بازدید 15727
انتشار پشت پرده كناره‌گيري لژیونر از تيم ملي؛

فريدون زندي: تا مایلی‏کهن سرمربي تيم ملي است، به ايران برنمي‌گردم

هر وقت كه به تيم ملي دعوت مي‌شدم مي‌گفت زندي بلد نيست به توپ ضربه بزند. زندي شوت كردن هم بلد نيست و اصلا نمي‌تواند فوتبال بازي كند! خبرها را به من مي‌دادند و مصاحبه‌هايي كه مايلي‌كهن عليه من انجام مي‌داد را برايم مي‌خواندند. يادم است قبل از بازي با امارات هم مايلي‌كهن از من انتقاد كرده بود. در آن بازي گل نجات ايران را من زدم و از همه بازيكنان هم بهتر بودم. در ايران هيچ كس هواي من را نداشت. من براي آنها غريبه اي بودم كه از آلمان آمده بود.
کد خبر: ۴۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۵ 18 April 2009

همين چند روز پيش بود كه مصاحبه‌اي از فريدون زندي در شبكه «جام‌جم» همه كساني را كه بيننده اين برنامه بودند، تحت تاثير قرار داد. بغضي گلويش را مي‌فشرد و حرفي را كه مي‌خواست، نمي‌توانست براحتي بزند! تا اين‌كه پس از كلي طفره رفتن و صحبت در مورد ليگ قبرس، فريدون بالاخره تعارف را كنار گذاشت و با صدايي لرزان گفت: «از تيم ملي انصراف مي‌دهم.» همين و بس.

او ديگر حرفي نزد و ادامه صحبت‌هاي فريدون هم پخش نشد كه دليل انصراف او از تيم ملي مشخص شود. او آخرين بازيش براي تيم ملي را مقابل عربستان (در دور رفت) انجام داده بود. آيا اين آخرين بازي فريدون براي تيم ملي ايران است؟ يك هفته پس از اين اتفاق و در حالي كه تلفن همراه زندي شبانه‌روز خاموش بود، بالاخره در يكي از بعد از ظهر‌هاي بهاري پس از صداي بوق آزاد تلفنش صداي فريدون از آن طرف خط شنيده شد. او تمايلي به حرف زدن نداشت و اصرار مي‌كرد كه نمي‌خواهد صحبت كند؛‌ اما به نظر آرام و قرار نداشت و مي‌خواست همه آن چيزي را كه در دلش باقي مانده روي دايره بريزد.

زندي در گفتگو با جام‌جم حرف‌هايي زد كه به نظر خيلي وقت بود در سينه نگه داشته بود. او دليل اين‌كه از تيم ملي هم انصراف داده را گفت، ولي هنوز هم كه هنوز است، ايران را دوست دارد و ... . ياد نخستين عكسي كه او با پرچم ايران گرفته بود، ياد نخستين گلي كه براي تيم ملي زد و ياد تمام حرف‌هايي كه با تلفظ نادرست و به زبان فارسي مي‌زد، آيا او ديگر براي تيم ملي ايران بازي نمي‌كند؟

چه اتفاقي افتاده؟ زندي بدون اين كه حرفي در مورد خداحافظي بزند از حضور در تيم ملي ايران انصراف داده است؟
بله. تصميم به اين كار گرفته‌ام و آن را در گفتگو با يكي از شبكه‌ها اعلام كردم. ديگر نمي‌خواهم براي تيم ملي ايران بازي كنم. ديگر خسته شده‌ام و مي‌خواهم مدتي استراحت كنم.

اما اين دليل قانع‌كننده‌اي نيست. زندي عاشق فوتبال ايران بود و تلاش زيادي كرد تا توانست پيراهن تيم ملي را تن كند.

نمي‌شود همه حرف‌ها را زد. به همين دليل هم نمي‌خواهم در مورد آن حرفي بزنم. فقط تصميم گرفتم كه ديگر براي تيم ملي ايران بازي نكنم.

آيا دلخوري زندي به دليل دعوت نشدن به تيم ملي است يا اين‌كه فريدون با كسي مشكل دارد؟
نه چه مشكلي. به هر حال من هم براي خودم فاكتور‌هايي دارم و وقتي خارج از آن چارچوب‌ها با من برخورد مي‌شود بايد چه كاري بكنم؟ در ايران رفتارها با من خيلي بد بود. خيلي‌ها اصلا من را ايراني نمي‌دانستند.

انگار كه از كره مريخ آمده بودم و با آنها فرق داشتم. هر بار كه براي تيم ملي خوب بازي مي‌كردم در اردوي بعد از من دعوت نمي‌كردند. نمي‌دانم اسمش را چه مي‌گذارند، اما اين طرز برخورد‌ها اصلا منصفانه نيست.

اينها باعث مي‌شود آدم ديگر قيد بازي كردن براي تيم ملي را بزند. آن زمان خيلي عصباني مي‌شدم، اما حالا سعي كرده‌ام با شرايط كنار بيايم. صادقانه بگويم هميشه مجبور بودم براي جايگاهم در تيم ملي بجنگم. من از اين ناراحتم؛ ‌البته اين مبارزه‌اي‌ است كه با افتخار انجام دادم، اما تا به حال در مجموع براي تيم ملي بد كار نكرده‌ام. در واقع در تمام بازي‌هايي كه براي تيم ملي فيكس بازي كرده‌ام فقط 2 بار باخته‌ايم.

منظورت علي دايي است؟ چون او سرمربي تيم ملي بود و اگر هم به تيم ملي دعوت نمي‌شدي نظر شخصي او بوده.
من اسمي ‌از كسي نبردم، اما نمي‌دانم چقدر اين حرف را باور مي‌كنيد كه من از دايي بدي نديدم،‌ ولي دليلي براي دعوت نشدنم پيدا نكردم. حرف زدن در اين مورد عصباني‌ام مي‌كند.

تا به حال روي اين موضوع فكر نكرده‌اي؟ به نظرت به دليل مسائل فني نيست كه فريدون را به تيم ملي دعوت نمي‌كنند؟
نه. بعيد است، چون به نظر خودم در حال حاضر آماده‌ترين بازيكن ايران هستم. از روزي كه به ايران آمدم مشكلات زيادي داشتم، اما دايي با من مشكلي نداشت.

پس چه اتفاقي مي‌تواند فريدون را از تيم ملي دور كند؟
فدراسيون، طرز تفكرات و ... خيلي‌ها حتي به اين گير مي‌دهند كه چون در ليگ قبرس بازي مي‌كنم به تيم ملي دعوت نمي‌شوم. اما مشكل جاي ديگري است!

تو از مشكلي حرف مي‌زني كه مي‌داني چه چيز يا چه كسي است؛ اما تلاش مي‌كني آن را محفوظ نگه‌داري.
هر بار كه براي تيم ملي خوب بازي ‌كردم در اردوي بعد از من دعوت نكردند. نمي‌دانم اسمش را چه مي‌گذارند، اما اين طرز برخورد‌ منصفانه نيست

مي‌خواهم مشكل خودم را به ديگران بروز بدهم. دوست ندارم كسي فكر كند به خاطر او قيد همه چيز را مي‌زنم. مي‌خواهم بگويم من به خاطر سرمربي جديد ايران از بازي كردن انصراف دادم تا وقتي ايشان سرمربي باشد. فريدون به تيم ملي فكر نمي‌كند!

چرا مايلي‌كهن؟چه مشكلي با او داشتي؟
او مدام از من انتقاد مي‌كرد. هر وقت كه به تيم ملي دعوت مي‌شدم مي‌گفت زندي بلد نيست به توپ ضربه بزند. زندي شوت كردن هم بلد نيست و اصلا نمي‌تواند فوتبال بازي كند! خبرها را به من مي‌دادند و مصاحبه‌هايي كه مايلي‌كهن عليه من انجام مي‌داد را برايم مي‌خواندند. يادم است قبل از بازي با امارات هم مايلي‌كهن از من انتقاد كرده بود. در آن بازي گل نجات ايران را من زدم و از همه بازيكنان هم بهتر بودم. در ايران هيچ كس هواي من را نداشت. من براي آنها غريبه اي بودم كه از آلمان آمده بود.

يعني به خاطر مايلي‌كهن و...
تا زماني كه او سرمربي تيم ملي است ديگر به ايران بر نمي‌گردم.

حالا شناختي از مايلي‌كهن داري؟
زياد نه؛ اما مي‌دانم كه در ايران خيلي‌ها دوستش دارند.

به نظرت ايران با او به جام جهاني صعود مي‌كند؟
نمي‌دانم. اما دوست دارم ايران به جام جهاني برود.من هم ايراني هستم و دوست دارم مثل بقيه ايراني‌ها تيمم را در جام جهاني ببينم.

از ليگ قبرس چه خبر؟ فريدون گل‌هاي زيادي را براي آلكي زده است؟
خوشبختانه اينجا همه چيز خوب است. پس از رفع مصدوميتم تقريبا در تمام بازي‌ها بازي كرده‌ام. در بيشتر آنها هم يا گل زده‌ام يا پاس گل داده‌ام تا اينجا 9 گل براي آلكي زده‌ام.

با اين حال تيم شما در خطر سقوط قرار دارد.
خب باشگاه ما هم مثل بقيه باشگاه‌هاي جهان با مشكل مالي روبه‌رو شده است. همين باعث شده تا بازيكنان روحيه خود را از دست بدهند. آنها چند ماهي است كه پول نگرفته‌اند. با اين حال تمام تلاشمان اين است كه آلكي در ليگ دسته برتر بماند.

در خبر‌ها آمده بود كه اين آخرين فصل حضور زندي در قبرس است.
تصميم گرفته‌ام با انجام بازي‌هاي خوب به دوران خوب گذشته باز گردم. در حال حاضر از 2 تيم آلماني و يك تيم اتريشي پيشنهاد دارم. بايد با دقت آنها را بررسي كنم و بهترين گزينه را انتخاب كنم. دوست ندارم تصميمي‌ بگيرم كه در آينده پشيمان شوم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی