بازدید 30471

وزارت کشور ورود مرزبانان ربوده شده به کشور را تائید کرد

هر چند اخبار ورود چهار مرزبان ربوده‌ شده به دست گروهک تروریستی جیش‌العدل، از منطقه مرزی افغانستان و پاکستان به کشور تا نزدیک ظهر امروزمبهم بود ولی سرانجام این خبر از سوی وزارت کشور تائید شد. مولوی عبدالحمید از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان که در آزادی مرزبانان ایرانی نقش داشته، خبر شهادت جمشید دانایی‌فر را تأیید کرده است.
کد خبر: ۳۹۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱ 06 April 2014
وزارت کشور ورود مرزبانان ربوده شده به کشور را تائید کرد

هر چند اخبار ورود چهار مرزبان ربوده‌ شده به دست گروهک تروریستی جیش‌العدل، از منطقه مرزی افغانستان و پاکستان به کشور  تا نزدیک ظهر امروزمبهم بود ولی سرانجام این خبر از سوی وزارت کشور تائید شد. مولوی عبدالحمید از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان که در آزادی مرزبانان ایرانی نقش داشته، خبر شهادت جمشید دانایی‌فر را تأیید کرده است.

به گزارش «تابناک»، یک منبع آگاه با اشاره به پیگیری و تلاش همه دستگاه‌های مسئول و ذیربط جمهوری اسلامی ایران و همچنین معتمدین و ریش سفیدان منطقه در مقابله و تحت فشار گذاردن این گروهک تروریستی خاطرنشان کرد: اجماع و همراهی بزرگان منطقه در مقابله با این گروه‌های تروریستی کمک چشمگیری برای به نتیجه رسیدن تلاش‌ها بود.

پنج مرزبان ایرانی در اواسط بهمن سال گذشته توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل ربوده شدند و در اوایل امسال، گروهک جیش‌العدل مدعی شد یکی از این مرزبانان به نام جمشید دانایی‌فر را به شهادت رسانده است.

در این باره، مولوی عبدالحمید از روحانیون تأثیر‌گذار اهل‌سنت در سیستان‌ و بلوچستان که گفته می‌شود، با فرستادن یک قرآن و یک نامه نقش بسزایی در آزادی مرزبانان ایرانی داشته، در گفت‌و‌گویی ضمن تأیید به شهادت‌ رسیدن یکی از پنج مرزبان ربوده ‌شده (جمشید دانایی‌فر) گفته است: «مطمئن نیستم جسد این مرزبان به نیروهای ما تحویل داده شده باشد، اما قرار بوده نیروهای گروهک جیش‌العدل آن را هم به نیروهای مردمی تحویل دهند».

در همین حال روزنامه جمهوری اسلامی مدعی شده است که مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان چندی قبل با ارسال نامه‌ای همراه با یک جلد قرآن کریم، از ربایندگان خواست مرزبانان را آزاد کنند و از دولت جمهوری اسلامی امان نامه دریافت نمایند. این اقدام، مورد استقبال عبدالرئوف رئیس گروهک «جیش العدل» قرار گرفت ولی بعضی از اعضا این گروهک برای جلوگیری از آزادی مرزبانان، یکی از آنها را به شهادت رساندند. سرانجام، جناح عبدالرئوف ظاهراً با غلبه بر جناح مقابل، دیروز اعلام کرد ۴ مرزبان دیگر را آزاد کرده است.

احمد شوهانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز درباره جریان آزادسازی این مرزبانان گفته است: «تروریست‌ها مدعی هستند که رایزنی علمای اهل سنت ساکن استان سیستان و بلوچستان در این زمینه مؤثر بوده است. این حرف کاملا درست است. چرا که گروه‌های مختلفی وارد عمل شده و برخی‌ها نیز وساطت کردند. مسئولان ما با دولت پاکستان رایزنی کرده و به موازات آن نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی وارد عمل شدند. در همین زمان، گروه‌هایی نیز رایزنی و میانجیگری می‌کردند. خب اگر تروریست‌ها داخل ایران بودند و ما آن‌ها را می‌شناختیم که برخورد می‌کردیم؛ بنابراین، لازم بود که از راه‌های مختلف وارد شده که یکی از این راه‌ها رایزنی‌هایی از این دست بود. البته باید این را هم بگوییم که بالاخره تروریست‌ها یکسری درخواست‌هایی هم داشتند و ظاهرا درخواست‌های آن‌ها هم تأمین شده است؛ یعنی همین جور مفت و مجانی مرزبانان ما آزاد نشدند. بالاخره بخشی از این درخواست‌هایی که داشتند مورد موافقت قرار گرفته و به نوعی معامله‌ای صورت گرفت و برخی ‌درخواست‌های جیش‌العدل تأمین شد. خب اگر دولت ما و نظام ایران وارد نشده و کاری نکرده، چه کسی با تروریست‌ها مذاکره کرد و درخواست‌های آن‌ها را جواب داده است؟ اینکه ایران کاری نکرده، دروغ محض است؛ اما این مطلب را که گروه‌هایی واسطه شدند من قبول دارم و ما باید از طریق افرادی که این‌ها را می‌شناختند، وارد می‌شدیم. نهایتا این پرونده اقتدار کامل ایران را بار دیگر اثبات کرد. پیام‌های تندی هم به تروریست‌ها در هفته‌های اخیر داده شد و مردم مطمئن باشند که اگر ظاهرا در این پرونده تروریست‌ها به بخشی از خواسته‌های خود رسیدند به این معنی نیست که در آینده نزدیک شاهد سرکوبی تروریست‌ها نباشیم».


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶۲
انتشار یافته: ۳۲
مبارک باشه
نوار مرزی پاکستان و افغانستان؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
تعجبت واسه چیه ؟
یکم سطح معلوماتت رو ببر بالا تا بفهمی
خدا رو شکر - دانایی فر یاد و نامت جاویدان روحت شاد
خدارو شکر...منتها باید پاکستان را بخاطر اینکه کشورش را به کودکستان تروریسم تبدیل کرده تنبیه کرد....درغیراینصورت کشور ما هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
برو تنبیهش کن، بمب اتمی داره
خداروشکر!!!!!!!!!!!!!!!
خداوکیلی دم همه مردم گرم. مردم از همه بیشتر تلاش کردند
جاي يكي خيلي خالي هست توي اين عكس و كاش عدد ٤ امروز ٥ بود
اینکه این عزیزان آزاد شدند جای شکر و خوشحالی داره اما امیدواریم با درایت مسئولین نظامی از این پس شاهد اینگونه حوادث نباشیم.
خوشحال شدم با امید سلا متی برای تمام سربازان کشورم..
بسیار خشنود شدم و این بهترین خبر سال 93برای همه هموطنان بود . ای کاش شهید دانایی فر هم در میان این عزیزان بود و به آغوش خانواده خود باز میگشت .اما از این طریق به خانواده شهید دانایی فر ابراز همدردی نموده و به سایر خانواده ها تبریک عرض می کنم و برای تمامی سربازان وطن آرزوی سلامتی و توفیق از خداوند منان مسئلت می نمایم .
سلام دم همه كسايي كه توآزادي اين عزيزانقش داشتن گرم فداييداريد
خدایا شکرت خیلی خوشحال شدیم
آزادی مرزبانان اراده خداوند بود
با سلام
دسته بچه هاي سپاه درد نكنه خداوند نگهدارتان باشد التماس دعا غيرت مندان
مولانا عبدالحمیدمچکریم
خداروشکر.ولی ای کاش...انشاالله دیگه شاهدچنین اخبارتلخی نباشیم
الان زمان ضرب شصت نشان دادن است
شهيد جمشيد دانايي فرد نامش تا ايد در دل ايرانيان خواهد ماند.
باید جامعه اهل سنت را شایسته انها رسمیت داد شیعه و سنی در ایران رسمیت دارند افاطی گری در هیچ دینی درست نیست
خوش امدند.
خدایا شکرت.... اخ دلم میسوزه برای خانواده شهید دانایی فردخدا بهشون صبر بده
بسیار خبر خوبی است و از همه کسانی که در آزادی این عزیزان سهیم بودند متشکریم و البته شهادت یکی از اینها مایه نهایت تاسف است.

بدلیل اینکه پاکستان و افغانستان عرضه حراست از مرزهایشان راندارند باید با حد اکثر امکانات نظیر دوربینهای مداربسته و هواپیمای بدون سرنشین این مرزها را خودمان کنترل کنیم تا دیگر حوادث اینچنینی اتفاق نیفتد.
خدا رو شکر...
خوش اومدین عزیزان
رواق منظر چشم من آشیانه ی توست
کرم نما و فرود آ که خانه خانه ی توست
خدا صبر بده خانواده محترم دانایی فر وتبریک ایرانیان
ضمناً، بایستی از تلاشهای جناب مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز تشکر و قدردانی کرد. حساب برادران اهل سنت از تروریستها کاملاً جداست.
مبارك باد افسوس كه جاي شهيد دانايي فر خيلي خيلي خالي است
قابل توجه ناشناس 10.03 منطقه مرزی افغانستان و پاکستان منطقه ای مثلثی شکل از روی نقشه است که مکان آن در فاصله 70 کیلومتری زاهدان و 50 کیلومتری زابل در نقطه ای به نام ریگ چاه زابل می باشد .
دانایی فر عزيز روحت شاد-خدا به خانواده محترمش صبر بده
جاي فرزند شهيد ايران خيلي خاليه . از حضرت فاطمه زهرا (س) مي خوام انتقام خون اين شهيد رو از حاميان اين تروريستها بگيره .
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # قیام 15 خرداد