بازدید 13025
۱
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

ادعای مقام ارشد رژیم اسرائیل درباره مذاکرات هسته ای ایران

برگزاری مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ در سطح کار‌شناسی، اظهارات یک مقام رژیم اسرائیل درباره مذاکرات هسته‌ای ایران، درخواست ایران برای اتحاد کشورهای منطقه علیه تروریسم، اعلام کمک ایران به حزب‌الله و ارتش لبنان و بازتاب فراخوانده شدن سفیر پاکستان در ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۴۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵ 20 October 2014
برگزاری مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ در سطح کار‌شناسی، اظهارات یک مقام رژیم اسرائیل درباره مذاکرات هسته‌ای ایران، درخواست ایران برای اتحاد کشورهای منطقه علیه تروریسم، اعلام کمک ایران به حزب‌الله و ارتش لبنان و بازتاب فراخوانده شدن سفیر پاکستان در ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
به گزارش «تابناک»، اخبار مربوط به متن و حواشی مذاکرات هسته‌ای ایران، امروز بخشی از مطالب مطبوعات بین‌المللی را از آن خود کرده است. در این زمینه، روزنامه «گالف تودی» خبر برگزاری دور جدید گفت‌و‌گوهای کار‌شناسی ایران و گروه ۱+ ۵ را مورد توجه قرار داده است.

این روزنامه می‌نویسد، مذاکرات ایران و ۱+ ۵ در سطح کار‌شناسان، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در وین برگزار خواهد شد. سید عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران ضمن بیان این موضوع گفته، تاریخ دیدار سه‌جانبه بعدی میان وزرای خارجه ایران و آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز بعداً اعلام خواهد شد.
 
در این میان، نگرانی مقامات رژیم اسرائیل از جدی شدن احتمال دستیابی ایران و غرب به توافقی در موضوع هسته‌ای روز به روز شدت می‌یابد. سایت خبری «آروتز شوا» با انتشار مطلبی در این زمینه، اظهارات وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم اسرائیل را بازتاب داده که گفته، مذاکرات هسته‌ای ایران در مسیری اشتباه در جریان است.

به نوشته این سایت، یووال استینیتز در مطلبی که در این زمینه در روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرده، اظهار داشته، رژیم اسرائیل عمیقاً نسبت به سمت و سو‌ مذاکرات هسته‌ای ایران و به ویژه موضوع اصلی، یعنی غنی‌سازی اورانیوم، نگران است. وی مدعی شده هیچ تغییر اساسی در مواضع ایران در مذاکرات دیده نشده است.
اما موضوع درخواست ایران برای اتحاد کشورهای منطقه علیه تروریسم، موضوعی است که مورد توجه خبرگزاری کویت قرار گرفته است. این خبرگزاری می‌نویسد، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، از کشورهای منطقه خواسته در مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه با یکدیگر متحد شوند تا بتوانند سرانجام این گروه‌ها را از میان ببرند.

روحانی در این زمینه گفته: «گروه‌های تروریستی باید از منطقه بیرون رانده شوند و از انجام اقدامات مجرمانه از سوی آن‌ها جلوگیری شود. اتحاد همه کشورهای منطقه ضروری است». وی در ادامه بر حمایت ایران از مردم منطقه، از جمله مردم سوریه، لبنان و عراق که در حال مبارزه با تروریسم هستند، تأکید کرده است.
در مطلبی دیگر کم و بیش در همین زمینه، روزنامه «تایمز اسرائیل» به موضوع وعده کمک ایران به ارتش لبنان و حزب‌الله پرداخته است. این روزنامه می‌نویسد، ایران اعلام کرده آماده کمک به ارتش لبنان و همچنین حزب الله برای مبارزه با تروریست‌هاست.

این روزنامه به نقل از علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران می‌نویسد: «حمایت از ملت لبنان، ارتش و مقاومت، همچنان در دستور کار ایران است». علی شمخانی ضمن بیان این مطلب گفته، ایران آماده انتقال تجربیات خود به منظور ارتقای امنیت در لبنان و منطقه و همچنین مبارزه با تروریست‌هاست.
 
در پایان از روز گذشته تاکنون، موضوع احضار سفیر پاکستان در ایران به وزارت امور خارجه، مورد توجه برخی ‌مطبوعات و رسانه‌ها، به ویژه مطبوعات پاکستانی قرار گرفته است. روزنامه «پاکستان تودی» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، ایران سفیر پاکستان را احضار کرده و از وی ‌خواسته گام‌هایی فوری برای توقف حملات تروریست‌ها و شورشیان ـ که سبب بروز درگیری‌های خونبار در مرز دو کشور شده ـ برداشته شود. این روزنامه اشاره می‌کند، در پی رخدادهای اخیر در مرز دو کشور، سفیر ایران در پاکستان نیز به وزارت خارجه این کشور احضار شده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
عرب ها بیشتر از اسراییل نگران هستند و گنده گویی های انان را می خوانیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی