بازدید 2507

پیش‌درآمدی بر فصل جدید بوندسلیگای آلمان

کد خبر: ۴۲۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵ 20 August 2014
بایرن‌مونیخ و ولفسبورگ اولین دیدار فصل جدید رقابت‌های بوندسلیگا را برگزار خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، فصل جدید رقابت‌های بوندسلیگای آلمان از ساعت 23 روز جمعه 31 مرداد به وقت تهران با دیدار دو تیم بایرن مونیخ مدافع عنوان قهرمانی و ولفسبورگ در ورزشگاه آلیانس آره نا آغاز می شود. فصلی که قطعا تحت تاثیر قهرمانی ژرمن ها در جام جهانی برزیل خواهد بود. این فصل پنجاه و دومین دوره ی بوندسلیگا خواهد بود، در 51 دوره ی قبلی بایرن مونیخ با 24 عنوان قهرمانی پر افتخارترین تیم این رقابت ها محسوب می شود.

با نگاهی به وضعیت تیم های حاضر در بوندسلیگا به راحتی قابل درک است که بایرن مونیخ این فصل هم جدیترین مدعی عنوان قهرمانی خواهد بود. بایرن این فصل تونی کروس را از دست داده و پپه رینا دروازه بان اسپانیایی لیورپول و روبرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی دورتموند را جذب کرده است. بایرن فصل 2012 -2013 با یوپ هاینکس و فصل گذشته با پپ گواردیولا با قاطعیت قهرمان بوندسلیگا شد و قدرت مطلق آلمان محسوب می شود. قطعا این فصل اصلی‌ترین انتظار هواداران بایرن از گوآردیولا، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست جایی که فصل گذشته با شکست تحقیرآمیز 5-0 مقابل رئال مادرید در نیمه نهایی از دور رقابت ها کنار رفت.

پس از بایرن می توان از دورتموند به عنوان شانس دوم قهرمانی نام برد. یورگن کلوپ این فصل لواندوفسکی را از دست داده و دونگ وون جی بازیکن کره ای آوگسبورگ،آدرین راموس مهاجم کلمبیایی هرتابرلین و چیرو ایموبیله را از تورینو به خدمت گرفته است که این آخری قرار است جانشین موتور گلزنی سابق این تیم یعنی لواندونفسکی شود. دورتموند فصل گذشته نایب قهرمان شد و این فصل شانس کمتری از بایرن برای قهرمانی خواهد داشت ولی قطعا شاگردان کلوپ برای قهرمانی خواهند جنگید.

شالکه و لورکوزن تیم های سوم و چهارم فصل گذشته قطعا شانس چندانی برای کسب عنوان قهرمانی نخواهند داشت. شالکه به مانند فصل گذشته ینس کلر را روی نیمکت می بیند، آنها سیدنی سام را از لورکوزن و اریک ماکسیم چوپوموتینگ کامرونی را از ماینس به خدمت گرفته اند. انتظار هواداران شالکه عملکردی بهتر از فصل گذشته به خصوص مقابل دورتموند رقیب سنتی آنها خواهد بود.

لورکوزن اما این فصل را با ساشا لواندوفسکی به عنوان سرمربی آغاز خواهد کرد. فصل گذشته سامی هوپیا هدایت لورکوزن را به عهده داشت و در آستانه از دست دادن سهمیه ی لیگ قهرمانان بود که ساشا لواندوفسکی در هفته های پایانی جانشین او شد و توانست سهمیه حضور در مرحله ی پلی آف لیگ قهرمانان را به دست آورد. لورکوزن این فصل وندل را از گرمیو، مالکولم کاکوتالوا را از گرویترفورث ،هاکان کالهانوغلو را از هامبورگ و جوزپ درمیچ را از نورنبرگ به خدمت گرفته و اصلی ترین هدف آن ها کسب سهمیه ی مستقیم حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد و حضور در مراحل حذفی لیگ قهرمانان این فصل خواهد بود.

اما تیم‌های دیگری هم هستند که کورسوی شانسی برای درخشش در رقابت‌های این فصل بوندسلیگا دارند. این فصل ولفسبورگ و بوروسیا مونشن گلادباخ هم احتمالا از مدعیان کسب سهمیه ی لیگ قهرمانان خواهند بود.

بوندسلیگای پنجاه و دوم همچنین پادربورن و کلن را به عنوان تیم های جدید نسبت به فصل گذشته در خود می‌بیند.

در هفته اول این رقابت ها به غیر از دیدار بایرن‌مونیخ و ولفسبورگ در حساس‌ترین دیدارها، دورتموند در زیگنال ایدونا پارک میزبان لورکوزن خواهد بود، شالکه در HDI آره‌نا مهمان هانوفر خواهد بود و مونشن گلادباخ در بوروسیاپارک میزبان اشتوتگارت است. باید منتظر ماند و دید بوندسلیگای که در سال‌های اخیر پیشرفت بسیار زیادی داشته و یکی از بهترین لیگ‌های اروپا است این فصل در چه سطحی برگزار خواهد شد.

برنامه هفته نخست بوندسلیگا

جمعه 31 مرداد

بایرن‌مونیخ – ولفسبورگ

شنبه یکم شهریور

هوفنهایم – آوگسبورگ

هانوفر – شالکه

هرتابرلین – وردربرمن

فرانکفورت – فرایبورگ

کلن – هامبورگ

دورتموند – بایر لورکوزن

یکشنبه 2 شهریور

پادربورن – ماینتس

مونشن گلادباخ – اشتوتگارت
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی