بازدید 8482
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

تلاش وزیر جنگ رژیم اسرائیل برای جلوگیری از توافق هسته‌ای ایران

توجه مطبوعات بین‌المللی به خبر درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی، بازتاب سخنان مقام معظم رهبری درباره عوامل شکل‌گیری گروه داعش، وعده کمک ایران به عراق برای مبارزه با تروریست‌های داعش، اظهارات یک مقام اسرائیلی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و بازداشت چند جاسوس وابسته به سرویس‌های خارجی در بوشهر، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۴۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 22 October 2014
تلاش وزیر جنگ رژیم اسرائیل برای جلوگیری از توافق هسته‌ای ایرانتوجه مطبوعات بین‌المللی به خبر درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی، بازتاب سخنان مقام معظم رهبری درباره عوامل شکل‌گیری گروه داعش، وعده کمک ایران به عراق برای مبارزه با تروریست‌های داعش، اظهارات یک مقام اسرائیلی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و بازداشت چند جاسوس وابسته به سرویس‌های خارجی در بوشهر، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، خبر درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان، مهم‌ترین موضوعی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه مطبوعات بین‌المللی قرار گرفته است.

روزنامه «تودی زمان» از جمله آخرین مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی، از روحانیون برجسته ایران که ریاست مهم‌ترین نهاد روحانیون در این کشور را بر عهده داشت، در ‌۸۳ سالگی درگذشت. تودی زمان در مطلب خود به سوابق آیت‌الله مهدوی کنی پرداخته و می‌نویسد، ایشان از ماه مارس ۲۰۱۱ ریاست مجلس خبرگان را در ایران بر عهده داشت و پیشتر در دهه ۱۹۸۰، در حکم نخست‌وزیر موقت و وزیر کشور نیز خدمت کرده بود.


سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری درباره عوامل و زمینه‌های شکل‌گیری گروه تروریستی داعش، از دیگر موضوعاتی است که در مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی بازتاب یافته است.

خبرگزاری «رویترز» می‌نویسد، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران کشورهای غربی را عامل ظهور داعش در عراق و سوریه دانسته و گفته، این کشور‌ها نباید در ژئوپلیتیک منطقه دخالت کنند. این خبرگزاری به نقل از رهبر انقلاب می‌نویسد، وضعیت غامض کنونی نتیجه اقدامات غیرمسئولانه قدرت‌های خارجی و برخی کشورهای خاص منطقه در سوریه است.

در این مطلب همچنین اشاره شده که مقام معظم رهبری از دولت عراق به سبب عدم اجازه استفاده از خاکش برای اقدام علیه دولت سوریه قدردانی کرده‌اند.

در همین زمینه، روزنامه «گالف تودی» به موضوع سفر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق به ایران پرداخته و می‌نویسد، در حالی که ناآرامی‌ها در عراق ادامه داشته و حمله تروریستی روز گذشته در این کشور به کشته شدن ۳۰ تن منجر شد، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرده، کشورش در مبارزه عراق با داعش، در کنار این کشور خواهد ایستاد.

روحانی همچنین گفته، ایران به تأمین اسلحه و مشاوران نظامی برای عراق ادامه خواهد داد. گالف تودی اشاره می‌کند که رئیس جمهور ایران در سخنان خود از آمریکا به سبب ‌حمایت ناکافی از عراق در مقابل ناآرامی‌های فزاینده در این کشور انتقاد کرده است.

اما در میان دیگر موضوعات، سایت خبری «آروتز شوا» به سفر وزیر جنگ رژیم اسرائیل به آمریکا پرداخته و اظهارات وی در دیدار با وزیر دفاع آمریکا را بازتاب داده است. به نوشته این سایت، موشه یعالون اظهار داشته، وی و همتای آمریکایی خود در نگرانی از مسیر مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی با یکدیگر اشتراک نظر دارند.

وی در این زمینه گفته: «موضوع ایران قطعاً باعث نگرانی ماست. این مسأله که آیا توافقی ‌خواهد شد و این توافق ‌چگونه خواهد بود، ما را نگران می‌کند. من اینجا درباره این موضوع صحبت کردم و پشت درهای بسته، ما نگرانی‌های خود را ابراز کردیم».

در پایان برخی ‌مطبوعات و رسانه‌ها، از جمله «تایمز اسرائیل» به موضوع بازداشت تعدادی جاسوس در بوشهر توجه نشان داده‌اند. این روزنامه می‌نویسد، یک مقام ایرانی اعلام کرده، نیروهای امنیتی این کشور تعدادی جاسوس را در بوشهر، محل استقرار نیروگاه هسته‌ای این کشور بازداشت کرده‌اند.

در این مطلب اشاره شده که سید محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران گفته، افراد بازداشت شده در زمینه جاسوسی و گردآوری اطلاعات فعالیت می‌کرده و در خدمت سرویس‌های اطلاعاتی خارجی بوده‌اند. تایمز اسرائیل اشاره می‌کند، ‌هنوز مشخص نیست شمار افراد بازداشت شده چند تن بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس