بازدید 19053
محمدرضا تابش، مخالف استیضاح در گفت‌‌و‌گو با «تابناک»؛

پاسخ‌های وزیر قانع کننده است؛ آقایان بهانه‌جویی می‌کنند

مگر می‌شود این همه موج مهاجرت نخبگان را داشته باشیم و افکار عمومی را اقناع نکنیم؟ یکی از عوامل مهاجرت نخبگان همین برخورد غیر‌تخصصی با عالمان و فرهیختگان و دانشمندان کشور است. مگر می‌شود یک بی‌سواد بورسیه شود و یک دانشجو معدل بیست شریف نتواند برای عضویت هیأت علمی دانشگاه راهی پیدا کند؟
کد خبر: ۴۲۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷ 19 August 2014
پاسخ‌های وزیر قانع کننده است؛ آقایان بهانه‌جویی می‌کنندچندی پیش، زمزمه‌های استیضاح فرجی دانا، وزیر علوم و تحقیقات به گوش می‌رسید، تا اینکه پس از کشمکش‌های فراوان میان موافقان و مخالفان استیضاح، سرانجام نامه ۵۱ نماینده برای استیضاح وزیر علوم اعلام وصول شد.

به گزارش «تابناک»، مخالفان عملکرد وزارت علوم در یک سال اخیر، دلایلی همچون «بازگرداندن دانشجویان ستاره‌دار، بازگشت به کار برخی استادان بازنشسته، تعیین گروه‌های مشورتی برای تغییرات مدیریتی در دانشگاه‌ها، انتصاب دو گزینه وزیر پیشنهادی رأی نیاورده را به عنوان معاون و مشاور وزیر و موضوع بورسیه‌ها» ذکر می‌کنند.

در همین ارتباط، ‌تابناک‌ در گفت‌و‌گوهایی با اساتید دانشگاه، نمایندگان مجلس، اصحاب دولت و کار‌شناسان بدون حمایت از مخالفان و موافقان استیضاح، صرفا نظریات دو گروه را برای آشنایی مخاطبان با استدلال دو طرف پوشش دهد.

در همین راستا، «تابناک» در گفت‌و‌گو با محمدرضا تابش، نماینده مجلس و از حامیان وزیر علوم به گفت‌و‌گو پرداخته است.

وی نخست ‌گفت: وزیر علوم انسان متخصص و مورد تأیید نخبگان و اساتید دانشگاه و مقبول نزد دانشجویان است. اگر وی استیضاح شود، علامت بدی به فرهنگ، علم، دانشگاه، دانشجو و بقیه وزارت خانه‌هاست.

با میانجی‌گری آقای لاریجانی رئیس مجلس یک کمیته مشترک شکل گرفت و وزیر در این کمیته حضور پیدا کرد. در این کمیته به وزیر علوم یک فرجه زمانی داده شد و قرار شد، دغدغه‌های نمایندگان رفع شود. از نظر من در دیداری که ما با وزیر داشتیم وزیر پاسخ قانع کننده داده است و آقایان بهانه‌جویی می‌کنند.

تابش افزود: وزیر بنا به سخنانی که گفته، دغدغه‌ها را رفع کرده است؛ اما این آقایان هستند که قانع نشده‌اند. اگر نمایندگان مخالف قانع نشده‌اند، وزیر نمی‌تواند کار خلاف قانون انجام بدهد یا پای روی اصول و اعتقاداتش بگذارد و سیاست‌های دولت را اعمال نکند.

این نماینده گفت: وزیر نیز رویه قانونی خود را ادامه داده است؛ گویا، استیضاح تخصصی، فنی و کاری نیست، بلکه بحث سیاسی است. این اقلیت تندی که در مجلس هستند، نشان داده‌اند که می‌خواهند تمام‌قد جلوی همه اقدامات دولت بایستند و دولت را از حیز انتفاع خارج کنند.

تابش در ادامه گفت، ما در آستانه سال تحصیلی هستیم و دانشگاه‌ها باید آرامش داشته باشد. در هر صورت پیامد این استیضاح خوب نیست. در واقع هدیه‌ای که مجلس در آستانه هفته دولت و اول مهر ماه برای وزیر علوم تدارک دیده است، خوب نیست.

وی پیرامون انتشار اسامی بورسیه‌ها افزود: انتشار نام کسانی که بورسیه گرفتند، کار درستی نبود و غیر‌اخلاقی است. البته خود وزارت علوم از اول با این کار مخالف بوده ‌و الان هم گفته ‌با کسانی که این کار را کردند، برخورد خواهد کرد.

اما رسیدگی به بورسیه‌های غیر قانونی جز وظایف وزارت علوم است. مگر می‌شود این همه موج مهاجرت نخبگان را داشته باشیم و افکار عمومی را اقناع نکنیم. یکی از عوامل مهاجرت نخبگان همین برخورد غیر تخصصی با عالمان و فرهیختگان و دانشمندان کشور است. مگر می‌شود یک بی‌سواد بورسیه شود و یک دانشجو معدل بیست شریف نتواند برای عضویت هیئت علمی دانشگاه راهی پیدا کند.

تابش در پایان گفت، در هر صورت به نظر من، این وزیر هم از نظر علم و هم از نظر تخصصی انسان مقبولی است. خود ایشان سابقه درخشانی دارد. ایشان آرامش را به دانشگاه‌ها برگردانده است. در انتصابانت در بین معاونیان و سایر دانشگاه‌ها به گونه‌ای عمل کرده ‌که همه وفاداران به انقلاب اسلامی و افرادی که می‌توانستند در این چهارچوب کار کنند ورود پیدا کرده‌اند. ایشان مدار کاری‌شان را بر قانون قرار داده و برنامه‌ای که ارائه داده، رعایت کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی