بازدید 22792

اینها سریع‌ترین اینترنت‌های جهان هستند

سریع‌ترین سرعت ثبت شده برای اینترنت در جهان‌؟ ۱.‌۴ ترابایت بر ثانیه‌. درست است! و برای آنکه بتوانید در عالم واقع این سرعت را تصور کنید، باید بدانید که از طریق ارتباطی با این سرعت می‌توانید ۴۴ ویدئو HD را تنها در یک ثانیه دانلود کنید، یا آنکه اگر دوست داشته باشید تمام مقالات انگلیسی ویکی پدیا را در ۰.‌۰۰۶ ثانیه ‌روی سیستم خود دانلود کنید...!
کد خبر: ۳۸۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۷ 04 March 2014

اینها سریعترین اینترنت های جهان هستندسریع‌ترین سرعت ثبت شده برای اینترنت در جهان‌؟ ۱.‌۴ ترابایت بر ثانیه‌. درست است! و برای آنکه بتوانید در عالم واقع این سرعت را تصور کنید، باید بدانید که از طریق ارتباطی با این سرعت می‌توانید ۴۴ ویدئو HD را تنها در یک ثانیه دانلود کنید، یا آنکه اگر دوست داشته باشید تمام مقالات انگلیسی ویکی پدیا را در ۰.‌۰۰۶ ثانیه ‌روی سیستم خود دانلود کنید...!

به گزارش «تابناک» ارتباطات این روز‌ها یکی از مهم‌ترین جنبه‌های زیست انسانی را تشکیل می‌دهد و خدمات ارتباطی، یکی از حوزه‌هایی است که مستقیم‌ با میزان توسعه یافتگی کشور‌ها ربط دارد.

از سوی دیگر، اکنون تلاش و رقابت در حوزه ارتباطات تنها محدود به خدمات و کیفیت ارائه آن‌ها ـ  از جمله مسائل همراه و همزاد آن نظیر پیشرفت تکنولوژیکی ـ نیست، بلکه این رقابت از جنبه‌ای مهم‌تر در سرعت ارتباطات است. این امر منجر به آن شده ‌که حتی رکوردهای ثبت سرعت در ارتباطات اینترنتی ‌‌یکی از افتخارات کشورهای توسعه یافته مد نظر واقع شود.

بر همین اساس است که نهادهای ناظر و مستقل، ‌‌سالیانه اقدام به تهیه گزارش‌های جامعی از روند تحول و پیشرفت کشورها‌ ‌در ارائه خدمات ارتباطی و به ویژه رقابت در افزایش سرعت ارتباط و بر پایه آن اقدام به رده‌بندی کشورهای مختلف جهان از این حیث می‌کنند.

مؤسسه تحقیقاتی Ookla بر پایه داده‌های موجود اعلام کرده‌ که متوسط سرعت اینترنت جهانی در دانلود برابر با ۱۶.‌۹ مگابیت بر ثانیه، متوسط سرعت آپلود برابر با ۷.‌۶ مگابیت بر ثانیه و همچنین متوسط بهای خدمات اینترنت در جهان برابر با ۶.‌۵۵ دلار در ماه است.

اینها سریعترین اینترنت های جهان هستند

همچنین در آخرین گزارشی که مؤسسه تحقیقاتی و پژوهشی Akamai که یکی از شناخته شده‌ترین و معتبر‌ترین نهادهای پژوهشی در حوزه تحولات دنیای اینترنت و ارتباطات است، منتشر کرده، رده بندی کشور‌ها در کیفیت و سرعت ارائه خدمات ارتباطی به شکل کلی و به تفکیک مناطق ‌جهان ارائه شده است.

بنا بر تحقیقات این مؤسسه سه کشور کره جنوبی، ژاپن و هنگ کنگ به ترتیب با ارائه خدمات اینترنتی با سرعت ۲۲.‌۱، ۱۳.‌۳ و ۱۲.‌‌۵ در صدر رده بندی جهانی قرار گرفته‌اند. بعد از آن‌ها به ترتیب کشورهای هلند، سوییس، جمهوری چک، لاتویا، ایالات متحده، بلژیک و ایرلند قرار دارند.

اینها سریعترین اینترنت های جهان هستند

در منطقه آسیای پاسیفیک هند با سرعت ۱.‌۴ مگابیت بر ثانیه رتبه آخر و در مجموع جهانی رتبه ۱۲۳ را از آن خود کرده است.

اینها سریعترین اینترنت های جهان هستند

از سوی دیگر، بنا بر آمار این مؤسسه ژاپن در صدر جدول متوسط زمان بارگذاری وب‌سایت‌ها در دنیا قرار گرفته است. متوسط سرعت بارگذاری وب‌سایت‌ها در این کشور برابر با حدود 1.5 ثانیه است:

اینها سریعترین اینترنت های جهان هستند

اما در حالی که این گزارش نامی از ایران در بین کشورهایی که به تحقیق پیرامون سرعت و کیفیت ارتباطات در آن‌ها پرداخته است، نیاورده، مؤسسه Ookla اما با جزئیات دقیق روند تحول سرعت اینترنت در کشور را نمایش داده است. بنا بر آمار این مؤسسه متوسط سرعت ارتباطات در ایران برابر با ۲.‌۸ مگابیت بر ثانیه است و رتبه کشور 166 از 189 کشور جهان:

اینها سریعترین اینترنت های جهان هستند

همچنین روند تحولات کیفیت و سرعت ارتباطات در یک سال گذشته در کشور، حاکی از آن است که این تحولات بسیار اندک بوده، هرچند رو به بهود دارد ‌و تقریبا از یک سال گذشته تا کنون، تنها یک مگابیت بر سرعت اینترنت در کشور افزوده شده است.

اینها سریعترین اینترنت های جهان هستند

نگاهی به نقشه جهانی این مؤسسه از وضعیت سرعت ارتباطات در سطح جهانی نشان می‌دهد که صرف‌نظر از معدود کشورهای آسیایی نظیر افغانستان و پاکستان، تنها کشورهای آفریاقایی نظیر بورکینافاسو، کونگو و بنین سرعتی پایین تر از ایران را در ارتباطات اینترنتی به ثبت رسانده‌اند.

برای دیدن این نقشه جهانی به شکل تعاملی به اینجا بروید.

بی‌گمان با سرعتی که در تحول ارتباطات و فناوری‌های همراه با آن در سطح جهانی، شاهد آن هستیم، تا همین جا نیز می‌توان به جرأت گفت که یکی از شاخه‌های اصلی توسعه یافتگی کشور‌ها ارتباطات و پیشرف در این حوزه است و شاید تا کمتر از یک دهه دیگر سرعت و کیفیت ارتباطات نقش اول را در زمینه توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بازی کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲۸
انتشار یافته: ۴۹
اصولا در ایران ما اینترنت به معنی‌ دنیا نداریم!
.... نمیشه در مقابل تکنولوژی مقاومت کرد لذا باید برای اینکه آسیبهای امنیتی اینترنت به حداقل برسه یک استراتژی مدون داشت....
ممکن است که دور از ذهن بیاید ولی یکی‌ از دلائل اصلی‌ رشد منفی‌ اقتصاد ایران در ۲ تا ۳ سال اخیر همین عدم وجود اینترنت واقعی‌ در ایران است، البته ممکن است که گفته شود خوب مگر بیست سال پیش که اینترنت نبود پیشرفت اقتصادی نبود؟!.. ولی باید توجه داشت که ملزومات دنیا به روز تغییر می‌کند، این همان دلیل است که شوروی یا کره شمالی و یا کوبا از قافله پیشرفت جهانی‌ عقب افتادند، مگر نه شوروی سال ۱۹۸۵ به مراتب از شوروی ۱۹۵۵ پیشرفته تر بود، ولی چون ملزومات روز دنیا را رایت نکرد در سال ۱۹۸۵ فاصله آن با دنیای پیشرفته به شدت افزایش یافت و منجر به فرو پاشی اقتصادی آن شد، فقط ببینید همه کشورهای با صورت اینترنت بالا داری اقتسدهیا بسیار سامان یافته هستند ولی در مقابل همه کشورهای با اینترنت پائین دچار مشکلات اقتصادی اجتماعی و سیاسی هستند.
پاسخ ها
علی اکبر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
مستند به روشهای علمی نظر نداده اید
تابناک خوشت میاد هر از گاهی دل ما رو خون کنی ها
والا برای ما سرعت گوگل و جیمیل بالا بره کافیه ، این سرعت ها هم پیشکش
این سرعت یک و چهاردهم ترابایت مربوط به ایرانه
رتبه 166 از 189 کشور!!!! رتبه 23 از آخر!!!!!!!
پاسخ ها
هركي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
هوووووورا هورررا !!!!!!!!!!!!!
از آخر بيست وسوم اي جان
نبود حريف !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اونوقت من الان سه روزه یه اپلیکشن 30 مگی نمیتونم دانلود کنم
خدایا من حوری نمیخوام
اون دنیا بهم از اینا بده
(البته اگه رفتم بهشت D:)
یکی از رتبه ایران صحبت نمیکنه
طبق قوانین کاربران خانگی ایرانی نباید سرعت بالای 128 کیلوبیت داشته باشند.
لطفا همه طبق قوانین عمل کنیم تا مقام اول از آخر را دست یابیم.
متوسط ایران 2.8 مگابایت بر ثانیه ؟؟؟؟؟
جالبه...من فکر میکردم تو ایران زندگی میکنم !
ایران پیشرو در خدمات ملی اینترنت است
شک نکنید
ما پیروز میدانیم :|
الان که دارم این خبر و می خونم، سعی کردم با سرعت 1.4 ترابایت وارد ایملم بشم که سرعت به قدری زیاد بود که از اون ور ایملم زدم بیرون، اصلا با ایمل من برای این سرعت طراحی نشده بود بی خیال شدم باز رفتم سراغ اینتر نت ذغالی خودمون الان یک ساعته که دارم تلاش می کنم اما...........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
مرسي باعث شدي بخنديم-
تابناک عزیز!
قابل توجه شما که سرعت اینترنت در افغانستان بسیار بیشتر از ایران هست!
دلیل نمیشه تعصبات را اینجا هم بکار ببریم
لطفا نظرمو منتشر کن تابی جون
سزعت تخیلی اینترنت در ایران که عنوان شده به فرض محال وجود داشتن فقط به درد بازکردن تابناک و فارس نیوز میخوره وگرنه بازکردن گوگل هم با اعمال شاقه است
تازه شدن مثل ایران
رتبه خوشگلمونو اعلام نکردی 166 از میان 189 کشور دنیا واقعا دست مسئولان درد نکنه
اقای روحانی پس چی شد این قول هایی که دادی؟!!
تقریبا توو همه چی جز 10 کشور اولیم .
به یاری خداوند بزودی در اینترنت هم خواهیم شد .
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
دیگه توهم تا چه اندازه؟؟؟
جالبه سپتامبر 2011 :
173 مین کشور از 173 کشور بودیم
با سرعت 54. مگ
درست ماه بعدش "
سرعتمون دوبرابر میشه 1.18 و 17 پله صعود میکنیم

کاش هرماه همینطور پیشرفت میکردیم :(
خدایش دلتون اومد اسم این چیز رو در ایران اینترنت بگذارید بعد با اینترنت دیگران مقایسه اش کنید؟
سرعت کره شمال 17 مگابیت هست :)))
متوسط سرعت اینترنت دو و هشت دهم مگا بیت بر ثانیه؟؟ جک بود؟ شاید منظورشون ماکزیمم سرعت بود؟؟
اولا این حجم بزرگ فایل در یک ثانیه چطور روی هارد کپی میشه؟ آیا هاردی با این سرعت ثبت اطلاعات هست که بتونه در یک ثانیه یک ترابایت روش نوشته بشه؟
دوم اینکه با گفتن این حرفها ما رو دلزده نکنید سرعت پایین اینترنت خودش مزایایی داره که خارجکی ها ازش محروم هستند که در زیر به چند مرد اشاره میکنم
1 - سرعت پایین باعث میشه در طول دانلود به کارهای دیگر از جمله خوردن ناهار تماشای تلویزیون و دادن جواب اسمس و .... برسیم
2 - سرعت پایین اینترنت باعث میشه قدر بعضی روزها که سرعت بالاست رو بدونیم
3 - تمرینی برای صبور بودن هست که عادت کنیم وقتی مثلا توی ترافیک گیرکردیم بد نگذره
به جون شما ما به 3-4 مگ هم راضی هستیم ولی فقط واقعی باشه نه اینکه برای باز کردن یک ایمیل ساده 40 دقیقه طول بکشه !!!!!
باز یه فرصتی پیش اومد که حرف های تکراری رو بزنیم
....

اینترنت در ایران خیلی گرونه

محدودیت های خیلی زیادی برای کاربرای ایرانی وجود داره که بخاطر رفتار دولتها بوده

مثلا خیلی سایت های تخصصی هستن که فقط ( دقت کنید فقط!) ایران رو در لیست سیاه قرار دادن و وقتی میری سایتشون برات می نویسن که بخاطر کشورتون نمی تونیم به شما خدمات بدیم. در حالیکه به کشور های چین و روسیه و... خدمات میدن ! اون هم از غرب و امریکا

یه کاری بکنید ، باور کنید این محدودیت ها باعث میشه خیلی از متخصصین بزارن برن از مملکت.

از ما گفتن ، شما هم چاپ نکن
موخوم دود کرد
حدود ۷ دلار هزینه متوسط خدمات ماهانه اینترنت در دنیا و ۱۶.۹مگ برثانیه هم سرعت یعنی چیزی حدود ۲۱ هزارتومن درماه حالا در ایران
سرویس یک اپراتور وایمکس با سرعت ۵۱۲ کیلوبیت با حجم حدود ۳/۴ گیگ در ماه اما چند نکته جالب ۱. در اکثر کشور های دنیا معمول نیست که برای فروش حجم هزینه بگیرند بلکه دانلود نامحدود است وفقتط هزینه پهنای باند ماهانه اخذ میشود چه اینکه شرکت های ایرانی وارد کننده پهنای باند از بازار های بین المللی هم هزینه ای تحت عنوان حجم پرداخت نمی کنند ولی در داخل کشور از کاربرمظلوم هزینه حجم میگیرند
۲. همین سرعت ۵۱۲ کیلوبیت برثانیه با حجم ۳ گیگ با شیرینگ ۱به هشت می باشد یعنی این سرعت بین هشت نفر توزیع میشود ودست اخر شما ۶۴ تو بهترین حالت گیرتون میاد که عمرا همین سرعت هم به شما نمیرسه وقتتی به شرکت سرویس دهنده اعتراض میکنی اصلا براش مهم نیست وهیچ کس رسیدگی نمی کنه به این کم فروشی
۳ . در بین سرویس های نامحدود هم معقول ترین قمت دانلود نامحدود مربوط به اینترنت خود نخابراته که هزینه اش اختلاف فاحشی باسایر خدمات دهنده های خصوصی داره اما انتصال اینترنت ای دی اس ال برای همه مقدور نیست خود بنده برای اینکه از شر سرویس پرهزینه و بی کیفیت نامطلوب وایمکس خلاص شم درخواست اینترنت ای دی اس ال دادم که مرکز مخابرات محل زندگی اعلام کرد به علت اینکه خط شما پی سی ام است نمی توانید از ای دی اس ال استفاده کنید یعنی اینترنت بی اینترنت حالا دستگاه پی سی ام چیست یک دستگاه دیجیتال که خطوط مسی قدیمی را هر خط را چیزی حدود ۷/۸ خط تبدیل می کند یعنی مخابرات بجای کابل کشی از فضای خالی خطوط قدیمی استفاده کرده و روی ان بستر خط جدید فروخته و عملا تا زمانی که کابل جدید خوابانده نشود که تا هفت هشت سال دیگه هم نمی شود شما حالا حالا حسرت داشتن ای دی اس ال رو باید بخورید و کسی هم پاسخگو پیگیر نیست....
حال شما خودتان مقایسه کنید که با شرایط فوق شکاف ما با استاندارد جهانی چقدر است و اصلا قابلیت مطرح شدن در سنجش های جهانی رو داریم خدمات اینترنت در ایران زیر صفراست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
بسیار زیبا
ای بابا مگه بالا ترین سرعت اینترنت واسه ایران نیست ؟ تمام تقکرات من به تناقض رسید که به گمونم اندازه گیری شون ایراد داره ها
سرعت متوسط اینترنت ایران 2.8 مگابایت در ثانیه ؟!! شوخی میکتید یا معنی کلمه متوسط یا مگابایت رو نمیدونید؟ شاید هم ما در جایی غیر از ایران زندگی میکنیم وخودمون خبر نداریم.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
مگابایت نه، مگابیت یعنی 2.8 کیلوبایت
یعنی متوسط سرعت اینترنت کشور ما دو برابر هند است؟ پس چرا همه از کندی اینترنت شکایت می کنند؟
کی ایران 2 مگابایته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
بابا تو رو خدا یه کم دقت کنید موقع خوندن !
مجید جان ، دلبندم مگابیت نه مگابایت !
یه مگابیت ، یک هشتم یه مگابایته
کاشکی منم تو کره جنوبی زندگی میکردم
نه خداییش به اینترنت حلزونی ایران شما میگی اینترنت؟ژاپنی ها تا مایکامپوتر رو باز کنن چند تا فیلم دانلود میکنن.ما تا میایم گوگل بار گزاری بشه چند تا فیلم تماشا میکنیم.اینو میگن تفاوت سرعت
مسئولين لطفا به خود بباليد !
چرا ؟ واقعا چرا ؟
من هنرآموز هنرستان هستم از شهرستان داراب استان فارس
در کلاس من 27 دانش آموز رشته برق صنعتی را میخوانند هیچکدام به اینترنت دسترسی ندارند و متاسفانه مثل این هست که در سالهای 1350 الی 1360 زندگی میکنند .
واقعا چرا ؟ کی پاسخ میدهد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
خوب تهیه بفرمائید.رایتل می دونی چیه؟
تصور كن ، حتي اگه تصور كردنش سخته !!!
با سلام...دوستان بدانید سالها ست درهیج کشوری ترافیک مگابایت و شبانه و روزانه و این اراجیف وجود ندارد.......
سرعت پایین اینترنت رو هم میشه تحمل کرد ولی اینترانت چیه که تازه راه انداختید
مطمئن باشید که این چندتا کشوری هم که از ما عقبترند آفریقایی هستند که نان شب ندارند.
اگه غیر از این هم باشه تا یکی دو سال آینده از ما خیلی جلوتر خواهند بود.
* متوسط بهای خدمات اینترنت در جهان برابر با ۶.‌۵۵ دلار در ماه است.
خب الان مشخص شد ما هزینه ی اینتر نت رو طبق قیمت متوسط جهانی پرداخت میکنیم اما سرعت رو !!! چه عرض کنم!
يه ترابايت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چي ميگي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

با اين سرعت خود اينترنتم هنگ ميكنه؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی