بازدید 16861

آلوده‌ترین خیابان جهان کجاست؟

خیابان آکسفورد لندن با دارابودن بالاترین سطوح هوای سمی، آلوده‌ترین خیابان جهان لقب گرفته است.
کد خبر: ۴۱۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۸ 16 July 2014
خیابان آکسفورد لندن با دارابودن بالاترین سطوح هوای سمی، آلوده‌ترین خیابان جهان لقب گرفته است.

به گزارش ایسنا، یک دانشمند نشان داده این خیابان بالاترین سطوح دی اکسید نیتروژن را داراست که این گاز توسط وسایل نقلیه دیزلی تولید و موجب بروز آسم و حملات قلبی می شود.

ماده شیمیایی مزبور به ریه صدمه زده و افراد سالم را در برابر عفونت های ریوی آسیب پذیر می کند. علائم این عفونت ها شامل سرفه، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و برونشیت است.

«دیوید کارلساو» از دانشگاه کینگز کالج لندن سطوح اوج 463 میکروگرم دی اکسید نیتروژن در هر متر مکعب هوا را در خیابان آکسفورد اندازه گیری کرده و این بالاترین میزان ماده مزبور در جهان هم به صورت متوسط ساعتی و هم سالانه است.

تراکمات دی اکسید نیتروژن در خیابان آکسفورد حتی در حالت متوسط 135 میکروگرم در هر متر مکعب هوا، سه برابر بالاتر از محدوده ایمنی اتحادیه اروپاست.

سالانه حدود 29 هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از آلودگی هوا و دی اکسید نیتروژن در بریتانیا جانشان را از دست می دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۱
اونوقت سه راه آذری خیلی بهتره؟
کسی از تهران خودون آزمایشی بعمل آورده .

باور نمی کنم از ما جلو بزنند!
اگر اين آزمايش تو هر كدوم از خيابانهاي تهران انجام ميشد قطعاً نظر اين دانشمند درباره آلوده ترين خيابان دنيا تغيير مي كرد.
حتما به دانشمند محترم بفرماييد يه سري به خيابانهاي تهران بزنند
توپخانه
فکر کنم یکی هم باید بزرگراه آزادگان و میدانهای پر تردد شهر تهران را اندازه گيری کند. مخصوصا 10 شب به بعد که کاميونهای شهرداری جولان می دهند.
اینها اطلاعات دقیقی از چهاراره ولی عصر ندار
به این محقق بگو یه سری بیاد اهواز. مگه نه اینکه اهواز آلوده ترین شهر دنیاست. میزان آلئدگی تا 25 برابر حد استاندارد( ایران ) هم می رسد. خدا می داند چند برابر حد استاندارد اروپاست.
کاش یه سر خیابان انقلاب می آمدند
اشتباه است خيابانهاي كلانشهرهاي ايران الوده تر است ولي اعلام نمي شود خبر بايد اينگونه درج شود دركشورهاي داراي استاندارد كنترل الودگي اين خيابان الوده تراست
عسلویه استان بوشهر
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی