بازدید 38040

سه نرم‌افزار کاربردی برای افزایش سرعت نقل و انتقال داده‌ها

بسیاری از کاربران نقل و انتقال داده‌ها را با روش‌های معمول در ویندوز و با ‌ابزار ذاتی ویندوز اکسپلورر انجام می‌دهند؛ اما در این میان ابزارهایی وجود دارند که ضمن سرعت بخشیدن به فرایند نقل و انتقال فایل‌ها و پوشه‌ها و به شکل کلی داده‌ها، ابزارهایی دیگر در جهت کنترل این فرایند در اختیار کاربران می‌گذارند.
کد خبر: ۳۸۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰ 01 March 2014

سه نرم افزار کاربردی برای افزایش سرعت نقل و انتقال داده هابسیاری از کاربران نقل و انتقال داده‌ها را با روش‌های معمول در ویندوز و با ‌ابزار ذاتی ویندوز اکسپلورر انجام می‌دهند؛ اما در این میان ابزارهایی وجود دارند که ضمن سرعت بخشیدن به فرایند نقل و انتقال فایل‌ها و پوشه‌ها و به شکل کلی داده‌ها، ابزارهایی دیگر در جهت کنترل این فرایند در اختیار کاربران می‌گذارند.

به گزارش «تابناک»، مسلما سرعت نقل و انتقال داده‌ها سخت‌افزاری است که قصد انتقال داده‌ها از روی آن یا به روی آن را دارید. از سوی دیگر، سرعت نقل و انتقال بستگی بسیاری به ویژگی‌های کلی سیستم شما‌ و اما مهم‌تر از آن بستگی به این دارد که ویندوز چگونه با فرایند نقل و انتقال برخورد می‌کند.

با در نظر گرفتن این نکته، باید گفت که امکان کاهش زمان فرایند انتقاد داده‌ها با استفاده از ابزارهای جانبی به جای ابزار ذاتی ویندوز وجود دارد. همچنین نه تنها می‌توان به این طریق به سرعت انتقال داده‌ها افزود، بلکه می‌توان از امکاناتی چون ارائه اطلاعات دقیق از فرایند، Pause کردن فرایند و یا برطرف کردن مشکلات در انتقال داده‌ها بدون از دست دادن کل فرایند، نیز بهره برد.

در اینجا شما را با سه نمونه از نرم‌افزارهای رایگان که برای سرعت بخشیدن و بهبود کنترل در فرایند نقل و انتقال داده‌ها مورد استفاده هستند، آشنا می‌سازیم.

سه نرم افزار کاربردی برای افزایش سرعت نقل و انتقال داده ها

1 – Copy Handler

این نرم‌افزار ابزاری رایگان برای بهبود فرایند انتقال داده‌هاست که در Tray ویندوز می‌نشیند و مسئولیت فرایند انتقال را بر عهده گرفته و همچنین همواره در حال رصد Clipboard ویندوز است. با این کار، به‌ هنگام انتقال داده‌ها، پنجره کوچک و ساده‌ای نمایش داده می‌شود که ‌اطلاعات کلی از فرایند انتقال دارد.

‌با دو بار کلیک ‌‌روی این پنجره، ‌پنجره‌ای پیش رویتان باز می‌شود که اطلاعاتی دقیق و جزئی از فرایند‌‌هایی چون زمان گذران شده و باقی مانده و درصد پیشرفت و اطلاعاتی مربوط به حجم داده‌ها‌ دارد.

یک نمای فهرستی از تمامی فرآیندهای در حال اجرای انتقال و همچنین چندین دکمه برای کنترل فرآیند‌ها به شکل جداگانه و دسته جمعی وجود دارد. همچنین در تنظیمات این برنامه، شما می‌توانید بیشتر بخش‌های مربوطه را شخصی‌سازی کنید.

سرعت انتقال داده‌های این نرم‌افزار در آزمایش انجام گرفته با بیش از ۲۴ هزار فایل به حجم ۴ گیگابایت برابر با ۱۵۴ ثانیه بوده است.

لینک دانلود نرم افزار

سه نرم افزار کاربردی برای افزایش سرعت نقل و انتقال داده ها

2 – TeraCopy

این ابزار یکی از محبوب‌ترین و پر‌مخاطب‌ترین ابزارهای موجود در سطح کاری خود است و دلیل اصلی این امر سادگی کار با این ابزار و همچنین جایگزینی کلی آن با ابزار ذاتی ویندوز است.

یکی از ویژگی‌های این ابزار، افزون بر داشتن امکاناتی نظیر Pause، Skip و Verify کردن فرایند انتقال داده‌ها، امکان افزودن داده‌ها در صف انتقال با کشیدن و‌‌ رها کردن آن‌ها در پنجره ابزار است.

همچنین کنترل کاربر بر کل فرایند انتقال داده‌ها در این نرم افزار بسیار خوب و قابل قبول است؛ افزون بر آنکه یک نسخه قابل حمل یا Portable از نرم‌افزار نیز وجود دارد.

نرم‌افزار TeraCopy همچنین قابلیت یکپارچه شدن با نرم‌افزارهای File Manager نظیر Total Commander و Directory Opus را نیز داراست.

سرعت انتقال داده‌های این نرم‌افزار در آزمایش صورت گرفته با بیش از ۲۴ هزار فایل به حجم ۴ گیگابایت برابر با ۱۴۷ ثانیه بوده است.

لینک دانلود نرم افزار 

سه نرم افزار کاربردی برای افزایش سرعت نقل و انتقال داده ها

3 – ExtremeCopy Standard

دو نسخه متفاوت از این نرم‌افزار وجود دارد؛ یک نسخه تجاری و یک نسخه استاندارد که رایگان است. در نسخه رایگان این نرم‌افزار ‌امکاناتی نظیر کنترل و باز انجام فایل‌هایی که در فرایند انتقال به مشکل برمی‌‌خورند و همچنین تعیین سایز Buffer برای انتقال داده‌ها وجود ندارد؛ اما دیگر امکانات نظیر جایگزین شدن با پروسه اصلی ویندوز همچنان پابرجاست.

همچنین امکانات اولیه برای Pause، Skip و Verify کردن انتقال داده‌ها وجود دارد و از سویی با فشردن دکمه کوچکی که در بالا و سمت چپ پنجره نرم‌افزار هست، می‌توان اطلاعاتی جزئی‌تر از فرایند انتقال داده‌ها را دید.

هرچند امکانات این نرم‌افزار به نسبت دو نرم‌افزار فوق نیست،‌ دلیل معرفی آن سرعت بالای نقل و انتقال داده‌ها توسط این ابزار است.

سرعت انتقال داده‌های این نرم‌افزار در آزمایش صورت گرفته با بیش از ۲۴ هزار فایل به حجم ۴ گیگابایت برابر با ۱۱۱ ثانیه بوده است.

لینک دانلود نرم افزار - نسخه 32 بیتی

لینک دانلود نرم افزار - نسخه 64 بیتی

سه نرم افزار کاربردی برای افزایش سرعت نقل و انتقال داده ها

در مجموع باید گفت، سرعت انتقال داده‌ها با این ابزارها به نسبت استفاده از ابزار ذاتی ویندوز بهبود می‌یابد که البته این امر در شرایط متفاوت، نتایج متفاوتی خواهد داشت. آنچه بیش از همه درباره این ابزارها قابل بیان و توجه است، کنترلی است که امکان ‌نظارت بر کل مجموعه فرایند انتقال داده‌ها را به کاربر می‌دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۸
ممنون.
توانا بود هر که دانا بود
از اینکه باعث افزایش سطح دانش و اگاهی می شوید تشکر می کنم.
TeraCopy از زبان فارسی هم پشتیبانی میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
یه کپی ساده هم باید به فارسی دیلماج کنند؟
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
دوست گرامی پشتیبانی یه نرم افزار از فارسی یه امتیاز است . هم برای تنضیماتش وهم برای استفاده بهتر وراحتتر. حالا هر نرم افزار ی که باشد. لطفا بد بین نباشید.
دمتون گرم اینکه نرم افزارهای کاربردی را میذارید عالیه کیفیت کارو میبره بالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
منظورت سرعت کار؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
نه عزیزم کیفیت سایت منظورم بود
ممنون تابی جون. کن حدود 4 ساله از teracopy برای انتقال اطلاعاتبین سرورها استفاده میکنم. عالیه
ممنون عالیه
به نظرم یک آرشیو فناوری تو سایت بزارید
سپاس
کاش سرعت خود ویندوزو برا کپی 24 هزار فایل به حجم 4 گیگابایت رو کاش میزاشتی تا بتونیم مقایسه کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
یک سال بعد
12.002

10 سال بعد
18.461
لودی که خود نرم افزار روی استارت آپ و کار ویندوز داره رو در نظر گرفتین؟
جالب بودبازهم ازاین نرم افزارها درسایت بگذارید
یه روش بهتر با حداکثر سرعت:
کل درایورهای رایانه و همه حافظه های فلش رو به فرمت NTFS تبدیل کنین بعد اون موقع معنی اصلی سرعت انتقال داده رو درک کنین ولی البته تو این حالت دیگه مزایای فرمت FAT رو دیگه نخواهید داشت.
حق انتخاب با شماست :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
اولین منفی را صادر کردم تا بری در مورد FAT و NTFS بیشتر تحقیق کنی
جهت افزایش دانش کامپیوتر برای عموم نیت خوبی کرده اید امیدوارم موفق باشید
فقط Tera Copy
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی