بازدید 7262

محاربه، اتهام دو زورگير خشن

کد خبر: ۳۸۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱ 11 March 2014
دو زورگير جوان كه به دليل ارتكاب 29 فقره زورگيري خشن به محاربه و افساد في‌الارض متهم شده‌اند براي سومين مرتبه پاي ميز محاكمه ايستادند و از خود دفاع كردند. اين دو جوان متهم‌اند در جريان يكي از زورگيري‌هايشان براي دزديدن كيف يك عابر به او 11 ضربه چاقو زده‌اند.

به گزارش اعتماد، اين دو جوان كه ميلاد و عليرضا نام دارند متهمند در جريان زورگيري از يك شهروند در ورودي زيرگذر خيابان اميركبير او را با ضربات متعدد چاقو مجروح كرده‌اند. چند روز بعد از اين زورگيري تصاوير آن در سطح وسيعي در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شد. يك ماه بعد از اين حادثه ماموران اداره هجدهم پليس آگاهي در دو عمليات جداگانه عليرضا – 19 ساله- و ميلاد -23 ساله- را دستگير كردند.

 تحقيقات از آنان فاش كرد اين زورگيري تنها سرقت‌شان نيست و آنها در 28 فقره سرقت و كيف قاپي ديگر نيز دست دارند و در بيشتر سرقت‌هايشان از چاقو و قمه استفاده كرده‌اند. به اين ترتيب پرونده اين دو جوان با اتهام محاربه و افساد في الارض به دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد.

طي دو جلسه رسيدگي به اين پرونده كه چندي پيش در شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي اصغر عبداللهي برگزار شد نماينده دادستان اتهام ميلاد و عليرضا را محاربه و

افساد في‌الارض از طريق شركت در سرقت مسلحانه براي ترساندن مردم و ايجاد رعب و وحشت و سلب آسايش عمومي و همچنين ضرب و جرح عمدي شاكيان و ربودن اموال آنان اعلام كرد و در ادامه چند نفر از شاكيان شكايت‌شان را مطرح كردند.

 با اين حال شاكي اصلي پرونده در اين دو جلسه حاضر نبود. به اين ترتيب وقت تازه‌يي براي ادامه رسيدگي به اين پرونده در نظر گرفته شد و سرانجام صبح ديروز دو متهم براي سومين مرتبه پاي ميز محاكمه قرار گرفتند.

در اين جلسه مردي كه از او در مقابل ورودي زيرگذر خيابان امير كبير زورگيري شده بود در توضيح اين ماجرا گفت: من ساكن شهرستان لاهيجان هستم و براي خريد به تهران مي‌آيم. روز حادثه براي اينكه به همه خريدهايم برسم يك دستگاه موتوسيكلت كرايه كردم كه در امين حضور دو متهم براي سرقت به طرفم حمله كردند و براي آنكه كيفم را بگيرند 11 ضربه چاقو به من زدند. من در برابرشان مقاومت كردم و وقتي فهميدند يكي از عابران از آنها فيلمبرداري مي‌كند پا به فرار گذاشتند.

در ادامه بار ديگر اتهام محاربه به عليرضا به عنوان متهم رديف اول تفهيم شد. او در دفاع از خود گفت: من فقط در يك مورد سرقت در زيرگذر امير كبير حضور داشتم و از بقيه سرقت‌ها خبر ندارم. آن روز مقدار زيادي مشروبات الكلي خورده و مست بودم. ميلاد اين مرد را نشان داد و من هم كه حالت طبيعي نداشتم از موتور پياده شدم و از مرد خواستم كيفش را به من بدهد اما او مقاومت كرد. من هم چند ضربه به او زدم و در ادامه فرار كرديم.

سپس وكيل مدافع متهم در جايگاه ايستاد و گفت: عليرضا هنگام وقوع جرم 16 سال داشته و با انگيزه مادي دست به سرقت زده است. بنابراين اتهام محاربه در خصوص او صدق نمي‌كند. در ادامه ميلاد به عنوان متهم رديف دوم در جايگاه ايستاد.

او گفت: من ارتكاب 29 فقره سرقت را قبول دارم. اما من فقط موتورسوار بودم. و عليرضا از موتور پياده مي‌شد و زورگيري مي‌كرد. او هميشه چاقو داشت اما فقط دو، سه مرتبه از آن استفاده كرد.

 در آخرين مورد كه در زيرگذر اميركبير اتفاق افتاد تصميم گرفتيم كيف يك مرد را بدزديم اما مرد مقاومت كرد. عليرضا هم با چاقو چند ضربه به سر، كتف، پا و سينه‌اش زد. آن موقع متوجه نبوديم اما يك نفر با گوشي تلفن همراهش از ما فيلمبرداري مي‌كرد. به همين دليل از آنجا فرار كرديم.

در پايان اين جلسه رييس دادگاه ختم جلسه را اعلام كرد و همراه با هيات قضات وارد شور شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۱
شما رو به قران بیاید با اینا ، بجای اینا، بدون اینا خلاصه نمیدونم پدرمنو هم اعدام کنید. دیگه هیچکدوم از اعضای خانواده نمیکشیم دیگه کاسه صبرمون لبریزشده
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
نمره انشا چند می گرفتی!
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
من که چیزی متوجه نشدم ار حرفات
یعنی اگه کسی فیلم نمی گرفت طرف رو حتما کشته بودن
فقط اعدام يك لحظه خودتان را جاي آن بنده خدا بگذاريد
متاسفانه پدیده زشت زورگیری چندسالی است که بشدت رواج یافته. بنظر من اگر دستگاه قضائی با حبسهای سنگین با این پدیده برخورد کند نیازی به اعدام نخواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
فقط اعدام چاره کاری
بی نام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
کجا اعدام دو روز دیگه آزاد میشن
دو سال پیش چنین بلایی سر من اومده و میدونم زورگیری چقدر وحشتناکه. فقط اعدام گسترده این افراد اثر میکند، جوری که مثلاً 100 نفر از آنها را در یک روز با هم اعدام کنند؛ من شخصاً تضمین میکنم زورگیری حداقل 80 درصد کاهش پیدا کند
امیدوارم حکم اعدامشون به همین زودی بشنوم چون قابل تحمل نیستند
بخشش، لازم نيست اعدامش كنيد.
آنها جوان هستند بهتر است آنها را به نحوي آموزش دهيم كه به مدت 20 سال در خيابان اميركبير حضور يابند و در خصوص زشتي زورگيري براي شهروندان توضيحاتي را ارائه دهند و اين كار رو تقبيح كنند. هفته اي هم يك روز در زندان براي آنها توضيح دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
حالت خوبه؟!
فقط اعدام
وای خدایا در موقع ارتکاب به جرم 16 سال داشته و این همه قصی القلب بوده الان اگر ازاد شود دست به چه جنایاتی خواهد زد؟؟؟؟؟؟ خدا فقط به دادمان برسد اگر حکم چند سال زندان بخورد...
من یه پیشنهاد دیگه ای دارم.اگر در تمام خیابان های شهر دوربین نصب شود اینگونه موارد ضبط میشود و برای قاضی نحوه ارتکاب جرم و محاربه آن هم مشخص میشود.پیشنهاد میکنم برای امنیت مردم دوربین در تمام خیابان های شهرها نصب کنند.همانند کشورهای خارجی.
ولکم فی القصاص حیات.
آقا رضا واقعا عالی گفتی چون درتمام کشورهای پیشرفته چنین کاری انجام شده و متخلف در کمترین زمان شناسایی می شود.
مشخص شده که بهترین راه مقابله با این زور گیریها فیلم برداری از ان صحنه است
چطوری توانستند 29 فقره زورگیری کنند و دستگیر نشوند ؟ اینها در زندان نحوه فرار کردن را به بقیه یاد می دهند . خدایا به داد ما برس
متاسفانه اين افراد اصلاح پذير و قابل بازگشت به زندگي عادي نيستند و تنها راه چاره جمع اوري و نابودي اوناس .
کسی که سب آسایش می
کند باید اعدام شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل