بازدید 2228

دستگیری ۴ تبعه خارجی توسط نیروهای تکفیری داعش در سوریه

کد خبر: ۴۲۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶ 21 August 2014
نیروهای گروهک تروریستی «داعش»، بار دیگر ۴ تبعه خارجی که عمدتاً عکاس و روزنامه‌نگار بودند را در سوریه دستگیر کرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، گروه تکفیری داعش با دستگیر کردن چهار تبعه خارجی دیگر آمار گروگان‌های خارجی خود را به 20 نفر رساند.

از این 4 نفر دو تن اهل ایتالیا، یک نفر اهل دانمارک و یک نفر اهل ژاپن بوده است. همه این افراد خبرنگار، عکاس  و یا نیروهای امدادی بودند که در اطراف شهر حلب دستگیر شده‌اند. این افراد پس از دستگیری توسط نیروهای داعش به الرقه منتقل شده‌اند.

از زمان پیشروی‌های داعش در سوریه و عراق، آدم ربایی به یکی از منابع تامین درآمد این گروه تروریستی تبدیل شده است، به‌گونه‌ای که نیروهای داعش پس از مذاکره با مقامات کشورهای اتباع دستگیر شده و با اخذ مبالغ مورد نظر خود اقدام به آزادسازی این افراد می‌کند. پیش از این نیز برخی از گروگان‌های خارجی داعش از جمله یک دانمارکی، دو تبعه اسپانیا و سه فرانسوی با همین روش آزاد شدند.

برخی خبرها حکایت از این دارند که داعش پس از دستگیر «جیمز فولی» خبرنگار آمریکایی نیز قصد مذاکره با آمریکا و آزادسازی آن با گرفتن باج را داشته است، اما پس از عدم موافقت آمریکا اقدام به کشتن وی کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری