بازدید 2150

کسری بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش

کد خبر: ۴۲۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲ 18 August 2014
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با اعلام کسری بودجه حدود ۵ هزار میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش، از عدم مشکل در پرداخت حقوق کارکنان خبر داد.

به گزارش فارس، محمد بطحایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا برنامه‌ای برای افزایش بودجه آموزش و پرورش در دست دارید؟»، اظهار داشت: اکنون نیازمند آن هستیم که یک احساس مشترک درباره مسائل آموزش و پرورش و کسری منابع آن در بدنه دولت و آحاد مختلف جامعه ایجاد شود.

وی افزود: بخش‌های مختلف جامعه باید بدانند و ایمان داشته باشند که بحرانی که امروز آموزش و پرورش از نظر منابع دارد به شدت بر کیفیت بخشی برنامه‌ها تأثیرگذار است و امکان اجرایی بسیاری از برنامه‌های ارتقای کیفیت آموزش و پرورش به دلیل تنگناهای منابع وجود ندارد.

*آموزش و پرورش با کسری بودجه مواجه است

بطحایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه در چنین شرایطی نیاز است که منابع مدیریت شود و این مدیریت منابع هم به معنای افزایش بار دولت نیست، خاطرنشان کرد: این موضوع بدان معنا نیست که دولت حتماً سهم بیشتری را به آموزش و پرورش بدهد، بلکه در بسیاری از موارد، انعطاف‌هایی که در مقررات و ضوابط وجود دارد می‌تواند موجب بهینه‌سازی مدیریت منابع آموزش و پرورش شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با کسری بودجه مواجه است، تصریح کرد: کسری بودجه‌ای که آموزش و پرورش با آن مواجه است قابل توجه بوده و حدود 5 هزار میلیارد تومان است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: اختلاف نظر برای عدد کسری بودجه وجود دارد که بین 4 هزار تا 5 هزار میلیارد تومان است؛ رقم قابل توجهی است که حدود یک چهارم بودجه آموزش و پرورش را شامل می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «با توجه به این کسری بودجه آیا در پرداخت حقوق کارکنان مشکلی ایجاد نمی‌شود؟»، گفت: خیر، این بودجه بیشتر موارد اجرای برنامه‌های کیفیت بخشی را تحت تأثیر قرار خواهد داد؛ البته بخشی از نظام‌های پرداختی انگیزشی برای کارکنان هم از این محل باید تأمین شود.

* نمی‌توانیم وارد بهسازی نیروی انسانی شویم

بطحایی ادامه داد: چون با کسری بودجه مواجه هستیم و از طرفی دیگر مدیریت منابع بهینه نداریم، امکان آن نیست که بتوانیم از نظام‌های انگیزشی نیروی انسانی استفاده کنیم و امکان این موضوع برایمان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مهمتر از همه این موارد موضوع بهسازی نیروی انسانی است، اظهار کرد: به دلیل همین مضایقی که وجود دارد نمی‌توانیم وارد بهسازی نیروی انسانی شویم که متاسفانه تأثیر این موارد به رسیدن به کیفیت مطلوب در آموزش و پرورش لطمه می‌زند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «هم‌اکنون به ازای هرچند نفر بازنشسته نیروی جدید استخدام می‌شود؟»، گفت: تا زمانی که ساماندهی نیروی انسانی به درجه مطلوب نرسد، هیچ استخدامی نداریم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر هیچ استخدامی تحت هیچ شرایطی در آموزش و پرورش نداریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی