بازدید 47606
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

باز شدن پای ایران به موضوع هواپیمای ناپدید شده مالزیایی!

ادعای ارتباط یک ایرانی با موضوع ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی، ادامه ادعاهای رژیم اسرائیل علیه ایران، حاشیه‌‌های پدید آمده در پی سفر کاترین اشتون به ایران، مذاکرات روسیه و ایران برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید و ادعاهای ضدایرانی اتحادیه عرب، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۸۵۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰ 11 March 2014
باز شدن پای ایران به موضوع هواپیمای ناپدید شده مالزیایی!
ادعای ارتباط یک ایرانی با موضوع ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی، ادامه ادعاهای رژیم اسرائیل علیه ایران، حاشیه‌‌های پدید آمده در پی سفر کاترین اشتون به ایران، مذاکرات روسیه و ایران برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید و ادعاهای ضدایرانی اتحادیه عرب، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، ادعای یک روزنامه انگلیسی درباره ارتباط یک ایرانی با هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی، موضوعی است که از شب گذشته تاکنون در شماری از مطبوعات جهانی بازنشر شده و مورد توجه قرار گرفته است.

باز شدن پای ایران به موضوع هواپیمای ناپدید شده مالزیایی!

روزنامه «جروزالم پست» از جمله مطبوعاتی است که ادعای روزنامه «فایننشال تایمز» را بازنشر کرده و می‌نویسد، بلیت‌های دو تن از مسافران این پرواز‌ ـ که گفته می‌شد با پاسپورت‌های جعلی و دزدیده شده سفر می‌کردند‌ ـ توسط یک ایرانی برای آن‌ها خریداری شده است.

به نوشته این روزنامه، این بلیت‌ها از سوی یک تاجر ایرانی به نام «علی» خریداری شده و وی گفته آن‌ها را برای دو تن از دوستان خود خریده است. به گفته مقامات شرکت هواپیمایی مالزی، علی در آغاز می‌خواسته بلیت‌هایی برای دو پرواز جدا‌ برای این دو تن بخرد، اما به دلیل‌ تأیید نشدن نهایی، خرید با موفقیت انجام نمی‌شود. بار دوم، دو بلیت برای هر دوی آن‌ها در پروازی که اکنون به یک معمای جهانی تبدیل شده، خریداری کرده است.

باز شدن پای ایران به موضوع هواپیمای ناپدید شده مالزیایی!

اما ادعاهای رژیم اسرائیل درباره ایران، امروز نیز بخشی از مطالب مربوط به ایران را در میان مطبوعات بین‌المللی از آن خود کرده است. به نوشته «آسوشیتدپرس»، رژیم اسرائیل روز گذشته موشک‌هایی که گفته می‌شود از سوی ایران به مقصد غزه فرستاده می‌شده و توسط ارتش این رژیم توقیف شده را به نمایش گذاشته است.

به نوشته این خبرگزاری، در مراسم به نمایش گذاشتن این موشک‌ها، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل جامعه جهانی را متهم کرده که «حمایت ایران از گروه‌های شبه‌نظامی» را نادیده گرفته و قربانی ادبیات آشتی‌جویانه دولت جدید ایران شده است.

باز شدن پای ایران به موضوع هواپیمای ناپدید شده مالزیایی!

جنجال‌های به راه افتاده در پی سفر کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران، موضوع دیگری است که امروز برخی از مطبوعات و رسانه‌ها به آن پرداخته اند. در این زمینه، ‌«رویترز» موضوع هشدار ایران به سفارت اتریش به واسطه دیدار اشتون با برخی‌ شخصیت‌ها را مورد توجه قرار داده است.

این خبرگزاری می‌نویسد، پس از آنکه سفارت اتریش میزبانی دیدار اشتون با برخی فعالان حقوق بشری ایرانی را بر عهده گرفت، دولت ایران نسبت به این امر به سفارت مذکور تذکر داده است. در بیانیه وزارت خارجه ایران در این زمینه آمده است: «این گونه اقدامات، به افزایش بدبینی میان مردم ما و غرب منجر شده و به روابط میان ایران و اروپا کمکی نمی‌کند».

باز شدن پای ایران به موضوع هواپیمای ناپدید شده مالزیایی!

در میان دیگر مطالب، خبرگزاری فرانسه از مذاکرات مقامات روس با ایران بر سر ساخت یک تأسیسات هسته‌ای جدید خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، یکی از مقامات شرکت هسته‌ای دولتی روسیه امروز (سه‌شنبه) به ایران سفر می‌کند تا درباره ساخت دومین نیروگاه هسته‌ای روسی در ایران ‌مذاکره کند.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران ضمن تأیید این موضوع، گفته این مقام روس، نیکلای اسپاسکی، معاون مدیرکل شرکت «روس اتم» است. به گفته کمالوندی، برنامه ایران، ساخت چهار نیروگاه اتمی در بوشهر است؛ با این حال، باید دید که پیشرفت مذاکرات به چه صورتی خواهد بود.


باز شدن پای ایران به موضوع هواپیمای ناپدید شده مالزیایی!

در پایان سایت خبری اماراتی «زاویه» از جدیدترین موضع‌گیری ضد ایرانی اتحادیه عرب خبر داده است. به نوشته این سایت، شورای وزرای اتحادیه عرب، بر «حق حاکمیت مطلق» امارات بر سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی تأکید و از تلاش‌های امارات برای کسب حاکمیت بر این جزایر حمایت کرده است.

در بیانیه پایانی نشست این شورا، کشورهای عضو آنچه را «ادامه اشغال سه جزیره از سوی ایران، نقض حاکمیت امارات و بر هم زدن امنیت و ثبات منطقه ای و جهانی» خوانده اند، محکوم کرده‌اند. این شورا همچنین اقدام ایران در برگزاری رزمایش‌هایی در این منطقه را محکوم نموده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۶۸
الان همه دنیا و شبکه‌های خبری دارند در مورد این هوپیما به صورت زنده اخبار را پخش میکنند و خبر روز دنیا شده و همه دارند از وجود رابطه بین فردی به نم علی‌ در ایران و سفر ایرانیها با پاسپورت تقلبی صحبت میکنند، حالا تصور کنید که چه موج منفی‌ میتواند به صورت غیر مستقیم در مورد وطنمان بلند شود. چرا ایرانیها باید این چنین در دلم اقیانوسها و یا با گذرنامه‌های تقلبی در چهار گوشه دنیا سر گردان باشند وقتی‌ غنی‌ترین منابع نفت و گاز دنیا و ۵ هزار سال تاریخ ذخیره آنها است، آیا صدا و سیما پاسخی دارد؟!
باسلام.
آفرین تابناک خبرات آنچه هست می نویسی.
===
متاسفانه این خبر را شنیدیم . تازه این دو بلیط یکسره بوده و صاحبان بلیط با پاس جعلی داشتند و از نظر ظاهری هم خاور دور نبودند.
خدا به خیر کنه ه اتفاقی تودنیا میوفته به ایرانی ها ربط میدن چند وقت دیگه میگن در محل خود کشی نهنگ ها چند تخته فرش ایرانی پیدا شده
نتانياهو واقعا داري ميري رو مغزم. يه مگس كش بديد لطفا
عجب مسخره بازی در آوردند اینها . دست از سر ما چرا برنمیدارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
خبرگزاری های خارجی، این مطلب رو از مسئول آژانس هواپیمایی مالزی که بلیت ها از اونجا خریداری شده نقل کردند.
آقا اين داستان چقدر شبيه سريال LOST شده
الان گاردین نوشته که اون دو نفر هم ایرانی بودن که قصد داشتن با پاسپورت جعلی به اروپا برن!
تو اون هواپیما مسافرای اروپایی و آمریکایی
هم بودن ولی اونا مورد شک واقع نشدن و باز طبق معمول تیر دشمنی به سمت ایران
نشانه رفت !
میگن سکوت علامت رضایته به نظر من تا زمانی که رسانه های خبری ما هم اونا رو
مورد شک و تردید قرار ندن اونا یکه تازی میکنن خیالشونم راحته یه طرفه تهمت میزنن
چرا ؟ چون تهمتی متوجه خودشون نیست و
کبکشون خروس میخونه که چه راحت اذهان عمومی و جهانیو بر علیه کشورمون دارن تخریب میکنن !
بنظر اینجانب بدترین واژه ای که در ادبیات وجود دارد واژه صهیونیزم است و بدترین و کثیف ترین موجودات روی زمین صهیونیست ها هستند.
لابد اگه اقیانوس ارام هم خشک بشه به ایران ربط میدن!!!
«جروزالم پست» ؟؟ منظورتون اورشليمه ديگه خدا بخواد؟
امارات دیگه زیادی حرف مفت می زنه! چند سالتونه. کل امارات برای ایران بوده چند صفحه تاریخ بخونید!!
سلام، عربستان ،امارات و بحرین که عملأ هم پیمان اسرائیل و آمریکا هستند در این برهه حساس برای جهان اسلام، با طرح اراجیف به کمک این جنایت کاران می روند.این مطلب مثل روز روشن است.
تابناک اون چیزی که برای من تو این چند خبر از همه مهمتر بود جزایر سه گانه بود که متأسفانه امارات مثل اینه جرأت داره که به ذره ذره خاک ایران چشم طمع داشته باشه...
در اولویت بعدی موضوع راکتور هسته ایه که چرا باید روسیه ای که میلیاردها دلار هزینه روی دست ما میگذاره و بد قول هم هست بیاد برای ما رآکتور بسازه ... چرا با ژاپن در این زمینه مذاکره نمیشه؟....
در اولویت سوم بحث اینکه چرا رسانه های ما در برابر این تهمت و افترا سکوت میکنند و مانند آوار بر سر روزنامه های کثیف و مزدور و جهت دار انگلیسی خراب نمیشوند؟....
در اولویت چهارم که کلاً زهن هیچ هموطن دیگه ای رو اشغال هم نمیکنه بحث مربوط به دیدار خانم اشتون هست با افراد مختلف در کشور که این نشان دهنده آزادی بیان هست که برای من که اطمینان به امنیت کشورم دارم این دیدار برام اهمیت آنچنانی نداره...
ایرانیان برای آمریکا دودسته شده اند منافقین راکه هیچ انسان وحیوانی قبولشان ندارد انسانهای خوبی میدانند ومردم ایران که چون کوه استوارند انسانهای بدی ،هرکجا دونفر از ایشان به خواست آمریکا تظاهرات کنند به عنوان حقوق بشر حافظ منافعشان میشود هرکجا به خواست آمریکا نفر بفرستند که به نام ایران ثبت شود(مانند این هواپیما) صرف ایرانی بودن ایران محکوم میشود مانند القاعده که آمریکا در افغانستان با آنها میجنگد ودر سوریه وعراق برایشان پول تسلیحات میفرستد عجب مردم دنیا مخصوصا اروپائیان را آمریکا خر ونفهم دیده !!!!!!!!!!!!!!!!!!
هر دم از این باغ بری میرسد. به نظر شما چیزی هست یا پیدا میشود که در این 35 سال ما را به آن متهم نکرده باشند؟!!!!!!!!!!
با سلام وصبح بخیر
از اینکه تابناک با این حقیر از سر لطف بیشتر برخورد داره ممنونم .
اما باید عرض کنم بهانه گیری اسرائیلی ها تا قیامت ادامه خواهد داشت و امکان نداره بتونن ایران اسلامی رو تحمل کنن ، لذا اصلا" دقت به گفته های آنها وقت تلف کردنه .
اما اتحادیه عرب اگر فکر میکنیم روزی ارتباط ایران با این کشور ها اصولی و از روی احترام متقابل بشه این رو هم در اشتباه هستیم که باز باید بگویم عربها نیز با ایران اسلامی مشکل ابدی خواهند داشت ، اگر به من بود به رییس جمهور محترم پیشنهاد میکردم به این کشور ها سفر نکنه ، چون صداقت اونطرف خلیج همیشه فارس وجود نداره .
و در آخر باید گفت ادله این دو دشمنی در تاریخ قابل مشاهده است .
چطور جامعه بین الملل نباید درمان تروریستهای سوریه توسط اسرائیل،حمله جنگنده های اسرائیل به مواضع سوریه وحزب الله در حمایت تروریستها محکوم کند ولی تعدادی اسلحه که در هر بازاری میتوان تهیه کرد ودر کشتی گذاشت وبعد آن را گرفت را باید جامعه جهانی محکوم کند!!!!!!!!!!
گرگي درسربالايي دركنارچشمه اي ايستاده بود وهرازچندگاهي روبه گوسفندي (كه درحال شرب آب درسرپاييني چشمه بود)ميكردو ميگفت آب رو گل آلود نكن و گوسفندبي توجه به حرفهاي گرگ چيزي نميگفت وبه آب خوردن ادامه ميدادآخر سرازغرلندتحكم آميزگرگ خسته شدوروبه گرگ كرد وگفت آخرگرگ چرازورميگي آب كه ازسربالايي بطرف من كه درسرپاييني قرار دارم مي ريزداگركسي هم آب گل آلودميكنه توهستي چون تودرسربالايي چشمه ايستاده اي آب كه به سر بالايي درحركت نيست چرا زورميگويي ؟به يكباره بگو بيا بخورمت چراآب رابهانه ميكني .حال حكايت ايران هست هراتفاقي دردنيا ميفته خناسان دنيا آن اتفاق را به ايران نسبت ميدهندبعدمشخص ميشودكه كارخودشان بود.لذاماايرانيان گوشمان ازاين مهملات واراجيف پراست وتوجهي به چرنديات آنهانميكنيم ودنيا نيز به مزخرفات وتهمت هاي نخ نماي اينها ديگرآشنا هستندفقط ازخداميخواهم اينهاراهدايت كند واگرهدايت نشدند ذليل ومضمحلشان كند تابشريت ازشرآنهاراحت شودانشالله
ما ايراني ها از نسل همونايي هستيم كه مرد و مردونه در برابر دشمن ايستادند ما جوانمردانه از جنگ دوري مي كنيم ولي اگر بر ما تحميل شود مردتر و جوانمردانه تر مي جنگيم نه تروريستيم نه حامي اونا. اين ننگها به ما نمي چسبه.
امارات هم واسه ما آدم شده
این کشورهای عربی خیلی پرو شدند فکر می کنند که ما می زاریم خون شهدا هدر بره اگه نگاه چپ به خاک ایران بکنید به امید خدا حالتون می گیم باکسی شوخی نداریم .
مرگ بر اتحادیه اعرب
قابل توجه کسانی که فکر میکنن موضوع هسته ای تنها مشکل ایران با اروپا هستش،
اینا هم فکر میکنند فقط نام علی در ایران وجود داره که خیلی راحت میگن برای ایرانن ، اون اسرائیل آشغال ، فیلم ساخته برای اسکار ، هر بار یک سری موشک و بمب کنار دریا جمع میکنه و میگه برای ایرانه . ی
اسرائیل عادتشه همه گرفتاری ها رو میندازه گردن ما مطمئنم که کارآمریکا وخود بی شرف اسرائیله!
Mage har kas esmesh Ali bud, iranie?
az irno iani vahshat daran vali ma be iraneman mibalim
به اونها چه ربطی داره ایرانی ها پاسپورت دزدی داشته اند ؟
حالا که توی مذاکرات هسته ای داریم پیروز می شیم , دارن توطئه چینی می کنن . اینا فقط هیاهوی تبلیغاتی اسرائیل نامرده
کافر همه را به خویش خود پندارد.حالا این جای خودش ولی حکام اعراب بفهمند سر خودتون رو واسه جزیره های ایران به در نیارن این جزایر واسه ایران بوده و خواهد بود
حتما پیدا نشدن هولپیما به این بزرگی تو 3 روز هم مقصرش ایران هست
تابناک این خبر از کجا اوردی اصلا هیچ کشوری انگشت اتهام به کشورمون نکرده عججججججججججججججب
نمی دونم چرا هر جا از مسافر قاچاق و پناهندگی هست نام یه ایرانی میاد وسط
همه می دانیم موفقیت ایران یعنی زیر سوال رفتن رژیم اسراییل و انزوای آن در دنیا ، پس اینگونه جو سازی ها از سوی کسانی که این کشور و سرزمین را دوست ندارند بسیار طبیعی است .
از همه دولت مردان و ایرانیان عزیز خواهش می کنم بسیار هشیار باشند و اتحاد و یک رنگی را فراموش نکنند و بجای جنگ حزبی و گروهی چپ و راست به تقویت بنیادی کشور چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ دیپلماسی بپردازند زیرا فقط اینگونه می توانیم زندگی سراسر موفق و کشور پویایی داشته باشیم .
ایران قدرت اول جهان.
همش ضد ایران، ضد ایران
عجب گیری کردیما
بگذارید جهان توان جمهوری اسلامی ایران را درک کند ما باید در تمام نقاط دنیا حضور داشته باشیم و با جهان حضور ما در جهان بپذیرد آن وقت است که ماه نور فشاند و سگ عو عو کند.
اینها همان ایرانیهایی هستند که از ایران فرار میکنند و همین کشورهای غربی به آنها اقامت میدهند و در فرصت مناسب از آنها بهره برداری میکنند. نمونه اش همین آقای خاوری است که ثروت ملت را دزدیده و تحت حمایت غرب براحتی زندگی میکند و به ریش ما میخندد. ایران باید از افشا شدن ابعاد پنهان این موضوع هواپیما استقبال کند.
تابی جون الان توی کنفرانس خبری، پلیس مالزی گفت که یکی از این دو نفر، خودش رو یک ایرانی 19 ساله با نام "پوریا نور محمد مهرداد" معرفی کرده که بعد از بررسی سوابقش متوجه شدن که اون به احتمال زیاد هیچ ربطی به گروه های تروریستی نداره و فقط می خواسته به آلمان مهاجرت کنه.
در مورد نفر دوم هنوز به نتیجه ای نرسیدن.
اول اینکه موضوع از همون اول مشکوک بود. دوم اینکه به نظرم این یه بازی خبری است برای تحت الشعاع قرار دادن دور بعدی مذاکرات ایران. سوم اینکه پنج نفر از هواپیما پیاده شدند تحقیق در مورد این افراد می تونه مسئله رو به گمانم بیشتر از تحقیق روی اون دو فرد مشکوک روشن کنه. اگر این ها یهودی باشند... دیگه بدتر!
با اینا باید به زبان خودشون حرف زد
یک فرضیه برای هواپیمای گم شده: به نظر من هواپیما به اشتباه توسط پدافند دفاعی مستقر در محل منهدم شده و بقایای آن برای جلوگیری از تبعات و رسوایی جمع آوری و معدوم شده است باید دید ناوگان کدام کشور در محل ناپدید شدن هواپیما مستقر بوده که انگشت اتهام بیشتر به سمت آمریکا و چین نشانه می رود از آنجا که اگر شلیک موشک توسط چین انجام می شد آمریکا با دارا بودن سیستمهای راداری پیشرفته قادر به رصد کردن آن بود به نظر من در این ماجرا بیشتر ناوگان نروی دریایی آمریکا که در محل مستقر است متهم می باشد ضمن اینکه در کارنامه این کشور قبلا نیز حمله به هواپیمای مسافربری وجود دارد
چی‌ میخوان از جون ما؟؟؟هر روز یک بساطی درست می‌کنن!
کجای کاری آمو!!
ایران حتی در انقراض نسل دایناسورها هم دست داشته
یک مگس در اقیانوس آرام ساقط شد .
به گفته یک منبع ناشناس در روزنامه «جروزالم پست» از جمله مطبوعاتی است که ادعای روزنامه «فایننشال تایمز» را بازنشر کرده و می نویسد این مگس از سوی یک گردشگر ایرانی به نام «علی» به پرواز درآمده است
حتی اگه مریخ ناپدید شه اسرائیل اعلام میکنه که کار ایران بوده !
سیاست را با سیاست می برند ، الماس را با الماس ، با سیاست برخورد نمایم .
روسيه همان اولي را كه ساخته بعد از 35 سال راه اندازي كند بعدي پيشكش
درمان اسرائیل فقط یه شهابه و یه اژدر.اونوقت دنیا از دستش راحت میشه
غلط اضافی کردن......
بیچاره نه تایابوی وراج که شبها از ترس تا صبح پلک نمیزنه
حدس میزدم از این موضوع دشمنان سوئ استفاده میکنند.....چه باید کرد ؟دشمن همینه
ردپای ما رو تو مریخ ندیدن؟
مورچه چیهکه کله پاچه اش باشه ؟امارات خودش مال ایرانه اون وقت ادعای مالکیت سه جزیره را میکنه
البته نگفتن که کار این دو نفر بوده که هواپبما گم شده و امروز علام کردن که به احتمال خیلی زیاد این دو نفر میخواستن با پرواز بعدی به صورت غیر قانونی به خاک اروپا وارد بشن . حتی تو به جا حوندم که مادر یکی از این دو نفر ایرانی تو آلمانه و گفته که میدونسته پسرش پاس غیر قانونی داره و منتظرش بوده که بیاد. اما تو این شرایط که هیچ خبر یا نشونه ای ندارن, رو این موضوع دو نفر خیلی مانور خبری دارن میدن.
کار ما که نبوده ولی خدا کنه پیدا شن یا لااقل معلوم شه چی شدن بیچاره ها نکنه مثه لاست شدن؟جدیا این از دیروز افتاده تو کله من ...
پاسپورت ار صادر شده مالزي است بايد مالزي پيام سرقت روي سيستم آن لاين درج ميكرد.

اگر پاسپورت غير مالزي است و دزدي بوده چگونه ويزا روي آن صادر شده.

يعني سيستم امنيتي مالزي اين قدر هيچ است كه ميشود با پاسپورت دست ساخته هم بليط گرفت و سوار هواپيما شد؟ فكر نميكنند اين بهانه ها باعث بي ابروئي خودشان ميشود. با اين كنترل هاي جالب ممكن است فردا بگويند ببخشيد هواپيما اصلا پرواز نكرده و در فرودگاه است.!!!!!!!!!!!
کار کیه
جمعا 3 ایرانی !!!!!!!!!!!!!!!! ارتباط یک ایرانی به عنوان واسطه خرید بلیط کم بود حالا میگن اون دو نفر (که با پاسپورت دزدی سوار شدن) هم ایرانی بودن!!! اوضاع خرابه
دوباره معلوم نیست چه غلطی میخواهند بکنند و ذهن مردم را به این هواپیما مشغول کرده اند
Ba Salam
Hatman bedanid ke daste khode Israel darkar ast
عجب پرو هستند مرک بر اسرائیل
واقعا ایرانی بودند ولی تروریست نبودند و می خواستند قاچاقی به اروپا برند بنده خداها خیلی جوان بودند و عکس ها و اسامی این دونفر هم منتشر شده.
اگه ايران را به اين قضيه ربط داده باشند مطمئنا توطئه اي در كار است و بايد سر نوشت هواپما را از آمريكا ورژيم صهيونيستي سراغ گرفت.
افرین به اسراییل که با نظریه هاش مرغ پخته رو به خنده در میاره
قضیه بو داره به نظر من یک فعالیت تروریستی درجریانه و مسبب آن هم خود رژیم صهیونیستیه و میخواد با این ادعا فضای جهانی رو بر علیه ایران متشنج بکنه و با انجام یک فعالیت تروریستی مانند سپتامبر 2001 دیگه دست اتهام به سمت ایران باشه و باز جنگ طلبی و همراه کردن تمام جهان با خودش باشه
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی