اقدام به تنظیم پیش نویس مبنی بر واگذاری بازرسی به اتاق اصناف ایران به عنوان بخش خصوصی کرده که هم خلاف قانون بوده و هم موجبات نگرانی بازرسان را فراهم کرده است و این در حالی است که نمی توان وظیفه حاکمیتی را به غیر واگذار کرد لذا انتظار است به فوریت نسبت به اجرای قانون و مصوبه ماه های گذشته مجلس شورای اسلامی اقدام شود.

وی همچنین ضمن تشکر از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل اجرای طرح بنیادین تحول نظام سلامت یادآور شد: لازم است بازنگری مجدد در وضعیت ماماها، این قشر پر تلاش جامعه سلامت صورت گیرد تا حق این افراد نادیده گرفته نشود چرا که در طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده یکی از عناصر محوری و اثرگذار ماماها هستند.

احمدی لاشکی در ادامه با تشکر از سفرهای استانی رئیس جمهور، گفت: از رئیس جمهور درخواست می کنم قبل از سفر به استان مازندران زمینه ایجاد منطقه آزاد تجاری، نوشهر و چالوس را به جهت قدرشناسی از مردم شریف غرب استان مازندران در دستور کار قرار دهند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه از وزیر کشور خواست وضعیت تقسیمات کشوری را که در بن بست قرار گرفته است هرچه زودتر رها ساخته و این وضعیت را برای مردم مشخص کند.

وی افزود: از وزیر آموزش پرورش انتظار دارم قانون مربوط به اصلاحیه ماده 17 و تعیین تکلیف نیروهای خرید خدمات آموزشی و پیش دبستانی را حل کند که تأخیر بیش از این به صلاح نیست.

نماینده مردم نوشهرو چالوس در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: از هیأت رئیسه مجلس انتظار دارم بزرگواری کرده وضعیت موتورپول و روزهای دوشنبه را نیز برای همکاران حل کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی