بازدید 7242

فروش خودروهاي چپي به جاي صفر کيلومتر

کد خبر: ۴۳۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰ 06 September 2014
اعضاي باندي که خودروهاي چپي را به عنوان خودروهاي صفر کيلومتر به فروش مي‌رساندند با تيزهوشي يکي از طعمه‌هاي خود دستگير شدند.

به گزارش ابتکار، با مراجعه يکي از شهروندان به دادسراي ناحيه يک تهران و طرح شکايت در خصوص کلاهبرداري، پرونده مقدماتي در اين خصوص تشکيل و به دستور شعبه دهم بازپرسي داسراي ناحيه يک تهران، پرونده براي رسيدگي در اختيار پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پايگاه يکم پليس آگاهي در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: چندي پيش در آگهي روزنامه اقدام به خريد يک دستگاه پژو 405 به شماره از دو نفر به نام‌هاي"سينا" و"هرمز" کرده اما پس از مدت کوتاهي متوجه شدم که خودرويي که تحت عنوان خودرو بدون تصادف و در حد صفر به من فروخته شده در واقع يک خودرو چپ شده است. زماني که به نشاني‌هاي درج شده در قولنامه مراجعه کردم، متوجه شدم که تمامي آدرس‌هاي فروشندگان خودرو واهي است و شماره تلفن‌هاي اعلام شده در روزنامه نيز خاموش شده اند.

با آغاز تحقيقات پليسي، کارآگاهان با انجام اقدامات گسترده پليسي با شناسايي هويت و مخفيگاه متهمان در شهريار اطلاع پيدا کردند که دو تن از متهمان به نام‌هاي"سينا" و"داوود" قصد دارند تا دوباره به همين شيوه و شگرد اقدام به کلاهبرداري از طريق فروش يک دستگاه خودرو 405 بازسازي شده تحت عنوان خودرو صفر کنند که هر دو نفر دستگير و خودرو 405 به دست آمده از آنها نيز توقيف شد.

در بررسي کارشناسي مشخص شد که خودرو 405 توقيف شده اخير نيز همانند خودرو فروخته شده به شاکي پرونده، تصادفي و بازسازي شده است و براساس اظهارات خريدار خودرو، متهمان ( سينا و داوود ) قصد داشتند تا اين خودرو را تحت عنوان خودرو سالم و بدون رنگ با وي معامله کنند.هر دو متهم پس از انتقال به پايگاه يکم پليس آگاهي در اعترافات خود اظهار داشتند که از حدود يک سال پيش با تشکيل گروهي به سرکردگي دو نفر از دوستانشان به نام‌هاي"هرمز" و"بهنام" ابتدا اقدام به خريد خودروهاي تصادفي و چپي کرده و پس از بازسازي و صافکاري، اين خودروهاي بازسازي شده را از طريق آگهي روزنامه‌هاي کثيرالانتشار و به قيمت‌هاي اصلي و تحت عنوان خودروهاي صفر به فروش مي‌رساندند.

در ادامه و با شناسايي مخفيگاه دو متهم ديگر پرونده در شهريار، نيابت قضايي اخذ و"هرمز" و"بهنام" نيز دستگير شدند که اين متهمان نيز اظهارات دو همدست خود در خصوص کلاهبرداري به شيوه فروش خودروهاي تصادفي تحت عنوان خودروهاي صفر را تأييد کردند.

اين دو متهم ( هرمز و بهنام ) در اظهارات اوليه خود به کارآگاهان گفتند: با کمک يکديگر خودروهاي تصادفي را خريداري و پس از صافکاري و نقاشي، آنها را در روزنامه‌هاي کثيرالانتشار اطلاعيه مي‌کرديم. در زمان پيدا شدن مشتري دو نفر از اعضاي گروه، در هنگام معامله کردن به عنوان مشتري در معامله دخالت مي‌کردند و به صورت بازار گرامي پيشنهاد قيمت بالاتر براي خريد خودرو را مي‌دادند و با اين شگرد خودروها را به قيمت 8 الي 10 ميليون تومان بالاتر از قيمت واقعي به فروش مي‌رسانديم.

سرهنگ کارآگاه رحيم فرزام، رئيس پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت:متهمان پرونده به دهها فقره فروش خودروهاي تصادفي و چپي تحت عنوان خودروهاي صفر در طول يک سال گذشته اعتراف داشته اند که از سوي مقام قضايي براي هر چهار متهم قرار قانوني صادر و پرونده نيز براي ادامه تحقيقات در اختيار پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است. به همين خاطر از کليه مالباختگان و شکاتي که بدين شيوه و شگرد مورد کلاهبرداري قرار گرفته اند دعوت مي‌شود تا جهت شناسايي متهمان و پيگيري شکايات خود به نشاني جديد پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در اتوبان صدر ( مسير غرب به شرق ) – بعد از خيابان شريعتي – خيابان قلندر شمالي – مجتمع صدر مراجعه کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی