بازدید 22531

گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره ازدواج موقت

این در حالی است که طبق این گزارش «82درصد از شش‌هزاروصد جوان مجرد 29-15ساله کل کشور با ازدواج موقت به‌عنوان یک راه‌حل موافقت نشان نداده‌اند و تنها 10درصد موافق بوده‌اند.»
کد خبر: ۴۰۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷ 14 June 2014
دفتر مطالعات حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس، پژوهشی را با عنوان «ازدواج موقت و تاثیر آن بر تعدیل روابط نامشروع جنسی» منتشر کرده است که در آن با ذکر توصیه‌هایی به چگونگی و چرایی رواج ازدواج موقت در جامعه می‌پردازد و پیشنهاد می‌کند که «کانون‌های ازدواج موقت» در ایران تشکیل شود و «این نهاد شرعی به‌عنوان یک هنجار فرهنگی عملا گسترش یابد.»

به گزارش شرق، اما در خلال این گزارش آمارهایی در زمینه آسیب‌های اجتماعی در کشور منتشر شده که قابل‌تامل است.  در بخش دیگری از این گزارش به بدحجابی به‌عنوان آسیب اجتماعی اشاره شده و آمده است که بد «در یک دوره یک‌ماهه تعدادی از زنان و دختران بدحجاب دستگیر شدند که وضعیت آنها در ابعاد مختلف به این شرح است:

 از نظر گروه سنی بالغ بر 9/78درصد از یادشدگان زیر 15سال، 46/9درصد آنها بین 16 تا 20سال، 31/5درصدشان بین 21 تا 25سال و 13/8درصدشان 26 تا 30سال سن داشته‌اند. به‌لحاظ وضعیت تاهل بالغ بر 84/6درصد از یادشدگان مجرد، 13/1‌درصد از آنها متاهل و 2/3درصدشان مطلقه بوده‌اند. از نظر میزان تحصیلات بالغ بر 46/9درصد از یادشدگان دارای تحصیلات متوسطه و دیپلم، 27/7‌درصد آنها فوق دیپلم و 25/4‌درصدشان بالاتر از لیسانس بوده‌اند. به‌لحاظ داشتن شغل بالغ بر 25/4‌درصد از یادشدگان محصل، 19/3‌درصد از آنها دانشجو، 5/41‌درصدشان دارای شغل، 5‌درصد کارمند بخش خصوصی، 11/5‌درصدشان خانه‌دار 17‌درصد کارگر یا بیکار بوده‌اند. به‌لحاظ سابقه دستگیری بالغ بر 87/5‌درصد از یادشدگان سابقه دستگیری نداشته‌اند، 7/5‌درصد از آنها برای بار دوم دستگیر شده‌اند و 5/5‌درصدشان از پاسخگویی به این سوال خودداری کرده‌‌اند.»

موضوع سرفصل بعدی این گزارش تعرضات جنسی است: «اعضای هیات‌علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران تحقیقی به روش کمی و پرسشنامه در میان صدها زن جوان بین 15 تا 35 سال در مناطق شمالی و جنوبی شهر تهران در مورد تعرض جنسی به آنان از نوع نگاه‌های معنادار، متلک‌های زننده و... انجام داده‌اند. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که 5/72 ‌درصد در مقابل نگاه‌های معنادار، 5/62 ‌درصد در مقابل متلک‌های زننده و 5/12 ‌درصد از زنان در مقابل لمس اعضای بدن سکوت می‌کنند.

اینها در حالی است که بیش از 60‌درصد از زنان سابقه این نوع تعرضات جنسی را داشته‌اند.» همچنین در ادامه با اشاره به تحقیقات دیگری که در سال 1387 از چند دانشگاه دولتی در تهران و مراکز استان‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی انجام گرفته عنوان می‌شود «از یک جامعه آماری 1984نفر (دختر و پسر) 8 /81‌درصد از دانشجویان موافق با گفت‌وگوی دوستانه با جنس مخالف بوده‌اند.» برخی تحقیقات انجام‌گرفته از یک جامعه آماری آمده است که «بر اساس اظهارات کارشناسان در سال 1388 در دهه 1960 و 1970 [1340 و 1350] سن روسپیگری بالای 30سال بود، اما اکنون روسپیگری به 15سال به‌بالا رسیده است.» در ادامه این گزارش‌ها آمده است که «این بخش کوچکی از آمارها در این زمینه است که گوشه‌‌ای از حقیقت را نشان می‌دهد و نه تمام آن را، اما مشت نمونه خروار است و مهم این است که علل و عوامل بروز این وضعیت شناسایی و ریشه‌کن شود تا جامعه سلامتی و صلاح خود را بازیابد.»

سپس گزارش مرکز پژوهش‌ها به بررسی عوامل موثر در گرایش مردم به رفتارهای جنسی آزاد پرداخته و از «عوامل اخلاقی و اعتقادی، تمایل به آزادی مطلق، دنیاگرایی، ضدیت با اسلام و حاکمیت دینی، ضعف علم و ایمان، مسایل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و ضعف تبلیغات دینی در کنار تبلیغ بی‌بندوباری به‌عنوان دلایل گرایش به «فحشای جنسی» یاد کرده است.» بخش بعدی گزارش به آمارهای جمعیتی می‌پردازد.«بالغ بر 1/5میلیون‌نفر زن بیوه و مطلقه در کشور وجود دارد و روزانه نیز 160نفر به این آمار اضافه می‌شود. از سوی دیگر حدود 4/5میلیون‌نفر دختر نیز وجود دارند که هنوز ازدواج نکرده‌اند. نکته درخور توجه اینکه فاصله بین سن بلوغ و ازدواج در کشور به‌شدت بالا رفته است، به‌طوری که بین سن بلوغ با ازدواج دختران 18سال و پسران 15سال فاصله افتاده است.»

«با فرض مشکل‌بودن ازدواج دایم و قابل‌قبول‌نبودن ازدواج موقت، آمار افرادی که آمادگی تشکیل زندگی مشترک ندارند و به جهت تقیدات مذهبی و اخلاقی به راه‌های انحرافی نیز نمی‌روند و نمی‌توانند به نیازهای جنسی و عاطفی‌شان از طریق مشروع پاسخ گویند، سال‌به‌سال افزایش می‌یابد. ظاهرا در سال 1388 برابر آمارهای موجود، «9میلیون پسر و هشت‌میلیون دختر آماده ازدواج (بین 20 تا 29سال) وجود داشته که در حال حاضر احتمالا بیشتر شده است.» آمار «مردان ازدواج نکرده در سال 1390 به 13میلیون‌و130هزارو970نفر رسیده است.»

«همچنین با جمعیت روبه‌فزونی زنان طلاق‌گرفته و بیوه که ازدواج مجدد نداشته‌اند مواجهیم که وضعیت روانی و معیشتی آنها نگران‌کننده است. در سال 1388 «حدود شش‌میلیون‌زن مطلقه در کشور وجود داشته» که قطعا بر تعداد آن افزوده شده است و نیز «5 /1‌میلیون‌نفر» زن بیوه (شوهرمرده) در جامعه وجود دارد که به جهت تلقی منفی در مورد ازدواج موقت حاضر به ازدواج نیستند، در حالی که رسیدگی به افراد آسیب‌دیده و تامین مادی زنان فاقد همسر و سرپرست در هر سنی که باشند، لازم است. «با ازدواج موقت ممکن است بخشی از این دسته زنان تحت سرپرستی و تامین مادی مردان متمکن قرار گیرند و بخشی از ثروت جامعه در محل مناسب صرف شود.» این در حالی است که طبق این گزارش «82درصد از شش‌هزاروصد جوان مجرد 29-15ساله کل کشور با ازدواج موقت به‌عنوان یک راه‌حل موافقت نشان نداده‌اند و تنها 10درصد موافق بوده‌اند.»

در پایان کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس با کنارهم‌گذاشتن این آمار و اطلاعات ضمن توصیه به آسانگیری ادارات ثبت برای ثبت ازدواج موقت در جایی غیر از شناسنامه، تاکید کرده‌اند که بخشی به لایحه حمایت از خانواده تحت عنوان ازدواج موقت اضافه شود یا در لایحه‌ای جداگانه نظامنامه قانونی آن با نظر فقها و جامعه‌شناسان و روانشناسان تهیه و به تصویب مجلس برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۱۶
انتشار یافته: ۳۳
ببخشید تکلیف دخترا این وسط چی میشه؟ ازدواج موقت برای دختران معنا ندارد و همچنین پسری که بتونه ازدواج موقت کنه به احتمال زیاد ازدواج دائم هم می تواند داشته باشد. بچه هایی که از ازدواج موقت به وجود می آیند تکلیفشان چه می شودواقعا فکر می کنید زن ها پسرهایی را که به دست آورده اند ول می کنند؟؟؟ نتیجه می شود زنانی با سن های بالا و شوهرانی جوان که ولو به هر قیمتی حتی معتاد کردن و بچه دار شدن از آن ها نگهشان میدارند و میشود افسردگی و هزار فساد دیگر..... لطفا منتشر کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
با سلام: با توجه به حساسیتی که جنابعالی داشتید احتمالا مخالف هستید.
ولی یک نکته را بایستی در نظر داشت که هر چیزی در این دنیا بهصورت نسبی است و در مورد ازدواج موقت نیز صدق می کند. یعنی این امر هم خوبی دارد وهم بدی ولی بایستی دید که کدام می چربد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
گیریم حرف شما درست چه پیشنهاد بهتری که قابلیت اجرا دارد را دارید؟ صرف انتقاد و مخالفت همینی می شود که می بینید. آیا ارتباطات آنچنانی بین زن و مرد از نوع غیر قانونیش وجود ندارد که حالا اگر روشمند شود مشکلاتی که می گویید پیش می آید؟ بچه های بی سرپرست نیست یا کم هست؟ اعتیاد جوانان ناشی از اهداف زنان است؟ با نیودن چنین روشی هیچ کس معتاد نمی شود بچه های بی سرپرست نخواهیم داشت همه مردان عاقل می شوند و دست از پا خطا نمی کنند؟ اتفاقا اگر نظام مند شود شاید جلوگیری از بخشی از مضرات گفته شده در کامنت شما کاهش یابد.
با نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
چرا شما فکر می کنید نسبت به احکام از خداوند آگاه تر هستید؟ تا بحال شرایط ازدواج موقت را مطالعه کرده اید؟ آیا برای خانم ها اجباری برای ازدواج موقت وجود دارد؟ بیاییم تنها در حوزه تخصص خود صحبت کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
با درک خودتان به قانون خدا ایراد نگیرید!
تکلیف بچه های حاصل از ازدواج موقت را شرع معلوم کرده لطفا مطالعه کنید. اگر زنها پسرهایی را که بدست آورده اند ول نکنند لااقل میشه گفت که تعداد این زنها کمتر شده. ضمنا مگر الان بدام انداختن یک پسر توسط یک زن خیلی مشکله که ازدواج موقت اونو ساده میکنه؟
ضمنا شما که نگران دخترها هستید بفرمایید تکلیف زنان بیوه چی میشه؟
نمیدانم چرا با عناد و خود را به نادانی زدن نمیخواهیم بدانیم که دختران با پسران تفاوتهای فراوانی دارند!
ناشناس
| Canada |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
تحت شرایطی که فقهاء عظام تععبن می کنند دختران نیز می توانند صیغه شوند .
صیغه موقت از بسیاری لحاظ شبیه صیغه دائم است . یعنی فرزندان ارث می برند و حقوق آنها مانند فرزندان ازدواج دائم است .
صیغه موقت حلال خداوند است و با هرزگی متفاوت است .
اگر ازدواج موقت در جامعه باب شود جوانان دیگر به فکر ازدواج دائم نمی افتند و اگر مردان متاهل به ازدواج موقت رو بیاورند زندگی زناشویی آنها با خطر از هم پاشیدگی مواجه می شود و آمار طلاق و فرزندان طلاق از این هم بیشتر می شود . آمار خیانتهای زنان و شوهران بالا می رود . ازدواج موقت به ضرر زنان و خانواده هاست و فقط به نفع مردان هوسباز است . به جای عادی سازی ازدواج موقت باید شرایط اقتصادی جامعه بهتر شود تا جوانان را به سمت ازدواج دائم سوق دهد .
سلام خدمت شما كه معلوم نيست كي هستين و از سر شكم سيري نمك به زخم بانوان بيوه مي زنيد،خواستم بگويم لازم نسيت شما دوستي خاله خرسه كنيد و براي بانوان محترم بيوه ، دل بسوزانيد، خيلي راست مي گوئيد براي آنها كار فراهم كنيد تا دست در جيب خودشان داشته باشند و منت كسي بالاي سر آنها و احتمالا فرزندان دلبندشان نباشد، شما با اين كارها براي هرزه گي اقايان هوسران كلاه شرعي درست ميكنين كه با چشم ناپاكشان جامعه را به فساد كشيدند، سعي نكنين خانمهاي بيوه را بهانه هوسراني انها بكنين همانطور كه در آمارتان نشان دادين اكثريت بانوان مطلقه و بيوه با ازدواج موقت مخالفند پس چرا مي خواهيد به زور نظرشان را مثبت جلوه بدهيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما زنيد؟؟؟؟؟ يا شما بيوه ايد؟؟؟؟
تازه طبق آمار شما اكثريت بدحجابان يعني 9/78 درصد دختران زير 15 سال هستن و و جالب است كه شرايط سني همه انها نشان مي دهد كه بايد 9/78 درصد محصل باشند درحالي كه امار شما 25/4 درصد محصل نشان مي دهد و شما دلسوزان بانوان بيوه (مردان هوسباز) از خود نمي پرسيد چرا اين جمعيت زير 15 سال محصل نيستند؟؟؟؟ چه كسي مقصر است؟؟؟؟؟؟؟ و اين تعداد زياد زير 15 سال ،غير محصل، چه ربطي به زنان شوهر مرده دارند؟؟؟؟؟كه شما انها را بهانه ترويج ازدواج موقت مي كنيد؟؟؟؟؟؟؟؟ اين دختران اگر به درس و كتاب فكر مي كردند،ايا كارشان به اينجا مي كشيد؟؟؟؟؟؟؟؟ شما اقايان به چه حقي در باره خانمها نظر مي دهيد؟؟؟؟؟؟؟ انجاهايي كه حق خانمها را ضايع مي كنيد چرا به فكر خانمها نيستيد؟؟؟؟؟؟ اصلا مي دانيد مشكل خانمهاي بيوه چيه؟؟؟؟؟؟؟؟ ناپاكي چشمان هرزه اقاياني كه بطور مستقيم يا غير مستقيم در محيط كار با اين خانمهاي محترم برخورد مي كنند و بواسطه هرزگي خود و به بهانه اسلام خواهي و الگو قرار دادن بزرگان دين اسلام، زندگي را به كام اين بانوان محترم و زحمت كش مملكتمان تنگ مي كنند.واز ائمه بزرگوار فقط تعدد زوجين را ديده اند؟! شما بهتره چشمان ناپاك اين نامحرمان هرزه را درويش كنيد تا بانوان بيوه مملكتمان به هرسختي كاري كه هست، و لي راضي و با ارامش روحي و رواني زندگي كنند و به زندگي خود و فرزندانشان وفادار بمانند و اگر خود تشخيص دادند به ازدواج موقت يا دائم فكركنند، بي هيچ دلهره و ترس و نگراني و تنشي!!!!! و به انها بگوئيد بزرگان دين مبين مان را انگونه كه در شان اسلام است بشناسند نه اينكه هرجائي كه صرف دارد؟؟؟؟؟؟؟؟
ازدواج موقت در زمان اضطرار است. معنی اضطرار این نیست که زمانی که نتوانسته ایم امکانات و شرایط ازدواج دایم را برای جوانان و حتی میانسالان و یا حتی مسن ها فرهم کنید جامعه را به این سمت سوق دهیم. نتیجه انجام چنین کاری شاید بدتر از ازدواج نکردن باشد. فرزندانی که هیچ کس مسئولیت انان را قبول نمی کند. نه پدرشان و نه دولت. زنانی که شاید به خاطر این ازدواج موقت یک ازدواج دایم و پایدار را از دست بدهند و پسرانی که مخفیانه ازدواج موقت را انجام می دهند و بعد با یک بچه به خواستگاری دختری بی خبر از همه جا می روند. اگر پسر جوانی تمکن مالی خوبی دارد که یک زن بیوه یا طلاق گرفته را تامین کند پس چرا ازدواج دایم نمی کند؟ غیر از این است که نمی خواهد مسئولیت پذیر باشد؟ مردان با تمکن مالی حتماً خودشان زن و بچه دارند پس چرا می خواهید زندگی خانواده ای را ویران کنید؟ این تصمیم غلط بیشتر از اینکه برای درست کردن چیزی باشد برای نابودی بنیان خانواده است.
خدایی این گزارش یه بچه محصله یا گزارش مجلس یک مملکت؟ با این وضعیت افتضاحی که درست کردین. ازدواج موقت چه دردی از جامعه حل کرده؟ جز این که هر کسی که قبلا این کاره بوده الآن هم هست ولی با یک عنوان شرعی.
فحشا با ازدواج موقت چه فرقي دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
خیلی فرق دارد! ولی نکته اینه که ازدواج موقت راه حل من جوان نیست
ازدواج موقت با زنا هیچ تفاوتی ندارد و اگر خداوند متعال چنین حکمی فرموده بود نمیفرمود: اگر توان مالی نکاح ندارید تقوی و صبر پیشه کنید که خداوند از فضل و کرمش شما را بی نیاز میگرداند . متعه همان زناست که در اعراب جاهلی رواج داشت و رسول خدا در روز خیبر ان را حرام فرمودند.
ای کاش فرهنگ وقانون حمایت از دوهمسر زن برای اون هایی که توانایی مالی دارن پیگیری میشد چه بسیارن افراد متمول که بعلت های گوناگون نیاز به همسر دوم دارن وچه بسیارن زنان آبرومند که نیاز به سرپناه دارن . با فرهنگ ، عرف و قانون موجود اگر شخصی همسرش بیمار ، نازا و.... باشه جرأت ازدواج رسمی دوم را نداره اگه انجام بده چندسالی درخانواده نزاع وکشمکش ایجاد میشه . ازدواج موقت درحق زنان ظلم میشه و مشکل گشای وضعیت موجود نیست . چه بسیارن زنان مومنه بدلیل عرف وفرهنگ موجود پس از دست دادن همسر به هر دلیل، مجبور شدن تا گیسشان سفید شده مجرد وبا آبرو زندگی کنن.
اون فرد ناشناس بسیار یه جانبه به قضیه نیگا کرده- به نظرم ازدواج موقت مثل اسلحه ست-اگه خوب استفاده کنی، به نفع ته-اگه بد استفاده کنی به ضررته-در هرصورت هرکس باید به مقتضای شرایطش باید از سنت اسلامی و قرآنی که در ایه 24 سوره نسا ذکر شده وقول خداست استفاده بکنه-
ازدواج موقت اگه بد بود اسلام اجازه ی آن رانداد .چرا ما به جنبه ی منفی یک موضوع فکر کنیم ؟قطعا ازدواج موقت از بی بند وباری وتجاوزات جنسی جلوگیری می کند .وخیلیا هستند که بجز ازدواج موقت نمی توانند به مسئله جنسی خود پاسخ دهند ودولت باید برای حمایت از آنها مراکزی تاسیس کند .
گوش دشمنان کر!بایدبپذیریم ازنظرازدواج ومسائل جنسی دربحران بسرمی بریم بایدفکری اندیشیدفردادیراست.
یک راه داردآنهم هموارکردن راه ازدواج برای جوانان توسط دولت وحمایت مالی حداقل تاچندسال
قله پشت سر قله توسط ناخدا یکم فتح می شه و این شاه قله است دیگه!
آمار تعرضات بطور وحشتناکی بالاست. اینجا (لندن) من تا حالا ندیدم کسی کلامی و یا فیزیکی به کسی تعرض کند اما در تهران هر روز شاهد متلک هایی بودیم که به دختران (چه باحجاب و چه بد حجاب) نثار میشد.
من خودم یک بار ازدواج موقت کردم اوایل خوب بود اما بعد از تمام شدن مدت ازدواج (یک سال) و جدایی با چنان مشکلاتی مواجه شدم که صد بار از کرده خودم پشیمان شدم.
کسانی که در حال حاضر نیازی دارند مجبورند در کوچه و خیابان و جلوی انظار عمومی و جلوی فرزندانمان دنبال نیازشان بگردند و خواسته یا ناخواسته مزاحم نوامیس مردم بشوند.
حداقل نتیجه به ثمر رسیدن این قانون این است که پلیس میتواند خیلی سفت و سخت و با اقتدار جلوی مزاحمان بایستد.
خیابانها برای زن و دخترانمان امن تر و محیط کوچه و بازار فرهنگی تر خواهد شد.
]چی بگم؟ بنیاد خانواده داره بهم میریزه مرکز ازدواج موقت لازم نیست واجب شده جامعه زیر فشار جنسی است سکس گریزی شده اخلاق کریمه در حالی که سکس گریزی گناه چون هم ظلم به نفس هم ظلم به جامعه هم شرایط ازدواج وحشتناک هم مراحل طلاق بنیان بر انداز حفظ کانون خانواده بدلیل فقر مشگل باید دید جوامع دیگه چه کردن در مسیحیت طلاق بزرگترین گناه ولی هیچ تیم کارشناسی از اول کار تا حالا واقعا وجدانا ننشستن از منظر فیزیولزیک و انسانی به احکام اسلامی نگاه کنن بلکه از نگاه احکام شرع به این معضل رسیدگی کردن دقیقا برعکس نگاه اولیا و رسولان به عبارتی رسالت احکام بر انسان بودن ماست نه انسان بودن ما برای انجام احکام الان این دیگ غلیظ شده یا باید از ماورا کسی بیاد و یا علما فکری کنند که در حقیقت کاری که مرحوم امام در مورد نماز در هواپیما و.......... انجام دادن را انجام بدن
با سلام فعلا که این مردان متاهل هستند که این کار را انجام میدهند وباعث ویرانی خانه وخانواده شده اند
سلام خدمت ناشناس عزیز...
ای کاش شما جنسیت خودت رو هم اعلام میکردی... اما احتمالا خانم هستید.
اولا گفتی ازدواج موقت برای دختران معنا ندارد! شما بر چه اساس این حرف رو میزنید؟
ثانیا اسمش روشه ازدواج موقت. پس موقته و ول میکنن طرفو!! (شما چقدر بد بینی، معتاد کردن و بچه دار شدن؟؟؟!!!!)
ثالثا بین ازدواج موقت و رابطه آزاد جنسی شما کدوم رو انتخاب می کنید؟
شما انگار چشمتون رو به واقعیات جامعه بستید، کمی چشمتون رو باز کنید ببینید چه خبره. شما کافیه افزایش آمار ایدز از راه جنسی رو ببنید چقدر شده؛ سقط جنین رو ببینید... کشور پر شده از کلینیک های ترمیم بکارت...
بعد ما هنوز داریم بحث میکنیم که آیا ازدواج موقت خوبه یا نه؟
عزیزم از این حرفا گذشته، این بحث اینقدر سر دراز داره که نمیشه اینجا در قالب یک نظر مطرح کرد... در جامعه ای که نام اسلام بهش میزنیم، ما شاهد دختر ها و پسرهایی هستیم که در قالب دوست دختر و دوست پسر، رابطه جنسی دارند... نه شرع براشون مهمه نه قانون... طبق گزارش فوق فاصله بلوغ تا ازدواج 15 تا 18 سال شده... حالا خودتون در نظر بگیرید وضعیت چطور است...
«82درصد از شش‌هزاروصد جوان مجرد 29-15ساله کل کشور با ازدواج موقت به‌عنوان یک راه‌حل موافقت نشان نداده‌اند و تنها 10درصد موافق بوده‌اند.»
ای کاش این 82 درصد اعلام میکردند راه حل مورد نظرشون چه هست؟
می ترسم زمانی برسه که اصلا ازدواج حتی به صورت موقت برای کسی مهم نباشه دیگه... :-) لطفا منتشر کنید...
با ندانم کاری کانون گرم زندگی ها را از هم بپاشید وروز به روز با خیل عظیم زنان مطلقه مواجه شوید ان وقت مثل اعتیاد خواهید فهمید چه اشتباهی داشته اید الان منی که به زندگی وهمسرم عشق می ورزم اگر روزی همسرم به دنبال این رفتار برود لحظه ای تحمل نخواهم کرد مرگ بر چنین تحقیری شرف دارد وهمان زنانی که دنبال صیغه میگردند باز تحمل چنین رفتاری از مرد به دام افتاده نخواهند داشت بزنید تیشه به ریشه خانواده بزنید که شاید روزی خود شما ودخترانتان هم قربانی شوند
بهتر است آقایان دلواپسان محترم نگاهی هم به این آمار داشته باشند. ترجیحا آمار اعتیاد، بیکاری، سرقت و ... را هم کنار آن بگذارند و به جای اینهمه مشت و لگد بر دهان استکبار جهانی بدانند که در این سی و چند سال گذشته چه بر سر جوانان و مردم این مملکت آمده است!
بسمه تعالی
سلام
اصلی ترین دلیل مخالفت زنان و حتی مردان با ازدواج موقت عنوان آن است که در جامعه ما شکلی زننده پیدا کرده . "صیغه" !

خیلی بی پرده بگوییم که در جامعه ما روابط دوست دختر دوست پسری وجود دارد . که عموما در بین بچه ها همیشه همراه با یک حالت ناراحتی از گناه آلود بودن آن است .
حال اگر در بین بچه های دانشجو و همین جمع خودمانی ها این مسئله بیان شود که همین روابط دوست دختری - دوست پسری که وجود دارد ، ادامه پیدا میکند و با عقد موقت صرفا جنبه حرام بودن آن برداشته میشود و لبخند خداوند را بدنبال دارد ، خیلی ها به عقد کردن تمایل پیدا میکنند .
اکثر مراجع یا حتی همه آنها نیز اجازه میدهند که این عقد بدون اجازه پدر با شرایطی انجام شود از جمله عاقل و رشیده بودن دختر و یا نیاز دختر و غیره .

از عقد موقت هم نباید ترسید که واااااای چه خواهد شد ! لازم نیست روابطی که تا دیروز در حد گرفتن دست یکدیگر بوده ، امروز با عقد به سکس منتهی شود ! بلکه عقد موقت همان چیزی که قبلا بوده و حرام بوده را میتواند به حلال تبدیل کند .

ضمن اینکه بخش بسیار زیادی از روابط دختر و پسر در جامعه امروز ما منجر به سکس نیست و صرفا تامین نیازهای عاطفی و جاذبه ارتباط برقرار کردن با جنس مخالف است .

یک استاد غربی مسیحی داشتیم که با عقد موقت در اسلام مخالف بود ! (بدبختی ما رو میبینی تو رو خدا ؟!! :)) )
گفتم دو سوال از شما دارم .
گفت بفرمائید .
گفتم آیا شما کلا با سکس مخالفید ؟
گفت خیر !
گفتم آیا نمونه ای در جهان وجود دارد که یک چیزی بی قانونش بهتر از قانونمند آن باشد ؟
گفت غیر ممکن است !
گفتم ما سکس داریم به صورت روشن و قانونمند که تکلیف تمام جزئیات آن روشن شده و جزئیات بیشتری را هم میتوان در ضمن عقد به آن اضافه کرد ، چه عقد موقت و چه دائم ؛ شما هم سکس دارید ولی بی قانون و هرکی هرکی !
کدام بهتر است ؟!!
گفت جوابی ندارم !
گفتم (البته توی دلم !) خدا را شکر که نگفتید همان بی قانون !
کلا خدا نمیفهمید این چیزا رو ولی ایشون فهمید ... اره بزارید همین طور پیش بره تا روز به روز فساد و فحشا بیشتر شه ... خدا راه حل گذاشته و ما همش دنبال پیچوندنش هستیم ... البته تفصیر او سیاست هایی هست که جامعه ی ما رو زن سالار و فرزند سالار کرده...
وقتی می گویید ازدواج موقت حتما برای پسرها می گویید چون این امر برای دختر به معنای از دست دادن شانس ازدواج دائم است و با آنها مثل جنس دست دوم و دست چندم برخورد می شود . در جامعه ای که بسیاری از منکرات برای آقایان امتیاز و برای زنان گناه است . فکر می کنید چه گروهی از زنان تن به ازدواج موقت می دهند . و پس از چندین بار ازدواج با مردان متفاوت چه آینده ای خواهند داشت . کسانی که ترویج ازدواج موقت می کنند حاضرند دختران و خواهران خود را تشویق به چنین امری کنند ؟ جز این که گروهی از زنان در جامعه به وجود خواهد آمد که شغل شان تن فروشی شرعی خواهد بود . آینده فرزندان چنین زنانی چه خواهد بود ، فرزندانی که هم پدر دارند و هم ندارند و به آنها به چشم دیگری نگاه می شود .
ازدواج موقت متإسفا نه باعث از هم گسیختگی بسیاری از خانوادها شده وآمار طلاق به شدت بالا رفته هیچ زنی هرگزنمیتونه تحمل کنه شوهرش کسی رو صیغه گنه واقعإ چندش اوره.من متإسفم برای زنانمون.روزانه شاهد بسیاری از این مشکتلات هستیم.
اقل فایده ی ازدواج موقت اینه که دخترا از مهریه های سنگین و شرط و شروط برای ازدواج دست برمیدارن پسرها هم راحت میشن و این زن سالاری هم متعادل میشه کشتن ملت رو با این چشم و هم چشمی ها و شرایط سخت ازدواج بیشتر این دخترها
ازدواج موقت برای متاهلین از سم هم خطرناک تره، روحیه فداکاری و تعهد به خانواده رو از بین میبره و روحیه تنوع طلبی و رفتن به سمت انحرافات رو بیدار میکنه،

باید ازدواج موقت برای مردان متاهل ممنوع شه و به جاش برای پسران و دختران مجرد تبلیغ شه، اونم با یک سری چهارچوب های خاص ، اینطوری نباشه که چون شرعیه،دخترا و پسرا یاد بگیرن تنوع طلب شن و تند تند بعده چند ماه همسر موقتشونو عوض کنن، وای به حال جامعه ای که زنها و مردهاش تنوع طلب شن(حتی در چارچوب شرعی)، اخلاقیات تو چنین جامعه ای از بین میره و وفاداری بی معنی میشه،در نتیجه مشکلات مختلف عاطفی و روانی چند برابر امروز خواهد بود،
امیدوارم مسئولان به خاطر درست کردن ابرو نزنن چشم رو کور کنن
ازاین اقایان بپرسیدایامداننداجاره یک واحدمسکونی کوچک چقدراست؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار