بازدید 5596
۴

نگاه به وضعیت ژیمناستیک در راه اینچئون

کد خبر: ۴۱۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷ 12 July 2014

ژیمناستیک، رشته‌ای که به عنوان رشته پایه به حساب می‌آید، سال‌ها است در ورزش ایران حرفی برای گفتن ندارد و همین باعث شده تا توجهی را هم به خود جلب نکند. طوری که این روزها که بیشتر رشته‌های ورزشی خود را مهیای حضور در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون می‌کنند، ملی‌پوشان این رشته هنوز استرس این را دارند که بالاخره بلیت سفرشان به کره جنوبی از سوی مسوولان ورزش کشور تایید می‌شود تا آنها هم جزو کاروان ورزش کشور در المپیک آسیایی 2014 باشند یا قرار است این رشته در حسرت حضور در این رویداد بماند.

تیم ملی ژیمناستیک کشورمان در شرایطی جمع و جور شد و نخستین اردوی آماده‌سازی‌اش را با هدف حضور در بازی‌های آسیایی از 20 فروردین سال جاری استارت زد که تمامی ملی‌پوشان سرشناس و نخبه این رشته نزدیک به یک سال از تمرین و شرایط ایده‌آل مسابقه‌ای دور بودند! با این حال و روز و اوضاع بد مالی که در این رشته وجود داشت هر طور بود فدراسیون با کمک برخی اسپانسرها و اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین بعد از اردویی 10 روزه در بندرعباس ژیمناست‌های ملی‌پوش را به قزوین اعزام کرد تا به واسطه شرایط و وضعیت استانداردی که این شهر برای میزبانی از تیم ملی و برپایی اردوهای آماده‌سازی این رشته دارد ملی‌پوشان کشورمان، با فراغ بال و آرامش خیال بهتری کیفیت تمرینات خود را بالا برده و عقب ماندگی زمانی که برای آماده شدن داشتند را بدین وسیله جبران کنند.

این اتفاق اگرچه در ابتدا با حواشی از قبیل کنار هم جمع کردن اسپانسرها و یک کاسه شدن کمک هزینه‌های تدارکاتی تیم همراه بود، ولی آرام آرام سر و شکل خوبی پیدا کرد تا به امروز که به گفته آذرپی سرمربی تیم ملی ژیمناستیک شرایط بهتر شده است.

ژیمناستیک تیمی به اینچئون اعزام می‌شود؟!

یکی دیگر از معضلاتی که این روزها بچه‌های ملی‌پوش ژیمناستیک سخت با آن درگیر هستند، این است که آنها هنوز به صورت صد در صد نمی‌‌دانند که سرانجام از بین 8 ورزشکار حاضر در اردوی آماده‌سازی آیا قرار است فقط یک ژیمناست به عنوان نماینده این رشته به اینچئون اعزام شود یا اینکه با رایزنی‌هایی که در حال انجام است این رشته نیز به صورت تیمی در چند وسیله به جمع کاروان ورزش کشور در بازی‌های 2014 اضافه می‌شود؟!

این دلهره و تشویش را اگر به نداری و شرایط سخت مالی ژیمناستیک اضافه کنیم، در می‌یابیم که ژیمناستیک و ملی‌پوشانش اگرچه در ظاهر مشغول گذراندن تمرین‌های تخصصی خود هستند ولی چشمشان به دست و زبان مسوولان ورزش کشور است تا ببینند آیا تمریناتشان را باید هدفدار دنبال کنند یا اینکه کلا باید مثل قبل رفع تکلیفی و باری به هر جهت برنامه کادر فنی را در دستور کار خود قرار دهند؟ طبق آخرین خبری که از زبان محمد آذرپی سرمربی تیم ملی ژیمناستیک می‌شنویم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک قبول کرده‌اند که ژیمناستیک را هم به صورت تیمی در سه وسیله دار حلقه، خرک حلقه و پرش از خرک و با حضور 4 تا 6 ملی‌پوش به اینچئون اعزام کنند. حالا باید منتظر ماند و دید این موضوع تا چه حد اجرایی شده و از سوی مسوولان ورزش برای بازی‌های آسیایی عملیاتی می‌شود.

ملی‌پوشان از نداشتن مکمل‌های مجاز می‌نالند!

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک معتقد است که اگر اردوهای ملی اینقدر دیر آغاز نمی‌شد، اتفاق‌های بهتری می‌افتاد. او می‌گوید: «اگر ما از لحاظ تدارکاتی و بودجه‌ای مشکل نداشتیم تا بچه‌های ملی‌پوش را به بهترین شکل ممکن برای بازی‌های آسیایی مهیا کنیم، مطمئن باشید حتی می‌توانستیم قول مدال‌آوری در کره جنوبی را هم بدهیم. ما حتی نمی‌توانیم برای بچه‌های تیم ملی که در حال گذراندن تمرینات سنگین و پرفشار هستند، مکمل‌های مجاز تهیه کنیم، طوری که بعضی اوقات بدن بچه‌ها کم می‌آورد و نمی‌توانند زیر بار تمرین سنگین طاقت بیاورند، در این صورت چطور باید توقع مدال‌ از آنها داشته باشیم؟»

سرمربی تیم ملی ادامه می‌دهد: «البته من به توانمندی ملی‌پوشانم ایمان دارم و می‌دانم اگر در فرصت باقیمانده مسوولان ورزش توجه بیشتری به ما داشته باشند می‌توانیم طبق برنامه در اینچئون حداقل در سه وسیله دار‌حلقه، خرک حلقه و پرش از خرک فینالیست شده و برای این رشته اعتبار دوباره کسب کنیم.»
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
1
1
1
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی