بازدید 40584
از این سخنان بوی امیدواری به مشام می‌رسد؛

زنگنه راهی رفت که بسیاری از گام گذاشتن در آن ترس دارند

بر پایه برآورد‌ها، به ازای هر مسافر که به مسافران متروی تهران افزوده شود، مقداری در سوخت صرفه‌جویی می‌شود و بنا بر قراری که با شهرداری گذاشتیم، پول حاصل از این صرفه‌جویی برای خرید واگن‌های مترو به شهرداری پرداخت می‌شود؛ یعنی اگر به ازای هر مسافر نیم لیتر صرفه‌جویی در بنزین داشته باشیم، در سال رقمی حدود چند صد میلیون لیتر می‌شود و...
کد خبر: ۳۸۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۲:۴۸ 27 February 2014
اینکه مدیری به محصول یک مجموعه دیگر ‌انتقاد کند، شاید گاهی شجاعانه به نظر برسد، ولی قطعا منصفانه نیست؛ اما اگر آن مدیر ابتدا ضعف محصول تولید شده در زیرمجموعه خود را گفته باشد، ماجرا فرق خواهد کرد.

به گزارش «تابناک»، وزیر نفت که روز گذشته در چهل‌و‌هشتمین نشست علنی شورای اسلامی شهر تهران حضور یافته بود، درباره آلودگی هوای تهران و راهکارهای مقابله با آن سخنانی گفت که در نوع خود مثال‌زدنی خواهند بود.

بیژن نامدار زنگنه‌ با اشاره به اینکه ‌ادامه آلودگی هوای شهرهای بزرگ‌ به ویژه تهران پذیرفته نیست و باید رفع شود، از اجرای طرحی به این منظور در وزارت نفت خبر داد و گفت: یک بحث درباره رفع آلودگی هوا، حمل‌ونقل و اصلاح ناوگان حمل‌ونقل عمومی است و بحث دیگر در حوزه سوخت است. یکی از زمینه‌های آلودگی، کیفیت سوخت است و البته تنها کیفیت سوخت مطرح نیست، بلکه کیفیت خودروهای تولیدی نیز مناسب نیست و منجر به آلودگی می‌شود.

وی که پیشتر بار‌ها در پاسخ به خبرنگارانی که درباره بهره‌گیری از بنزین تولید شده در پتروشیمی‌ها با صراحت این موضوع را تأیید کرده و آن را ناشی از نیاز کشور به این سوخت پر مصرف خوانده بود، افزود: بنا به گزارش شرکت پالایشگاه و پخش، این بنزین قطعا آلاینده و بیرون از استاندارد است و در دولت نیز توافق شده، در سال ۹۳ هیچ بنزین دریافتی از پتروشیمی نداشته باشیم و بنزین مورد نیاز را از جاهای دیگر مانند واردات تأمین کنیم، مگر اینکه شرایط خیلی حاد باشد. البته در تهران و کرج بنزین پاک و نفت‌وگاز بدون گوگرد توزیع می‌کنیم.

وزیر نفت در ادامه با اشاره به نشست خود با قالیباف، شهردار تهران و تبادل‌نظر با وی درباره طرح‌های پیشنهادی کاهش آلودگی هوای شهر تهران، به نوعی عزم جدی خود برای کمک به حل این موضوع را نشان داد و در ادامه با درخواست از اعضای شورای شهر تهران برای یاری‌رسانی در این زمینه، پیشنهاد‌هایی داد که ‌اگر قرار بود از ‌ مجاری قانونی ارائه و پیگیری شود، سال‌ها به طول می‌انجامید.

اظهارات و پیشنهاد‌های زنگنه که نتیجه رایزنی او و مجموعه تحت امرش با دیگر دولتمردان، شهردار تهران ـ که چندی پیش برای بر عهده گرفتن مسئولیت کنترل آلودگی هوای تهران اعلام آمادگی کرده بود‌ ـ اعضای شورای شهر پایتخت و احتمالا صاحب‌نظران و کار‌شناسان متعددی، در سه محور سوخت، حمل‌ونقل، و ناوگان حمل‌ونقل عمومی بود، بدین شرح است:

سوخت

در سال ۹۳ هیچ بنزین دریافتی از پتروشیمی نخواهیم داشت و بنزین مورد نیاز را از جاهای دیگر مانند واردات تأمین می‌کنیم.

در سال آینده در تهران دیگر چیزی به نام اکتان 7 توزیع نخواهد شد.

بنزینی که در حال حاضر در شهر تهران ارائه می‌شود، یورو4 است و به استثنای یک مورد کوچک در ترکیبات آن؛ اما نفت‌وگاز ارائه شده دقیقا بنا بر‌  استانداردهای موجود است.

حمل‌ونقل

از دولت درخواست کردیم که خودروهای گازوئیلی، به ویژه برای تهران ارائه شود.

باید از تردد خودروهای سبک در سطح شهر تهران کاسته شود و حمل‌ونقل عمومی در این شهر توسعه پیدا کند.

باید سبد سوخت کنونی خودروها در شهر تهران را تغییر دهیم و CNG و LPG برای خودروها ارائه شود؛ اما پیش از این، نیازمند ساخت جایگاه‌های ارائه این دو سوخت در تهران هستیم که باید در این زمینه شهرداری تهران کمک کند.

هم‌اکنون جایگاه‌های عرضه بنزین نیز در شهر تهران مناسب نیستند و استانداردهای لازم را ندارند؛ باید تعداد جایگاه‌های عرضه بنزین در شهر تهران افزایش پیدا کند، ولی با توجه به اینکه در بعضی از مناطق قیمت زمین بسیار زیاد است و برای جایگاه داران به صرفه نیست، باید از جایگاه‌های تک تلمبه‌ای به عنوان راهکار این موضوع استفاده کنیم.


وانت‌های نیسان که هر کدام منبع آلایندگی هستند، حداقل از تهران بیرون بروند و وانت‌های جدید وارد شود. ما نیز کمک می‌کنیم‌ با این طرح هم آلایندگی را کم ‌کنیم و هم مصرف انرژی کاهش پیدا کند تا هم منابع کشور هدر نرود و هم با آلایندگی خود را نابود نکنیم.

حمل‌ونقل عمومی

مدیریت شهری هر تعدادی که امکان تأمین و خرید ماشین یا واگن‌های مترو را دارد، ظرفیت حمل و نقل خود را بالا ببرد و ما با یک قرارداد متقابل این هزینه را از طرف وزارت نفت تأمین و بازپرداخت می‌کنیم.

به ازای هر مسافر که به مسافران متروی تهران افزوده شود، بنا بر برآوردها مقداری در سوخت صرفه‌جویی می‌شود و بر پایه قراری که با شهرداری گذاشتیم، پول حاصل از این صرفه‌جویی برای خرید واگن‌های مترو به شهرداری پرداخت می‌شود.

در لایحه بودجه سال آتی، دولت در این زمینه به مجلس طرحی را ارائه کرد که خوشبختانه مجلس نیز علاوه بر پذیرش آن، کمک‌های دیگری به آن افزود. در حال حاضر یک امکان بزرگ برای توسعه و نوسازی حمل‌ونقل عمومی کشور در سال 1393 به وجود آمده، به گونه‌ای که می‌توانیم تمام تاکسی‌های شهر تهران را تعویض و نوسازی کنیم.

با توسعه ناوگان مترو، می‌توانیم در زمینه مصرف سوخت صرفه‌جویی کرده و درآمد آن را برای توسعه و نوسازی به‌ کار گیریم.

باید ورود موتورسیکلت‌های برقی و اتوبوس‌های هیبریدی را پیگیری کنیم، زیرا ‌موتورسیکلت‌ها، امروز از مهمترین آلاینده‌سازهای شهر تهران هستند.

آمادگی لازم را برای بازپرداخت بدهی‌ها در خصوص توسعه ناوگان مترو داریم.

در مرحله نخست، باید وانت‌های قدیمی حداقل از شهر تهران خارج شوند و وانت‌های جدید با استانداردهای لازم جایگزین آنها شوند تا ‌هم در مصرف بنزین صرفه‌جویی کنیم و هم در خصوص کاهش آلودگی هوا اقدامات مؤثری را انجام داده باشیم.


البته نه اینکه ایرادی متوجه سخنان وزیر کارکشته نفت نباشد که هست؛ آنجایی که تأکیدی دوچندان بر حل معضل آلودگی کلانشهر فوق پر جمعیت تهران و پیرو آن، کرج بزرگ دارد و اشاره‌ای به مشکلات دامنگیر امثال اصفهان، مشهد و چند کلانشهر دیگر کشور ندارد که چه بسا با صداقتی که از زنگنه دیده‌ایم، آن هم دلیلی نداشته باشد، جز اینکه وزیر از محدودیت‌ها آگاه است و برای برنامه خود اولویت‌بندی قائل شده و اولویت‌های بعدی را صرفا بر زبان نیاورده است.

جدای این ایراد، بقیه ماجرا سراسر حسن است و آکنده از امیدواری؛ امیدواری به این جهت که وزیر نفت در کنار امورات سختی که عهده‌دار است و باید لحظه‌ای از آن‌ها غافل نشود، دیگر امور حیاتی را نیز از یاد نبرده و حتی به قدر لحظه‌ای به عملکرد گذشتگان خود ایراد نگرفته است، چه بسا به این دلیل که بهتر از هر کسی می‌داند گرویدن مسئولان سابق به استفاده از بنزین تولید شده در پتروشیمی‌ها، تنها راه ممکن و یا بهترین راه ممکن در میان‌ راه‌های مطرح بوده است.

زنگنه گام‌ در راهی نهاده که بسیاری از رفتن در آن می‌‌ترسند؛ قبول مسئولیتی علاوه بر آنچه مسئولیت ذاتی سمت اوست؛ یعنی می‌توانست به مانند بسیاری از افرادی که همه می‌شناسیم، کنار ایستاده و منتظر بایستد سازمان استاندارد یا محیط زیست و یا حتی مجلس برای سوق دادن وزارت تحت امر وی به کوچک‌ترین هدف از اهداف نامبرده، سال‌ها تلاش کرده و مصوبه، قانون، ریش‌سفیدی و... را به کار گیرد، ولی ترجیح داد به معنای واقعی کلمه مسئولانه کار کند.

اینجاست که می‌توان به روزهای روشن در آینده امیدوار بود و به بهانه این امیدواری‌، از دیگر مسئولان خواست‌ با همه قوا به میدان آمده و کاری کنند که عزم جزم شده مسئولان ‌‌برای شکستن شاخ غول آلودگی هوا به ثمر بنشیند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۷۲
انتشار یافته: ۱۳۰
نمونه يك مسئول دلسوزه. خواهشا دوستان بذارن ايشون به كارش ادامه بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
از آنجا که ایشون تلاش می کنه که مشکلی رو از کشور حل کنه پس باید بزودی منتظر موج جدیدی از سوالات و استیضاح ایشون از طرف مجلسی ها باشیم !!!
حتما اون ها بهتر میدونن دیگه ... !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
مجلس طرحی واسه استیضاح زنگنه نداره عجیبه
ناشناس
| Austria |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
البته ما خوشحال میشیم حتی گوشه ای از ایران به هر دلیلی آباد بشه ولی لطفا فراموش نکنید ثروت آن مملکت فقط برای یک تهران نیست!!
سربلند باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
با تشكر از سايت تابناك به دليل ارائه اين تحليل
فقط اين نكته رو توجه داشته باشين كه خود آقاي وزير هم در اين جلسه اشاره داشتن كه در جلسه شوراي شهر تهران حضور دارن و مسائل تهران رو با اعضاي شوراي شهر بررسي ميكنن نه مسائل كل كشور
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
این آلودگی هواوبنزین بی کیفیت زاییده فکراون آقایی بودکه تحریم ها روکاغذپاره نامیدودرآن زمان دستوردادازهمین فردای آن روز پتروشیمی ها بنزین تولید کنن.واقعاً هزاردلیل وجودداره که این آقا مسؤل این اوضاع نابسامان هست.پس چرانباید دربرابرقانون پاسخگو باشه و....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
برخي وزرا خودشان در يك رييس جمهور هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
بابا ما تو اصفهون خفه داریم میشیم یکی هم به فکر ما باشه!
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مهندس نامدار زنگنه وزیر محترم و متین نفت ؛ از شنیدن این خبر بسیار مشعوف شدم ؛ بینهایت از جناب وزیر تشکر میکنم و ای کاش دیگر مسولین کشوری و لشکری یه ذره فقط یه ذره نیت و همت و دلسوزی وزیر محترم نفت را داشتندـ خدا قوت جناب مهندس زنگنه
همشهری بزرگوار ما، مدتها بود منتظر شما بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
ایران شهر ماست.......نه همشهریان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
با اینکه همشهری من نیست ولی به داشتن همچین وزیری افتخار میکنم .
دولت تدبیر و امید یعنی دولت آقای روحانی دارای اعضای واقعا دلسوز و کارآمد داره.
نمونه ها هم می بینیم آقایان ظریف و همین آقای زنگنه از جمله کسانی است که بسیاری مورد احترام هستند و امیدوارم که همواره حالشون خوب باشند.
به اين ميكن وزير نفت.:)
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
حالا بگذارید انجام شود بعدا تشویق کنید
چرا وزير محترم هيچگونه اشاره اي به ساخت پالا يشگاه كه هزاران سود براى كشور دارد را در اولويت قرار نداده و قول واردات بنزين را ميدهد.
پاسخ ها
ابرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
فعلا پول نداريم بنزين خوب بخريم اونوقت انتظار داريد با چيني ها يا هندي ها پالايشگاه بسازيم اين چنين تكنولوژيهايي بهتره اصلا وارد ايران نشوند
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
آخه تا پالایشگاه ساخته بشه باید این نیاز از یه جایی تامین شه خب!! ضمنا الان مسئله بر سر کیفیت سوخته ن کمیت اون، با ساخت پالایشگاه توسط خودمون فقط میتونیم کمیت رو ببریم بالا ن کیفیت!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
چون واقع بینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
اینها بر می گرده به مسائل مدیریت اقتصاد، در حال حاضر هزینه برای موارد گفته شده بهتر است از هزینه برای ساخت پالایشگاه، جون مردم در میون هست و باید سریع انجام بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
دوست عزیز! در ایران به دلیل قیمت بنزین پالایشگاه بنزین خیلی اقتصادی نبوده و بجای آن می توان پالایشگاههای محصولات پر مصرف دیگری تاسیس کرد که در دست اقدام هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
به دروغ عادت کرده ای؟
تابناک واقعا سایت جالبی هستی وقتی بقیه سایت های اصولگرا به همه بدنه دولت میتازند ولی شما نقد ها و تعریف های منصفانه جالبی را دارید برای همین صدها بار از خبرگذاری های دیگر جلوتری.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
خداشفات بده
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
خدا خودته شفا بده.
متشکرم از تابناک که مثل همیشه منصفانه نظر می دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
مثل همیشه نه، بعضی مواقع! که این از همان بعضی مواقع است
ممنونم از وزیر نفت فهیم کشورم و همینطور نویسنده ی این مقاله بابت تحلیل فوق العاده ای که داشته
در کشورمان بشکر خدا پر است از این مدیران دانا ، دلسوز و لایق
فقط لازم است با یک اقدام شجاعانه این مدیران لایق و باتجربه را وارد صحنه کنیم

برای دست یابی به اقتصاد مقاومتی چاره ای جز پیمودت این راه نداریم

فبل از اینکه از معادن غنی کشور استخراج کنیم باید نسبت به استخراج وخارج کردن مدیران لایق ، دلسوز و با تجربه از داخل کوی جمعیت کشور اقدام کنیم
آدم یاد این داستان می افتد که بدهکاری به طلبکار خود گفت که این گوسفندها که ازجوی می پرند قدر پشمشان در خارهای کنار جو می ماند آنها راجمع م کنم و میفروشم و طلب شما را می دهم. طلبکار شروع به خندیدن کرد. بدهکار گفت می دانم که خوشحالی از اینکه طلبت را وصول کرده ای.
دوم اینکه تاکنون شدیدا تکذیب می شدکه بنزین آلوده است .حالا معلوم می شود همه مسئولین دروغ می گفته اند . چه تضمینی بر راست گفتن ها از این به بعد وجود دارد. لطفا 24 ساعت بعد پیام مرااگر ممکن شد درج کنید .
آفرين به اين ميگن يك كار تيمي خوب
چيزي كه ما ايراني ها در مقايسه با كشورهاي توسعه يافته اصلا بلند نيستيم !!!!!!
آقای زنگنه متشکریم. صداقت و کاربلدی جزء مهمترین خصلیص یک مدیر مومن است.
لایک
سلام
جناب آقای زنگه من به عنوان یک خوزستانی میفهمم و میدانم صنعت نفت ملی می باشد و متعلق به تمام هموطنان دور و نزدیک این خاک پاک است،ولی آیا تخصیص بودجه نفت به مترو تهران که می پذیریم حق آنها نیز هست..در حالتی که مترو اهواز که به مراتب آلوده تر از خیلی از دیگر شهرهاست در انتظار تامین بودجه سالها با حرکت لاک پشتی پیش میرود،باید منتظر چه نهادی باشد تا حمایت شود.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
منم اهوازیم
مشکل اهواز که حمل ونقلش نیست
اصلا مترو با توجه به مسیر های کوتاه به صرفه نیست
مشکل اهواز بیشتر صنعتشه نه خودرو
آفرين به اين وزير وآفرين به اين دولت كه دل مردم را شاد كردند
این حرف نویسنده که می گوید بنزین پتروشیمی در آن مقطع زمانی بهترین راه بوده درست نیست. آمار سرطان پزشکان را حیرت زده کرده است.
وزیر نفت باید و باید و باید قدرتمندترین و کارا ترین وزیر این کشور باشد. که اگر پیش از این می بود امروز اوضاع کشور چنین نمی شد.
به واقع ایشون یکی از بهترین مدیران کشوره
درود بر مرداني كه بي منت كار ميكنند و خدمت گذار واقعي مردمند ، درود بر شرفت جناب مهندس زنگنه
درود بر انسان مسئوليت پذير...
سلام به تدبیر وامید توقعی جز این نیست . حضرا ت مهرورز یاد بگیرند و به کار بندند .
تابی جون اگر صداقت داری بچاپ .
ok
خداوند به تمام دلسوزان و خدمتگذاران این خاک و ملت در هر پست و حزبی سلامتی و سربلندی بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
اره اگه دلسوز باشن ولی....
حال شما رویکرد دولت 11هم را با قبلی ها مقایسه کنید که آن همه درآمد را چه کردند.
پاسخ ها
amir
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
هنوز برای مقایسه زوده
درود وزیر عزیز....هر کسی برای این نظام دل بسوزونه و تندرو نباشه خدا کمکش میکنه
زنده باد انهایی که بفکر مردم وکشور می باشند.8سال پیش نتوانستنداز مردان شایسته استفاده کنندفقط به فکرخود بودند که..!
این آقای زنگنه خیلی انسان افتاده و سالمی است. چند سال پیش در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تدریس می کرد و چنان متواضعانه رفت و آمد می کرد که هیچ کس باورش نمی شد. خود را برتر از سایر اساتید احساس نمی کرد
بادرود. آقای مهندس زنگنه مدیری بسیار شجاع و کار کشته است که از زیر بار مسولیت به واسطه مصلحت و مصلحت اندیشی کذایی شانه خالی نکرد .
آقاي زنگنه دمت گرم.
زنگنه خیلی آقاست.کاش همه مسئولان اینقدر دلسوز بودن.
درود بر زنگنه
راه توسعه سریع کشور از فطار سریع لسیر میگذرد
تشکر
سلام ،به نظر من باید شرکتهایی که کارشان در بیرون از شهر تهران هستند به بیرون از تهران منتقل شوند .یک نمونه آن شرکت برق نواحی استان تهران می باشد که در میدان شهدا واقع است حدود 500 پرسنل دارد که بیش از 70 درصد آنها خودرو دارند بعلاوه افراد وپیمانکارانی که مجبورند روزانه به آین شرکت مراجعه نمایند آنهم میدان شهدا ومرکز شهری که دائما ترافیگ دارد.واقعا چرا کسی فکری نمی کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
این طرح کاملا صحیح است اما یه همتی میخواد که می شه گفت .... و گرنه شما فکر کنید همین امپراطوری ایران خودرو را از تهران منتقل کنند چقدر مشکلات تهران حل می شود
درود بر زنگنه .
فقط تهران؟
پاسخ ها
daradara
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
فعلا اينجا منطقه اظطرار است دوست خارج نشين
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
عزیز دل من خارج نشین نیستم مشهد نشینم آلودگی هوای این شهر بمراتب از بسیاری از نواحی تهران بدتره
ناشناس
| Austria |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
به اسم اضطرار همه منابع آن کشور در تهران متمرکز شده است
نکنه جمعیت تهران از زمان قاجار 14 میلیون بوده یا شاید تهرانی ها 4 تا 4 تا بچه دار شدن!! دلیل این همه مهاجرت به تهران چیست؟
واقع بین باش دوست عزیز ایران شده فقط تهران! آیا خبر داری از سیستان؟ از هرمزگان؟ از خرمشهر که بعد از 30 سال هنوز آباد نشده! از کپرهایی که نقش کلاس درس در جنوب کرمان دارند!!؟؟ خبر داری؟.....
امیدوارم مترو در غرب تهران گسترش پیدا کنه همانطوری که ساختمان سازی پیش میره به خدا اگه مترو در چاردیواری باشه من عمرا ماشین ببرم بیرون . امیدوارم نگین بی آر تی داره که این خودش معظلیه نصف اشرفی رو گرفته و فقط ب درد دانشجوای علوم تحقیقات میخوره برای ما مصیبته
واقعاً امثال زنگنه و ظریف در میان دولتمردان مثال زدنی هستند خداوند عزت و عمر طولان به ایشان عطا نماید. به امید روزی که تمامی مسئولان چنین رویه ای را پیش گیرند.
احسنت
سلام
این نگرش و امیدواری نتیجه انتخاب افراد اصلح در پستهای کلیدیه در مورد وظایف ذاتی وزیر نفت نیز بسیار قوی عمل میکنن تو خبرهای خودتون بود که در مورد خط لوله صلح چه صحبتی کرده و صد البته راه حل برون رفت از اون مشکل رو هم همین امروز میدونه و احتمالاً میذاره به وقتش بگه
.....
درود بر وزیر بی پول و با عرضه
انشاءالله . هر چقدر مترو گسترده تر و ارزانتر شود مشکل الودگی زودتر حل می شود .
ممنون آقای وزیر.فقط خدا کنه عملی شه ...
بادرود. آقای مهندس زنگنه مدیری بسیار شجاع و کار کشته است که از زیر بار مسولیت به واسطه مصلحت و مصلحت اندیشی کذایی شانه خالی نکرد .
برادر زنگنه :
شما داريد به نام آلودگي هوا خودکفايي در بنزين داخل را نابود ميکنيد.
مگر سال 85، 84 که بخاطر آلودگي هوا تهران چندبار تعطيل شد، بنزين واردات نميشد؟

شما به جاي اينکه برويد دنبال تحقيقات و فناوري بنزين را با کيفيت کنيد به دنبال پاک کردن صورت مسئله افتاديد.

تابناک هم که از شما حمايت مي کند.
شما از ابتدا شيپور را از سرگشادش دميديد!
پاسخ ها
ابرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
دوست عزيز صحبت از خودكفايي بنزين نيست بنزين قبل از تولدشما( شايد) در پالايشگاههاي ايران توليد مي شده دعوا بر سر ساخت معجوني است كه به قول رييس دولت قبلي دوروزه روي خط توليد رفته و ان ماده اي است سرطانزا كه ماشين شما را راه مي برد ولي جانتان را مي گيرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
تا كنون كه همين بهانه توليد داخلي در حوزه توليد خودرو داخلي جان و مال مردم را به بازي گرفته است. واقع بين باشيد.
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
خودکفایی!!! عمو پاشو از خواب... مملکت از اجناس چینی پره!! و همه کشورهای دیگه پره!!! اینا رو باید زمان دکتر احمدی نژاد میگفتی که بیشترین ذرآمد دوران ایران رو داشت، دلار هم 1000 تومان بود هنوز و تورم هم هنوز 20 درصد بود (که بعدش با سیاست های قشنگ انبساطی کلی خودشون و ...............!)
درود بر تدبیر و امید .ایران یعنی تهران. ...بابای بقیه شهرهای بزرگ.
نیسانا و بنزینای پتروشیمی تهرانو بدین به بقیه شهرا بلاگردان تهران بشن. بهترین تدبیر همینه
زنگنه یک وزیری هست که فوق العاده حرفه ای، با هوش و کاردانه.
زنگنه دوست داریم.
هر چه امکانات هست برای تهران . مردم بقیه شهرها بروند بمیرند صاحب و فریاد رسی نیست. جاده بین دو روستای بزرگ منطقه ما کم عرض است در فاصله زمانی 15 بهمن تا بیست فروردین و تمام روزهای تعطیل از آبان تا پایان فروردین پر ترافیک است در ایام نوروز رکورد 13000 تردد در دو روز داشته ایم . آدرس شهرستان دشتستان- بخش بوشکان - از فاریاب تا بزرگترین تونل جنوب کشور
مدیری دلسوز , باهوش ؛ متعهد و...
آقا خیابان بهبودی رو دریابید. اینا همش بهونست !!!
مشكل از ليسان آبي نيست بلكه فقر و تنگدستي و كاهش بدين
زنگنه یک وزیری هست که فوق العاده حرفه ای، با هوش و کاردانه.
زنگنه دوست داریم.
این است عمل به اقتصاد مقاومتی
خدا رحمت کند اموات هر مسئولی را که بجای منافع مادی و مالی و حزبیش به فکر درست انجام دادن مسئولیت و وظیفه اش است.
خوبی وزیرها این هست که تازه به دوران رسیده نیستند و کار را می شناسند و در تخصص خود دنیا دیده هستند.
اصفهان اوضاع هواش به مراتب خراب تر و الوده تر از تهرانه,چرا کسى به فکره ما نيست...ايران که فقط تهران نيست...اقاى روحانى از شهرهاى ما هم راى اورده بودنا!!!!!
جناب وزير باسلام جسارت ميكنم ولي باتوجه به سلامت وتخصص نيروهاي تداركاتي نفت پيشنهادميكنم بجاي پرداخت پول به شهرداري واگنهاواتوبوسهاراخريداري وتحويل شهرداري بدهيد.
دمت گرم که فقط تهرونی ها براتون مهم هستن کلان شهرهای دیگه مثل اراک که هر روز به تعداد بیماران سرطان خون این شهرها اضافه میشن فدای سر شما وتهرونیها--واقعا ایران یعنی همان تهران؟؟؟؟
قوه قضاییه +مجلس هم خوبه از این کارها کنن!!
بادرود. آقای مهندس زنگنه مدیری بسیار شجاع و کار کشته است که از زیر بار مسولیت...شانه خالی نکرد .
زنگنه چون دستش پاکه اینقدر شجاع و نترسه.
تبريك به آقاي زنگنه بخاطر اين رفتار صحيح و مسئولانه خودشون اميدوارم ايشون به اين رويه اشون ادامه بدن و باعث بشن تا بقيه مسئولين هم اينطور بشن
آقای زنگنه حتما توی حفها حتی توی شهرداری تهران از قولهای اینچنینی به اصفهان و دیگر شهرها هم بده و اگر استحقاق دارند که دارند بیشترش را هم بده .
انسانی به مودبی و سربه زیری آقای زنگنه ندیدم. اون موقعی هم که وزیر بود بعضی وقت ها توی دانشگاه تدریس داشت. ممکن نبود کسی سلام بده و ایشون جواب سلامش را نگیره و باهاش احوالپرسی نکنه یا بخواد خودشو بگیره و اینا.
به این میگن مدیر انقلابی....
اهواز به عنوان آلوده ترین شهر جهان فراموش شده. همه بنزینای آلوده پتروشیمی ها رو بفرستین اهواز!!! به سلامتی تهرانی ها.
در زمان تصدی ایشان در وزارت جهاد یکی از محافظین ایشان در حال ماموریت اداری به درجه رفیع شهادت نائل گردید که در کمال ناباوری خود ایشان شخصا در مراسم تدفین شرکت نمودند و این نشان از شخصیت والای ایشان میباشد . برایشان آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون خواهانم .
ایشان شخصی معتقد به نظام ومومن بااصالت هستند تخصص خوبی در امور نفت بدست آورده سالها وزیز بوده ولی کم ثروت ترین وزیر شناخته شده. در جیب اش را سالها بسته تا زبانش را خوب بکار ببرد. دوستت داریم دکتر با سواد
بیژن دوستت داریم
اقاي زنگنه بي شك يكي از مديران موفق صنعت نفت بوده وهست .ولي مطمعنم نهم شهرهاي ديگه مثل اراك وتبريز اصفهان اگه نگفته از روي عمد نبوده.
با تشکر از تمامی دلسوزانی که به فکر رفاه و سلامت و امنیت جانی مردم هستند از سایت تابناک هم تشکر می کنم .
از وزیر محترم خواهش می کنم تا از کارشناسان و اساتید دانشگاه با هماهنگی مدیران با تجربه این مسائل را ریز شوند و عدد و رقم صرفه جویی را دقیقا مشخص سازند و متعاقبا با مصوبه دولت محترم ، ومجلس شورای اسلامی در قالب طرح هدف مندی یارانه ها در شهر تهران وسایر کلانشهرها برنامه صرفه جویی در مصرف بنزین و جایگزینی حمل ونقل عمومی ومترو بجای خودروهای شخصی در دستور کار قرار گیرد .
توسعه تولید خودورهای پایه گاز سوز و وارادات خودروها ی گازوئیلی و برقی و هیبریدی از اولویتهای کلانشهرها باید باشد .
اقای زنگنه به همشهری بودن با شما افتخار میکنم ازخدای کریم برایتان طول عمری همراه با سر بلندی ارزومندم گر چه تیم اقای روحانی همه با سواد واقعی نه سواد ومدرک هدیه ای هستند مانند قبل از یکی وزرای قبلی دولت پاک پرسیدند شما تخصص ندارید چطور اینجایید فرمودند تخصص فقط مطالعه چند کتاب است که من تو خونه دارم میخونم
مهترین کار دراین مقطع جلوگیری از تولید محصولات ...و دیگر محصولات پر مصرف خودرویی در کشور است.
مصرف کننده بیچاره مجبور به استفاده از این خوردهای پر مصرف و بی کیفیت می باشد.
درود بذ خاتمی و روحانی و زنگنه و ظریف
آنچه در آینه جوان بیند، پیر در خشت خام بیند.

(نظرات افراد با تجربه از نظرات جوانان بهتر است.یعنی افراد پیر بهتر از جوانان عمق مسائل را متوجه میشوند)

.You can't put old heads on young shoulders
زنگنه با تجربه دوست داریم
کارت یکساله و یا همان کارت مدت دار مترو و اتوبوس یکی از مشوق های مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی بود که با تدبیر شهرداری و شورای شهر حذف شد و جای خودش را با تدبیر هوشمندانه به کارت مبلغ دار اما بانام یکساله کرد.
باز هم شعارهای توخالی
واقعا دمش گرم. يك همت هم از طرف وزير صنايع براي بهبود آلودگي خودرها مي تواند منجر به بهبود وضعيت موجود بشود.
درود بر تابناك
صحبت های ایشان فقط جنبه شعاری و تبلیغاتی دارد چرا که در حال منابع مالی وزارت نفت کفاف امور جاری این وزارت خانه بی سرو ته ولنگار رو نمی دهد چه برسد به این خورده فرمایشات
ای مردم این همه از شما شهرداری و سایر ارگان های دولتی عوارض اخذ می کنند
این پول ها چه شده که حالا آقای زنگه برای عوام فریبی دست به این نمایش ها می زنند
وقتی شهردار تهران بجای حل مشکل صورت مسئله را پیچیده تر می کند بعنوان مثال اتوبان صدر که فرمودند اتوبان صدر مشکل شمال تهران را حل خواهد کرد حال که چنین نشد تازه اتوبان نیایش هم قفل شد ، پس بدانید که این صحبت ها فقط یک خواب و خیال بیش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
عزیزم مترو فرق داره.
واقعا این نیسان آشغال و موتور سیکلتهای دود زا از تهران و شهرهای بزرگ خارج کنند 50 درصد آلودگی برطزف میشود و به عمر مفید مردم اضافه میشود
ايران فقط تهران نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
اره! ولی فقط از 70 میلیون نفر 25 میلیونشون در تهران و شهر های حومه اش زندگی میکنند!!!
هر کی هر چقدر برای کشور کارکنه دستشو می بوسیم حتی برای تهران! .سیستان و بلوچستان- زاهدان
خدارو شکر یه نفر پیدا شد حرف حساب بزنه تو این 8 سال
با نظر یکی از دوستان موافقم اگه بیشتر از ایشون تعریف بشه مجلس استیضاحش می کنه پس بهتره با رسانه ها نابودش کنیم
کاش زنگنه معاون اول یا رییس جمهور بود!
تا هوای تهران رو دستکاری نکرده سریع استیضاحش کنید نزارید هر کار دلش میخواد بکنه
مجلس چه می کنه?
با سلام
امیدواریم به همین اندازه که اقای وزیر به فکر حمل و نقل عمومی است به فکر وضعیت درامدی و معیشتی کارمندان وزارت نفت و مخصوصا کارمندان شرکت پخش هم باشد که ظرف چندین سال گذشته و از ابتدا و از نظر درامدی اصلا قابل مقایسه با سایر شرکتهای وزارت نفت نمیباشند و با تورم موجود اکنون با وضعیت بسیار اسفناکی زندگی میکنند بطور مثال حقوق من با 22 سال سابقه و مدرک فوق لیسانس در شرکت ملی پخش فراورده های نفتی بدون اضافه کار نهصدو بیست هزار تومان میباشد ( 9200000 ریال ) که با اضافه کار میشود یک و دویست که فقط ماهیانه باید 700 هزار تومان اجاره خانه بدهم حالا خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ............
یه نکته دیگه که حیلی مهمه اینه که حس مسوولیت پذیری در شهروندان هر شهری نسبت به شهر و کشورشون تقویت بشه
من اگر نسبت به شهرو کشورم مسوولیت حس کنم با رعایت خیلی موارد می تونم در کاهش مشکلات سهیم باشم
پس تبریز چی شد
به خدا مي ترسم مجلس به خاطر اين حرفا استيضاحش كنه
درود به آقاي زنگه
یا نظر افرادو نذارین یا کامل بذارین چرا حرف منو نصفه گذاشتین؟؟؟
درود بر این وسعت نظر. همه ما باید یاد بگیریم قدری دور تر از نوک دماغ خود را ببینیم.
جناب وزیر محترم حرف های شما درست اما کمی هم دیدگاه تون از مرزهای تهران خارج کنید بنگرید به جاهای مثل خوزستان بوشهر و... که مردمش دارند دی کسید کربن به جای اکسیژن می مکند تا بودجه به سمت تهران سرازیر شود

تابناک عزیز لطفا این نظر را چاپ کنید دیگه حوصله اینو ندارم بگی به دلیل نظرات زیاد کاربران...........................
همش که شد تهران. پس اهالی شهرهای نفتخیز که دود چاهها رو نفس میکشن و به انواع بیماریهای تنفسی دچار میشن چی؟

.....
پس چرا از ما که ابگرمکن خورشیدی تولید میکنیم کسی حمایت نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
ایده بسیار خوبی است شما با پشتکار ادامه دهید مطمئنا مورد توجه قرار می گیرد . با ارزوی موفقیت .
خدا خيرش بده
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی