بازدید 46665
جام‌جهانی کشتی آزاد آمریکا ـ لس‌آنجلس

ایران با شکست روسیه، سومین قهرمانی پیاپی را جشن گرفت+ویدئو

کار روسیه حتی پیش از برگزاری هشتمین کشتی یکسره شده بود و این دست‌پخت نسل طلایی کشتی ایران بود که روی تشک، فنون کشتی را اجرا نمی‌کردند، بلکه یک والس باشکوه را برای علاقه‌مندان به کشتی به نمایش گذاشته بودند.
کد خبر: ۳۸۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۳ 17 March 2014
ایران با شکست روسیه، سومین قهرمانی پیاپی را جشن گرفت+ویدئوحتی روس‌ها هم نتوانستند سد محکمی در برابر کشتی ایران باشند و خیلی راحت و با شش شکست و تنها دو پیروزی، راه را برای تیم قهرمان جام‌جهانی باز کردند تا تیم ملی کشتی ایران، سومین قهرمانی پیاپی خود را در مسابقات جام‌جهانی پس از باکو و تهران این ‌بار در لس‌آنجلس جشن بگیرد.

به گزارش «تابناک»، بی‌گمان نسلی که رسول خادم در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران تربیت کرده، طلایی‌ترین نسل دو دهه اخیر کشتی ایران است. تیمی یک‌دست، جسور و جنگنده که کشتی گیران ذخیره‌اش کمی از ترکیب اصلی ندارند و در هر وزن سرمربی، امکان انتخاب یک فوق‌ستاره را دارد.
 
‌نمونه‌اش را امشب و در وزن ۶۵ کیلوگرم دیدیم که رسول خادم به جای میثم نصیری که نفر اصلی این وزن ایران در این مسابقات بود، سیداحمد محمدی را به میدان فرستاد؛ انتخابی که حتی تعجب گزارشگر مسابقه را هم به همراه داشت و او با عبارت عجیب «متأسفانه احمدی در ترکیب قرار گرفته» به استقبال وی رفت؛ اما همین کشتی‌گیر جوان و چالاک بی‌شک ستاره مسابقه ایران و روسیه بود؛ جایی که احمدی تنها در دو دقیقه و ۲۱ ثانیه علی بک گاجی امیف روس را ضربه فنی کرد و سالن را تا مرز انفجار پیش برد.

این البته تنها ضربه فنی مسابقه فینال نبود و بعد از اینکه روس‌ها ضربه فنی احمدی را با ضربه فنی عزت‌الله اکبری پاسخ دادند این رضا یزدانی، کاپیتان تیم ملی بود که با ضربه فنی یوری بلونوفسکی پیش از برگزاری دیدار هشتم قهرمانی ایران را مسجل کرد. یزدانی چنان آسان ‌به پاهای بلونوفسکی می‌رسید که انگار بلونوفسکی حریف تمرینی او برای زیرگیری است. تقریبا یزدانی هر گاه اراده کرد به پاهای حریف روس خود رسید و همین هم شد که پیش از پایان زمان معمول مسابقه ۱۲ امتیاز گرفت و پیروز شد.
 
دیروز فیلا در گزارش خود از روز نخست رقابت‌های جام‌جهانی گفته بود که باز هم ایرانی‌ها در لس‌آنجلس درخشیدند؛ این ‌بار البته به ‌جای ستاره‌های موسیقی ایرانی حاضر در لس‌آنجلس این ستاره‌های کشتی ایران بودند که چشم‌ها را در لس‌آنجلس به خود خیره کردند. یکی از این ستاره‌های درخشان که فیلا در گزارش خود به آن اشاره کرده بود، مسعود اسماعیل‌پور بود، ‌ستاره دیدار ایران و آمریکا بود.
 
اما بامداد امروز اسماعیل‌پور، ‌یک کشتی دیدنی ‌برابر حریف روس خود برگزار کرد و درست مانند دیدار با آمریکا پس از آنکه در وقت نخست از حریف خود عقب افتاد با جنگندگی مثال‌زدنی در وقت دوم حریف روس خود را شکست داد. حتی در سنگین‌وزن هم که همواره در برابر کشتی‌گیران روس مشکل داشتیم و بیشتر اوقات بازی را واگذار می‌کردیم، این‌بار توانستیم با درخشش کمیل قاسمی پیروز شویم.

پیروزی برابر روسیه هیچ‌گاه کار ساده‌ای برای کشتی ما نبوده اما چند سالی است ‌با یک تیم جوان و یک‌دست و جویای نام پیروزی برابر روسیه کار ساده‌ای است؛ مثل اتفاقی که امشب رخ داد و کار حتی به دیدار هشتم هم نکشید و در پایان هفتمین دیدار حریف دستانش را بالا برد.

در موفقیت این تیم نباید از نقش مهم و کلید رسول خادم گذشت که دو ماه پیش با قبول همزمان ریاست فدراسیون و سرمربیگری تیم ملی، موجب شد‌ تا خیلی‌ها گمان کنند که نمی‌تواند از پس هر دو کار برآید و فعلا با قهرمانی در جام‌جهانی، نشان داد که حداقل از پس مربیگری که خوب برآمده است. جابجایی خوب کشتی‌گیران در مسابقات این دو روز و اعتماد به جوان‌ها و روحیه دادن به کشتی‌گیران خیلی خوب خودش را نشان داد و ایران با هدایت او کادر فنی‌اش سومین قهرمانی پیاپی جام‌جهانی را به دست آورد.

گزارش هشت مسابقه فینال را می‌توانید در ادامه بخوانید.

 
۵۷ کیلوگرم: حسن رحیمی ۳ ـ ویکتور لبدوف ۴


این کشتی مبارزه دو کشتی گیر عنوان‌دار بود که هر دو قهرمانی جهان را در کارنامه دارند. رحیمی در وقت اول با زیر از مچ پا ۲-۰ برنده شد. لبدوف در وقت دوم تغییر تاکتیک داد و جدا کشتی گرفت تا از دور به پاهای رحیمی برسد. در حالی که لبدوف نیرویش را گذاشته بود تا در سی ثانیه آخر امتیاز بگیرد، رحیمی حریف را از تشک بیرون برد و ۳-۰ پیش افتاد.

در ادامه لبدوف رحیمی را در سی ثانیه آخر خاک کرد و در ادامه نیز در پنج ثانیه آخر بار دیگر رحیمی را در خاک نشاند تا ۴ بر ۳ پیروز این کشتی حساس شود. لبدوف پیش از این یک بار هم رحیمی را در جام جهانی برده بود.

۶۱ کیلوگرم: مسعود اسماعیل‌پور ۱۲- بوگوموئف ۶


اسماعیل‌پور در شروع کشتی دو امتیاز از دست داد اما با کار کردن زیاد، حریف را از نفس انداخت و با امتیازان پیاپی ۱۰-۲ پیش افتاد. در ادامه بوگوموئف با یک دست و یک پا ۴ امتیاز گرفت اما اسماعیل‌پور کشتی را کنترل کرد و با خاک پایانی ۱۲ بر ۶ برنده شد.

۶۵ کیلوگرم: سید احمد محمدی ۱۰ ـ علی بک گاجی امیف صفر


محمدی شروع عالی داشت و با دو بار بیرون بردن حریف و یک سالتو بارانداز ۶-۰ جلو افتاد. محمدی در ادامه با خاک و بارانداز ۱۰ بر صفر پیروز شد تا جواب اعتماد رسول خادم را که او را در ترکیب قرار داده بود، به خوبی بدهد و ۴ امتیاز مثبت هم بگیرد.

۷۰ کیلوگرم: مصطفی حسین خانی ۹ – ختیک تسابولوئف ۰
حسین خانی که کشتی‌های بسیار پخته‌ای در جام جهانی گرفت این بار هم نمایش عالی داشت. اوبا یک خاک و یک بار روی پل نگه داشتن حریف ۴ ـ ۰ جلو افتاد. کشتی گیر روس در ثانیه‌های پایانی وقت اول با دست به صورت حسین خانی ضربه زد تا داوران پنجمین امتیاز را به ملی پوش ایران بدهند. حسین خانی در دقیقه پنجم روی زیرگیری حریف به پشتش پرید و در ادامه با بردن دست در مایه کنده کشی ۹ ـ ۰ کشتی را برد. ایران با این پیروزی ۳ ـ ۱ جلو افتاد.

۷۴ کیلوگرم: عزت الله اکبری ۰ ـ شامیل کودای ماگومداف ۱۰


اکبری در وقت اول نمایش خوبی نداشت و ۶ امتیاز روی زیرگیری حریف از دست داد. در ادامه اکبری روی زیرگیری خودش فن خورد و به پل رفت تا ۱۰ ـ ۰ بازنده شود.

۸۶ کیلوگرم: احسان لشگری ۲ ـ آنزور اوریشف یک


در سه دقیقه اول لشگری به دلیل اخطار کم کاری یک امتیاز از دست داد. اوریشف که در المپیک به لشگری باخته بود، کشتی حریف ایرانی را آنالیز کرده بود و پای چپ را عقب نگه می‌داشت تا از یک خم گیری‌های لشگری فرار کند.

در سه دقیقه دوم کشتی گیر روس اخطار کم کاری گرفت و کشتی ۱ ـ ۱ شد. در ۲۰ ثانیه به پایان کشتی گیر روس یک اخطار کم کاری دیگر گرفت و لشگری ۲ ـ ۱ پیش افتاد. لشگری با این برد ارزشمند ایران را ۴ ـ ۲ پیش انداخت تا باخت مقابل آمریکا را به خوبی جبران کند.

۹۷ کیلوگرم: رضا یزدانی ۱۲ ـ یوری بلونوفسکی ۲

یزدانی، دارنده دو مدال طلای جهان کار دشواری نداشت و پس از اینکه یک بار پایش از تشک بیرون رفت به راحتی بار‌ها به پشت حریف رسید و بارانداز اجرا کرد تا جمع امتیازاتش را در پایان وقت اول به ۱۰ برساند. در سه دقیقه دوم یزدانی یک امتیاز دیگر داد اما در ادامه حریفش را خاک کرد و به امتیاز ۱۲ رسید تا با امتیاز عالی حریفش را شکست دهد. با پیروزی یزدانی کشتی آخر در وزن ۱۲۵ کیلوگرم تشریفاتی شد.


۱۲۵ کیلوگرم: کمیل قاسمی۳ – آنزور خیزریف صفر

قاسمی که همانند دیدار برابر آمریکا در این رقابت نیز پیکاری تشریفاتی را پیش روی داشت در سه دقیقه نخست یک امتیاز گرفت و بیشتر کشتی را اداره می‌کرد تا خیزریف قدبلند امتیاز نگیرد. در ابتدای سه دقیقه دوم قاسمی سرانجام به پاهای حریف روس خود رسید و او را از تشک بیرون انداخت و در ادامه بار دیگر حریف خسته خود را از تشک بیرون برد تا سه بر صفر پیش بیفتد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷۷
انتشار یافته: ۹۲
زنده باد همه ایران
پاسخ ها
قلاقیچه نیوز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
به خودم بالیدم که ایرانیم
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
منفی بده عیب نداره .
یا دلت پره مثل خیلی از ماها .
یا ایرانی نیستی .
یا آزار داری و همیشه مخالفی.
........
اما اگر دلت پره از هزار جابدون دلیل نمیشه که سربلندی کشورت رو نخوای . همه ما کم و زیاد فعلا مشکل داریم.
اگرم ایرانی نیستی که درست نیست حسادت کنی .
اگرم آزار داری یا کلا ساز مخالفی خدا شفات بده.
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
این یعنی؛
ایرانی اگه بخواد میتونه.
ایول بچه ها.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
بردن روسها وترکیه چه حالی میده.اینا خیلی ادعاشون میشه اما جوونای بی ادعای ایرانی حال همشون رو گرفتن .خداقوت .خوشحالمون کردید
طبل شادانه رو وردارین بیارین!
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
طبل شادانه رو خوب اومدی !
افرین به این سرعت به امید اینکه پول های مفت بیت المال هزینه شده در فوتبال برای بازیکنان قلیانی و ... نتیجه بدهد
خسته نباشید یلان ایران ....
آفرین بر این دلاور مردان و قهرمانان که دل همه را شاد کردند باز هم آفرین و صد آفرین .....
باریکلا!
واقعا افتخار کردم ایرانی تو لایق بهترینهایی
هوراااااا...
درود بر شیرمردان ایران زمین...
شرق و غرب رو له کردند ♡♡♡♡♡♥♥♥♥♥♥♥♥♡♡♡♡
درود بر شرف و غیرت ایرانی
درود بر جمهوری اسلامی ایران
خسته نباشد همه خوب بودند ولی رضا یزدانی ببری است بی رقیب
پاسخ ها
فلر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
مجيد جان اون پلنگه پلنگ
درود بر فرزندان بی ادعای کشتی ایران.
کاش فوتبالیستها موفقیت این عزیزان رو آیینه عبرتی برای خودشون بکنن
زنده باد ايران و ايراني
هوراااااا...
درود بر شیرمردان ایران زمین...
شرق و غرب رو له کردند ♡♡♡♡♡♥♥♥♥♥♥♥♥♡♡♡♡
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
تو هنوز تو حال و هواي دهه شصتي !
درود بر رسول خادم
همشون خوب کشتی گرفتن
مخصوصا یزدانی فوق العاده بود
تبریک به همه غیورمردان و شیر زنان ایرانی
خوشحال شدم . تمام شب را بخاطر غم روزگار و اجاره خونه و نداری و ...بیدار بودم تا الان (البته مثل هر شب)
با این حال این خبر خوشحالم کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
به خدا توكل كن و بر تلاشت افزون كن
زنده باد ایران عزیز اسلامی
خدا قوت دلاوران
تبریک به همه مردم ایران :-)
درود بر تیم کشتی آزاد و رسول خادم
ز نيرو بود مرد راراستي درود بر راست قامتان
تبریک به همه قهرمانی در سیاسی ترین جام جهانی تاریخ اونم تو امریکا لذت خاصی داره
اماتور بودن و ضد حال زدن صداسیما هم که دیگه عادی شده ، این همه عرق ریختن که پرچم ایران بره بالا ولی تلویزیون نشون نمیده!
زنده باد رسول خادم مرد بی ادعای کشتی
تبریک به همه مردم ایران :-)
درود به شرفت پهلون که ایران سربلند کردی
بابا دمتون گرم....ای ول
ایران همیشه افتخار
روس ها از وقتي فهميدن ديگه كشتي تو المپيك حذف مي شه ديگه سرمايه گذاري نكردن تو كشتي
تبریک به همه مردم ایران :-)
جاوید باد ایران
هوراااااا...
درود بر شیرمردان ایران زمین...
شرق و غرب رو له کردند ♡♡♡♡♡♥♥♥♥♥♥♥♥♡♡♡♡
تبریک به همه مردم ایران :-)
جنبه بردن داشته باشید... اینقدر نگید درخاک آمریکا قهرمان شدیم...در خاک آمریکا ، آمریکا رو به زانو در آوردیم...فکر اینم بکنید که فردای روزگار از آمریکا شکست بخورید. یکم به این پیروزی ها نگاه متواضعانه و منطقی داشته باشید. هیاهو رسانه ای به راه نندازید.
فوتبالیست ها از غیرت این شیرمردها یاد بگیرن
تبریک به همه مردم ایران :-)
دودرودد ایزان ....دودورود ایران....
ماشاالله بچه ها شما قهرمانان وطن، ثروت واقعی ملت ایران هستید.
تبریک به همه مردم ایران :-)
خدا رو شکر
خسته نباشند
دستشون درد نکنه
برهمه ایرانی ها هرجای دنیا هستند مبارک باشه
جداً عالي بود إيراني زنده باد. إيراني پاينده باد.
خادم خسته نباشی۰
به امید قهرمانی کشتی فرنگی
زنده باد آرایایی،زنده باد ایران
آفرین بچه‌های با غیرت کشتی
تبریک به همه مردم ایران :-)
حيف كه پخش مدال رو نديديم
درود بر غيور مردان ايران زمين
جام جهانی کشتی میریم برای اول شدن، جام جهانی فوتبال میریم برای آخر نشدن.
ببندین در این فوتبال لوس و پر هزینه رو...
لطفا این پولهای میلیاردی فوتبال رو خرج کشتی و والیبال کنید که واقعا ارزش داره نه این بچه سوسولهای فوتبالی که فقط واسه پول بازی میکنن.
خرج کشتی کنید که با عدس پلو خوردن نرن جام جهانی یا از هتل بیرونشون کنن واسه بی پولی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
برادر بسکتبالو یادت رفت ..
وا؟ مگه صبح بود؟ ما که نشد ببینیم! تابی جون میشه دوباره فیلمشو واسه دانلود بزاری؟
این قهرمانی بزرگ را به همه مردم کشتی دوست و با اخلاق ایرات تبریک میگم
سلام
خدا رو شكر كه ايران قهرمان شد.
به همه تبريك ميگم.
بچه ها متشکریم..
خسته نباشید قهرمانان.
مباركه بهترين عيدي مردم دادن اي ول بهتر ازاي نميشه مبااااارررركه
خسته نباشی دلاور
افرین بر همه بچه های سرزمین من
خدا قوت به این دلاور مردان ایران که در دل دشمن پرچم زیبای ایران را برافراشتند
عیدی خوبی بود دمتون گرم بو بچ
افرين بر همت شما . بى شك قهرمان ملى شما هستيد، درود بر همت والايتان، امروز دوباره به لطف شما عزيزان ميتونم يه بار ديكه سرمو بالا بكيرم و با افتخار و غرور بكم كه ايرانى هستم ، درود بر شرفتان......
مرحبا به غيرت و عزت وشرف ايراني! دست مريزاد . پهلوانان غيور ما را سرافراز كرديد.
درود بر کشتی گیران با غیرت ایرانی
زنده باد ایران و ایرانی
به همه تبریک میگم و از قهرمانهامون تشکر میکنم
من نمی دونم این منفی دادن یعنی چه؟
خدا شفاتون بده.....
خدار ا شکر
صدهزار بار افرین به ایرانیان باغیرت همیشه جاوید باشید ایــــــــــــــــــــــــــــــــران سربلـــــــــــــــــند
درود
اول ازهمه به جامعه کشتی ایران تبریک میگیم واز آقای رسول خادم بابت زحمات بی وقفش کمال تشکر را داریم
این رسول را زمانیکه کشتی میگرفت منظورم رسول خادم است همه می گفتند پهلوانی را یاد آدم می آورد
انشا الله فوتبالمون هم تو جام جهانی برامون هدیه و سربلندی میارن منفی نباشید همه بگید تشویق کنید اونا هم همت کنن تا دوباره مثل بازی استرالیا دنیارو متحیر کنیم
درود بر شما
فكر مي كنم اونايي كه منفي ميدن،عادت دارن فقط منفي بدن،حتي بدون خوندن،اينم يه نوع بيماريه ديگه
سلام
کاش فوتبالیستهای ما یک کم از اینا یاد می گرفتن
دمشان گرم. تازه اینا تو اردو پلو عدس خورده بودن. ضمنا تو این گرانی ها و وضعیت زندگی دلمان به همین چیزها خوشه. دلم به حال خودم می سوزه
چو ایران نباشد تن من مباد--------من هم قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد را به هم میهنانم شادباش میگویم و امیدوارم که این قهرمانی ها ادامه داشته باشد
خدا قوت
خسته نباشید میگم به کشتی گیران غیور ایران زمین وکادرمجرب وخوب تیم از همتون برای این قهرمانی با اقتدار در خاک آمریکا ودادن عیدی شیرین ودلچسب قبل از نوروز باستانی تشکر میکنم با آرزوی توفیق روز افزون برای همه شما ومردم بزرگ ایران.
امیدوارم مزد زحماتشون ، تا عرقشون خشک نشده ، پرداخت بشه .......
رسول خادم تربیت کرده یا دیگران رسول خادم هرجا
منفعت می بیند انجاست روزی درشورای شهر وروزی
درکشتی وشاید فردا درجای دیگر درود بر مربیان گمنام
مثل غلامرضا محمدی و ...
ماشالله یزدانی .واقعا پلنگ و ببر و شیر و همه برابر جسارت و جنگندگیت کم میارن.
ضمن تبريك به همين مناسبت و تبريك به آقاي رسول خادم جوان گرايي را خوب اومدين بعدشم كشتي مثل فوتبال مافيا و دلال نداره
خيلي خيلي حال كردم
درود بر قهرمانان ايران
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی