بازدید 2685

دو شهر آی سی تی ایجاد می شود

کد خبر: ۴۲۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶ 22 August 2014
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از دانشگاهیان خواستیم که نرم افزارهای مشابه نرم افزار وایبر طراحی کنند چون اقبال زیاد جوانان به استفاده از این نرم افزارها باعث کاهش سرعت آنها شده است.

محمود واعظی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت, درباره پیشنهاداتش به ستاد اقتصادی برای خروج از رکود ,گفت:  پیشنهاداتی را به ستاد اقتصادی ارایه کردیم که قرار است در مرحله بعد به آن ها پرداخته شود و در مورد آنها تصمیم گیری شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ساماندهی تولید داخلی محصولات مخابراتی  و الکترونیکی و تولید وصادرات محتوا و برنامه ها همچون اپلیکیشن ها در اولویت کار وزارتخانه قرار دارد.

وی افزود: موضوع دیگری که برای ما مهم است  اشتغال  فارغ التحصیلان دکتری و کارشناسی ارشد در زمینه مخابرات آی تی و الکترونیک است که ما برای آنها برنامه ای تنظیم کرده ایم.

 واعظی گفت: پیشنهاد ما این است که تا پایان سال جاری بتوانیم برای 30 هزار نفر و سال آینده 100 هزار نفر زمینه اشتغال را فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات به دیگر برنامه های وزارتخانه متبوعش برای خروج از رکود اشاره کرد و گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان آی تی و ایجاد شهرک های صنعتی نیز در دستور کار است که در این راستا برنامه ریزی کردیم که یک شهرک در کرج و یک شهرک در بومهن راه اندازی کنیم.

وی درادامه درباره تاثیر اپلیکیشن هایی همچون لاین و وایبر بر روی درآمد مخابرات گفت: من آمار دقیقی ندارم که چقدر از درآمد کم شده است اما آنچه که می توانم بگویم این است که خوشبختانه دانشگاهیان ما در حال برنامه ریزی برای ساخت اپلیکیشن های مشابه با سرعت بالاتری هستند.

واعظی باتاکید بر این که اپلیکیشن های  داخلی سرعت بالاتری دارند وهزینه اش در همان حدی است که مردم از پهنای باند استفاده می کنند گفت: خبردارشدم از وقتی اقبال جوانان به اپلیکیشن هایی مانند وایبر زیاد شده است سرعت بسیار کم شده است.

وی بابیان اینکه اعلام کردیم هرکسی که اپلیکیشن بنویسد اپراتور مربوطه باید برای استفاده از آن اپلیکیشن درصدی از درآمد را به نویسنده اپلیکیشن بدهد, گفت: در حال حاضرتعداد زیادی شروع کردن به نوشتن اپلیکیشن هایی مانند وایبر هستند که هزینه ای هم ندارد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی