بازدید 2738
به خاطر تیم ملی یک اردو از امیدها کم کردیم تا این بلا سرش بیاید

عزیزمحمدی: چرا کی‌روش برای همه فوتبال ما تصمیم می‌گیرد؟

کد خبر: ۴۳۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵ 16 September 2014
رئیس اتحادیه فوتبال گفت: چرا باید کاری کنیم که کی‌روش برای همه فوتبال ما تصمیم بگیرد.

به گزارش فارس، عزیزالله محمدی پس از جلسه کانون مربیان گفت: در فوتبال مربی مظلوم‌تر از همه است و مدیران برای اینکه دچار مشکل نشوند اول مربی را جابه‌جا می‌کنند. بحث ما هم این بود که امروز تا نیم‌فصل صبر کنیم و ببینیم چند مربی دیگر تغییر می‌کند و سپس یک بیانیه خوب از سوی کانون مربیان برای حمایت از جایگاه مربی صادر شود.

وی ادامه داد: اگر تیم نتیجه نمی‌گیرد آیا فقط مربی مسئول است؟ خیلی مسائل دیگر هم در مورد عدم نتیجه‌گیری تیم‌ها مطرح است. سال گذشته در حالی مس کرمان دو مربی را عوض کرد که یک مربی دیگر این تیم را بسته بود و سپس تیم به تقوی و مربی بعدی رسید.

عزیزمحمدی در مورد اینکه به نظر شما چه رفتاری با دایی می‌شد، بهتر بود، گفت: دایی یکی از بزرگان فوتبال جهان است. ما اگر ادعایی داریم که حرفه‌ای هستیم باید اخلاق حرفه‌ای و اخلاق اسلامی را رعایت کنیم. مدیرعامل پرسپولیس باید دایی را دعوت می‌کرد و دلایل اخراجش را به خود او گوشزد می‌کرد. حال یا این دلایل مبلغ قرارداد دایی بود و یا ضعف نتیجه‌گیری پرسپولیس. در هر صورت این موضوع محترمانه بود و دیگر این مسائل پیش نمی‌آمد. در این صورت شأن و شئون افراد هم حفظ می‌شد و دیگر بلایی که سر امثال مظلومی یا مایلی‌کهن آمده بود دیگر با دایی تکرار نمی‌شد.

عزیزمحمدی گفت: اگر می‌گویید باید کار فرهنگی روی تماشاگران انجام شود پس باید کار فرهنگی را از سطوح بالاتر آغاز کنیم که به این ترتیب همه مشکلات حل خواهد شد.

رئیس اتحادیه فوتبال در مورد ادامه کار کی‌روش در تیم ملی گفت: از روزی که از جام جهانی آمدیم 150نفر نامه‌ای را در حمایت از کی‌روش امضاء‌کردند و فردوسی‌پور هم چند برنامه ساخت. اما من همان روز اعلام کردم ابتدا باید تکلیفمان را روشن کنیم که اگر کی‌روش یا مربی دیگری به ایران می‌آید، او می‌خواهد رئیس فدراسیون باشد یا فقط می‌خواهد کارهای فنی را پیش ببرد. چهار سال پیش هم قرار بود کی‌روش سوپروایزر تیم‌های پایه باشد که این اتفاق نیفتاد، حالا یا ما عرضه نداشتیم یا اینکه می‌خواستیم و او این کار را انجام نداد ضمن اینکه مگر کی‌روش در چهار سال پیش چند روز ایران بود و چقدر کار کرد. بنابراین باید تمام این مسائل در کادر فنی ذکر شود.

وی افزود: کی‌روش باید کار فنی می‌کرد نه اینکه برای تمام فوتبال ما تعیین تکلیف کند و حتی به فدراسیون بگوید که لیگ را 16 تیمی کند. همین تیم امیدی که چهار گل دریافت کرد چرا نباید از هر تیم بیشتر از دو بازیکن با خود به بازی‌های‌ آسیایی می‌برد. مگر قرار نیست زیرساخت‌های تیم جام جهانی از همین تیم بیرون بیاید اما به خاطر اینکه یک اردو به اردوی بزرگسالان اضافه شود اردوی امید را حذف کردیم تا این بلاها بر سر تیم امیدها بیاید.

عزیز محمدی گفت: این فرد در حال تصمیم‌گیری برای تمام فوتبال ایران است و این در حالی است که اگر روزی به این نتیجه رسیدیم که تصمیمات او روی فوتبال ایران تأثیر مثبت می‌گذارد که من دیگر هیچ حرفی ندارم البته فکر نمی‌کنم اینچنین باشد. با این حال یک کمیته فنی قوی با حضور مربیان بزرگی مانند مجید جلالی،‌ ذوالفقارنسب، حاج‌رضایی، جلال طالبی و حتی نفرات جوان‌تری مثل افاضلی، قلعه‌نویی، کریم باقری، مهدوی‌کیا باید جمع شده و از این مربی بخواهند تا برنامه‌اش را مشخص کند.

وی تأکید کرد: چطور کی‌روش برای ما تعیین تکلیف می‌کند و حتی بندهای قرارداد به طور دلخواه او تنظیم می‌شود. حال سؤال من این است که اگر کی‌روش نتیجه نگرفت چه خواهد شد. چطور حالا می‌خواهد پس از جام ملت‌ها سه ماه اضافه پول بگیرد اما حاضر است اگر تیم نتیجه نگرفت هیچ پولی نگیرد؟ او که مدعی است تیم ملی را می‌شناسد پس حالا که اینچنین است باید در جام ملت‌ها هم نتیجه بگیرد. مگر ما همین کره و ازبکستان را در مقدماتی جام ملت‌ها نبردیم،‌ الآن هم همان تیم‌ها هستند پس چطور حرف‌هایش تغییر کرده است؟

عزیزمحمدی گفت: کی‌روش حالا می‌گوید قول قهرمانی در جام ملت‌ها را نمی‌دهم و فقط تضمین می‌دهم تیم به جام جهانی برود. مگر او نمی‌داند که دعوا بر سر جام ملت‌هاست و ما 40 سال است که در این رقابت‌ها قهرمان نشدیم. ما همه حرف‌ها را می‌زنیم اما بعدها اتفاقی می‌افتد که اگر کی‌روش با تیم ملی نتیجه نگرفت باز هم اشکالی رخ نخواهد داد. بنابراین معتقدم که نباید قرارداد ترکمن‌چای با او امضا کنیم.

رئیس اتحادیه فوتبال گفت:‌ او می‌گوید تیم ملی سرپرست نمی‌خواهد اما در فرم‌های تیم‌ها جای مدیر تیم را چه کسی پر می‌کند؟ یا بر سر دستیاران کی‌روش،‌کفاشیان می‌گوید خود او باید بیاید و انتخاب کند و این در حال بازگشت به دوران گذشته هستیم. یعنی زمان را می‌گیریم و دوباره به گذشته باز می‌گردیم. اتفاقاً معتقدم که باید کی‌روش باشد چون عیار او در جام ملت‌های آسیا مشخص می‌شود. اگر نتیجه گرفتیم که او را حلوا حلوا می‌کنیم و برای جام جهانی هم قدرتمندانه با او پیش می‌رویم اما اگر نتیجه نگرفتیم چرا بر سر بقیه می‌زنیم؟

وی گفت: با یک سوم پول کی‌روش می‌توانستیم یک مربی آورد و همین نتایج را گرفت. مگر کرانچار با مونته‌نگرو انگلیس را نبرد. همین کرانچار را می‌شد با 500هزار دلار آورد و بقیه پول او را صرف تیم‌های پایه کرد. 500هزار دلار کجا و 2.5میلیون دلار کجا. وینگادا را چه کسی به ایران آورد؟ بنابراین پاسخ سؤالاتم می‌تواند خیلی از موضوع‌ها را روشن کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی