بازدید 3115

بازدید‌ میدانی: پاسخ مجلس به اعتیاد غیرانتفاعی‌ها

کد خبر: ۴۳۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴ 12 September 2014

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس، از آغاز بازدید‌های میدانی از مدارس غیرانتفاعی برای بررسی میزان شیوع اعتیاد خبر داد و گفت: آمار دقیقی درباره گسترش اعتیاد در مدارس در دست نیست لذا از مرکز پژوهش‌های مجلس درخوست خواهیم کرد تا نسبت به میزان مصرف سیگار در مدارس بررسی‌هایی انجام دهند.

عطاالله سلطانی صبور در گفت وگو با خانه ملت،‌ درباره شیوع اعتیاد بین دانش‌آموزان و کاهش سن مصرف بین دانش‌آموزان 8 الی 9 سال،‌ افزود: متاسفانه امروزه بروز اعتیاد در برخی مدارس به ویژه مدارس غیرانتفاعی مساله‌ساز شده که بدون‌شک ادامه این روند معضلات زیادی را در جامعه پدید می‌آورد.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر استعمال سیگار بین دانش‌آموزان در مدارس غیرانتفاعی در حضور مدیران آموزشی، ادامه داد: با وجود آنکه در برخی مدارس غیر انتفاعی اصول و ضوابط رعایت شده است اما متاسفانه شاهد هستیم که تعدادی از این مدارس با زیرپاگذاشتن قوانین و ضوابط منجر به شیوع مصرف سیگار در بین دانش‌آموزان شده‌اند؛ اقدامی که با بی‌توجهی مدیران آموزشی در مدارس غیرانتفاعی صورت می‌گیرد و لازم است برخورد قاطعی با آنها شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ تصریح کرد: البته ناگفته نماند که مدارس غیرانتفاعی نیز وجود دارند که کاملا با رعایت قانون، مانع از مصرف سیگار بین دانش‌آموزان شده و ضوابط آموزشی را به خوبی رعایت می‌کنند.

سلطانی صبور با بیان اینکه به طور کلی تاکنون هیچ تحقیقی مبنی بر مشخص شدن میزان مصرف سیگار در بین دانش‌آموزان صورت نگرفته است، تاکید کرد: متاسفانه اکنون آماری از این آسیب‌ها در دست نیست و با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر مشخص شدن میزان اعتیاد و مصرف مواد مخدر در بین دانش‌آموزان بازهم نتوانستیم به نتیجه مطلوب دست یابیم.

وی یادآور شد: سال گذشته نیز از آموزش و پرورش درخواست کردیم تا آماری را به مجلس ارایه کند اما متوجه شدیم این وزارتخانه خود نیز آمار دقیقی ندارد زیرا به هیچ‌وجه در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام نداده، لذا هرگونه آماری که ارایه می‌شود دور از واقیعت بوده و همه در قالب حدس و گمان است.

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس شورای اسلامی، درباره ورود کمیسیون آموزش و تحقیقات نسبت به این معضل، گفت: به طور حتم بعد از آغاز به کار مجلس بازدیدهای میدانی از مدارس غیرانتفاعی را از سرخواهیم گرفت و در این میان از مرکز پژوهش‌های مجلس نیز می‌خواهیم تا بررسی‌هایی در این زمینه انجام دهد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی