بازدید 16491

ارجاع پرونده مهد کودک کودک آزار به دادسرا

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با ابراز تاسف از حادثه رخ داده در مهد کودک ستایش از ارجاع این پرونده به مراجع قضایی اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۴۱۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴ 12 July 2014
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با ابراز تاسف از حادثه رخ داده در مهد کودک ستایش از ارجاع این پرونده به مراجع قضایی اردبیل خبر داد.

رویا احمدیان در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: یکی از وظایف خطیر سازمان بهزیستی حمایت از کودکان و نوجوانان به ویژه کودکان در معرض آسیب است که به همین دلیل خط 123 ویژه کودک‌آزاری و همسر‌آزاری در اردبیل راه‌اندازی شده است تا کودکان به راحتی تماس گرفته و موارد تخلف را گزارش دهند.

وی با بیان اینکه ایران با عضویت در کنوانسیون حفظ حقوق کودکان جزو کشورهای پیشرو در برخورد اصولی کودکان و رفتار موفقیت‌آمیز با آنها است، افزود: به هیچ‌وجه کودک‌آزاری مورد پذیرش نیست آن هم در یکی از مهدهایی که زیرمجموعه بهزیستی استان اردبیل است که اتفاق اخیر همه ما را متاثر کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل زمان رویداد این حادثه را 15 تیر ماه امسال اعلام کرد و گفت: صبح این روز حوالی ساعت 11 پدر یکی از کودکان حاضر در مهد ستایش اردبیل با مراجعه به بهزیستی فیلمی را به معرض نمایش گذاشت که حقیقتاً از دیدن آن متاثر شدیم که در این فیلم شاهد عمل قبیح و ناشایست کودک‌آزاری توسط خدمه مهد بودیم که گاه از وی به عنوان مربی یاد می‌شود اما به معنای واقعی خدمه این مهد اقدام به کودک‌آزاری کرده و فیلم برداشت شده نیز توسط یکی از مربیان انجام شده است.

احمدیان افزود: ساعت 12 ظهر همان روز بلافاصله اکیپ‌های کارشناسی به مهد کودک ستایش اعزام شدند و مدیر مهد به همراه مربی و خدمه مهد دعوت شده و از آنها توضیحاتی در این زمینه خواسته شده است که این موضوع در قالب کار گروه‌های بررسی جزو اولویت‌های کاری ما قرار گرفت و ما بلافاصله موضوع را به صورت کتبی به ریاست سازمان و مسئولان استانی اعلام کرده و خواستار تعیین تکلیف در این زمینه شدیم.

این مسئول تصریح کرد: با تشکیل جلسه ‌ای ‌با حضور اعضای کمیسیون صدور مجوز و پروانه برای این مهد روز دوشنبه 16 تیر ماه دستور تعطیلی مهد صادر شد و خاطیان این امر به مراجع قضایی با همکاری دادستان تحویل داده شده تا در شعبه 4 اردبیل به این تخلف رسیدگی شود که خواسته ما برخورد جدی با خاطیان این پرونده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: علاوه بر اینکه خودمان شاکی این پرونده بودیم از سوی خانواده‌های‌ کودکان حاضر در مهد کودک نیز شکایتی انجام شده و رسیدگی در این زمینه در اولویت مراجع قضایی است.

احمدیان افزود: ما تمام مدارک و مستندات در این زمینه را ارائه کردیم به طوری که تا بهمن ماه سال 92 ما بیش از پنج مورد بازدید از این مهد انجام دادیم که در 271 مهد کودک شهری این رقم بازدید از مهدها بی‌سابقه بوده است.

وی عنوان کرد: ما مدافع حق و حقوق کودکان بوده و درصدد احقاق قسمتی از حقوق از بین رفته هستیم و قرار است برای این خانواده هزینه پرداختی برای مهد کودک جبران شده و پنج تا هفت جلسه به صورت رایگان مشاوره‌های روحی و روانی در صورت آسیب دیدن روحیه این خانواده‌ها در نظر گرفته شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: ما بدون فوت زمان و در اسرع وقت و در کمتر از 24 ساعت در این زمینه تصمیم‌گیری کرده و اقدام به بسته شدن این مهد کودک کردیم و دغدغه اولیای کودکان را در معطلی برای حمایت این مجموعه درک کرده و نسبت به حل این مشکل اقدام می‌کنیم.

احمدیان در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با بیان اینکه در دورترین نقاط این استان مهد کودک شهری و روستایی فعالیت می‌کند و با نظارت‌های مستمر اهداف و برنامه‌های آنها مورد بررسی و کنترل است، گفت: ما هرگز اجازه نمی‌دهیم که حق و حقوق کودکان در این مجموعه‌ها نادیده گرفته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۹
انتشار یافته: ۲۰
ولی به نظر من حجاب از همه چی مهم تره اینا که چیزی نیست !
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
فقط حجاب به خصوص ساپورت رو خیلی توجه داشته باشید که نمایندگان ملت در مجلس آزرده خاطر نشوند.
بچه فامیل ما هم این کودکستان بوده جالبه گرون ترین مهد کودک اردبیله اگه خواستین فیلمشو براتون بفرستم
پاسخ ها
دوست رسواگر فتنه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
حالا فهمیدید که وظیفه مادری رو غیر از مادر هیچ کس نمیتونه انجام بده؟
اما وظیفه رانندگی تاکسی رو خیلی ها میتونن انجام بدن.این قابل توجه دکترعالیه شکربیگی که گفت دختران ایرانی به خانه برنمیگردند. باید بگم شما و دخترانتان به امور تاکسی رانی مشغول باشید و فرزندانتان را به اینگونه مهدها بسپارید.باشد که رستگار شوید!!!
تابناک منتشر کن لطفا
حالا این یکی از مواردیه که اتفاقی مورد توجه قرار گرفته. برادرزاده من بعد از مهاجرت به یکی از کشورهای همسایه متوجه می شه که چقدر رفتار مربیان مهد اینجا با اونجا فرق داره و جریان بدرفتاری های مربیان مهدکودکی که اینجا می رفته رو برای مادرش بیان می کنه.
فکر کردین بازدید دوره ای نتیجه داره !!!!
تو اون لحظه کاری نمی کنند بعدش دوباره همه چیز آزاده!؟

باید تمام مهدها موظف به کار گذاشتن دوربین در تمام نقاط مهدشان شوند و موظف شوند فیلم های ضبط شده را در اختیار بهزیستی بگذارند.
ضمنا هر کسی اجازه نداشته باشه توی مهد کار کنه
اینطور که این مدیره آتیشش تنده یعنی هیچکار نکرده و نمیکنه
فقط خواهشي كه دارم از مسئولين اينه كه لطف بفرمايند اون مربي نگون بخت را كه احساس مسئوليت كرده، بخاطر اين كارش حداقل اگه نميخواهند تشويق كنند، اخراجش نكنند تا بقيه هم جرات كنند موارد مشابه را گزارش نمايند.
مدیران مهد ها و دبستانها و......چه میکنند که زیردستانشان اینگونه به خانواده ها لطمه روحی وجسمی میزنند و هیچگونه نظارتی نمیکنند.
كاش ما آدمها به معناي واقعي آدم باشيم و معني آدميت و انسانيت را بدانيم. معلوم نيست در مهدهاي ديگر چه بر سر دلبندانمان مي آيد. خدا نگهدارشان باشد.
نه بابا دروغه. کودک آزاری ما نداریم!!! این مورد فقط مال خارجی هاست.
با تشکرازسازمان محترم بهزیستس اردبیل و ذکر این نکته که این ویدیو دل همه ی ایرانیان را به درد اورد و همه ملتمسانه خواستار مجازات خاطیان امر میباشند،خودم مادرم و دوروزه که مدام اشک ریختم و پسر خودمو تصور کردم،،متاسفم برای این طفل معصوم که بیگناه قربانی این عمل شنیع شده و ارزوی ارامش برای خانواده اش دارم.
اولیا گرامی همگی با شما همدردیم و زمانی ارامش مییابیم که این خدمه وقیح به سزای خود رسیده باشد.
مدیر مهد به همراه مربی و خدمه مهد دعوت شده???????????? نوشابه هم براشون باز میکزدید.
در شهر اردبیل به دیگر مهد کودک ها نیز نظارت و بازرسی انجام نمی شود در مهد کودک بچه من مدیر مهد شش ماه هست که در مهد حضور ندارد.
باید بچه های اون افراد را دقیقاو یا حتی بیشتر در جلو چشمشان ازار و اذیت کرد
خواهش میکنم با دقت بیشتری به این مراکز مجوز بدهید، چک کردن سلامت روحی همه مربیان و مسئولین یک مهد و یا مدرسه کار سختی است ، اما غیر ممکن نیست ! با وجود این همه پزشک و روانپزشک بیکار به راحتی میتوانید تمام مهدها و مدرسه ها را تحت پوشش و کنترلهای دائمی قرار دهید. فکر کنید فرزندان خودتان به جای قربانیان این مهد باشند ، چه حالی پیدا میکنید !
تا چند روز پیش مدارس بود حالا نوبت به مهد کودک ها شده.بعدم میگن فرزند بیشتر زندگی بهتر.خدایا به داد بچه های ما برس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
خداوند سرنوشت هیچ قومی رو تغییر نمیده تا خودشون رو تغییر ندن و نخوان، پس وظیفه شما بعنوان سرپرست و مسئول اون کودک چی میشه؟ برید بسپاریدش دست مهد و دیگه به امون خدا رهاش کنید؟
بعد از مدرسه و مدرسه فوتبال و استخر حالا چشممون به جمال مهد کودکها هم روشن شده . واقعا موندیم که باید چیکار کنیم فکر کنم باید بچمون رو توی خونه زندانی کنیم !!!
آخه پارازیت و ساپورت واجبتره !!!!
از اول درست عمل میکردید تا الان نیاز به ماس مالی کردن و توضیحات اینچنینی نداشته باشی این طفل معصوم ها هم اینجوری آسیب نمیدیدن.خلاصه خاک تو سر خودتون با این مدیریت کردنتون.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار