بازدید 3610

وزیر ارشاد: توقیف مطبوعات آخرین راه است

وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه لغو پروانه، توقیف موقت و یا دائم و ارجاع به دادگاه آخرین اقدام در زمینه برخورد با نشریه متخلف است، گفت: ممکن است در برخی از مسائل نحوه تطبیق قانون متفاوت باشد و برخی از اعضا تخلف صورت گرفته را شامل تذکر کتبی و برخی آن را منجر به توقیف بدانند.
کد خبر: ۳۸۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۷ 12 March 2014
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دغدغه‌های رهبری در 2 دهه اخیر در خصوص مباحث فرهنگی همواره وجود داشته است گفت: :به مقام معظم رهبری گفتم که وزرای قبلی و من نیز نمی‌توانیم دغدغه‌های فرهنگی کشور را به طور کامل برطرف کنیم چون کار پیچیده‌ای است.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری هفتگی سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی درباره دعوت از یدالله رویایی از منسوبین به فرح پهلوی، گفت: این فرد در خارج از کشور است و از طرف وزارت ارشاد دعوتی از او صورت نگرفته است.

*توقیف مطبوعات آخرین راه است

وی درباره توقیف مطبوعات و تأکید رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه توقیف آخرین راه خواهد بود اظهار داشت: در قانون برخورد تدریجی با تخلفات دیده شده و مجموعه تخلفات گوناگون در آن ذکر شده است.

جنتی با بیان اینکه بسیاری از تخلفات به صورت تذکر شفاهی به مدیرمسئول رسانه مربوط ارائه می‌شود، اظهار داشت:‌ پس از تذکر شفاهی تذکر کتبی صورت می‌گیرد و بخشی از تخلفات نیز شامل تغییر صاحب‌ امتیاز خواهد شد.

وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه لغو پروانه، توقیف موقت و یا دائم و ارجاع به دادگاه آخرین اقدام در زمینه برخورد با نشریه متخلف است، گفت: ممکن است در برخی از مسائل نحوه تطبیق قانون متفاوت باشد و برخی از اعضا تخلف صورت گرفته را شامل تذکر کتبی و برخی آن را منجر به توقیف بدانند.

وی ادامه داد: تلاش نمایندگان دولت بر این است که کار به توقیف نکشد ولی در برخی از موارد گفته شده که اگر توهین به مقدسات رهبری و یا رئیس‌جمهور صورت گرفت توقیف انجام شود.

*برخورد صدا و سیما با دولت مثبت است

جنتی در پاسخ به سؤالی درباره جهت‌گیری‌های صدا و سیما نسبت به دولت و برخی انتقادات مطرح شده در این زمینه،‌گفت:‌ در مجموع نوع برخورد صدا و سیما با دولت در برنامه‌های مختلف مثبت است.

وزیر ارشاد ادامه داد: در کارگروه اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی که ما مسائل مختلف را در آن دنبال می‌کنیم، صدا و سیما همکاری خوبی با این کارگروه در راستای زمینه‌سازی برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها دارد.

وی افزود: گله‌مندی ما از برخی برنامه‌های صدا و سیما است که گاهی احساس می‌شود برخی از آنها یک طرفه مسائل فرهنگی را مطرح می‌کنند ولی به طور کلی جهت‌گیری مثبت است.

جنتی در پاسخ به سؤالی درباره عدم برگزاری مجمع عمومی خانه سینما اظهار داشت: این مجمع قرار بود روز گذشته تشکیل شود ولی اصناف مختلف خانه سینما هرکدام باید به صورت جداگانه خود را در وزارت ارشاد به عنوان مجموعه فرهنگی ثبت می‌کردند ولی علی‌رغم پیگیری‌ها تا دیروز بسیاری از این اصناف اطلاعات خود را ثبت نکرده‌اند.

وزیر ارشاد اضافه کرد: نواقصی از این قبیل وجود داشت که بنابر قانون اعلام کردیم که فعلاً برگزاری مجمع عمومی خانه سینما تعویق شود.

*رفع کامل دغدغه‌های فرهنگی رهبری کار پیچیده‌ای است

وی در پاسخ به سؤالی درباره برنامه‌های دولت برای رفع دغدغه فرهنگی رهبر انقلاب، تصریح کرد: رهبر انقلاب بعنوان شخصیتی پیش‌رو که بیشترین اشراف را بر مسائل فرهنگی و هنری دارند ضمن آنکه اصحاب فرهنگ را به سمت اهداف انقلاب سوق دادند دغدغه‌هایی نیز در این زمینه داشته‌اند و طی دو دهه گذشته نگرانی‌های خود را در این زمینه بیان کرده‌اند.

جنتی افزود: حتی در اولین ملاقاتی که پس از رأی اعتماد با ایشان داشتم رهبر انقلاب برخی دغدغه‌های خود را در زمینه‌های فرهنگی بیان کردند؛ البته برخی تلاش می‌کنند که همه این دغدغه‌ها را متوجه وزارت ارشاد کنند ولی شما می‌دانید وزارت فرهنگ تنها یکی از دستگاه‌های متولی فرهنگی کشور است.

وی با بیان اینکه ده‌ها نهاد و شخصیت فرهنگی داریم که هر کدام در زمینه فرهنگی مسئولیت دارند، گفت:‌ ما سعی کردیم سهم خود را بیان کنیم و فرمایشات رهبری را سرلوحه کار ما قرار دارد.

وزیر ارشاد ادامه داد: در یکی از ملاقات‌ها که با رهبر انقلاب داشتم به ایشان گفتم که نه وزرای قبلی ارشاد توانستند تمام انتظارات شما درباره فرهنگ را برآورده کند و نه من می‌توام این کار را انجام دهم.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم که بتوانیم در برابر شبیه‌خون فرهنگی مقاومت نماییم، اضافه کرد: در این راستا نباید تنها به برخورد صلبی تکیه کنیم بلکه باید کار ایجابی انجام دهیم.

جنتی با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت جوانان در این زمینه گفت: شما دیدید که در جشنواره فیلم فجر تعداد فیلم اولی‌ها چشمگیر بود که این در نتیجه حمایت‌های دولت صورت گرفته است.

وزیر ارشاد با بیان اینکه وظیفه داریم از نیروهای متعهدی که دل در گرو انقلاب دارند حمایت کنیم، گفت: در کنار آن باید از همه کسانی که در عرصه فرهنگ فعالیت می‌کنند حمایت شود.

وی ادامه برنامه‌ من برای رفع دغدغه‌های رهبری همان برنامه‌ای است که در زمان رأی اعتماد به مجلس ارائه دادم و در آن برنامه یکی از وظایف وزارت ارشاد نشر و پاسداری از ارزش‌های اسلامی است.

جنتی هوشیاری در برابر رخنه فرهنگی دشمن را سرلوحه کار وزارت ارشاد خواند و افزود:‌ این مسئله در حوزه مطبوعاتی و کتاب در دستور کار ما قرار دارد.

*دعوت از «یدالله رویایی» و چاپ «زوال کلنل» شایعه است

وزیر ارشاد ضمن انتقاد از شایعات مختلف پیرامون مسائل فرهنگی کشور به وزارت ارشاد گفت: اصحاب فکر باید تلاش کنند تا واقعیت‌‌ها را ببینند. به عنوان مثال دعوت از «یدالله رویایی» یا چاپ مجدد کتاب‌های «صادق هدایت» و صدور مجوز چاپ کتاب «زوال کلنل» محمود دولت‌آبادی جزو شایعاتی است که اگر از مسئولان امر سؤال شود بهتر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار