بازدید 2167

جنگ غزه جنگی علیه غیر نظامیان است

کد خبر: ۴۱۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷ 24 July 2014
 یک پروفسور آلمانی با تاکید بر اینکه اسرائیل از طریق یک اشغالگری متناقض با قوانین بین المللی شرایط در نوار غزه را بدتر کرده، جنگ غزه را نبردی علیه غیر نظامیان دانسته و گفت که ما باید آشکارا پایان اشغالگری را از اسرئیل بخواهیم.

به گزارش  تسنیم،  پروفسور"نورمن پچ" قبل از بازنشستگی از اساتید حقوق دانشگاه هامبورگ بوده و تا سال 2009 از نمایندگان حزب چپ پارلمان آلمان بود.
وی در گفتگو با "دویچه وله" آلمان در پاسخ به این پرسش که آنچه که در حال حاضر در نوار غزه اتفاق می افتد از منظر حقوق بین الملل چگونه است گفت: این جنگ آشکارا یک جنگ علیه غیر نظامیان در نوار غزه است که بر اساس قوانین بین المللی بشر دوستانه در واقع نباید این گونه برگزار شود. تعهدات مختلفی در کنوانسیون حقوق بشر ژنو و لاهه قید شده است که حمایت از غیر نظامیان را پیش شرط مطلق برای هر گونه درگیری نظامی دانسته است و در یک منطقه مانند نوار غزه که جمعیت بی نهایتی دارد در اصل چنین جنگی درست نیست.
این کارشناس معروف آلمانی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه اسرائیل می تواند به دلیل جنگ غزه در یک دادگاه بین المللی محاکمه شود همچنین گفت: برای اینکه این مسئله کاملا آشکار شود باید بگوییم که نه اسرائیل حق دفاع شخصی از خود را دارد بلکه مردم نوار غزه این حق را دارند. و البته از این جهت که اسرائیل از طریق یک اشغالگری متناقض با حقوق و قوانین بین المللی از سال 1967 شرایط زندگی در نوار غزه را بی نهایت بدتر کرده است و از آنجایی که موظف به بیرون رفتن از این منطقه است.
وی افزود: این حق دفاع از خود برای مردم نوار غزه از سال 1974 همچنین از طرف سازمان ملل متحد هم به رسمیت شناخته شده است. اما تنها در محدوده قوانین بین المللی بشر دوستانه. همچنین این قوانین حمایت از جمعیت غیر نظامی را مد نظر قرار داده است.
وی در ادامه تصریح کرد : اسرائیل همواره به عقب نشینی و برگشت از نوار غزه اشاره دارد اما متاسفانه این مسئله همراه با یک محاصره نوار غزه است که شرایط را همچنان از قبل وخیم تر می کند. در حقیقت و همانگونه که وزارت امور خارجه آلمان هم می گوید شرایط در غزه مانند یک منطقه اشغال شده است. این بدین مفهوم است که از نظر حقوق و قوانین بین المللی در واقع و متاسفانه هیچ چیز تغییر نکرده است.
"نورمن پچ" در بخش پایانی این گفتگو تصریح کرد که یکی از وظایف ما درخواست آشکار از اسرائیل برای پایان اشغالگری است. این بدین مفهوم است که محاصره نوار غزه لغو شده و برای فلسطینی ها یک زندگی مستقل و آزاد در مناطق اشغالی فراهم شود. این همچنین به این مفهوم است که ما همواره در برابر جنایات جنگی، مصمم و سازش ناپذیر بوده و آن هایی را که مسئول این جنایات هستند را مورد مواخذه قرار دهیم. وقتی همواره یک حزب مطمئن باشد که جنایت های جنگی که مرتکب می شود در برابر یک دادگاه بین المللی مورد رسیدگی قرار نمی گیرد بنابراین اجرای حقوق و قوانین بین المللی وجود نخواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی