بازدید 32390
۶

تجمع و اعتراض اعضای چند تعاونی مسکن جلو مجلس

جمعی از اعضای چند تعاونی مسکن تهران از جمله تعاونی مسکن‌های مربوط به زمین‌های منطقه سوهانک و چند منطقه دیگر که شمارشان به ۳۶ تعاونی مسکن می‌رسید، جلو مجلس تجمع کردند.
کد خبر: ۳۹۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵ 06 May 2014
تجمع و اعتراض اعضای چند تعاونی مسکن جلو مجلسصبح امروز، برخی از اعضای چند تعاونی مسکن شهر تهران، جلو مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، جمعی از اعضای چند تعاونی مسکن تهران از جمله تعاونی مسکن‌های مربوط به زمین‌های منطقه سوهانک و چند منطقه دیگر که تعداد آن‌ها به ۳۶ تعاونی مسکن می‌رسید، جلو مجلس تجمع کردند.

همچنین معترضان دقایقی خیابان مقابل مجلس را بستند و از حرکت اتوموبیل‌ها در این خیابان جلوگیری شد. شدت اعتراضات به اندازه‌ای بود که مجلس شورای اسلامی، رفت‌وآمد از در‌ شمالی را بست و مانع ورود خبرنگاران به مجلس شد.

بنا بر این گزارش، اعتراض‌کنندگان مقابل مجلس، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به مشکلاتشان در ساخت و ساز اطراف تهران بودند.

در این باره، دکتر سید محمود میر افضلی، نماینده زمین‌های مرادآباد درباره این موضوع به خبرنگار تابناک گفت: تجمعی که می‌بینیم، ‌مالکان زمین‌های تعاونی‌ها در حریم شهر تهران هستند که از غرب تهران تا شرق آن کشیده شده است و حدود ۹۶۰ متر زمین بین ۱۷ تا ۳۰ سال پیش از سوی نهادهای قانونی و البته پس از گذراندن مراحل قانونی و گرفتن مجوز به مردم فروخته شده است.

تجمع و اعتراض اعضای چند تعاونی مسکن جلو مجلس
ناگفته نماند که همه این زمین‌ها دارای سند منگوله‌دار هستند و تعداد کسانی که این اسناد را ‌دارند، بیش از ۲۰ هزار مالک است. در ‌این سال‌ها، نمایندگان تعاونی‌ها با مراجعه به مراکز قانونی درخواست مجوز لازم ‌برای ‌مجوز‌ ساخت داده‌اند، ولی با کارشکنی شهرداری هر بار ‌تصمیم‌گیری در این باره را به قوانین جدید موکول کرده‌اند.

اما ‌همان زمان که ما درگیر این کار بودیم، در مجاورت زمین‌های ما و حتی ‌بالا‌تر از این زمین‌ها، برخی نهاد‌ها از جمله مجلس، ساخت‌وساز خود را تا متراژ ۲۲۰۰ متر انجام داد‌‌ند و همین‌ باعث بی‌عدالتی شده، به گونه‌ای که در سال ۱۳۶۷ رهبری به دلیل شکایات‌ متعددی که به دفتر ایشان صادر شد بود، نامه‌ای ‌به سازمان بازرسی برای بررسی این موضوع فرستادند و پس از نامه‌نگاری‌ها، رهبری رئیس‌جمهور وقت را مأمور حل مشکل کردند و دولت احمدی نژاد را ملزم به رفع آن نمودند. تنها در سال ۱۳۹۰ بیش از چهارصد جلسه در استانداری و سیزده جلسه با حضور وزرا ‌و چند جلسه با حضور رئیس‌جمهور تشکیل شد؛ اما در سال ۹۱ و ۹۲ اتفاقی رخ نداد.
تجمع و اعتراض اعضای چند تعاونی مسکن جلو مجلس

پس از آن، قرار شد زمین‌ ۵۰۰ هکتاری در چیتگر به این افراد اختصاص یابد تا مشکل حل شود، اما به شرط آنکه زمینی که در دست یکی از نهادهای نظامی بود، آزاد شود، ولی این زمین به دست مالکان نرسید و شهرداری زمین را به پرسنل خود ‌داد و عملاً این زمین منتفی شد. پس از آن اعلام کردند که زمین در ‌تهران وجود ندارد و در شهرهای مجاور امکان تهیه آنها هست.

سال گذشته، معاون وزیر مسکن، راهکارهایی ‌به کمک تعاونی‌ها و غراوی معاون سابق وزارت مسکن آماده کردند و به آخوندی دادند که در آن مقرر شده بود، زمین‌ها به قیمت روز قیمت‌گذاری ‌و در شهرهای اطراف یا اطراف تهران زمین داده شود، اما همین راهکار نیمه عادلانه نیز اجرا نمی‌شود.

در چند وقت گذشته از طریق رئیس کمیسیون عمران مجلس با مهندس پژمان، معاون وزارت مسکن ارتباط گرفتیم. وی در این دیدار گفت: این مسأله ربطی به وزارت مسکن ندارد و به ما مربوط نمی‌شود و هر کس به شما زمین داده، باید بروید و از وی بخواهید مشکل را حل کند.

ما این وزیر مسکن را لایق این پست نمی‌دانیم و از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم قاطعانه با این کار برخورد کند. این افراد، عصبانی هستند که چرا مجلس به موضوع رسیدگی نمی‌کند و چرا کسی از مسئولین به فکر این قشر از مردم نیست؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۹۴
انتشار یافته: ۶
زمین‌های هشتگرد هم ناراضیان زیادی دارد
آخ جون دعوا!
خدا کند که یک نظری هم به شهرستانها بشود در شهر مشهد تعاونی مسکن مهر جهاد کشاورزی پدر مردم را در آورده است هر روزی به یک دلیلی حالا می گوید که دولت کارمزد شرکتهای ساختمانی رابالا برده است هر عضوی باید 7000000 تومان بابت افزایش پیمانکار بدهید پرداخت کند
نه بابا!. به خوشی تمام شد
آیا 33سال منتظر سند شهرک قائم بودن بس نیست این مسئولها کی از خواب بلند میشوند به همه جا شکایت کردیم
960متر زمین از غرب تاشرق تهران به بیست هزارنفردرقالب 27تعاونی چطور واگذار شده است ؟ لطفا"پیداکنید پرتقال فروش را!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی