بازدید 3357

همه باید برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تلاش کنند

کد خبر: ۳۸۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶ 06 March 2014
رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی ازسوی رهبر معظم انقلاب اعلام و ابلاغ شد و همه باید تلاش کنند تا اقتصاد مقاومتی به سمت اهدافش به پیش برود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایرنا، ˈکاظم جلالیˈ روز چهارشنبه (14 اسفند ماه) در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود افزود: اقتصاد مقاومتی از سوی قوا و تمام دستگاه ها مورد استقبال و توجه ویژه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: اقتصاد کشور با توجه به موقعیت هایی که گذرانده، اقتصاد بیمارگونه است که باید درمان شود.

وی یادآور شد: همه کسانی که کار کارشناسی در این زمینه انجام می دهند بر این باورند که در اقتصاد مقاومتی، تهدیدها تبدیل به فرصت می شود و از ظرفیت های موجود می توان بهترین استفاده را کرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارشکنی های دشمنان گفت: مهمترین ابزار کارشکنی دشمن علیه ما، ابزار اقتصادی است.

وی اظهار داشت : یکی از این ابزارهای اقتصادی مربوط به بنزین بود که به یاری خدا و تلاش مسوولان و همکاری مردم توانستیم از آن سربلند بیرون بیاییم.

جلالی تاکید کرد : یکی دیگر از ابزارهای فشار اقتصادی دشمن بر ما موضوع نفت است که انشاالله مجلس ،دولت و مردم دست در دست هم، به سلامتی از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد.
رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور در بخش های کشاورزی و دامپروری دارای ظرفیت های بالایی است، گفت: می توانیم با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و برنامه ریزی و تقویت این دو بخش گام های بلندی را برداریم.

جلالی با بیان اینکه در کشور حدود 420 تا 430 میلیارد مترمکعب آب داریم و از این مقدار تنها 120 میلیارد مترمکعب استفاده می شود، افزود: جالب این که بازده استفاده از این مقدار آب نیز حدود 30 تا 35 درصد است و حدود 300 میلیارد لیتر تبخیر می شود و هدر می رود./
پایان پیام

وی گفت: اکنون در کشور 38 میلیون هکتار زمین کشاورزی داریم که تنها 18 میلیون هکتار آن زیر کشت می رود.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان 9 میلیون هکتار آن زیرکشت آبی و 9 میلیون هکتار نیز زیرکشت دیم است.

جلالی تاکید کرد : اگر شاخصه های بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی با استفاده ازبرنامه های اقتصاد مقاومتی را بالا ببریم می توانیم حدود 8تا 9 میلیون هکتار دیگر را نیز زیر کشت محصولات کشاورزی ببریم .

وی با اشاره به اینکه بعد از اتمام دوران هشت سال دفاع مقدس در کشور حدود 40 سد ساخته شده است، گفت: در بسیاری از این سدها زمین های پایین دستی و اراضی مشرف به آن زهکشی و کانال کشی نشده است که با انجام این امور می توان این زمین ها را زیرکشت برد .

رییس مرکز پژوهش های مجلس اظهار داشت :اینها شعار نیست، بلکه توانمندی و ظرفیت های آن موجود است، باید برنامه ریزی شود تا به اهدف آنها دسترسی پیدا کنیم .

وی خاطر نشان کرد: در رویکرد اقتصاد مقاومتی باید به بخش خصوصی توجه ویژه شود ،تنها نسخه شفابخش دراین زمینه و رسیدن به شرایط قابل انتظار ، توجه به بخش خصوصی و حضور آن در تمامی صحنه های اقتصادی است.

وی تاکید کرد: برای ورود پررنگ تر بخش خصوصی به صحنه، باید مسیرها اصلاح و توجه شود که گفتمان ها و کارشناسی ها به سمت و سوی اقتصاد مقاومتی سوق داده شود.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از مشکلات کشور، منشاء بودجه نویسی دارد ، افزود: بودجه سال 93 با توجه به نکاتی که درآن وجود دارد، نسبت به سابق خیلی از نوآوری برخوردار نیست.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت : در بودجه کشور توجه به کوچک سازی دولت و صرفه جویی از اولویت های خاص است.

جلالی با تاکید بر اینکه نظام بودجه نویسی ما ایراد دارد، گفت: در مرکز پژوهش های مجلس روی این موضوع کار شده است و نظام بودجه نویسی کشور باید متحول شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار