بازدید 8547
شاه‌بیت بیانات رهبر انقلاب در دیدار با ذاکرین اهل بیت (ع)؛

آغازی بر پایان اختلاف‌افکنی‌های مذهبی میان مسلمین

هرچند بیشتر مداحان و ذاکرین اهل بیت در سال‌های اخیر در راستای وحدت گام‌های عملی برداشته‌اند، آنچه مسلم است معدودی به واسطه عشق به اهل بیت، برخی محافل را برپا کرده و یا برخی گفته‌ها را بر زبان آورده‌اند که وهن اعتقادات اهل تسنن بوده و این امر نه تنها به واکنش مشابه و وهن متقابل اعتقادات شیعیان همراه می‌شود، بله بهانه برخی رفتارهای ناهنجار نیز می‌شود
کد خبر: ۳۹۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵ 20 April 2014
بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مداحان، جمعی از شاعران و ذاکرین اهل بیت درباره وحدت را از منظری می‌توان شاه‌بیت بیانات تازه ایشان تعبیر کرد؛ شاه‌بیتی که انتظار می‌رود وعاظ، مداحان و ذاکرین اهل بیت به طور ویژه بر آن تأکید بورزند و در گفتار و عمل آنچنان باشند تا دشمن از امکان حداقلی برای شعله‌ور کردن آتش اختلافات میان مسلمانان و به طور خاص میان شیعه و سنی بی‌بهره باشد.

به گزارش «تابناک»، «بارها تکرار کرده‌ایم که در جلسات دینی نباید به کینه‌ورزی‌های مذهبی دامن زد، زیرا مثل روز روشن است که اختلاف افکنی بین مسلمانان، همچون شمشیری در دست دشمنان اسلام، مقصود آنان را برآورده می‌کند. ما افتخار می‌کنیم که شیعه علوی هستیم و افتخار می‌کنیم که امام بزرگوار ما پرچم ولایت را سر دست گرفت و وسیله‌ای شد تا دنیای اسلام اعم از شیعه و غیرشیعه به اسلامیت خود افتخار کنند اما نباید با رفتار و گفتار نابخردانه شمشیر اختلاف افکنی دشمن را تیز کرد‌».

این فراز از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از شاعران و ذاکرین اهل بیت ـ علیهم السلام ـ ‌به مناسب میلاد حضرت زهرا ـ سلام الله علیها ـ و گرامیداشت همزمانی این روز با میلاد امام خمینی (ره) امروز برقرار بود، شاید جزو صریح‌ترین تذکرهای سال‌های اخیر مذهبی توسط ایشان بود. این تذکر در ماه‌های اخیر بارها توسط رهبر انقلاب بیان شد و از نگرانی ایشان درباره تلاش دشمن برای سوءاستفاده از این فضا، به ویژه پس از ماجراهای سوریه و حرکات تکفیری‌ها حکایت دارد.

آغازی بر پایان اختلاف افکنی‌های مذهبی میان مسلمین

ایشان در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه سال ۹۲ نیز با اشاره به اینکه خطر اصلی تکفیری‌ها نه حملات نظامی‌شان که خبر اختلاف‌افکنی‌شان است، تأکید فرموده بودند: «حضور نیروهاى تكفیرى كه امروز متأسفانه در برخى از نقاط منطقه فعالند، خطر بزرگشان این نیست كه بى‌گناهان را می‌كشند، آن هم جنایت است، بزرگ است؛ اما خطر بزرگ این است كه دو گروه شیعه و سنى را نسبت به هم بدبین می‌كنند؛ این خیلى خطر بزرگى است؛ جلوى این بدبینى را باید بگیریم‌».

حضرت آیت الله خامنه‌ای تصریح نمودند: «نه از آن طرف شیعیان خیال کنند که یک گروه آنچنانى که با شیعه این‌جور رفتار می‌کند، این جبهه‌ اهل تسنن است که با این‌ها مقابله می‌کند، نه جبهه‌‌ اهل سنت تحت تأثیر حرف‌هاى آن‌ها ـ آنچه آن‌ها راجع به شیعه می‌گویند و تهمت‌هایى که می‌زنند و آتش‌افروزى‌هایى که می‌کنند ـ قرار بگیرند. باید مراقب باشند؛ هم شیعه مراقب باشد، هم سنى مراقب باشد. این را بایستى در همه‌‌ مناطق کشور همه بدانند؛ هم سنى‌ها بدانند، هم شیعه‌ها بدانند؛ نگذارند که این وحدتى امروز در بین کشور هست‌‌ [از بین برود]؛ که یکى از بخش‌ها وحدت مذاهب شیعه و سنى و وحدت اقوام است. برجسته کردن خصوصیات قومى و دمیدن در آتش قوم‌گرایى، کارهاى خطرناکى است، بازى با آتش است؛ به این هم باید توجه بکنند
.
»

در همین زمینه می‌توان به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی‌  در دی ماه سال گذشته نیز اشاره کرد و رد این رهنمودهای راهگشا را به همین شکل در سخنان رهبری ‌پی گرفت؛ اما کیفیت تذکرات ایشان در دیدار اخیر نشان می‌دهد که از جامعه ذاکرین اهل بیت، انتظار بسیار جدی در این باره دارند و قطعاً دیدگاهشان متوجه معدودی است که با برخی رفتارها همچنان بر آتش اختلاف شیعه و سنی می‌دمند.

هرچند بیشتر مداحان و ذاکرین اهل بیت در سال‌های اخیر در راستای وحدت گام‌های عملی برداشته‌اند، آنچه مسلم است، معدودی به واسطه عشق به اهل بیت، برخی محافل را برپا کرده و یا برخی گفته‌ها را بر زبان آورده‌اند که وهن اعتقادات اهل تسنن بوده و این امر نه تنها به واکنش مشابه و وهن متقابل اعتقادات شیعیان همراه می‌شود، بله بهانه برخی رفتارهای ناهنجار نیز می‌شود؛ وقایعی که با پیگیری نقشه راه رهبری در امر وحدت،‌ نخواهیم دید و یا دست‌کم در لوای اختلافات مذهبی بدان دست زده نمی‌شود. سخنان اخیر رهبری را باید آغازی بر پایان اختلاف افکنی‌های مذهبی میان مسلمین دانست؛ امید که همه ذاکرین اهل بیت در این مسیر گام‌های بلندی بردارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی