بازدید 4114

انتقاد شدیداللحن چین از جاسوسی‌های آمریکا

این جاسوسی‌ها «چهره زشت آمریکا را در پیگیری منافع شخصی بدون در نظر گرفتن مسائل اخلاقی آشکار می‌کند.»
کد خبر: ۴۰۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱ 27 May 2014
مرکز تحقیقات اینترنتی چین به تازگی با انتشار گزارشی ضمن پرده برداشتن از جاسوسی آژانس امنیت ملی از نهادهای مهم دولتی این کشور آن را مصداقی از عدم پایبندی آمریکا به اصول اخلاقی دانست.

به گزارش تسنیم، چین در گزارشی که به تازگی منتشر کرده انتقاد شدید اللحنی از فعالیت‌های جاسوسی آمریکا در این کشور کرده است. مرکز تحقیقات اینترنتی چین در گزارشی تازه انتشار یافته واشنگتن را به سوء استفاده از «هژمونی سیاسی و نظامی برای جاسوسی بی حد و مرز» متهم کرده است.

 گزارش مورد نظر با اشاره به اینکه دامنه فعالیت‌های جاسوسی آمریکا فراتر از حد لازم برای مقابله با تروریسم بوده تصریح کرده که این جاسوسی‌ها «چهره زشت آمریکا را در پیگیری منافع شخصی بدون در نظر گرفتن مسائل اخلاقی آشکار می‌کند.»

برنامه جاسوسی «پریسم» که پیشتر ادوارد اسنودن، کارمند سابق سیا توسل آژانس امنیت ملی آمریکا به آن برای جاسوسی از شهروندان را افشا کرده بود از جمله موضوعات  مورد انتقاد مرکز تحقیقات اینترنتی چین در این گزارش بوده است.

گزارش مورد نظر از قول محققان این مرکز بر گزارش‌های پیشین درباره جاسوسی آمریکا از چین صحه گذارده و تأیید کرده برنامه‌های دولتی، مقامات دولت، شرکت‌ها و حتی شهروندان عادی در چین هدف جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا قرار گرفته‌اند.

یک روزنامه اتریشی پیشتر به اعتبار اسناد ادوارد اسنودن مستنداتی از جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از سفارت‌های ایران، چین و روسیه در اتریش فراهم آورده و تصریح کرده بود این سفارتخانه‌ها در اولویت جاسوسی‌های واشنگتن در وین قرار داشته‌اند.

از زمان انتشار اسناد اسنودن در سال گذشته جاسوسی‌های دولت آمریکا از شهروندان کشورها انتقادهای زیادی به همراه داشته است.   
انتهای پیام/
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی