بازدید 10486

نگاه شما: پليس پيشگيري يا قبض نويسي

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۳۹۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱ 12 April 2014
آرمان هاشمی در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

در اواخر سال 92 تصميم داشتم که ايام نوروز را به مسافرت نروم. هزينه هاي مسافرتهاي داخلي را هر گونه محاسبه ميکردم با شرايط مالي ام سازگار نبود. از طرف ديگر شش ماه کار مداوم خسته ام کرده بود و براي ادامه نياز به يک تنوع و مسافرت داشتم. تصميم گرفتم براي کاهش هزينه ها با خودروي شخصي سفر کنم و چند روزي را نيز در خانه اقوام به سر ببرم.

از اطرافيانم مي شنيدم که سفر با خودروي شخصي حوصله زياد مي خواهد و در ضمن در ايام نوروز پليس جريمه زيادي مي کند و بهتر است با هواپيما يا اتوبوس و يا قطار به مسافرت برويم. از آنجا که پيمودن مسير سفر را نوعي تنوع مي ديدم و همچنين اعتقاد داشتم که جريمه ها عامل پيشگيري هستند و براي ايمني و حفظ جان مسافران گذاشته شده، به اين سخنان توجهي نکردم.

همچنين از رانندگاني که در محيط شهر قوانين را رعايت نميکردند بسيار بيمناک بودم و حضور پليس را در جاده ها مناسب حال خودم مي ديدم. با خانواده در روز اول نوروز راهي سفر شدم. در ميانه راه به دستور پليس متوقف شدم و با جريمه چهل هرار توماني مواجه شدم. علت را که جويا شدم متوجه شدم که سرعت خودرو از حد مجاز بيشتر بوده. در طول مسير سرعتم را کنترل کرده بودم و از مامور پليس درخواست کردم که سرعتم را دوباره نگاه کند ولي او از اين کار سر باز زد. با سماجت اصرار کردم که سرعتم را دوباره نگاه کند ولي با تهديد اظهار کرد که خودرو ام را به پارکينگ منتقل مي کند.

سوار بر خودرو شدم و به مسافرت ادامه دادم. اين مساله چندين بار در طول مسير رخ داد و در جايي يکي از ماموران مي گفت که او نيز مي بايست با خانواده اش به مسافرت برود و در صورتي که قبض هاي جريمه را تمام نکند نميتواند به مرخصي برود. در مسير برگشت نيز با اين مساله برخورد کردم و به خانه بازگشتم.

از چند نفر از دوستان و آشنایان نیز پرسیدم که آنها نیز از این نوع برخورد شکایت داشتند و با تعداد زیادی قبض جریمه به خانه بازگشته بودند. اکنون جريمه ها را که با هم جمع مي کنم متوجه مي شوم که بايستي با وسايل نقليه عمومي مسافرت ميکردم تا سفر را با هزينه کمتر به پايان ميبردم.

آيا پليس با اين نحوه قبض نويسي ذهنيت مناسبي براي رانندگاني که خود اعتقاد به اجراي قانون دارد ايجاد مي کند يا فقط قبض نويسي جهت اتمام دسته قبض در نظر گرفته شده و جنبه پيشگيري ندارد؟

* برای آشنایی با شرایط و نحوه همکاری با «نگاه شما» اینجا را کلیک کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۸
دقیقا همین مشکل رو من هم داشتم البته قبل از عید با سرعت 90 میرفتم ولی آقا پلیسه گفتند سرعتت 113 است ما هم چون حوصله دردسر نداشتیم و داشتیم میرفتیم ترکیه گفتیم چشم.
دروغه محضه... اصلا ندیدم و نشنیدم پلیس راهنمایی رانندگی الکی به کسی گیر سرعت غیرمجاز بد.. اتفاقا تا 5 تا بالاتر رو هم نمی نویسند...
تو تعطیلات پلیس ها نباشند، اندازه جنگ جهانی دوم کشته میدیم، بس که فرهنگ رانندگی افتضاحی داریم و آدم های عجولی هستیم...
خدایا خطاکاران رو به راه راست هدایت بفرما. آمین
تو جاده اراك به نظر آقاي پليس سبقت غير مجاز گرفتم ،مي خواستم از حقم دفاع كنم وبه قولي تفهيم اتهام بشم كه فقط تهديد شدم به پيوست گواهينامه وهدايت خودرو به پاركينگ كه دست آخر با يه جريمه صد هزارتومني وكلي منت جهت نخوابوندن خودرو بدرقه شديم
با سلام - واقعاً برخورد پلیس کسب درآمد می باشد زیرا امسال بنده نیز با خودرو مزدا سواری از مسیر اتوبان تهران کرج در حرکت بودم که با دستور پلیس متوقف و ضمن 50 هزار تومان جریمه بعد مدتی معطلی تا تعدادی دیگر وانت،نیسان ، ون و هر نوع خودرو غیر سواری را متوقف و بصورت زنجیره ای به پارکینگ منتقل نمود علت تردد در مسیر غیر مجاز اعلام شد. در مشاهدات مدتی که برکه پارکینگ آماده شدو متوجه شدم تماماً از تردد در این مسیر و ممنوعیت آن بی اطلاع بوده اند و با زن و بچه و افراد مسن در باد وسرما و وضعیت غیر اصولی که حتی یک سرویس بهداشتی هم نبود مردم سرگردان بوده اند . آیا پلیس محترم بهتر نبود بعد از جریمه خودرو را به مسیر غیر اتوبان راهنمایی نماید؟!!! تازه برای ترخیص چه مصیبتی بود که کار برای پرداخت قبض به بغالی ها با پرداخت 2 هزار تومان انجامید و تنها دفتر پلیس +10 که در ملارد بود از خودپرداز مستقر استفاده نمی نمود و افراد را با برکه خلافی به بقالی راهنمائی مینمود در نقشه ملاحظه بفرمایید میدان طلاقانی که پلیس مستقر بوده و دفتر پلیس +10 ملارد را خود به مصیبت واقف خواهید شد. برخورد پلیس که خود را به اصطلاح نیز رئیس محور تهران -کرج می دانست همانند خوانین و ارباب و رعیت و ........... خدا می داند آنقدر مردم ناراحت و تحت فشار بودند که دل کباب می شد و چه فایده از گفتار و عدم رسیدگی به این درد دل ها -من به هر دلیل مقصر و ندانسته خلاف کردم آیا بایستی اینگونه باشد و مایملگ مردم را مصادره و .....
ای داداش کجای کاری من رو بدون دوربین بابت سرعت زیاد جریمه کردند !
آقا این فرمایش شما درست نیست.
شاید در بین مامورها بی انصاف باشه ولی خودتونم میدونید اکثرا و قریب به اتفاق در نوشتن جریمه کمتر رو به زیاد ترجیح میدهند که بستگی به برخورد راننده متخلف با پلیس داره
ضمنا شما میتونید از اون مامور شکایت کنید بالاخره اگر راست بگید سرعت خودروی شما در دستگاه ثبت شده
انصافا امسال پلیس مثل سالهای قبل که پشت تپه ها برای مچ گیری راننده های متخلف کمین میکردند نبود و من چند تا استان سفر کردم کاملا در معیت جاده بودند و بیشتر پیشگیری میکردند تا مچ گیری
بنده به عنوان يك مامور نيروي انتظامي مطلب تمام شدن برگه جريمه و مرخصي رفتن را به شدت تكذيب ميكنم ، اصلا" با عقل جور در مياد ؟ اصلا چه ربطي داره پرسنل فعاليتشون بر اساس تقسيم بندي هست كه قبل از تعطيلات انجام ميشه نيمه ي اول و دوم و طبق ساعت فعاليت چه ربطي به برگه ي جريمه داره؟
نميخوام بگم هيچ مشكلي نيست و همه چيز خوبه بلاخره انسان هاي بد در همه ي فعاليت هاي ممكنه حضور داشته باشند و اينكه بخوايم سوق بديم به همه پرسنل اين كار درستي نيست
سلام من محل کارم استان بوشهر هست یازدهم فروردین واسه کارم داشتم با ماشین برمیگشتم که نرسیده به یاسوج در محلی که سبقت مجاز بود و ماشینم از روبرو نمی اومد خواستم از یه کامیون سبقت بگیرم که در لاین روبرو ماشین پلیس که یه ماشین دیگه رو داشت جریمه میکرد منو نگه دشت (من از خیلی جلوتر ماشین پلیسو دیده بودم و محلی هم که میخواستم سبقت بگیرم سبقت آزاد بود) اول گفت سبقت گرفتی گفتم خط منقطع هست. گفت سرعتت زیاده به خط ممتد میرسیدی
گفتم حالا که نه سبقت گرفتم و نه به خط ممتد رسیدم . خلاصه واسه سبقت نگرفته ما رو صد تومن جریمه کرد اخرش هم گفت اگه مشکلی داری برو شورای حل اختلاف. تو دلم اون سرهنگی که بیخودی منو جریمه کرد به خدا واگذار کردم عرضه ندارن خلافکارای ولقعی رو بگیرن زورشون به ما رسیده.
اینجانب هم همانند شما در ایام نوروز توسط پلیس جریمه شدم قضیه از این قرار بود که ماشینی با سرعت از ماشین من سبقت گرفت و پلیس به آن ماشین دستور ایست داد ولی راننده ان اتومبیل به اخطار پلیس توجه نکرد و به راه خود ادامه داد من که با فاصله و سرعت مجاز در حال حرکت بودم توسط پلیس متوقف شدم و بعد از دریافت قبض جریمه 40 هزار تومانی علت را که پرسیدم جواب را سرعت غیر مجاز شنیدم ومدرکی هم برای ثابت کردن نداشتم و ان پلیس انقدر عصبانی بود که ترجیح دادم در ان شرایط چیزی نگویم .چون ممکن بود زن و بچه من را در شهر غریب وسط جاده پیاده و اتومبیل را به پارکینگ منتقل کند. خلاصه بنظر اینجانب بجای پلیس راهنمایی با ید بگوییم پلیس جریمه نویسی چون بعد از پانزده سال رانندگی فقط جریمه کردن را از این آقایون دیدم .حتی یکبار هم شکایت کردم ولی نتیجه ای نگرفتم.
تمام حرفهای این اقارا تایید میکنم چون با چشم خود کارهای غیر انسانی پلیسهای راهنمایی را دیده ام .بخاطر همین عملکرد انها است که پلیسهای راهنمایی منفورترین قشر نیروی نظامی هستند .و از خدا میخواهم مبلغی از این جریمه ها که به انها تغلق میگیرد صرف دوا و دکتر برای فرزندان انها ضرف شود
جانا سخن از دل ما گفتی
ای برادر من کارم تو سی و پنج کیلومتری مرکز یکی از استانهاس پلیس پشت بوته ها و تابلو ها کمین می کنه طوری که دیده نشده کسی اونجوری حتی برای اشرار کمین کنه جاده یک طرفه رو اگه 110تا بری چهل تومن جریمه به جون خرید ی خداصبر بده به ما ملت
قانون خرابه.وگرنه اونها هم مثل ما هستند .
ما را هم جریمه کردند ! آن هم 100 هزار تومان! الکی الکی !

در ضمن:
پدر من چنان دقیق و مطمئن و با احتیاط و با سرعت مطمئنه رانندگی می کند و قانون مدار (تعریف از پدر نباشه!) که میخواستم مدال قانون مندی بهش بدم !
وقتی هیچ سیستم نظارتی بر نهادهای دولتی وجود نداشته باشه احتمال خطای نهاد ها بسیار بالا میره حتی اگر اون نهاد خود مجری قانون باشه!
و نیز نتیجه میگیریم راهنمایی و رانندگی تبدیل شده به راننگی وجریمه واین چیزی است مردم از آن ریج می برند و جوابگوی شرعی این همه ظلم گیست ؟
به مامورین محترم اعم ازکادر ووظیفه یک دسته قبض میدهند ومیگویند بایستی تاپایان کارامروزات تمام این قبض هارا پر کنی واو نیز اطاعت امرمینماید ایا این زیر پاگذاردن عدالت واعمال ظلم نیست ؟؟؟
اینطور که به نظر میاد کیلومتر شمار ماشیینتان حتما به مایل بوده که در طول مسیر چندین بار جریمه شدید...چه بسا بنده وکلی از فامیل نیز به مسافرت با اتومبیل شخصی رفتیم ولی لز این ماجراها برای ما اتفاق نیفتاد.
باورتون نميشه من با وجود داشتن دو اتومبيل اصلا خلافي ندارم ولي هر وقت پليس ميبينم تنم ميلرزه چون هر وقت سروكارم به پليس افتاده به هردليل (حتي وقتي گردنبند مادرم را دزده قاپيده بود) مشكلي ازم حل نشده كه هيچ به مشكلم اضافه هم شده ! حالا دوست داريد باور كنيد دوست نداريد هم نه ولي واقعيت همينه ، فقط بايد پارتي كلفت داشت . . .
راستش براي من نيز چنين مشكلي پيش آمده ولي هنوز جريمه را پرداخت نكردم چون پول زوره
موضوع اينكه به افسر بابت دير آمدم اعتراض كردن و ايشان دو تا قبض 30 و 40 هزار توماني صادر كردند با وجوديكه به 197 و پليس راهور مراجعه نمودم هنوز جوابي نگرفته ام لطفاً راهنمايي فرماييد
باعث انزجار مردم می شود.
با سلام. بنظر می رسد این دوست بزرگوار کمتر مسافرت جاده ای دارد.سرعت بالا هم جریمه داردبنابراین این سئوال مطرح می شود که چه باید کرد :
1- با 197 بازرسی ناجا تماس می گیرند و طرح شکایت می شود.
2- بعد از وصول پاسخ واحد یا قانع می شوند یا خیر ؟
3- اگر قانع نشدند با داشتن 2 شاهد مورد وثوق به سازمان قضایی ناجا شکایت می کنند.
4- در صورت تمایل ، تجارب حاصل در این خصوص را برای آگاهی دیگران ارائه نماید.

پیشنهاد بهتر برای ایشان استفاده از خطوط هوایی و ریلی است.
ای دوست سخن از دل ما میگویی ولی کو گوش شنوا یکی هم من بگویم از راه طبس از مشهد به یزد میامدم در دل کویر پلیس راه جلوی ما راگرفت و بخاطر ریختن فقط یک مشت پوست تخمه 7000تومان جریمه کرد وقتی معترض شدم گفت اگر حرفی بزنی دوباره جریمه ات میکنم
دوست گرامی و عزیز
با سلام و احترام،
چندی پیش به سایت راهواز 120 مراجعه نمودم و ملاحظه کردم که برای اینجانب جریمه دوبرگی که نمیدانم یعنی چی 50هزار تومانی بخاطر نقص فنی نوشته شده است در حالی که من هرگز از او مسیر نرفته ام و اصلا نمیدانم از کجا باید به آنجا رفت. از یکی از ماموران پلیس سوال نمودم که اینجوری برایم جریمه نوشته شده ایشان گفتند به ما قبض می دهند که در طول روزان باید تمام برگهایش نوشته شود و ما مجبوریم که شماره هایی را بنویسم و حالا یکی از این شماره، متاسفانه خودروی شماست. اصلا این موضوع را نمی فهمم.
برای نگاه شما هم مفصلا نوشتم ولی دریغ از چاپ آن.
من که راضی نیستم. انشاالله اون دنیا با هم تسویه حساب می کنیم. اتفاقا خوشحالم ذخیره ای برای آخرتم شد.
كشورهاي جهان سوم و فساد زده اين گونه هستند و اميدواريم كه از اين مرحله با موفقيت عبور كنيم.
وظیفه پلیس جلو گیری از وقوع جرم است
در حالیکه در ایران پلیس راهور در شهر ها و
جاده ها پشت محل هایی که برای راننده قابل دید نیست کمین میکند تا تخلف انجام گیرد و جریمه کند پس حضور پلیس در جاده ها و شهر ها برای پیشگیری از تخلف نیست و وظیفه شان قبض نویسی جهت اتمام دسته قبض است خودشان هم به این مسیله اقرار میکنند که من باید این دسته قبض را امروز تمام کنم ووقتی تمام شد میتوانم بروم استراحت کنم
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی