بازدید 6779

توقف توزیع سلاح شکاری در ایران

وزیر دفاع در نشست مشترک سازمان محیط زیست و وزارت دفاع از توقف توزیع سلاح شکاری در داخل کشور و نظارت بر توزیع واردات این نوع سلاح خبر داد.
کد خبر: ۴۴۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸ 23 October 2014
وزیر دفاع در نشست مشترک سازمان محیط زیست و وزارت دفاع از توقف توزیع سلاح شکاری در داخل کشور و نظارت بر توزیع واردات این نوع سلاح خبر داد.

به گزارش مهر، معصومه ابتکار در این نشست که به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد با اشاره به فعالیت‌ها و نقش حفاظتی دو دستگاه، گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حفاظت از عرصه سرزمینی و کشور و هموطنان و سازمان حفاظت محیط زیست دفاع از عرصه طبیعت و محیط زیست و حق بهره‌مندی مردم از آب و خاک و زندگی سالم را به عهده دارد.

معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر شباهت ماهوی فعالیت دو دستگاه در حفاظت و دفاع، همچنین یادآوری سابقه مثبت همکاری‌های مشترک صورت گرفته در گذشته با دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اظهار کرد: همکاری بین دو دستگاه می‌تواند اثرات بسیار مثبتی در فعالیت‌ها و وظایف دو دستگاه داشته باشد.

او افزود: با توجه به صراحت بیانات و بخشنامه‌های مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت رعایت ضوابط و مقررات حوزه محیط زیست از سوی نیروهای مسلح که در اصل بیان نقشه راه از سوی ایشان برای برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در این خصوص است، هم افزایی و همکاری دو دستگاه به‌ویژه در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی بسیار راهگشا است. ابتکار مدیریت سبز و به‌خصوص ماده 190 این طرح را از زمینه‌های بسیار مناسب همکاری میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برشمرد و تصریح کرد: این اقدام علاوه بر منافعی که برای محیط زیست کشور دارد، منافع مهمی از جمله صرفه‌جویی و مدیریت صحیح منابع برای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را نیز به‌همراه دارد.

او با اشاره به تفاهمنامه‌ای که قرار است در آینده‌ای نزدیک میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به امضا برسد، اظهار کرد: این تفاهمنامه علاوه بر ایجاد همراستایی و هم‌افزایی درون دولتی، انعکاس بین‌المللی و منطقه‌ای بسیار مثبتی خواهد داشت، زیرا بیانگر میزان پایبندی و اهمیت محیط زیست در نگاه نیروهای مسلح کشور است. معاون رئیس‌جمهور ضمن تقدیر از اقدامات ارزنده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمینه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، اعلام کرد: سازمان حفاظت محیط زیست آماده هر گونه همکاری و همراهی و پشتیبانی در این زمینه است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن دعوت از متخصصان و شرکت‌های فعال در زمینه موضوعات زیست‌محیطی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست که اسفندماه سال‌جاری در تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد: بدون شک این حضور می‌تواند فرصت خوبی برای فعالیت در زمینه صنعت سبز باشد. 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با بیان اینکه حفظ محیط زیست و توجه به مسائل این حوزه از اصول وی در حوزه اداره وزارتخانه متبوعه خود است، گفت: بر همین اساس تمام همت من و همکارانم بر این است که صنایع آلاینده این دستگاه را حتی از حاشیه شهرها هم خارج کنیم و علاوه بر آن تمام ملاحظات زیست‌محیطی را نیز در فعالیت‌های خود در نظر بگیریم. حسین دهقان افزود: به منظور جلوگیری از هرنوع خسارتی بر محیط زیست و سلامت مردم، انجام کلیه اقدامات صنعتی خود را منوط به کسب مجوزهای لازم از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کرده‌ایم. او تاکید کرد: متعهد می‌شوم تا زمانی که در این مسئولیت هستم، با توجه به آگاهی که از حساسیت‌های دولت در حوزه محیط زیست دارم، کمتر از شما برای محیط زیست حس دلسوزی و مسئولیت نداشته باشم. دهقان افزود: به همین دلیل بود که توزیع سلاح شکاری در داخل کشور را متوقف کردیم و کنترل و نظارت خود بر توزیع و واردات این نوع سلاح را در کشور افزایش دادیم. 
پیش از این در دی ماه سال گذشته معاون محیط طبیعی سازمان محیط‌زیست در پی شکار تعداد زیادی گونه در معرض انقراض پلنگ در کشور و  با توجه به افزایش آمار شکار و صید اعلام کرد: از وزارت دفاع درخواست توقف تولید سلاح شکاری را کرده‌ایم.
 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی