بازدید 53155
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

ادعاهای جدید وزارت خارجه ترکیه علیه ایران

بازتاب موضع‌گیری خطیب جمعه تهران علیه حکم اعدام آیت‌الله نمر، احضار سفیر ایران در ترکیه به وزارت خارجه این کشور، موضع جدید پاکستان درباره وقایع تروریستی اخیر در مرز ایران با این کشور، بررسی چشم‌اندازهای اقتصادی ایران برای تجارت با اروپا و رزمایش مشترک دریایی ایران و روسیه، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۴۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 18 October 2014
ادعاهای جدید وزارت خارجه ترکیه علیه ایرانبازتاب موضع‌گیری خطیب جمعه تهران علیه حکم اعدام آیت‌الله نمر، احضار سفیر ایران در ترکیه به وزارت خارجه این کشور، موضع جدید پاکستان درباره وقایع تروریستی اخیر در مرز ایران با این کشور، بررسی چشم‌اندازهای اقتصادی ایران برای تجارت با اروپا و رزمایش مشترک دریایی ایران و روسیه، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

ادعاهای جدید وزارت خارجه ترکیه علیه ایران

به گزارش «تابناک»، بخشی از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به مسائل گوناگون منطقه‌ای اختصاص دارد. در این زمینه، برخی ‌مطبوعات و رسانه‌ها، از جمله «ریانووستی» روسیه مواضع خطیب جمعه تهران درباره صدور حکم اعدام برای آیت الله نمر از سوی دولت عربستان سعودی را بازتاب داده‌اند.

این خبرگزاری می‌نویسد، یک روحانی ارشد ایرانی هشدار داده که اگر عربستان سعودی ماجرای اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته عربستانی را ادامه دهد، بهای سنگینی خواهد پرداخت. آیت‌الله سید احمد خاتمی در این زمینه خطاب به مقامات سعودی گفته: «اعدام این روحانی پیامدهای سختی خواهد داشت و شما بهای سنگینی پرداخت خواهید کرد». 

ادعاهای جدید وزارت خارجه ترکیه علیه ایران

اما اقدام جدید دولت ترکیه علیه ایران واکنش این دولت به موضع‌گیری‌های مقامات ایرانی، موضوعی است که مورد توجه روزنامه «حریت» قرار گرفته است. این روزنامه می‌نویسد در پی اظهارنظرهای متعدد مقامات ایرانی در انتقاد از سیاست‌های آنکارا در سوریه، وزارت خارجه ترکیه، علیرضا بیگدلی، سفیر ایران در این کشور را فراخوانده است.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در این زمینه اظهار داشته: «ترکیه برای انجام اقدام لازم در چهارچوب حقوق بین الملل علیه تهدید موجود نسبت به امنیت ملی‌اش، نیازی به اجازه از هیچ کسی ندارد». این مقام ترکیه‌ای در ادامه مدعی شده، ایران حامی دولت سوریه بوده که این دولت سبب شکل‌گیری مسأله تروریسم در منطقه شده است.

ادعاهای جدید وزارت خارجه ترکیه علیه ایران

در همین حال، دولت پاکستان نیز خواستار ارائه شواهدی از سوی ایران، مبنی بر دخالت عوامل این کشور در وقوع اقدامات تروریستی اخیر در مناطق مرزی شده است. به نوشته روزنامه «اکسپرس تریبیون»، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اظهار داشته، اگر ایران شواهدی مبنی بر حضور عوامل پاکستانی در فعالیت‌های تروریستی اخیر دارد، باید این شواهد را ارائه کرده و از اتهام زنی به پاکستان خودداری کند.

این مقام پاکستانی مدعی شده، بنا بر شواهدی که دولتش در دست دارد، رویدادهای اخیر در ‌خاک ایران و به دست افرادی که خود ایرانی بوده‌اند، انجام گرفته و ایران نباید این مسأله را به عوامل خارجی نسبت دهد. 

ادعاهای جدید وزارت خارجه ترکیه علیه ایران

اما در مطلبی اقتصادی، روزنامه «الشرق الاوسط» از تمایل شرکت‌های تجاری اروپایی برای ورود به بازار ایران پس از برداشته شدن تحریم‌های موجود علیه ایران خبر داده است. این روزنامه می‌نویسد، در نخستین مجمع ایران و اروپا که روزهای پانزدهم و شانزدهم ‌‌اکتبر در لندن برگزار شد، موضوع پتانسیل‌های بازار ایران پس از برداشته شدن تحریم‌های بین‌‌المللی، بیش از سایر موضوعات مورد توجه قرار داشت.

به نوشته این روزنامه، هدف اصلی برگزاری این مجمع که از سوی برخی شرکت‌های ایرانی با همکاری روزنامه «صدای اروپا» سازمان داده شده بود، آماده‌سازی لازم و ارزیابی چشم‌انداز تجارت و سرمایه‌گذاری ایران در دوره پس از تحریم‌ها بود.

ادعاهای جدید وزارت خارجه ترکیه علیه ایران

در پایان در میان دیگر مطالب، روزنامه «تایمز اسرائیل» موضوع برگزاری یک رزمایش مشترک دریایی از سوی ایران و روسیه را مورد توجه قرار داده است. این روزنامه به نقل از منابع خبری داخلی ایران می‌نویسد، پس از آنکه دو کشور ایران و روسیه یک رزمایش مشترک سه روزه را در دریای خزر برگزار نمودند، ناوهای جنگی روس که در بندری در شمال ایران پهلو گرفته بودند به سوی کشور خود بازگشتند.

این روزنامه می‌نویسد، بر پایه گزارش‌های رسمی، ناوهای مذکور در بندر انزلی پهلو گرفته بودند؛ اما هیچ جزئیات دیگری درباره حضور و نحوه عملیات آن‌ها در جریان رزمایش منتشر نشده است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۱
انتشار یافته: ۲۶
تنش همزمان با دو کشور ترکیه و پاکستان با مصالح و منافع انقلاب اسلامی همخوانی ندارد. تکمیل پروژه بستن مرزهای شرقی کشور به روی تبهکاران و قاچاقچیان باید در اولویت قرار گیرد.
در مورد ترکیه باید گفت که کارگزاری اردوغان به نفع استکبار غرب در حالی است که با اعمال محدودیت های بی سابقه سدهای بزرگی روی سرچشمه های سه رودخانه بزرگ ارس، دجله و فرات احداث می کند. به طوری که گفته می شود علت بروز ریزگردها ناشی از کاهش شدید دبی رودخانه های دجله و فرات در عراق می باشد. ضمنا ترکیه با استفاده از دو خط لوله، گاز مورد نیاز خود را با مانورها و اما و اگرها از دو کشور ایران و روسیه وارد می کند. برای اعمال فشار به این کشور در آستانه فصل سرما شاید یهتر باشد با هماهنگی روسیه گاز ارسالی کاهش یابد یا حتی قطع شود. با این کار هر چند هزینه هایی برای ما و روسیه می تواند در بر داشته باشد؛ می توان فشارهای لازم را به ترکیه و اروپا وارد ساخت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
احسنت من هم با شما موافقم
ابراهیم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
میفرمایید با هماهنگی روسیه گاز ارسالی کاهش یابد؟! این کشور ثابت کرده اونقدر بی ریشه و نامرده که در هر لحظه امکان داره متحدانش رو به منافعش بفروشه. اگر ما بخواهیم صادرات گاز به ترکیه رو در محدودیت قرار بدیم فورا این محدودیت با صادرات گاز بیشتر از سوری روسیه ی روسیاه جبران خواهد شد. مطمئن باش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
خیلی ببخشید تا الان که باهاشون خوب بودیم چه لطفی بما کردن میشه یک نمونه بگی؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
خدا نکنه مملکت دست آدمایی مثل شما بیافته. مثل یزید که آب را بر مردم بست ما هم گاز را بر مردم ببندیم؟ مردم چه گناهی کرده اند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
ناصر جان انگار شما از قراردادهای بین المللی هیچ چیزی نمیدانید؟؟؟؟ عدم اجرای قراردادها به این راحتی نیست. لطفا احساسی ننویسید. سیاست مداران ما خودشان بهتر بلدن چطوری جواب بدن
محمد
| Luxembourg |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
ما اگر فشار گازمون و صادرات گاز به ترکیه رو کم کنیم روسیه از این فرصت استفاده میکنه و جای میرو در صادرات گاز میگیره. روس بهیچ عنوان قابل اعتماد نیست.
تركيه در سطح وسيع تروريست ها بخصوص داعش را آموزش مي دهد، واز نظر مالي وتسليحاتي حمايت مي كند .
لذا تركيه آتشي را كه براي ديگران براه انداخته بايد خودش هم در آن بسوزد.
پاکستان حاا مدرک می خاد خوب این تروریست ها از آسمان که هبوط نمی کنند از پاکستان می آیند
به نظراینحانب چنین میرسد که کشورمادریک منطقه قرارگزفته وبه جاست که زمینه ارتباط باهمسایگان ازسعه صدربرخودارباشد.بنابزاین آنهانیزلازم است ازشایعه پرکنی وتشنج آمیزخوداری کنند.
لعنت برحکومت نوعثمانی ترکیه مخصوصآ"اردوغان خائن که مسوول ریختن خون انسانهای زیادی درمنطقه می شوند.
پيشنهادونظرات آقاي آل مهدي درست است كه كمي متناقض است ولي خوب است
جريمه اي كه بخاطر قراداد گازي بسته ايم را چه كنيم فكر نمي كني مقامات تركيه به دادگاههاي بين المللي مراجعه كنند؟
باید در روابط تجاری با ترکیه تجدید نظر کرد تا ادب شوند
پاسخ ها
طاها
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
ببخشید اقا محسن مگه تجارت کشکه
ما که کلا تحریم هستیم از این طرف هم قیمت نفت داره روز به روز میاد پایین و کسری بودجه دولت داره به یه معضل تبدیل میشه از اون طرف هم گاز روسیه رو قطع کنیم؟؟؟؟؟؟
اون موقع ارز از کجا بیاد داخل؟
این واکنشها این معنی را می دهد که ایران دارد کارش را درست انجام می دهد.مذاکرات هسته ای به نتیجه مطلوب رسیده و سیاست خارجی هوشمندانه ایران کم کم نشانه های مثبت خود را بروز می دهد.شیر دارد روی پاهایش می ایستد و ژاندارم منطقه دارد بر می گردد.معلومه که عصبانی هستند.
در برابر ترکیه خیلی مدارا کرده ایم باید یک هشدار جدی بگیرند تا سر عقل بیایند
ترکیه از آمریکا 100 برابر بدتره.مانند کفتار عمل میکنه.
تنها را ایجاد ارتباط قوی و بیشتر با تمام دنیا است
تنها همسایه صنعتی و اقتصادی ما ترکیه است و اکثرا ما ها رفته ایم و دیده ایم.پس بهتر است اجازه ندهیم این رابطه کم رنگ شود. بهتر است رو حیه جنگ طلبی خود را در کار کردن و علم و .. صرف کنیم
گسترش روابط و دوستی های واقعی در منطقه و جهان راه حل واقعی است
ایران برنده منازعات اخیر خاورمیانه است. ترکیه در منجل آب داعش و کرد ها اسیر شده است.
ایران برنده منازعات اخیر خاورمیانه است. ترکیه در منجل آب داعش و کرد ها اسیر شده است.
اجناس ترکیه ای و مسافرت ها ی عید به آنتالیا و ترکیه را جلوشان رابگیرید!!!!!!!!!!!
به وزارت خارجه ترکیه باید گفت سوریه قربانی تروریسم است نه مسبب آن، شکل گیری تروریسم نیز بدست خود شما به همراهی آمریکا و دیگر نوکران و سرسپردگانش صورت گرفته.
اگر ترکیه تمام حق گاز را داده که هیچی اگر نداده لطفا گاز را به این بهانه قطع کنید تا جواب های هوی شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی