بازدید 2656

وداع نایب‎قهرمان «محکی» پارالمپیک با ورزش

کد خبر: ۳۹۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷ 15 April 2014
کنار گذاشتن ورزش برای هر ورزشکاری سخت است اما برای نایب قهرمان پارالمپیک سخت‎تر و دردناک‎تر است.

به گزارش ایسنا، کامران شکری‎سالاری خیلی راحت و برخلاف میل باطنی‎اش با دنیای قهرمانی خداحافظی کرده و دیگر دل و دماغی برای ورزش ندارد.

وی که از این کار خیلی ناراحت است، به ایسنا گفت: بعد از کسب مدال نقره در المپیک لندن شنیده بودم احتمال دارد کلاس F42 در دو رشته پرتاب دیسک و نیزه حذف شود که متأسفانه این کار قطعی شد.

شکری‎سالاری ادامه داد: کلاسم که حذف شد هیچ راهی برای ادامه ورزش نداشتم و مجبور شدم برای همیشه دنیای قهرمانی را کنار بگذارم.

دارنده‎ نشان نقره پرتاب نیزه پارالمپیک لندن، یادآور شد: کنار گذاشتن ورزش سخت است اما چاره‎ای نداشتم. می‎خواستم در کلاس دیگری فعالیت کنم ولی برای ورزشکاری مثل من خیلی سخت است که بخواهم از اول ورزش را در کلاس دیگری شروع کنم.

وی با اشاره به اینکه آمار ورزشکارهای ایرانی در پارالمپیک و جهانی با وجود این کلاس بهتر می‎شد، خاطرنشان کرد: پیشنهاد حذف کلاس F42 را انگلیسی‎ها داده بودند که خودشان هم به نوعی تصمیم‎گیر هستند و به همین راحتی این کلاس حذف شد.

شکری‎سالاری با بیان اینکه فعلاً بیکار هستم، افزود: تمام وقتم را برای ورزش گذاشتم که این‎گونه شد و حالا مانده‎ام چکار کنم. در زمان ورزش نیز هر موقع رکورد می‎زدیم و مدال می‎گرفتیم ما را می‎دیدند و در غیر آن ‎صورت کسی کاری به ما نداشت.

دارنده چندین نشان بین‎المللی در پایان گفت: از رده سنی نوجوانان تا پارالمپیک مدال کسب کرده‌ام و به‎نوعی همه مدال‎های ممکن را گرفته‎ام اما به گونه‎ای که شایسته یک ورزشکار در این سطح باشد، حمایت نشدم و حالا با خداحافظی از ورزش دیگر کسی کاری به من ندارد.

به گزارش ایسنا، شکری‎سالاری در 13 سالگی مبتلا به سرطان شد. در مدت درمان، پای چپش را از دست داد اما ناامید نشد و برای زندگی مبارزه کرد و به‎ عنوان یکی از افتخارآفرینان ایران نامش را مطرح کرد. کامران یکی از کودکان بهبودیافته موسسه محک است و از او به‎ عنوان یک نماد برای کودکان سرطانی و خانواده‎های آنها نام برده می‎شود، نمادی که با مقاومت، ایستادگی و قدرت "سرطان" را پرتاب و از خود دور کرد.

نایب‎قهرمانی المپیک لندن در پرتاب نیزه کلاس F42، مدال طلای پرتاب نیزه و برنز پرتاب دیسک در رقابت‎های جهانی جوانان سال 2012 آیواز در جمهوری چک، مدال طلای پرتاب نیزه کلاس F42 در مسابقات بین‌المللی دوومیدانی آلمان 2012، نشان طلای بزرگسالان جهان در پرتاب نیزه 2011، طلای جوانان جهان در پرتاب نیزه 2011، طلای پرتاب نیزه در بازی‎های پارا آسیایی گوانگ‎ژو 2011، مدال طلای المپیک جوانان در ماده پرتاب دیسک و مدال نقره در ماده پرتاب نیزه 2009 توکیوی ژاپن، طلای پرتاب دیسک،‌ مدال نقره پرتاب وزنه و نقره پرتاب نیزه در مسابقات جوانان آسیا 2009، طلای پرتاب نیزه و افزایش رکورد جهان به میزان 3 متر و 29 سانتی‎متر و مدال برنز پرتاب دیسک در رقابت‌های معلولان ویلچری و قطع عضو جهان(IWAS) 2011 در امارات متحده عربی از جمله مهمترین عناوین کسب شده این ورزشکار لرستانی هستند.

حالا کلاس F42برای کامران تمام شده و او از این کلاس نمره عالی قبولی کسب کرده است. نمره 20 کلاس تقدیم به کامران و اراده آهنین او.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی