بازدید 79437

علت تکان دادن پا چیست؟

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان علل تکان دادن پا، علت این رفتار را ناشکیبایی و عادتی عنوان کرد که گاهی نیز منشا زیستی دارد.
کد خبر: ۳۹۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹ 12 May 2014

 تکان دادن پا

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان علل تکان دادن پا، علت این رفتار را ناشکیبایی و عادتی عنوان کرد که گاهی نیز منشا زیستی دارد.

به گزارش فارس، عبدالله امیدی درباره علت تکان دادن پا اظهار داشت: تکان دادن پا می‌تواند بر اثر بی‌قراری یا نگرانی باشد، معمولاً افراد ناشکیبا وقتی در استرس صبر قرار می‌گیرند و باید مدت زمانی را صبر کنند بیقراری و بی‌تابی را با تکان دادن پاهایشان نشان می‌دهند.

وی افزود: تکان دادن پا می‌تواند عادتی هم باشد بنابراین همیشه علت آن روانی نیست. بر این اساس فرد بر اثر عادت و بدون دلیل پاهای خود را تکان می‌دهد که می‌تواند موجب بر هم زدن آرامش اطرافیان شود.

این متخصص حوزه بهداشت روان با اشاره به عامل زیستی به عنوان یکی از عوامل تکان دادن پا گفت: اگر تکان دادن پا به صورت لرزش باشد و فرد نتواند آن را کنترل کند علت آن زیستی است ولی وقتی حرکتی باشد ممکن است بر اثر بیقراری یا رفتاری عادتی باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: تکان دادن پا اختلال محسوب نمی‌شود که بخواهند برای آن پروتکل درمانی بنویسند اما، باید علت زمینه‌ای که معمولاً استرس یا اضطراب است درمان شود.

وی با اشاره به تشخیص افتراقی این اختلال با سندرم پای بی‌قرار تصریح کرد: در سندرم بی‌قراری پا فرد در ناحیه ران و ساق پا احساس درد عصبی می‌کند و پای خود را به دلیل سوزش و کرختی تکان می‌دهد. علائم این سندرم با قدم زدن بهتر می‌شود نه با استراحت کردن. این افراد همچنین بیقراری حرکتی نشان داده و علائم آنها در شب تشدید می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطر نشان کرد: رعایت بهداشت خواب، پرهیز از مصرف الکل و مواد حاوی کافئین می‌تواند در کاهش این اختلال مؤثر باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۰
من با تکان دادن پا تمرکز میکنم روی امور..‌ میشه علت این باشه؟؟؟؟
من تو هر شرایط بیست چهار ساعته پام تکون میدم هر چی سعی کردم این عادتو از بین ببرم نتونستم .عایا طبیعیه ؟؟؟
سلام من خسته شدم بدون اختیار همش پاهامو تکون میدم مخصوصا بیشتر پای راستم مثلا دارم رمان میخونم پای راستمم با شدت تکون تکون میدم حتی خودمم متوجه نمیشم اطرافیانم گوشزد میکنن بهم پاهام ضعف گرفته
من همیشه پاهام رو تکون میدم
سلام. من سن کمی دارم و از نظر روحی هم حالم خوبه و مشکل چندانی ندارم ولی نمیدونم چرا تا پشت میز تحریر میشینم تا اخر درس پام تند تند تکون میخوره به صورتی خودمم نمیتونم کنترلش کنم
آیا مشکل خاصی دارم؟
سلام من خسته شدم بیشتر پای چپمو تکون میدم نمیدونم چه کار کنم
متاسفانه بدلیل نبود اطلاعات کافی والدین و اطرافیان الان بیست ساله‌ من دچارشم تو سن 33 سالگی مفصل های پام بخاطر این سندروم خراب شده
کاش راه درمان این مشکل بگید
من همیشه پاهامو تکون میدم
همسر بنده هم خیلی پاهاش رو تکون میده بعضی وقتها خودش هم خیلی تکون میخوره بیش از حد ایا راهدرمانی داره
پسری دارم ۱۲ ساله یکم وزن بالایی داره ولی شبها هر دو پاهاش را خیلی تکان میده و طولانی مدت درمان ان چیست
بزرگتر هامون میگن علامت تکون دادن پا این یه تیکه عصبی هست و هیچوقت نمیتونی کنترلش کنی
منم خیلی پاهامو تکون میدم انگار که خوشم میاد بی اختیار میکنم
منم پاهامو تککن میدم
سلام من نمیدونم بعضی وقتا وقتی رمان میخونم یا نشستم بهو پامو تکون میدم کنترلش خیلی برام سخته اطرافیانم همیشه بهم میگن که ممکنه مشکل کم خونی داشته باشم
من از کودکی پاهم تکان میدادم چرا مشگل خاصی هم ندارم
من سنم کمه.. اما پا تکون دادنم خیلی بد هست در حدی که خودمم خبر دار نمیشم دارم پامو تکون میدم
و این که وقتی پامو تکون میدم میرم تو فکر و اصلا
به دور و اطرافم توجهی ندارم..
و من وقتی به خودم میام که اطرافیانم بهم میگن چته و آیا حالت خوبه یا نه..
آیا مشکل خاصی دارم؟؟
در ضمن وقتی عصبی میشم از خود بی خود میشم
بعدش پشیمون..!
به نظر من ریشه ی این مشکل از اضطراب معمولا همراه با افسردگیه پیشنهاد میکنم برای شناختن ریشه این مشکل به یه روان شناس خوب مراجعه کنید.
من کلا ب طور ناخودآگاه پامو تکون میدم ینی ی عادت شده برام مثلا اگه پامو تکون ندم خابم نمیبره یا حتی تو خاب پامو تکون میدم جوری که خانوادم فک میکنن بیدارم
نمیدونم چیکار کنم؟!
منم از بس پاهام تکون میدم از خونه بیرونم کردن
دخترم این مشکل رو داره چیکار کنم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم