بازدید 22319
از کودک آزاری در مهد کودک تا قتل در خانه سالمندان؛

کاش راه‌های نظارتی را بازگو کرده و خودی نشان دهیم!

وقتی پدر و مادر‌ها ناچارند صبح تا شب بدوند تا ‌حداقل‌ها را تأمین کنند و مجبورند فرزند دلبندشان را به مهد بسپرند، هنگامی احساسات و عواطف در اثر ارتقای بیش از اندازه پول و مادیات رنگ باخته و افزایش جمعیت، کوچک شدن منازل، کاسته شدن ‌فرزندان و عواملی از این دست، موجب رونق گرفتن خانه‌های سالمندان شده، آیا توقع زیادی است که از نهاد مسئولی چون بهزیستی، نظارت سفت و سخت بخواهیم؟
کد خبر: ۴۱۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴ 12 July 2014
چه بخواهیم و چه در صدد ردش برآییم، نشانه‌های زشت دنیای ماشینی به سرعت در جامعه‌مان در حال رشد هستند؛ نشانه‌هایی تأسف‌بار که جا دارد به سرعت در برابر تکثیرشان واکنش نشان دهیم اما خلاف آن را‌ می‌‌بینیم.

به گزارش «تابناک»، در روزهای گذشته، انتشار ویدئویی از کودک آزاری در مهدکودکی در کشورمان، سر و صدای بسیاری به پا کرد و موجی از نگرانی، به ویژه برای پدران و مادران شاغل به بار آورده است.

این فیلم ـ که به پایان متن پیوست شده است ـ به قدری دلخراش و ناراحت کننده بود که به سرعت در برخی رسانه‌های فارسی زبان جهانی بازنشر یافت و موجبات نگرانی فراگیرتری را فراهم آورد، حال آنکه معلوم نبود رویداد در کدام نقطه از کشورمان به ثبت رسیده، مربوط به چه زمانی است و چندین و چند پرسش مشابه دیگر.

آن گونه که از شواهد ‌پیدا بود، فردی پنهانی از غذا دادن یکی از مربیان مهد به کودکی خردسال فیلم تهیه کرده تا شاید به این روش نشان دهد ‌چگونه می‌توان با سنگدلی هرچه تمام‌تر، کودکی را میان پا‌ها مهار کرد تا نتواند بگریزد و بعد با کتک زدن و گرفتن بینی، مجبورش کرد غذا خورده یا آنچه در دهنش می‌ریزند، همراه با گریه مداوم ببلعد!

ناگفته پیداست چنین صحنه‌ای آه از نهاد هر پدر و مادری در‌خواهد آورد؛ اما ظاهرا مربی مهد اینقدر این کار زشت را هر روز تکرار کرده که به این حد بسنده نکرده و حتی از کوبیدن مشت بر سر و سینه کودک و بلند کردنش با گرفتن موی سر هم دریغ ندارد؛ از اینجای کار به بعد ما می‌مانیم و موجی از نفرت و انبوهی از پرسش‌های بی‌پاسخ.

البته این پرسش‌ها امروز پاسخ یافتند؛ رویداد کمتر از یک هفته پیش در مهدکودکی در اردبیل، توسط یکی از مربیان آن مهد به تصویر در‌آمده و آن گونه که مسئولان بهزیستی استان خبر داده‌اند، مهد تعطیل ‌و خاطیان به مراجع قضایی ارجاع داده شدند و جز پدر و مادر برخی کودکان، مسئولان بهزیستی نیز از ایشان شکایت کرده‌اند.

به نظر مشکل، ولو بسیار تلخ بود و فراموش ناشدنی، در آستانه فرجام یافتن و حل و فصل قرار گرفته است، اما این نگاه، جز خوش بینی محض به ماجرا، چیز دیگری نیست. به این بخش از سخنان خانم احمدیان، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل درباره این رویداد دقت کنید تا ماجرا بهتر دستتان بیاید:

«ساعت ۱۲ ظهر‌‌ همان روز بلافاصله اکیپ‌های کار‌شناسی به مهد کودک ستایش اعزام شدند و مدیر مهد به همراه مربی و خدمه مهد دعوت شده و از آن‌ها توضیحاتی در این زمینه خواسته شده است که این موضوع در قالب کار گروه‌های بررسی جزو اولویت‌های کاری ما قرار گرفت و ما بلافاصله موضوع را به صورت کتبی به ریاست سازمان و مسئولان استانی اعلام کرده و خواستار تعیین تکلیف در این زمینه شدیم‌».

آنچه روشن است، اعلام موضوعی تا این اندازه بدیهی به ریاست سازمان، آن هم از ریاست بهزیستی استان که سمت «مدیرکل» را یدک می‌کشد، نشان می‌دهد که نه تنها نظارت بر مهدهای کودک تا چه اندازه سست است، بلکه ثابت می‌کند اصولا مدیران عالی رتبه این سازمان، نه تنها به قوانین و وظایف محوله به درستی آگاه نیستند، بلکه به نوعی منتظرند تا مساله‌ای رخ دهد و بعد از آن به دنبال راه حل بگردند.

این ماجرا شاید بهترین نمونه برای نشان دادن فراموش شدن نقش نظارتی مسئولان بر مجموعه‌هایی باشد که باید با ‌نظارت ایشان فعالیت کنند، ولی از این مثال تلخ‌تر و جانسوز‌تر هم هست.

جنایتی که روزنامه شهروند از وقوع آن در شمال کشور خبر داده، از نمونه‌های تلخ‌‌تری است که عدم نظارت پدیدار می‌سازد. اینکه دو پرستار در خانه سالمندان از صدا شدن شبانه توسط پیرمرد به ستوه بیایند و غافل از دوربین‌های مداربسته، تلاش کنند با کتک زدن پیرمرد را ساکت کنند، نمونه دردناکی از قتل است که باور کنید، شاید بهترین استقرا برای اثبات خشونت‌های پنهان فراوان در این مجموعه‌ها با افراد بی‌پناه باشد.

انگار چه بخواهیم و چه به هزار روش برای ردش متوسل شویم، نشانه‌های زشت دنیای ماشینی به سرعت در جامعه‌مان در حال رشد هستند و ما به جای قدرتمند‌تر کردن رویکردهای نظارتی برای کاستن اثرات شوم این زندگی‌های همیشه کاری، در خواب طولانی هستیم.

وقتی پدر و مادر‌ها ناچارند صبح تا شب بدوند تا ‌حداقل‌ها را تأمین کنند و مجبورند فرزند دلبندشان را به مهد بسپرند، هنگامی احساسات و عواطف در اثر ارتقای بیش از اندازه پول و مادیات رنگ باخته و افزایش جمعیت، کوچک شدن منازل، کاسته شدن ‌فرزندان و عواملی از این دست، موجب رونق گرفتن خانه‌های سالمندان شده، آیا توقع زیادی است که از نهاد مسئولی چون بهزیستی، نظارت سفت و سخت بخواهیم؟

آیا زیاده‌خواهی است که انتظار داشته باشیم نه تنها مدیران این نهاد با قوانین و مقررات آشنایی کامل داشته باشند، بلکه آنگونه این مسائل را به زیرمجموعه‌ها گوشزد کنند که هر کسی جرأت نکند هر کاری دلشان خواست، با ناتوانان تحت امر انجام دهد؟

براستی چرا در حاشیه اعلام مقابله با افراد خاطی در مهدی که فیلم آن منتشر شد، به ویژه حالا که رئیس کل سازمان بهزیستی و همه مدیران عالی رتبه در جریان امر قرار گرفته‌اند، راه‌های نظارتی را بازگو نکرده و با خط و نشان کشیدن برای خاطیان، خودی نشان ندهیم؟!

هشدار: این فیلم حاوی تصاویری به شدت دردناک و آزار دهنده است


دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۱۰۰
انتشار یافته: ۱۸۰
نمونه ای خوب از تشویق برای فرزند آوری!
ما پدر و مادر که هردو کارمندیم با چه جراتی دیگر به فکر تولد فرزند بعدی خود باشیم.
اولین سوالی که بعد از دیدن این صحنه من و همسرم از یکدیگر کردیم این بود : آیا به سر بچه های ماهم در مهد کودک این بلاها آورده شده؟
پاسخ ها
amin
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
میشه مزیت زندگی زن وشوهر که هر دو کارمند هستند برای ما بنویسید؟ چون درشرف گرفتن همسر هستم نمی دانم از کدام بگیرم کارمند یا خانه دار؟
بیکارترین مرد زمین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
به فرزند اوری ربط نداره به فرزند پروری ربط داره
مهد کودک کلا چیز بیخودیه
کافیه پدر و مادر وقت بزارن برای بچه نه پول
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
من و همسرم هم با دیدن این فیلم متاثر شدیم و همین طور نا امید !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
بنده هم با مشکلی شبیه این روبرو شدم . بیخود نیست که میگویند بچه نیاز به مادر دارد نه پرستار .متاسفانه مادران در این دوران محبت مادری خود را فدای در امد میکنند بنظر من مادر ان بچه هم به اندازه آن زن دیوانه مقصر است .چطور انسان میتواند جگر گوشه اش را بدست غریبه ای ناشناس بسپارد که فقط بخاطر پول میخواهد بچه اش را نگه دارد
sina
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
بقیه مهدکودک ها چی؟!!
حتما باید فیلمش توسط رسانه های به اصطلاح دشمن پخش بشه تا به اجبار کاری کنند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
بابا بچه است دیگه بچه ها وقتی بزرگ میشن همه خاطرات تلخ کودکیشون یادشون میره.... خود من انقد خاطره دردناک و سوزناک دارم از بچگیم ولی الان اصلا اذیتم نمی کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
چه ربطی داره اقا اروزهای بیخودتون کم کنید که نخواد دونفری برین سر کار و نیاز نباشه بچه بره مهد.بیشتر بچه ها تو تهران از روی تمبلی پدر مادر برده میشن مهد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
بله کاسته شدن تعداد فرزندان!!!!!!!!! فکرمیکردم تابناکیا آدمای آزاده ای هستند ولی اشتباه فکر می کردم. متاسفم که از آب گل آلود ماهی میگیرید شما از اون مربی هم وحشتناک ترید که بحث رو به حاشیه دلخواه خودتون میکشونید شاید پول میگیرید برای تبلیغ زاد و ولد نه؟؟ اگه خانواده های کم جمعیت والدینو سرای سالمندان میذارن به عرض منورتون می رسونم که پرجمعیتا پول این کارو ندارن و اگه اونارو از خونه بیرون نکنن با شرایط بدتری در خونه های خودشون نگه میدارن.
مادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
دست و پاهام یخ کردن نفسم به شمارش افتاده اشک تو چشام جمع شده یعنی با بچه های من هم این کار ها رو می کردن؟ یا امام زمان
ان آدمه !؟ به نظر من که حیوونم نیست وای خداااااای من موهای تنم سیخ سیخ شد به نظم اعدام برای این خانوم کمترین مجازاته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
جمعش کن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
زیادی شلوغش کردن. طرف کار وحشتناکی نکرده. احتمالا بیسواده و خودش تو بچگی اذیت شده.
پیشاپیش هم به دوستانی که میگن اگه بچه ی خودت بود چی؟ میگم من بچه ندارم ولی اگر شرایطش را داشته باشم بچه داشته باشم، هم هیچ وقت نمیذاشتمش مهد!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
شلوغش کردند؟؟؟؟ حتما شما رو اینجوری بزرگ کردند که واستون عادیه!!!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
کاش با اعدام مشکلات حل میشد.
کاش هرکدوم از ما یاد بگیرم یا این فرهنگ برامون جا بیفته یا حداقل کمی به آموزه های دینیمون توجه کنیم که:
وجدان کاری داشته باشیم و در قبال اعمال و کارهامون احساس مسئولیت کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
وقتی مادر طرف براش مهم نیست و بچه را مهد میفرسته، از غریبه چه انتظاری میشه داشت؟
از قدیم گفتند، دیگی که واسه ما نجوشه بگذار کله سگ توش بجوشه.
با عرض سلام و خسته نباشيد...خواهشا يه كاري كنيد بشه فيلماتونو تو آيپد ديد.. امكان ديدن فيلماتون به صورت آنلاين با آيپد نيست..ممنون ميشم
پاسخ ها
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
عزیزم مشکل از آیپدته نرم افزراهای لازم رو نصب کن. گرچه مشکل سرعت واسه همه وجود داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
نمونه زنه یا مرد شعور داری یانه حیونو اینجور غذا نمی دن تو میگی شلوغش نکنین نکنه مدیر مهدی
بچه فامیلمون تو این مهد بوده الان تو فامیل یه وضعیه!!!!!!!!!!!
چنین حیوانی مایه ننگ جهان اخبار دنیا اطلاع رسانی میشود اما صداوسیما.!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
این ...عقده ای رو باید باید شدیدا باهاش برخورد قانونی بشه .معلوم نیست چه جنایات دیگری در حق این طفلای معصوم انجام داده
فقط اعدام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
دوست عزیز از آمریکا یا فیلتر شکن.
صحنه اعدام از این حرکت طرف به مراتب بدتره!!!
نمیدونم چرا واسه شما انقدر شیرین هست؟!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
به ناشناس. هرگاه فرق فرد متجاوز و قاتل و اوباش را با كودك 4 ساله فهميدي بيا از خودت نظر در كن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
کلاس چندمی عمو؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
شما زیادی پروانه تشریف دارید بهتره کلا خبر نخونی. اعدام شیرین نیست ولی برای اینکه زندگی خیلیا به ناحق تلخ نشه آدمای این تیپی باید محو بشن. احتمالا خودتم اینکاره ای هول برت داشته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
داداش ناشناس 9:26
اینجوری باید خیلی ها را محو کنی.
مساله بلد نیستی حل کنی، پاک کن بر میداری پاکش میکنی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
ناشناس 9:26 که پروانه نیستی؟
کدوم قانون گفته مربی که با کودکان بدرفتاری کرده و با زور غذا داده را باید اعدام کرد؟
کجا؟ کدوم قانون؟ اصلا کشوری هست چنین قانونی داشته باشه؟
مشکل یک عده اینه که هرکسی کوچکترین اشتباهی میکنه میگن اعدام و محو شدن و این چیزا.
برای یک سری مجازات ها اعدام وجود داره،
اما به کار بردن اون برای کوچکترین موردی، فقط حس انتقام ، اون هم فراتر از حد کار انجام شده را میرسونه.
منطقی باش و ببین محض تفریح نظر میدی یا جدی؟!!!!
این زن روانیه. واقعا با چه جرأتی بچه هامون بفرستیم مهد کودک. باید مجازاتی عبرت آموز براش درنظر بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
این برای اینه که دنیار و دو دستی چسبیدیم اولویت اول زن رسیدگی به بچه هاشه اما ما اولویت ها را گم کردیدیم بچه ای که خودمون باید بشینیم بزرگش کنیم میبریم میدیم دست
آدمهای روانی مثل این خانم تازه پولم بهش میدیم که کتکش بزنه . بابا سبک زندگیمون عوض شده و این بلاها باید سرمون بیاد پدر سر کار میره مادر سر کار میره برای جور کردن بَرج درسته بَرج نه خرج ، خرج میشه هزینه های ضروری بَرج میشه هرینه های غیر ضروری .
از ناراحتی دارم اینجور مینویسم . میخوام بگم اولویت زن بزرگ کردن بچه ش هست نه رفتن سر کار اگر هم رفت سر کار با قدرت و توان بیشتری استفاده کنه که بچه هاشو خودش بزرگ کنه . این بچه بینوا این جا اینجو اذیت میشه وقتی بزرگ بشه چه ترسی از جامعه خواهد داشت و بچه های دیگه هم که کتک نخوردن مهربانی و محبت را نخواهند شناخت
ببخشید از ناراحتی خیلی بی نظم نوشتم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
مامانشم اگر کار نکنه روانی میشه چون باید با فقر و نداری بسازه.
sina
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
اگه چندتا بچه داشته باشی، بچه بزرگتر از کوچتکتر مراقبت می کنه دیگه نیازی به مهدکودک نیست :-)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
صحبت شما درست است دوست عزیز ناشناس اما متاسفانه با این وضعیت اقتصادی افتضاح اگر مادر بخواهد در خوانه بماند خرج حتی خوراک کودک هم در نخواهد آمد. مهدکودک چیز بدی نیست و در بسیاری از کشورهای بسیار پیشرفته دنیا نقش مهمی در پرورش نسلها دارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
آقا يا خانم ناشناس كه براي خودت در مورد خرج و برج نظر ميدي فكر ميكني خانمها از
سر دلخوشي پا ميشن ميرن سركار كه بعد
از كار هم به كارهاي بچه برسن هم به كارهاي
خونه ؟ كه وقتي ميخوان بخوابن از خدا بخوان
هرچه ديرتر صبح بشه؟ تو احتمالا نه پدري نه
مادر وگرنه اينقدر راحت نظر نميدادي. ميشه
بگي خانواده اي با يه فرزند نه بيشتر كه هزينه
اجاره خونه هم داره با يه حقوق چطور بايد
خرج خوراك و پوشاك و تحصيل بچه رو فراهم
كنه كه بچه نه سوتغذيه بگيره نه از تحصيل
عقب بمونه؟ فكر كنم هنوز از خواب بيدار نشدي.
اگه شرايط زندگي طوري بود كه يه حقوق
كفايت زندگي رو ميداد هيچكس مرض نداشت
بار اضافه رو دوش خودش بذاره
حسنی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
احسنت ناشناس جان. بچمونو با دست خودمون میدیم به دیگرانی که احتمالا از سر مشکلات زیاد اومدن مهد کودک کار کنن و بعد طلبکاریم که چرا به بچمون از گل نازکتر نگفتن
اگه سرعت اینترنت خوب باشه میشه دوربین مداربسته گذاشت تا وضعیت این محل ها به صورت زنده برای والدین پخش بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
گل گفتی.
عسل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
پس کی فیلتر کنه
پول مهد کودک از کار شما بیشتر میشه، خودتون بچه رو نگه دارین پول مهد هم ندین
پاسخ ها
1357
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
چرا صورت مسئله را پاک می کنی؟حق هر کس این است به کار مورد علاقه اش بپردازد موضوع عدم اشنایی مربیان بعضی از مهد ها به اصول کار است وعدم نظارت .2اگر در خانه ها دور بین بگذارند ببین چه صحنه های پخش شود از نوع تربیت درست!!!!!
sina
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
در اکثر شرکت های بزرگ در کشورهای دشمن، خودشون محل مخصوص نگهداری فرزندان خردسال کارکنان دارند
ناشناس
| - |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
توی مملکت شما آره نه تو ایران
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
پول مهد واسه 9 ماه حدود 2 میلیون میشه ، البته بستگی به شهر و درجه مهد هم داره ( حدئدی گفتم)
یعنی به نظر شما یه خانم توی 9 ماه 2 میلیون درآمدش نیست؟!
یعنی میگی فقط شما نشستی حساب کتاب کردی !
خب اون پدر مادری هم که بچه رو میذارن مهد حساب کتاب بلدن!
اگه این زنه گیر من بیافته.چنان حکمی براش صادر کنم رئیس بهزیستی دهنش وا بمونه.موندم خونواده بچه هه چطور تا حالا اینو ریز ریز نکردن.بی رحم اگه یه روزی بشناسمت یه جا می دونم بات چیکار کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
فقط انتقام بلدی آقا جواد؟ این میشه پاک کردن صورت مساله
به جاش بگو باید به راه راست هدایتش کنم تا به اشتباهش پی ببره.
داوود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
شعار بیخود نده بابا ... با یه همچین حیوون کثیفی باید خیلی بدتر از خودش تا کرد حالا می خواد بگی انتقام یا هر کئفت دیگه ... دوست داشتی جای اون بچه بیگناه بودی؟؟؟؟!!!!
مگه فرمایش پیامبرمون نیست که فرمود : به بچه ها رحم کنید چرا که آنان شما را روزی دهنده خود می دانند.
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
منم با ناشناس موافقم باید براه راست هدایت بشه آقا جواد اما بدست داعش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
کار این دیگه از هدایت گذشته 124000 پیغمبر نتونستن هدایتش کنن. جوک میگی شما؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
آقا حمید
از کی تا حالا داعش ملتو به راه راست هدایت میکنه؟!!!!!!!!!!!!!
تابناک تو چرا این نظر را تایید میکنی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
ناشناس 9:29 شما هدایت شدی الان؟
...
چی مصرف کرده که اینقدر وحشیه؟
پاسخ ها
sina
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
غصه، غم، بی پولی، شوهر معتاد، عقده های کودکی، نابرابری، ناعدالتی،
این حیون پست باید اعدام بشه تا درس عبرتی باشه برای افرادی که مرتکب این جنایات میشن.
وای خدایا! چی بگم دیگه .... بیچاره بچه های ما کارمندا!! خدایا ما را ببخش که بچه هامونو باید دست کیا بسپاریم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
خب نسپار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
خانم کارمند من خودم بچه دارم تو سن و سال همون بجه تو فیلم از وقتی متوجه این حادثه شدم و هروقت که یادم میافته اشک میریزم البته بچه من رو مادرش داره بزرگ میکنه بگذار بگم که برای وای خدایا! تو هم اشک ریختم بیخیال اداره و کار شو برو بشین بچه گل خودت رو خودت بزرگ کن نگو درآمدم کمه من در آمدم 1 تومن در ماهه اولویت اول زن تربیت بچه هاشه حتی مرد هم در دامن زن تربیت میشه .
عسل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
آقایون از هر آب گل آلودی ماهی نگیرید..........چند وقت پیش همین سایت تابناک در مورد کودک آزاری در مدارس کشور ما خبری تهیه کرده بود شما که میگید خانم ها باید خودشون مراقب بچه ها باشند بنظر شما میشه مانع ورود اونها به محیط مدرسه بشیم؟ پس بجای پاک کردن صورت مساله به فکر حل اون باشیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
مادر جان !! چشم شوهرت روشن دنده اش هم نرم . خرج را در بیاورد شما هم بچه تان را آنجور که صحیح می دانید بزرگ کنید .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
جناب ناشناس اگه بخوای تو تهران مستاجر باشی چقد باید در امد داشته باشی؟؟ میشه خونه نشست؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
ناشناس 9:23
بیا شهرستان زندگی کن
هم ارزونتره. هم به بچه هات میرسی. هم محیط پرورششون بهتره.
اینها از صبح تا عصر یه لیوان آب به بچه نمیدن.چه برسه به مراقبت....
وقتي هدف پول و كسب درآمد باشه و نظارتي به عملكرد اينچنين مراكزي نباشه معلومه هركي از راه رسيد وحقوق كمتري طلب كردو بعنوان خدمه استخدام ميكنن بعد اينچنين بچه هايي كه اميد يه خانواده هستن بزرگ كه شدن ميشن بذه كار جان امسال اين خانومو ميگيرن
پاسخ ها
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
بزهکار
رسول
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
خانوم!!!حيف خانوم!!!وحشي.بي خانواده.
عسل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
مجوزهای سختی برای دایر کردن این اماکن نگهداری از سوی بهزیستی باید در نظر گرفته بشه .......در صورتیکه ما میبینیم مثل قارچ در هر محله و خیابونی مهدهای کودک دایر شده ؟
از این خانم و از معلمی که در سمیرم اون بچه خرس هارو زجر داد کینه به دل گرفتم اساسی. مشتاقانه منتظر اینم که باهاتون روبرو بشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
بچه خرس ها و مادرشون هزاران برابر بدتر بودند. چون با زجر کشته شدند و جیغ هم میزدند.
هنوز صدای جیغشون تو گوشمه.
اون هم معلم نما بود. چه کارش کردند؟؟؟؟
هان؟
یک جانی به بجه ها درس میداد!!!!
عزیزانی که از این مطلب ناراحت شده اند:
قرار نیست کسی به این مشکلات رسیدگی کنه پس فقط ببینید و بخوانید و از تجربه اش برای خودتان استفاده کنید چون اگر شما هم همین اشتباه را تکرار کنید هیچ مسئولی به شکایت شما رسیدگی نخواهد کرد و آنقدر الاف شکایتتان میشید که در اثر خستگی بی خیال پرونده خواهید شد.
خودتان باید مواظب خودتان و خانواده تان باشید. فقط خدا کنه پای این جلادها به مدارس باز نشه که دیگه هیچ کاری نمیشه کرد.
جایی مونده که اعتماد والدین به آنجا هنوز پابرجا باشه ؟
هیچ جا .
دست مسئولین مربوطه درد نکنه که بچه های خودشونو به این مهد ها می فرستند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
مگه مدارس وضعش بهتر از اینه .
خیلی وحشتناک بود خدایا ما چقدر بدبختیم دلم کباب شد حالا این بچه چه سرنوشتی در اینده خواهد داشت خدا منو ببخشه دخترم 8 ماه مهد رفته همیشه خودمو سرزنش می کنم البته قبلا الان که دیگه این فیلم را دیدم بدتر
فقط اعدام
پاسخ ها
بیدار
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
قصاص قبل از اعدام یادت نره اگه عدالتی وجود داشته باشه این حیوون رو باید اول بسپارن دست مادر و پدر این بچه تا همون جور بی رحمانه کتک بخوره وقتی خون بالا آورد ببرنش بالای دار چطوره ؟!!!
خیلی وحشیانه بودتومهدکودک بابچه عادی اینجوری رفتارمیکنن معلوم نیست تومراکزنگهداری کودکان عقب مانده ذهنی جی جوری رفتاربکنن واقعاکه بهزیستی شورشودرآورده
هیچ عقل سلیمی از عمل این خانوم دفاع نمی کنه.
اما به دور از احساسات اگه نگاه کنید مربی های مهد تقریبا همگی استثمار می شوند با حقوق 150 تا 300 هزار تومان در ماه که این خود باعث خرابی شدن سلامت روان این قشر میشه. البته بازم میگم این دلیل بر اینگونه رفتار ها نیست اما این هم بی عدالتی است که فقط از یک زاویه نگاه کنیم.
پاسخ ها
داوود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
حرف شما درست ولی هیچ بهانه ای برای چنین آدمایی قابل قبول نیست.
از این به بعد هر برنامه ای خواستند پیاده کنند ولی این حروم لقمه باید به سزای عملش برسه وگرنه کسانی هستند که اقدام لازم را انجام بدن.
توی کشورهای پیشرفته واسه پرستارها و مربی ها و معلم ها تست های روانشناسی دقیقی میگیرن که ببینن توی شرایط مختلف عکس العملهاشون به چه صورتیه.
شجره نامه شون رو درمیارن بعد از 3 تا 6 ماه کار اونوقت مرحله به مرحله ارتقاء شغلی بهشون میدن. اونم با ناظرها و بازرس هایی که دونه دونه بچه ها رو توی موقعیت های آرامش بخشی ازشون سئوال می کنن که مربیتون اینکارا رو میکنه یا نمی کنه و ....
ولی:::::
توی مملکت ما هر کسی هر جایی هر زمانی بخواد می تونه یه کاری رو به دست بگیره که نه تنها توش تجربه و سوادش رو نداره بلکه می تونه اون کار رو به یه فاجعه تبدیل کنه.
دقیقه 1:45 تا 1:60 فیلم علنا قاشق رو تا ته کرده بود توی حلق بچه که بدون گریه کردن غذا رو قورت بده. جای تنفس نداشت بیچاره. نزدیک بود خفه بشه.
...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
مهران مدیری واسه همین مرد هزار چهره را ساخته بود.
جالب بود چند سال پیش یکی را دستگیر کردن که چند سال با مدرک دیپلم عمل جراجی انجام میداده!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
نه عزیز برادر ، هر کسی نمیتونه هر زمانی خواست یه کاری رو دست بگیره . تنها کسانی میتوانند یه کاری رو دست بگیرن که یا پول داشته باشند یا پارتی . با اتکا به این دو هم باکی از بازخواست ندارند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
هیچکس سر اون کاری که باید باشه نیست .
این مربی توی فیلم یک انسانه یا یک حیوان انسان نما ؟
نه وجدان حالیشه نه شعور. هیچ کدومشو نداره این زن وحشی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
والا كدوم حيونو ديدي كه با بچه اين رفتارو بكنه
مربی حیوانات هم با حیوانات اینطور رفتار نمی کنه !!
باید مسئولین فرهنگی و پرورشی استان مربوطه ضمن عذرخواهی از والدین و مردم ایران هرچه سریعتر استعفا بدهند . اگر تو جهان پخش شده باشه که شده دیگه مایه ننگ استان مربوطه است.
تو اين فكرم كه قديما مادرا ميشستن خونه بچه بزرگ ميكردن چرخ مملكت نميچرخيد!!!!!بعضي مادرا همچين ميگن شاغليم كه انگار نباشن كار مملكت ميخوابه.و متاسفم براي مادرايي كه محبت و وجودشون رو براي بچه ها به پول ميفروشن يعني واقعا خانم ها فكر كنن شغلشون و درامدشون مهمتره يا بودنشون؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
به جای نظارت درست بر این جور مکان ها ، زن ها را از کارکردن محروم کنیم!!
اگر خانم ها فعالیت در جامعه نکنند ، به قوا شما کار مملکت می خوابه!!
عسل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
قدیما نون 700 نبود پراید 20 میلیون نبود مسکن میلیاردی نبودی وام ازدواج دوندگی نداشت ........بازم بگم یا کافیه
اين خانوم محترمو بايد يه قلاده بندازن گردنشو يه چرخ تو سطح شهر بدنش ...
واقعا نهايت پست بودن يه انسان به تصوير كشيد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
بابا در اين حد هم نبوده. البته بايد تنبيه بشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
منظورت از خانم محترم کی بود؟
من نميدونم چرا اشتغال خانوما براي بعضي ها اينطوري شده معضل كه جرز ديوارم به اين ربط ميدن!
تو يه مهدكودك مربي كودك ازاري كرده، نقص سيستم نظارته كه به خودش اجازه اين كار رو داده! عوض اينكه پيگير باشيم نظارت ها بهتر بشه گير ميديم به اشتغال زنان!
چه بسا مادر اين بچه خانه دار بوده! بچه ها از يه سني نياز دارن حداقل چند ساعت تو مهد باشن! مهد نرن مدرسه كه ميخوان برن! تو مدارس كه معلوم شده بدتر از اينه!
يه كم منطقي تر فكر كنيم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
مادر خانه دار بچه خودشو نمیگذاره مهد کورک اون هم تو فرهنگی مثل فرهنگ اردبیل مادر این بچه یا نیست و اگر هم هست وقتی برای بچه خودش نداشته به هر دلیلی
در ضمن اولویت اول زن بچه هاش هست که اگه بجه ها رو خوب تربیت کنه در اصل جامعه را تربیت کرده و نیازی نیست که حتما بره سر کار برای گرفتن حقوق کم یا بخاطر احساس مسئولیتش و چرخاندن چرخ اقتصاد و ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
دوست ناشناس 4:20 این تفکر مربوط به هفتاد سال قبله. جامعه ای که زنانش فقط بچه داری کنند جمعیت و نیروی کار خود را عملا نصف کرده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
با کمال احترام
وقتی خانم شاغل باشه، میتونه برای بچه ش وقت بزاره؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
گل گفتی. یه عده همه چیز را میخوان سر مادرا بشکنن.
خاک بر سرش .قلبم درد گرقت.پست.خدایا از این آدما بازم هستن؟ تورو خدا خواهش می کنم رسیدگی کنن.بچه ها تنها آدماین که قلبشون پاکه .آزارشون به مورچه هم نمیرسه.وای
دوستان بیاین با دقت تر به این موضوع نگاه کنیم...
پدر مادری بر اثر عدم توان برای تامین معاش زندگی کار می کنند و می خواهند فرزندشان را برای مراقبت به مهدی بسپارند. بارها من و همسرم درگیر این موضوع بودیم .عدم وجود مهد دل نزدیکی منزل.عدم وجود مهد با استانداردهای ظاهری از جلسه ساختمان و امکانات و مربیان کافی ونیز عدم نظارت سازمانها و نهادها از جمله بهزیستی و بهداشت و از همه بدتر مواجهه با مقاومت نسبت به بازدید از داخل مهد که مدیر اسرار به چک کردن ما به وسیله ی دوربین داشت. قیمتهای بدون حساب و جابه جایی و تعطیلی مهد ها در زمانی که ما مجبور به حضور در محل کار هستیم... فقط گفتن اینکه بیاین افزایش جمعیت دهیم مشکل را هل نمیکنه و باید برای این موضوع امکانات لازم را فراهم کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
یعنی اینقدر درآمدتون کمه که دونفر دارین کار میکنید و نمیرسونید خوب یکمی ار توقعات خودتون کم کنید اونوفت میبینید که با درآمد یک نفر میشه زندگی کرد و نفر دوم هم بچه ها رو تربیت کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
خوشم میاد همه صورت مساله پاک می کنین
مادر کار نکنه ، توقعات کم بشه
....
بیدار
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
ناشناس انگار با اوضاع مردم واقعا ناشناسی !!!! :)
عسل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
ناشناس عزیز ........آزار و اذیت مدارس رو چیکار کنیم ؟با حذف خانم ها از اجتماع و فرزندان از محیط های اجتماعی هیچ مشکلی برطرف نمیشه و نخواهد شد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
اصرار نه اسرار --- حل نه هل
اگه پیش من کار میکردی اخراجت میکردم.
خذدا ازت نگذره چقد سنگدلی که اینکارا رو نه یک روز بلکه عادی شده بزات هر روز انجام میدی تو از داعش هم خطرناکتری...
کار خاصی که نمیکنه.
داره به بچه غذا میده، فقط هم بلد نیست هم اعصاب نداره!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
شمارو توبچگي همينطور غذا ميدادن؟؟؟؟
آقای دکتر ولایتی پیشنهادی دادند قبل از پیرورزی دکتر روحانی>>> فرمودند باید کاری کنیم مادران حضورشان در اجتماع کمتر بیشتر به خانوداه خود برسند از جمله زنان شاغل ..ودر ادامه فرمودند جامعه سالم از دامن مادران رشد می کند بایستی زنان بیشتر به تربیت فرزندان بپردازند...کار برای مردان فراوان بیکاری کاهش پیدا خواهد شد
پاسخ ها
عسل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
واقعاً باید به بعضی مسئولین گفت: مچکریم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
مادری که خودش از بس تو خونه نشسته و برای یه قرون پول باید همش دستش رو جلوی شوهرش دراز کنه که اگه میل داشت بهش پول بده و همه استعدادها و علایقش از بین رفته و افسردگی گرفته چطور میتونه جامعه سالم ایجاد کنه؟ شما فقط یاد گرفتین همه مشکلات رو به کار کردن خانمها ربط بدین در حالیکه حتی یه زن خونه دار هم نمیتونه 24 ساعت بچسبه به بچه اش تا ازش مراقبت کنه،
اون خانمي كه از اين صحنه وحشتناك فيلم گرفته احتمالن متوجه شده كه اين صحنه ها چند بار اتفاق افتاده كه بلاخره تصميم گرفته ازشون فيلمي بگيره بلكه به مردم نشون بده تا جلوش گرفته بشه. آدم دچار وحشت ميشه از دبدن اين صحنه وحشتناك.
وقتی تحصیل کرده های علوم تربیتی گرایش پیش دبستانی به جای کار در مهد ها بیکار باشن و هیچ کسی بهایی به این رشته ها نده از یک بیسواد بد تربیت شده چه انتظاری دارین.این یه کار تخصصیه مثل پزشکی مهندسی و غیره.بچه آدم علف هرز نیست که دست هر کسی بزرگ بشه .اون هم در سنین زیر پنج سال. این پیام را اول مسوولین مربوط باید گوش کنند.
ازین موارد توی تهران هم هست نمونش پسر 5 ساله خودم که توی یکی از بهترین مهدهای غرب تهران بردمش و بعد از سه ماه علاوه بر لکنت زبون هنوز که هنوز میگه بابا چرا شما ازین شربتا که خاله ...(مربیش)میداد به من نمیدید تا راحت بخوابم
به خدا قسم الان 10دقیقه بود تو حیاط خونه راه میرفتم و به این فیلم فکر میکردم.خیلی اوضامون خرابه خیلی.در جامعه عاری از عاطفه و محبت زندگی میکنیم.باید بخوری تا خورده نشی....
دیگه خسته شدم,میفهمین...خستههههه
موندم صداي جيغ وناله بچه ها را مدير مهد نمي شنيده ؟
مگه چیکارش کرده حالا شما هم شلوغش میکنین فقط داره با خشونت به بچه غذا میده .اینم نشون میده که تغذیه بچه خیلی واسش مهم بوده که داره اینقد خشونت و انرژی صرفش میکنه که به زور غذاشو بخوره.خود بچه احتمالا از این بچه های تخس و بد قلق و بهونه گیر بوده که غذا نمیخورده و لجبازی نمیکرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
درست میگی. اگه واسش مهم نبود اصلاً بهشون غذا نمیداد.
متاسفانه دوستان تحت جو رسانه ای قرار گرفتن.
بكشيد اين پست فطرت رو.قلبم داره از جا كنده ميشه.خدايااااااااا
این خانم فرزندش را از دست داده و فاقد تعادل روانیه. بنده ایشان را میشناسم.
آبروی هرچی زن رو بردی. شرم بر تو باد. فقط اعدام
زندانی کردن بچه ها توی توالت مهد هم هست که داره اتفاق میوفته بعضی مهدها مثل گداها میمونند فقط پول میگیرند خدمات ارائه نمدن که هیچ با بچه ها ی بیگناه هم کثیف ترین کارها رو انجام میدن تصور کنین بچه 5 ساله از صبح تا ظهر توی توالت زندانی
من بودم بجای بردن فیلم به بهزیستی اول این حیوان رو آتش میزدم بعد جلوی بهزیسیتی آویزون میکردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
بعدش باید به جرم قتل خودتم حلق آویز میکردند.
علی آقا فکر میکنی مملکت قانون نداره که خودت دستگیر میکنی و حکم میدی و اجرا میکنی؟؟!!!
بی شرف
فرزند همکارم دچار لکنت زبان شده بود بعد از کلی مشاوره روانشناسی کودک بالاخره والدینش متوجه شدند که مربی مهد بچه را از پنجره آویزان کرده بود تا تنیبه شود و مدیر مهد در جواب گفته اخراجش می کنم آیا این مجازات تکافوی ضربه ای که به روح و روان این کودک معصوم خورده بود را جبران می کرد و مادر کودک هم به خاطر راهروهای طولانی دادگاه از شکایت صرف نظر کرد آیا نباید فکری برای این بی وجدانیها و وحشیگریها کرد ما نباید ضعف نظارتی خود را با این قضیه که مادران در خانه بچه ها را بزرگ کنند بپوشانیم گیریم در خانه بچه را بزرگ کردیم آیا بچه به مدرسه نمی رود (ماجرای آزار بچه ها توسط معاون مدرسه ) آیا بچه به باشگاه ورزشی نمی رود (آزار بچه ها در مدرسه فوتبال) آیا فرزندان به کوچه و خیابان نمی روند .....
باید فکری کرد
بچه مرا در یکی از شهرهای استان اردبیل شکنجه کرده بودن متاسفانه فقط طرفو از مهد بیرون کردن هیچ نظارتی روی مهد ها نیست مدیران مهد بخاطر اینکه پول زیادی بجیب بزنن از افراد فاقد صلاحیت و بیسواد و با حقوق کم استفاده میکنند و حتی مسئولین هم قانون و نظارت خاصی بر این موضوع ندارن
خشونت عليه كودكان فقط در مهد كودكها نيست. بخش بزرگي از آنها بدست خود پدرها و مادرها اتفاق مي افته. من خودم بارها ديدم كه پدر يا مادري بچه خوردسالش رو بدتر از اين ويدئو ميزنه. درصورتي كه بچه در اون سن اصلاً نميفهمه براي چي كتك ميخوره.
خدای من........................
اين كه اين خانم بايد شديدا تنبيه بشه يه بحث ديگه است. ولي تو اين دوره و زمونه ، به خصوص تو منطقه خاورميانه اصطلاح "تصاوير به شدت دردناك و آزار دهنده" معمولا براي سر بريدن و زنده زنده سوختن و سلاخي و پوست كندن آدمها و اين جور چيزها استفاده ميشه كه متاسفانه الان تو سوريه و عراق و ... خيلي هم رايج شده. تابناك دقت كن!
این مربی مهدکودکه یا باغ وحش؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
حسن یعنی با حیوون اشکال نداره بد رفتاری بشه؟!!!!!!!!!
اینطور رفتاری با بچه من بشه یا طرف رو میکشم یا خودمو .قوه قضاییه منتظریم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
خودتو بکشی بهتره. چون اگه طرف را بکشی به جرم قتل عمد قصاص میشی.
چیزی نشده که

والا ما هم به بچه مون همینطوری دارو میدیم تا خوب بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
موافقم. شلوغش میکنند.
مربي بچه من كه از قضا خواهر رييس مهد كودك بود چنان رفتار وحشيانه‌اي با بچه‌ها داشت كه باعث شده پسر من در سن دوازده سالگي هنوز ترسو و با استرس باشد. اين رفتار مربي را بعدا پسرم به من گفت چون آنقدر ترسانده بودشون كه جرات گفتن نداشت.
من که جرات نکردم فیلم و ببینم
واقعا برای کسانی که صورت مسئله را با نرفتن خانم ها به سر کار حل کردن متاسفم. من و همسرم هردو تحصیلات دکتری داریم البته خوشبختانه بچه نداریم. هر دو استعداد درخشان بوده ایم و من به عنوان یک انسان برای خودم اهداف و آرزوهایی داشتم و دوست دارم در اجتماع حضور داشته و از دانسته هاو نتیجه یک عمر تلاشم استفاده کنم.آیا چون امثال این خانم در مهدها حضور دارند من نباید سرکار بروم؟متاسفم که مانند دوره قاجاریه فکر می کنید. یادتان رفته است که ما متخصصان و محققان برجسته ای داریم که خانم هستند.آیا می شود جای همه اینها را پر کرد؟فقط به خاطر اینکه قانون و ارگانی نیست که به کار این مهدها نظارت کند؟از پیام های بعضی از شما عزیزان اینطور فهمیدم که برای اینکه مشکلات جامعه حل شود من به عنوان یک زن، هم باید مادر باشم، هم معلم، هم مربی فوتبال، هم بقال، هم نانوا، هم متصدی خانه های فرهنگ و غیره. چون در هر جایی از این مکان ها ممکن است به فرزندان ما آسیب برسانند، تجاوز کنند و یا آنها را شکنجه نمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
هزارتا لایک
مردم با توهم زندگی میکنن
اخه با این درآمد اندکی که مربیان مهد دارن میدن توقع دارید فوق لیسانس روانشناسی تو مهد ها باشه
تابحال اصلا یه مهد تو عمرتان دیدید؟
ما یادگرفتن چشمامو رو ببندیم بعد همه چیز که داغون شد بپرسیم چی شد چرا اینطوری شد !
یکی از اشناهای ما یه چنین فیلمی از یکی از مهد کودها تهیه کرده بود ولی از ترس اینکه به جرم فیلمبرداری غیر مجاز از مکان خصوصی و عدم رسیدگی مناسب از طرف دادگاه و درد سر های ناشی از ان فقط و فقط فرزندش به مهد دیگری منتقل نمود . واقعا امکان ریسدگی به چنین مواردی در کشور ناممکن است
کتک زدن ، دادن قرص و شربت خواب آور به بچه ها جای خوب مساله است .
اگر خدایی نکرده یه آدم سادیسمی هم باشه و بچه رو آزار جنسی بده چی ؟؟؟
من خودم به شخصه با این وضعیت اقتصادی بچه دار نمی شم تا وقتی که مطمئن شم می تونم تو خونه بمونم و سرکار نرم و تمام انرژی و وقتمو برای بچه ام صرف کنم
این خانومم باید به بیمارستان روانی منتقل بشه ، 2 -3 بار با همین وضعیت بهش دارو و غذا بدن تا دیگه از این غلطا نکنه ....
خودم کارمندم وخانومم خانه دار،وخونه ام همیشه گرم وفرزندم تربیت شده مادرش آی چه کیفی داره این زندگی$ واگه خانوم کارمندباشه توام میشه بادردمعده ،بی حوصلگی وآخرش هم تربیت بچه میشه این ؟
الحق و الانصاف این زن دیوانه است و مسئولین مهد بیشترین تقصیر را دارند و بایستی به هیچ کدام از مسئولین و کارمندان آن مهد تا اخر عمرشان اجازه تاسیس و کار در مهد کودک داده نشود.
حالا این بچه خوبه پدر ومادری داره که بالاخره ازش دفاع میکنند واقعا باید برای بچه های بهزیستی گریه کنیم که چه بلا هایی سرشون نمی یاد اینو که میگم هم دیدم هم دوستانم که در اونجا کار می کنند شنیدم ولی متاسفانه سیستم طوریه که اگه یک نفر آدم خوب هم پیدا بشه به تنهایی نمی تونه مقابله کنه اینو بگم این مهربونیه که ما ازشون می بینیم فقط ظاهریه اصلش اینه که این بچه ها در یک محیط کاملا مکانیکی وفارغ از کوچکترین محبتی بزرگ میشن با مربی های کم سواد وبی اعصاب
از اطلاع رسانی صدا و سیما کمال تشکر را داریم ضرغامی متشکریم
واي حالم بد شد اصلا يه جوري شدم... .
اگر عاقل بودیم فکر می کردیم که چطوری میشه کاری کرد که این اتفاق دیگه تکرار نشه. اما آیا عاقلیم؟
مدير اين مهدكودك بيشتر از مربي اين مهد گناهكار است كه هيچ نظارتي بر روي مربيان مهد نداشته است
من به عنوان یک مادر از مسئولین محترم تقاضای اشد مجازات برای اون مربی حیوان و مدیر اون مهدی که اون حیوان را استخدام کرده میکردم امیدوارم هرچه زودتر به سزای عملش برسه.
چرا هیچکس نظری در مورد اعدام این زنیکه نداره؟؟؟؟؟؟؟؟
تابناتک تا آخرش پیگیری کن
جالب اونجاست به جای برخورد با این حیوون اونی که فیلم گرفته پیداکنن ببرنش دادگاه البته بیشتر خنده داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
خب باید توجه داشت که فیلمبردار قبلا از حوزه های قانونی مجوز گرفته یا نه؟!!!
نه اینکه اشتغال زنان بد باشه به هر حال اگر بخواد یک زندگی پیشرفت کنه زن و مرد باید دست به دست هم بدن . اما برای خانواده هایی که دارای فرزند کوچک هستند مقداری سخته . البته بچه هم نیاز داره تا اوقاتی رو با هم سن وسال های خودش بگذرونه اینطوری رشد فکریش بیشتر می شه . حالا این اتفاق وحشتناک تو یک مهد افتاده و نمی شه بسطش داد به کل مهد کودک ها .در ضمن این رفتارها از زمانی تشدید شده که مهدها از نظارت آموزش و پرورش خارج و به بخش خصوصی واگذار شدن. بنده از همین جا من به عنوان یک پدر رفتار این خانوم رو شدیدا محکوم و از مقاماتی که نظارت می کنن به این امر خواهان این هستم که نظارتاشون رو بیشتر کنن.
بياييدازدواج كنيم بعد بچه دار بشيم . بهتره بياييد قبر خودمونو خدمون بكنيم
اون کثافت روانی که عقده بچگیشو داره معلوم نیست سر چندتا از این بچه های معصوم بیگناه این بلا رو اورده! از مدیر بی لیاقت این سلاخ خونه تا پرسنل روانی باید از دم محاکمه بشن! واقعا برای اون پدر مادرایی که بچه شون رو به سلاخ خونه کودک میفرستن متاسفم! کارد بخوره به اون شکم که بچه ام زجر بکشه من برم سر کار
واقعا ناراحت کننده است.
با اون و مسئولین اون مهد باید شدیدا برخورد بشه
با مسئولینی هم که به این افراد مجوز میدن تا مهد داشته باشن و این افراد در اونجا مشغول کار بشن هم باید برخورد بشه
آخه آشغال، حیوون با بچه خودت هم اینکارو میکنی؟
اونوقت با این وضعیت که زن و مرد مجبورند برای نون شبشون صبح تا شب کار کنند و فکر بچه دار شدن نمی افتن و اگر هم بچه دار شن اینطور باید رهاش کنن، فکر ازدیاد جمعیت هستن آخه مومن می شه یکم فکر کن ببین می شه؟ بچه چی از آب در می آید؟ بعد بچه رو هم برای سیر کردن شکمش باید بفرستن سر خیابون فال و ... بفروشه یا اسفند دود کنه
این آدم انگار اصلا عاطفه نداره. واضحه داره تمام مشکلات و عقده هاشو سر بچه ی بی گناه خالی میکنه! آدم گاهی یه بچه گربه تو خیابون میبینه دلش واسش میسوزه ولی ببین کار این به اصطلاح آدمو؟
من یکی که اگه بچه دار بشم عمرا بچه مو مهد بزارم.
تو مهدهای کودک حقوق بسیار کمی به مربیان می دن و هر کسی را هم استخدام میکنن تا حقوق کمی بگیره و مثل ....کار کنه نظارت تو مهدها خیلی کمه
باید مجازات درخوری براش درنظر گرفته بشه. زنیکه روانــــــــــــــــــــــــــــــیه. چرا این مهد دوربین مداربسته نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟که یه روانی براحتی می تونه این کارو با بچه مردم بکنه؟؟؟؟
من که حسابی تشویق شدم بچه دوم رو بیارم

واقعا متاسفم
انشالله تذکرات کتبی و درج در پرونده کارساز است...
به نظر بنده باید توقعاتمون رو کم کنیم و به کار یک نفر تو خانواده و درآمد ایشون اکتفا کنیم و مادر بچسبه به خونه و بچه هاش
اکثر زن و مردی که با هم کار میکنن بیشتر دنبال تجملات و چشم و هم چشمی هستن کم کم 7-8 نفر رو میشناسم
فقط تاسف تاسف تاسف
به خداازدیروز ترجیح دادم دیگه بچه ام رابه مهدکودک نفرستم ونفرستادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
آفرین یهت و تصمیمت
وقتي تو مدارسمون ، معلم به شاگرد تعرض ميكنه ديگه چه انتظاري داريم؟
ممنون بهزيستي ، ممنون وزارت آموزش و پرورش...
به نظر من شاید بهتر باشد بجای آنکه هم پدر و هم مادر شاغل باشند ، مادر در خانه به تربیت فرزند بپردازد و بجای حقوقش پول به جیب این مهدکودک ها نریزند
بچه مادر خودشو می خواهد!
من خودم اردبیلی هستم و خونه مون نزدیک همین مهد است این مهد جز گرانترین مهدهای اردبیل بوده شانس آوردم بچه ام را اونجا نفرستادم چون خانمم اصرار داشت بفرستم اونجا می گفت چون پول زیاد می گیرند حتما خدمات بهتری ارایه می دن
برید ببابا چقد شما سوسولید
جنایات غزه را که مرتکب نشده
داره بزور غذا میده به بچه
خودتون یادتون رفته پدر مادرتون چجور بهتون غذامیدادند
شهرستانه دیگه
ضمناً انقد بفکر لوس و ننر بارآوردن بچه هاتون نباشید
وجوگیر نشید
بدبخت ترسیده غذا نده پدرمادرش محاکمش کنند
ضمناً رفتارخودتان را هم در نظر ب
بگیرید
اصلا شاید این بچه مشکل عصبی داره روانیه
برید اول بررسی کنید زود قضاوت نکنید
چرابابچه های دیگه اینجور نیست
بنظرم بعضی بجه ها خیلی بدند همه هم میدانید
پس همواره خدارادرنظر بگیرید
زود قضاوت نکنید شلوغ نکتید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
اگه با بچه خودتم این رفتارو میکردن بازم اینطوری تز میدادی؟ با بچه ای که مشکل عصبی داره اینطوری برخورد میکنن؟ خدا به داد اون بچه ای برسه که تو میخوای تربیت کنی! اگه تو بچگی نکشیش بزرگ که شد میشه یه عقده ایه جانی که میخواد انتقام جنایت های امثال تو رو از جامعه بگیره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
تو هم عقده توجه داری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
با نظر علی کاملاً موافقم.
زیادی شلوغش کردند. جنجال رسانه ای.
ضمن اینکه اگه واسه همین خانوم مهم نبود اصلا به بچه ها غذا نمیداد. بیچاره داره سعیش را میکنه.
مادرشون که نیست با علاقه بهشون غذا بده و ناز بچه هاش را بخره.
یک چیز دیگه وقتی مادر طرف براش مهم نیست و بچه را مهد میفرسته، از غریبه چه انتظاری میشه داشت؟
از قدیم گفتند، دیگی که واسه ما نجوشه بگذار کله سگ توش بجوشه.
هر دم از این باغ بری میرسد......!!!!!!!!

این ماجرا و چیزای شبیه این منحصر به یک استان خاص نیست بلکه در همه شهرها علی الخصوص تهران زیاد دیده میشه مثل داروهای خواب آور و .....که به بچه ها میدن.
....
به نظر من بهترین راه کنترل دقیق این مکانها، نصب دوربین مدار بسته و بررسی هفتگی این فیلمها توسط نماینده والدین بچه هاست.
آلمان قهرمان
چرا بیخود شلوغش میکنین . تجاوز که نکرده . داره به بچه غذا میده . من خودم مادرایی رو دیدم که از این بدتر سر بچه هاشون میارن . البته اینم بگم که کار این خانوم توجیه نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
موافقم.
اگر روانی باشه واسش مجازات لازم نیست. باید باهاش صحبت کرد و تحت درمان قرارش داد.
شاید مریض باشه. نباید انتظاری داشت.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل