بازدید 5488

جنگنده‌های دولت یمن، مواضع حوثی‌ها را بمباران کردند

در حالی اعتراضات انقلابیون در یمن ادمه دارد که این اعتراضات با خشونت دولت یمن روبه‌رو شده است. مردم یمن امروز ضمن شرکت در برگزاری نماز جمعه به دعوت «سید عبدالملک الحوثی»، رئیس جنبش انصار‌الله در شهر صنعا تظاهرات ضد دولتی ‌کردند و با سر دادن شعارهایی، دخالت‌های خارجی در امور کشورشان را رد نمودند.
کد خبر: ۴۳۵۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷ 19 September 2014
جنبش أنصار الله، تسلط خود بر مناطقی از صنعاء‌ را تکذیب کرد

در حالی اعتراضات انقلابیون در یمن ادمه دارد که این اعتراضات با خشونت دولت یمن روبه‌رو شده است. مردم یمن امروز ضمن شرکت در برگزاری نماز جمعه به دعوت «سید عبدالملک الحوثی»، رئیس جنبش انصار‌الله در شهر صنعا تظاهرات ضد دولتی ‌کردند و با سر دادن شعارهایی، دخالت‌های خارجی در امور کشورشان را رد نمودند. در پی تشدید درگیری‌ها میان حوثی‌ها با نیروهای دولتی یمن و همچنین حزب «الاصلاح» در صنعا ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش «تابناک»، تظاهرات امروز پس از آن شکل گرفت که برخی ‌منابع دولتی یمن از دستیابی به توافق بین جنبش انصارالله و دولت پس از سفر روز چهارشنبه «جمال بن عمر»، فرستاده سازمان ملل در یمن به استان صعده و دیدار با عبدالملک الحوثی خبر دادند.

تظاهرکنندگان در شعارهای خود تأکید کردند، «هرگز خون شهدای انقلاب خود را فراموش نخواهند کرد» و فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سردادند. با بالا گرفتن تنش‌ها در صنعا و ناآرامی‌های این کشور و درگیری‌های خونین بین نیروهای ارتش و مخالفان دولت، مسئولان یمنی خدمات تلفن و اینترنت را در پایتخت این کشور قطع کردند.

‌«عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور یمن روز پنجشنبه (۲۷‌شهریور) به منظور ارزیابی اوضاع کشور همزمان با گسترش موج اعتراضات مردمی علیه دولت، نشستی فوق‌العاده با مسئولان کمیته عالی نظامی و امنیتی کشور برگزار کرد.

در همین حال، در پی تشدید درگیری‌ها در پایتخت یمن، روابط عمومی شرکت خطوط هواپیمایی صنعا امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، شرکت‌های هواپیمایی عربی و خارجی پروازهای خود به سمت صنعا را به دلیل ناآرامی‌ها در پایتخت به تعویق انداختند.

‌پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، به نقل از منابع یمنی اعلام کرده ‌در پی درگیری‌ها در خیابان «الثلاثین» در صنعا حدود ۷۰ تن از حوثی‌ها کشته ‌و حدود ۲۰ تن دیگر بازداشت شدند.

روز گذشته در درگیری بین نیروهای مردمی تحت رهبری جنبش انصار الله و گروه‌های تکفیری مورد حمایت یگان‌های نظامی طرفدار آل احمر که به شهر صنعا پایتخت یمن منتقل شد، ۴۰ تن کشته شدند. نیروهای مردمی تحت رهبری جنبش انصار‌الله و قبایل هم پیمان آن‌ها روز گذشته نیز در نبرد خود با گروه‌های تکفیری توانستند بر منطقه همدان در شمال شهر صنعا پایتخت یمن و پادگان السلان در استان جوف کنترل یابند.

جمعه ۲۸ شهریور ۹۳

۱۹:‌۰۰- به گزارش اسکای نیوز، جنگنده‌های دولت یمن مواضع حوثی‌ها در شرق صنعا را بمباران کردند.

۱۵:‌۲۴- به گزارش پایگاه اطلاع‌رستانی «أنصارالله»، محمد عبدالسلام افزود: ‌ مردم صنعاء اجازه ندادند اقدامات اخیر تکفیری‌ها در این شهر، موجب به آشوب کشیده شدن اعتراضات مسالمت‌آمیز آن‌ها شود.

۱۱:‌۳۱- دور دوم گفت‌وگوهای حوثی‌ها با نماینده سازمان ملل پایان یافت. به گزارش العهد، سخنگوی جنبش «أنصار الله» خبر داد: عبدالملک الحوثی شب گذشته با «جمال بن عمر» در صعده دیدار و گفتگو کرد. این گفتگو‌ها مثبت بوده و همچنان ادامه دارد

۱۱: ۲۸- شرکت خطوط هواپیمایی یمن از تعلیق پروازهای فرودگاه صنعاء تا اطلاع ثانوی خبر داد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اقدام در پی تجمع گسترده معترضان ضد دولتی در خیابان‌های منتهی به فرودگاه صورت گرفت.

۱۱:‌۲۳- أنصار‌الله یمن: تکفیری‌ها از چند روز گذشته برای انجام اقدامات تروریستی وارد صنعاء‌ شده‌اند. پایگاه اطلاع‌رسانی این جنبش حوثی گزارش داد: ‌تکفیری‌ها در پوشش اعضای أنصارالله، مراکز دولتی و پایگاه‌های نظامی ارتش را هدف قرار می‌دهند

۱۰: ۴۹- جنبش «أنصار الله» یمن، تسلط خود بر مناطقی در صنعاء‌ را تکذیب کرد. به گزارش العالم، علی البخیتی رئیس دفتر عضو این جنبش تأکید کرد: ما نمی‌خواهیم منطقه‌ای را به اشغال خود درآوریم؛ اما در صورت هر گونه اقدام تخریبی و تجاوزکارانه، از خود دفاع خواهیم کرد

۱۰:‌۳۵- تروریست‌ها در یمن، ساختمان مقر صدا و سیما در صنعاء را آماج حملات خمپاره‌ای قرار دادند. پایگاه اطلاع‌رسانی «أنصار الله» یمن اعلام کرد: ‌رسانه‌های وابسته به دولت می‌خواهند، حوثی‌ها را عامل این حمله معرفی کنند.

۱۰:‌۲۴- پایگاه وابسته به مخالفان یمن مدعی تسلط حوثی‌ها بر یک پایگاه نظامی ارتش شد. پایگاه یمنی «الأمناء» ادعا کرد: اعضای جنبش «أنصار الله» شب گذشته بر یک پایگاه نظامی ارتش در منطقه‌ «الحاتارش» صنعاء سیطره کامل یافتند.

۰۹:‌۲۳- درگیری‌های شب گذشته جنبش «انصار الله» یمن با سلفی‌ها، ‌ ۱۲۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت. به گزارش المیادین، در جریان این درگیری‌ها که شب گذشته میان حوثی‌ها و اعضای جریان «الاصلاح» ‌‌در شهر صنعاء‌ اتفاق افتاد، ۵۰ تن کشته و ۷۰ تن دیگر زخمی شدند

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی