بازدید 35344
اظهارنظر مقامات مالزیایی؛

مسافر ایرانی هواپیمای مالزی تروریست نبوده است

از شب گذشته و با طرح این ادعای ارتباط یک ایرانی با موضوع هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی، بار دیگر جو رسانه‌ای سنگینی علیه ایران شکل گرفته و به ویژه رسانه‌های اسرائیلی، روند جدیدی از اتهام‌زنی به ایران را آغاز کردند؛ اما در تازه‌ترین تحول، مقامات مالزیایی تأکید کرده‌اند که این ماجرا هیچ ارتباطی به «اقدامات تروریستی» ندارد.
کد خبر: ۳۸۵۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲ 11 March 2014
مسافر ایرانی هواپیمای مالزی تروریست نبوده است
از شب گذشته و با طرح این ادعای ارتباط یک ایرانی با موضوع هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی، بار دیگر جو رسانه‌ای سنگینی علیه ایران شکل گرفته و به ویژه رسانه‌های اسرائیلی، روند جدیدی از اتهام‌زنی به ایران را آغاز کردند؛ اما در تازه‌ترین تحول، مقامات مالزیایی تأکید کرده‌اند که این ماجرا هیچ ارتباطی به «اقدامات تروریستی» ندارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه «هافینگتون پست»، مقامات مالزیایی، هویت یک مسافر ایرانی نوزده ساله را ‌شناسایی نموده‌اند که با ‌پاسپورت دزدی، سوار هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی شده است. به گفته این مقامات، این فرد احتمالاً تلاش داشته به آلمان مهاجرت کند.

با این حال، «تان سری خالد تان سری»، رئیس پلیس مالزی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در کوالالامپور تأکید کرده که این جوان ایرانی، هیچ گونه ارتباطی با گروه‌های تروریستی نداشته و در این باره،‌ تصویری از این فرد را نیز در‌‌ رسانه‌ها به نمایش گذاشته است. 

مسافر ایرانی هواپیمای مالزی تروریست نبوده است

به گفته وی، هنوز دومین مسافری که با پاسپورت جعلی در این پرواز بوده‌، شناسایی نشده است. این مقام مالزیایی همچنین برخی گزارش‌ها، مبنی بر اینکه پنج تن از مسافران، اندکی پیش از پرواز از سوار شدن به هواپیما منصرف شده‌اند، تکذیب کرد‌.
 
در همین حال، اخبار حاکی از آن است که دولت چین، ده ماهواره خود را برای پیدا کردن مکان سقوط احتمالی هواپیمای مذکور به کار گرفته، ولی با‌‌ وجود این، هنوز کوچکترین نشانی از این هواپیما به دست نیامده است.

بنابراین، و در پی منتفی شدن سقوط هواپیما در دریای جنوبی چین، جست‌و‌جوها اکنون بر حریم دریایی مالزی متوقف شده و این گمانه قوت گرفته که این پرواز، قصد تغییر مسیر و بازگشت ‌داشته است؛ حدود 40 کشتی و 34 هواپیما در این زمینه به کار گرفته شده است.

گفتنی است، شب گذشته، روزنامه «فایننشال تایمز» با انتشار گزارشی مدعی شده، بلیت دو مسافری که در پرواز یادشده با پاسپورت‌های سرقتی سفر می‌کرده‌اند، توسط یک ایرانی، خریداری‌ و در اختیار آنها گذاشته شده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۵۰
ای کاش سفرش قانونی بود
عجیبه
احتمالا این امریکایی های پست فطرت دنبال بالا کشیدن پولهای ایران به عنوان غرامت کشته شدگان و تیره کردن روابط چین با ایرانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
حالا ایران هم از رابطه با چین چیز دندون گیری به دست نیاورده
ناشناس
| Germany |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
به جز كالاي چيني چه فايده اي از چين براي ما حاصل شده عزيزم يكم فكر كن ناسنجيده نظر نده
مرگ بر اسراییل.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
واقعا چرا این همه ادم منفی دادن!!! مگه بد گفته، دنیا را به منجلاب کشیدن این اسرائیلی ها حالا شما ها که منفی دادید شدید عاشق اونها!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
موندم کدوم عتیقه هایی دارن منفی میدن؟! واقعا شما ایرانی و وطن پرستید یا مزدور اجنبی؟!!!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
منفی میدن چون امثال شما براتون مهم نیست چرا یک ایرانی باید با پاسپورت دزدی مسافرت کنه و آبروی ما رو توی دنیا ببره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
تابناک چرا کامنت منو در مورد علت منفیهای زیاد این کامنت منتشر نکردی؟
احتمالا همین کامنت رو منتشر میکنی تا بگی «ملت ببینید تابناک چقدر به نظرات مخالفش هم بها میده!‌ ببینید چقدر تابناک آزادی بیان براتون گذاشته!»
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
مرگ بر اسرائیل
دیشب بی بی سی فارسی گزارش مفصلی از این دو نفر پخش کرد و حتی باخونواده اونها هم صحبت کرده بود که پخش نکرد ولی با هم خونه ای شون در مالزی مصاحبه مفصلی کرد این دو تا جوون برای مهاجرت به اروپا از شبکه های فروش گذرنامه جعلی دو گذرنامه اروپایی خریده بودند و به امید آینده ای بهتر سوار این هواپیما بودند تا نهایتا به آلمان و هلند برند و اصلا بحث تروریسم در مورد اینها نیست
ایول تابناک. تنها سایتی که لحظه به لحظه در این مورد گزارش میده. کاش عکس منتشر شده رو هم در متن قرار می دادید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
انسان چقدر ضعیفه! با 10 تا ماهواره و 40 کشتی و 34 هواپیما و این همه تکنولوژی پیشرفته یه هواپیما توی یه منطقه از کره زمین میتونه گم بشه.
بالاخره يه ربط بي خود بايد پيدا كنند كه به ايران نسبت بدن چرا به اتباع 14 كشور ديگه مظنون نيستن ؟
ای بابا اینا کی میخوان دست از سر ایران بردارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
اسرائيل هيچگاه دست از سر ايران برنمي‌دارد.
خدابیامرز نزدیک بود یه کاری دست ایران بده
صلي علي محمد .مرگ بر اسراييل . تكبير
این جو سازی اسراییل و یا عربستان علیه ایران است . برگشت ایران به جامعه جهانی و بهبود رابطه با غرب مورد پذیرش اسرائیل و عربستان نیست . هدف تخریب وجهه ایران است .
آقايان چرا متوجه نسيتيد !هواپيما نا پديد نشد بلكه هواپيما را اسرائيلي ها دزديدن
چرا با پاسپورت دزدی؟!!! ظاهرا یک نفر هستیم ولی در خارج از کشور هر کدام از ما نماینده یک کشور محسوب می‌‌شویم.
چرا یک ایرانی یا پاسپورت دزدی مسافرت می کند ؟ مهاجرت به المان توجیهی برای داشتن پاسپورت دزدی نیست . کار های احمقانه ای که دردسر ساز می شود .
دشمنان ایران وایرانی از هر مسئله ای برای حمله وتوهین به این سرزمین قهرمان پرور استفاده می کنند کور باد هر که چشم دیدن ایران سرفراز را ندارد
واقعا كه..خب توي اين اوضاع احوال سياسي كه روابط اينجوريه چرا بايد يه ايراني پاسپورت جعلي استفاده كنه؟؟چرا بايد يه ايراني موقع ورود به كشور ديگه يه كيف مخدر حمل كنه و محكوم به اعدام بشه؟؟چرا يه ايراني نبايد فكر به اينچيزا كنه؟؟درسته دشمن زياد داريم..اما خب دشمنم منتظر همين بهانه هاست چرا بايد بهانه دستشون بديم؟؟ جعل پاسپورت درست نبوده انصافا ديگه..
آمریکایی ها و چینی ها و ژاپنی هایی که اینقدر ادعاتون میشه پس چرا نمیتونید هواپیمای به این بزرگی رو پیدا کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
خوب شما که میتونی بفرما پیدا کن.
اين ناشناس اوليه خيلي مخه!
شلوارش فتوشاپه یا پیراهنش؟
اصلا تو خبر بالا حرفی از آمریکا زده شد؟
ناشناس 12:17 حالت خوبه؟
یه دکتر برو
حیف از این جوان ایرانی. دلم گرفت. بیایید براش دعا کنیم.
اين هواپيما در ارتفاع منفجر شده و به دريا ريخته . هيچ امكان ديگري وجو د ندارد چون در سي هزار پايي پرواز مي كرده و قطعاتي كه از اين ارتفاع به اب بيفتند خرد مي شوند و به قعر مي روند و بقيه هم سوخته مثل پارچه ها و غيره. شايد هم فضايي ها ؟!!
فکر کنم سریال لاست رو دارن میسازن ...
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
نزدیک دویست و سی نفر انسان در این حادثه کشته شدند... جای با مزه بازی نیست.
این هواپیما اشتباها توسط پدافندهای هوایی مستقر در منطقه به اشتباه هدف موشک قرار گرفته و شواهد آن برای جلوگیری از رسوایی به سرعت جمع آوری و معدوم شده است احتمالا هدف قرار گرفتن این هواپیما ناشی از اشتباه سیستمهای راداری چین یا آمریکا بوده است
ای بابا این چه ربطی به دیگران داره چرا نمیگیید این یکی از هزاران مورد فرار از کشور و گرفتن پناهندگی از کشورهای دیگر است که ختم به خیر نمیشود چرا فکری به حال این جونای مملکت نمیکنید که اینقدر تو این غربت در به در و آواره و آخرش هم سر به نیست نشوند. و فقط به دنبال مقصر کردن این و اون هستیم
آقا جان اینکه پناهجو ها ایرانی بودن و با پاسپورت جعلی سوار هواپیما شدن چه ربطی به آمریکا داره که باز افتادین به شعار مرگ بر دادن؟!
رسانه های اونور با یه اطلاع رسانی مبهم و جهت دار دارن به مردم دنیا القا میکنن که این قضیه کار ایرانی ها بوده. دیروز حقه کیسه سیمان "ساخت ایران" نتانیاهو نگرفت، اینو راه انداختن. همزمان هم دارن میگن حادثه "لاکربی" کار ایرانی ها بوده!! و همرمان هم قسمت دوم 300 فیلم اول پرفروش دنیاست! بخدا لازم نیست آی کیو بالایی داشته باشیم تا بفهمیم که علیرغم دیپلماسی معتدل و دست دوستی ایران دوباره دارن هجمه علیه ایران راه میندازن و چهره ایرانی رو در دنیا تخریب میکنن.
دوستان عزیز کسی ایران و یا مقامات ایران را به کاری متهم نکرده است. من در این چند روز لحظه لحظه خبرهای مربوط به این سانحه را در رسانه های مختلف دنبال کرده ام. ماجرا این است که بعد از این اتفاق زمانیکه که پیشینه مسافران را چک کردند متوجه شدند که دو نفر از مسافران با پاسپورت سرقتی اتریشی و ایتالیایی سوار هواپیما شده اند. طبیعی است که در هر کشوری در اولین قدم تلاش میکنند از هویت واقعی این افراد اطلا پیدا کنند. بعد از تحقیقات مشخص شد که یکی از مسافرانی که با پاسپورت سرقتی سوار هواپیما شده است یک جوان نوزده ساله ایرانی است. ریس پلیس مالزی در سخنرانی اش گفت ارتباطی میان این فرد ایرانی و گروههای تروریستی وجود ندارد و از پلیس ایران هم در مورد تحقیق در باره پیشینه این فرد کمک گرفته ایم. این فرد مهاجر غیر قانونی بوده که بلیطش از مالزی به چین و از چین به اروپا بوده است و قرار بوده در پکن با پرواز دیگری به اروپا برود. اصلا داستان را خودمان بزرگش نکنیم . کل مردم یک کشور که مسئول رفتار یک نفر نیستند و هیچ کسی هم حکومت ایران را متهم نکرده است. از تابناک هم خواهش میکنم ماجرا را به طور کامل روایت کند که این شبهه پیش نیاید.
الان اسراییل از این موضوع جهت خراب کردن چهره ایران نهایت استفاده را میبرند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
ما خودمون تو ایمیلایی که واسه مسی فرستادیم خودمونو معرفی کردیم. نیاز به زحمت اسرائیل نیست.
دومیش هم ایرانی بود مثل اینکه.
همه دنيا هرجورهست ميخوان چهره ايران بدكنندنمونه اين مطلب وادعاي قطردرموردلاكربي
چرا وزارت خارجه به این اتهامات دروغین واکنشی نشون نمیده و از حرمت شهروندان ایرانی دفاع نمیکنه؟
اونها دارن نهایت سوء استفاده رو از اسم ایران می کنن کافی که برید و کامنتهای زیر این خبر رو توی یاهو بخونین.
نمی دونم واقعا ما ملت مقصریم که هرجا گندی بالا می آید احتمال اینکه یه اسم ایرانی توش باشه هست، یا رسانه های غربی که همه اش دارن ما رو می کوبونن .ولی واقعا متاسف و عصبی هستم باور کنید از عصبانیت تمام بدنم داره می لرزه .
فقط امیدوارم هر چه زودتر این هواپیما پیدا بشه تا شرش بیشتر از این دامن مون رو نگرفته. هر چند ذهنیت افرادی که نسبت به ایران و ایرانی خراب شده حالا حالاها درست نمی شه.
آخه این چه کاریه!!!! خوب قانونی برین، اینطور آدما هستند که اسم ایران و ایرانی ها رو بد در میارن به خدا.. خدا به خانواده های ناپدید شدگان هم صبر بده
خداروشکر
قیافش که شبیه ایرانیا نیست
شاید مثلث برمودا بلعیدتشون. همه جا ایرانی
از بس اين مالزيايي هول بودن نذاشتن نصفه تن اين ايراني تو عكس اصلي لود بشه نيم تنه پايي عكس فوق مال ايراني قبلي است
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی