بازدید 5426
۱

زمستان دوباره در تبریز ظاهر شد

کد خبر: ۳۸۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷ 31 March 2014
به دنبال افت دما در آذربایجان‌شرقی دوباره در یازدهمین روز از بهار در تبریز ظاهر شد.

به گزارش فارس، بارش برف در  یازدهمین روز از بهار 93 رنگ و بوی بهار را از بین برده و چهره زمستانی به برخی از شهرستان‌های استان بخشیده است به طوری که این امر موجب غافلگیری مردم آذربایجان‌ و مهمانان نوروزی شده است.

امروز در حالی که 11 روز از آغاز فصل بهار می‌گذرد بارش برف در تبریز در استان آذربایجان‌شرقی را سفیدپوش و هم چنین باعث افت شدید دما شده و مردم که برای استقبال از بهار بخاری‌های خودشان را در منزل جمع کرده بودند مجبور شدند دوباره بخاری‌ها را برپا کنند، دودی که از دودکش‌های پشت بام‌ها بر می‌خیزد، چهره زمستان را در ذهن خاطرنشان می‌کند.

براساس اعلام هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی بارش برف که چهره کاملاً زمستانی به تبریز داده است، تا بعد از ظهر امروز ادامه داشته و از عصر شاهد قطع بارش برف و افزایش تدریجی دما خواهیم بود.

این افزایش دما در دو روز آتی ادامه می‌یابد و در روز سیزدهم فروردین هوای نیمه ابری، گاهی همراه با بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

این بارش‌ها ممکن است در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت بارش برف ادامه یابد.

هم اکنون دمای هوای تبریز با دو درجه زیر صفر نسبت به دیروز 12 درجه سردتر شده است.

براساس این گزارش افت 12 درجه‌ای دما و سرد شدن هوا باعث شده مردم و اهالی این شهرستان مجبور به پوشیدن البسه‌های زمستانی و روشن کردن بخاری‌ها شوند و این در حالی است که همزمان شکوفه زدن درختان بادام، زردآلو و آلوچه نغمه بهاری را زمزمه می‌کنند.

3 سالن ورزشی در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفت

به دلیل برودت و سردی هوا سه سالن اندیشه، ارم و شمیم پایداری در اختیار مسافران نوروزی است.

به دلیل کاهش  هوا در شهر تبریز و غافلگیری مسافران نوروزی این شهر با تمهیدات از پیش تعیین شده شهرداری تبریز اقدام به اسکان این مسافران در سالن‌های ورزشی ارم واقع در شهرک ارم جنب آتش‌نشانی، سالن اندیشه، ورودی شهرک اندیشه جنب شهرداری منطقه 7، سالن شمیم پایداری، یاغچیان پارک پایداری سالن شمیم پایداری کرد.

براساس این گزارش، بارش برف در بیشتر شهرهای استان آذربایجان شرقی به این استان چهره زمستانی داده است.

ارتفاع برف در هوراند  نیم متر، اهر 15 سانتی‌متر و ورزقان، 5 سانتی متر گزارش شده است.

در حال حاضر دمای هوای در ورزقان و بستان‌آباد هشت درجه زیر صفر، اهر و مرند هفت درجه زیر صفر، سراب، هریس و خداآفرین شش درجه زیر صفر و تبریز دو درجه زیر صفر گزارش شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بیا و ببین ارومیه چه خبره
یه چند سانتی متری برف رو زمین نشسته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار