بازدید 5572

هفت کشور پرخطر آلوده به ویروس ابولا

سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه‎ای اعلام کرد: تاکنون از 9 هزار و 936 فرد مبتلا به ویروس به ابولا 4 هزار و 877 نفر کشته شده اند.
کد خبر: ۴۴۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۹ 23 October 2014
سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه‎ای اعلام کرد: تاکنون از 9 هزار و 936 فرد مبتلا به ویروس به ابولا 4 هزار و 877 نفر کشته شده اند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه،  آمار قربانیان بیماری ابولا از هفت کشور لیبریا، سیرالئون، گینه، نیجریه، سنگال، اسپانیا و آمریکا گزارش شده است.

ابولا نوعی بیماری ویروسی و کشنده است که از ویروسی به همین نام ناشی می‌شود. نام ویروس این بیماری از یکی از رودخانه‌های کشور زئیر، که امروزه جمهوری دموکراتیک کنگو نام دارد، گرفته شده است. این بیماری برای اولین بار در کشور کنگو دیده شد. نشانه‌های این بیماری معمولاً دو روز تا سه هفته بعد از تماس با ویروس و به صورت تب، گلودرد، دردهای ماهیچه‌ای و سردرد ظاهر می‌شوند. معمولاً حالت تهوع و همچنین کاهش عملکرد کبد و کلیه‌ها به دنبال این موارد می‌آیند. در این زمان، مبتلایان دچار خونریزی شدید می‌شوند.

این ویروس از طریق تماس با خون یا مایعات بدن حیوان آلوده منتقل می‌شود که معمولاً شامل میمون‌ها و یا خفاش‌های میوه‌خوار هستند.  انتقال بیماری از طریق هوا هنوز در محیط طبیعی به ثبت نرسیده است.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی