بازدید 1310

میران:دیگر نمی خواهم در ورزش فعالیتی داشته باشم

کد خبر: ۴۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۰ 16 March 2009
سرگروه پیشین تیم ملی و سرپرست تیم جودو مهرام با انتقاد از عملکرد داوران در هفته پایانی رقابتهای لیگ گفت: با اتفاقاتی که در مبارزات روز یکشنبه افتاد و داوران به وضوح حق جودوکاران را پایمال کردند دیگر هیچ انگیزه ای برای ادامه فعالیت در ورزش ندارم.

به گزارش مهر، هفته پایانی رقابتهای لیگ برتر جودو با حواشی و مشکلات متعدد داوری به خصوص در دیدار حساس و پراهمیت مهرام و نیروی زمینی که برای کسب عنوان نایب قهرمانی مبارزه می کردند همراه بود تا مهرام بعد از شکست در این دیدار سالن مسابقات را ترک کند.

محمود میران سرپرست تیم مهرام در مورد این دیدار به مهر گفت: متاسفانه از سوی رئیس کمیته داوران سه داور ضعیف و کارنابلد برای یک دیدار بسیار مهم و حساس که حکم فینال را داشت انتخاب شده و آنها با اشتباهات فاحش و آشکار خود موجبات شکست تیم ما را رقم زدند. اشتباهاتی که پیروزی مسلم سه عضو تیم ما را با شکست عوض کرد.

وی افزود: عزیزی رئیس کمیته داوران با ادعای قضاوت در مسابقات مهمی چون جهانی و آسیایی در زمان مسابقات انتخابی تیم ملی یک بار آشکارا حق مرا ضایع کرده و روز گذشته با انتخاب داوران ضعیف یک بار دیگر همان جریان را تکرار کرد.

سرپرست تیم جودو مهرام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در میان داوران جودو هستند داوان خوب با درجه A آسیایی و جهانی که می توانستند این دیدار را بدون کمترین حاشیه قضاوت کنند ولی چرا این داوران انتخاب شدند سئوالی است که جوابی برای آن پیدا نمی کنم.

میران ادامه داد: برای جامعه داوری متاسفم، وقتی قضاوت داوران ما پر اشتباه است و بسیاری از قوانین مهم بین المللی نادیده گرفته می شود چه انتظاری برای پیروزی در میادین رسمی جهانی و آسیایی که داوران کم اشتباه و قاطع قضاوت می کنند داریم؟ به ضرس قاطع می گویم که جودو ما با این نوع داوری به جایی نخواهد رسید.

میران با بیان اینکه برای من رسیدن به مقام و جایگاه هیچ اهمیتی ندارد اظهار داشت: روز یکشنبه برخی ها برای رسیدن به یک جام صحنه های زشتی را خلق کردند که به هیچ عنوان با منطق جودو سازگار نبود. منطقی که ادب و احترام به خصوص در مقابل پیشکسوت را سرلوحه قرار داده ولی سرهنگ مجلسی سرمربی با تجربه نیروی زمینی آن را زیر پا گذاشت.

سرپرست مهرام گفت: لیگ برتر جودو پویا و در سطح فنی خوبی برگزار شد ولی مسائل داوری تمام آن را تحت شعاع قرار داد. مگر لیگ جایگاه پرورش و صیقل دادن جوانان با آتیه نیست؟ آیا با این نوع قضاوتها تیم هایی مثل مهرام که در جودو سرمایه گزاری می کنند دلسرد نخواهند شد؟

وی افزود: با من که 18 سال در سطح جودو دنیا حضوری فعال داشته و سرگروه تیم ملی بودم چنان کردند که عطای کار را به لقایش ببخشم. در آن زمان تنها برای مصلحت جودو در آستانه المپیک سخنی نگفتم. حاشیه هیچگاه در زندگی من جایی نداشته ولی زمانی می رسد که نمی توان سکوت کرد. نوجوانانی که روز جمعه آن صحنه ها را در سالن مسابقات دیدند چگونه می خواهند وارد تیم ملی شده و برای این جودو افتخار آفرین باشند؟

میران افزود: مگر برای رسیدن محمود میران به این جایگاه از تجربه، پول بیت المال هزینه نشده که روزی فضایی ایجاد شود تا تجربیات خود را در اختیار جوانان قرار دهد؟ آیا جوانان جودو با الگو هایی که فحاشی را سرلوحه قرار داده اند می خواهند پشرفت کنند؟

سرگروه سابق تیم ملی ادامه داد: همان مسائلی که باعث شد از دنیای جودو خداحافظی کنم یک بار دیگر و زمانی که می خواستم تجربیات خود را به جوانان منتقل کنم انگیزه کار را از من گرفت و دیگر نمی خواهم در ورزش فعالیتی داشته باشم.

وی در پایان گفت: از رضوی به عنوان متولی جودو می خواهم مسائلی که روزیکشنه اتفاق افتاد را به دقت بررسی کرده و با مسببان آن برخورد کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی