بازدید 10927
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

تهدید عراق از سوی آمریکا به واسطه روابط با ایران

واکنش یک سناتور آمریکایی و همچنین وزارت خارجه ایالات متحده نسبت به خبر بستن قرارداد تسلیحاتی میان ایران و عراق، نظر سفیر ایران در عراق درباره عقد این توافق‌نامه، برنامه نخست‌وزیر پاکستان برای سفر به ایران و توقف پروژه خط لوله گاز ایران به پاکستان به دلیل وجود تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۸۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰ 26 February 2014
تهدید عراق از سوی آمریکا به واسطه روابط با ایرانواکنش یک سناتور آمریکایی و همچنین وزارت خارجه ایالات متحده نسبت به خبر بستن قرارداد تسلیحاتی میان ایران و عراق، نظر سفیر ایران در عراق درباره عقد این توافق‌نامه، برنامه نخست‌وزیر پاکستان برای سفر به ایران و توقف پروژه خط لوله گاز ایران به پاکستان به دلیل وجود تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
تهدید عراق از سوی آمریکا به واسطه روابط با ایران

به گزارش «تابناک»، اخبار و شایعات مربوط به امضای یک توافق‌نامه تسلیحاتی میان ایران و عراق، امروز نیز بخش مهمی از مطالب مطبوعات بین‌المللی را درباره ایران از آن خود کرده است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در پی انتشار اخباری مبنی بر انعقاد یک قرارداد تسلیحاتی میان ایران و عراق، جان مک کین، سناتور آمریکایی گفته ایالات متحده باید در قرارداد فروش ۲۴ بالگرد «آپاچی» به عراق تجدیدنظر کند.

وی در این زمینه گفته: «موضوع فروش آپاچی‌ها باید روی میز باشد. ما باید درباره آن بحث کنیم و ابعاد این قرارداد تسلیحاتی را بفهمیم. باید با این موضوع محتاطانه‌تر برخورد کنیم». با این حال، وی گفته نمی‌داند که هم‌اکنون اعضای کنگره آمریکا برنامه‌ای برای تجدیدنظر در قرارداد فروش بالگردها به عراق دارند یا خیر.

تهدید عراق از سوی آمریکا به واسطه روابط با ایران

البته افزون بر کنگره، کاخ سفید نیز نسبت به موضوع احتمال ‌قرارداد مذکور واکنش نشان داده و در این زمینه موضع‌گیری کرده است. به نوشته «گالف تودی»، دولت آمریکا از عراق ‌خواسته تا درباره گزارش‌های منتشره در رسانه‌ها درباره امضای قرارداد تسلیحاتی با ایران توضیح دهد.

جن پساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این زمینه گفته: «یقیناً ما این گزارش‌ها را دیده‌ایم. اگر این گزارش‌ها درست باشد، سبب برانگیخته شدن نگرانی‌های جدی خواهد شد». وی مدعی شده هر گونه نقل و انتقال سلاح از ایران به کشور دیگر، به منزله نقض آشکار تحریم‌های سازمان ملل است.

تهدید عراق از سوی آمریکا به واسطه روابط با ایران

این در حالی است که سفیر ایران در عراق، بستن قرارداد تسلیحاتی با عراق را تکذیب کرده است. «شانگهای دیلی» می‌نویسد، حسن دانایی‌فر، سفیر ایران در عراق، ضمن تکذیب برخی گزارش‌های منتشره اخیر در رسانه‌های غربی گفته، ایران هیچ توافق‌نامه‌ای برای فروش تسلیحات به عراق امضا نکرده است.

وی گفته: «تاکنون هیچ توافق‌نامه‌ای درباره همکاری‌های نظامی و تسلیحاتی با عراق به امضا نرسیده است». با این حال، دانایی‌فر تأکید کرده در صورت درخواست کشور دوست و همسایه یعنی عراق، ایران آماده است تا این موضوع را مورد توجه و بررسی قرار دهد.

تهدید عراق از سوی آمریکا به واسطه روابط با ایران

اما در میانه مسائل رخ داده در روابط ایران و پاکستان در پی ربوده شدن پنج مرزبان ایرانی، خبرگزاری «ترند» از برنامه نخست وزیر پاکستان برای سفر به ایران خبر داده است. این خبرگزاری به نقل از سفیر پاکستان در تهران می‌نویسد، «نواز شریف»، نخست‌وزیر این کشور در دو ماه آینده به تهران سفر خواهد کرد.

سفیر پاکستان که در جریان سفری به شهر مشهد سخن می‌گفته، اشاره کرده که نواز شریف در جریان سفر به تهران به زیارت بارگاه مقدس حضرت امام رضا (ع) نیز خواهد رفت. وی در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت مرزبانان ایرانی ربوده شده در نزدیکی مرز پاکستان نیز گفته هنوز هیچ نشانه‌ای از آن‌ها به دست نیامده است.

تهدید عراق از سوی آمریکا به واسطه روابط با ایران

در پایان در مطلب دیگری درباره پاکستان، سایت خبری «میدل ایست آنلاین» از توقف پروژه ساخت خط لوله گازی ایران ـ پاکستان به واسطه تحریم‌های غرب علیه ایران خبر داده است.

به نوشته این سایت، دولت پاکستان اعلام کرده، دلیل توقف این پروژه، وضع تحریم‌هایی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران بوده است. هم‌اکنون بخش ایرانی این پروژه ۷.‌۵ میلیارد دلاری ‌تقریباً تکمیل شده؛ اما پاکستان در زمینه تأمین منابع مالی لازم برای ساخت ۷۸۰ کیلومتر خط لوله در خاک خود به مشکل برخورده است. در عین حال، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران گفته ایران آماده است تا موارد مربوط به توافق گازی با پاکستان را به پیش ببرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۲
پاکستان تحریم شده که نتونسته کامل کنه چه بهانه ای؟
اگر ایران نبود دنیا توسط طالبان و القاعده و دیگر تروریست هایی که زاییده ی همکاری اعراب خلیج فارس و سازمانهای جاسوسی غرب می باشد به گند کشیده میشد.
همین الان هم غرب متوجه این خطر شده ولی کشورهای خاورمیانه دارن بهای سنگین این جنایتکاران را می پردازند.
اگه به همین صورت پیش بره احتمالا برای خرید و فروش ماشین، خانه،بورس وحتی ازدواج و... از آمریکا اجازه بگیریم. امیدوارم هر چه زودتر آقای ظریف با دیپلماسی کارآمد آمریکا روسر جاش بنشونه.هر چند آنها زبون نفهم تر از این حرفها هستند.
گاهی باید چند میلیارد خرج کنی که جلوی صد ها میلیارد تهدید و ضرر را بگیرید یک سامانه لوله گاز و نفت و اب شیرین و جاده شمال جنوب هم برای رزرو و جایگزین مواقع اظطراری هم راهبرد های مخفی درست کنید شبیه جاده سمنان قم لازم نیست از شهرها برود میان بر اکناره کویر برود تاریخ درس داده که شمال جنوب کلیدی است نه شرق به غرب
تصور من اینه که دولت عراق از این حربه برای تحویل گرفتن تسلیحات امریکا استفاده کرده والا اگه دولت عراق پول بده بود خسارت جنگ رو پرداخت میکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
طبق قراردادی که برای پایان جنگ ایران عراق بسته شد لازم نیست هیچ خسارتی بده تا زه شروع کننده جنگ هم ذکر نشده مطالعه کنید
قابل توجه کسانی که فکر می کنند آمرکا از خوی مدخله گری و تجاوزگریش دست برداشته
مجلس عراق هم این معامله رو تائید کرده معلامله با دنیا جرم نیست ولی مشکل اینجاست سازمان ملل فروش سلاح رو برای ایران منع کرده
دنیا ، دنیای سیاست و بکارگیری عقل و هوش و تلاش برای جبران عقب ماندگی هاست . ما از بعضی از کشورهای عربی چه ضربه ها که نخوردیم و به خاطر سیاستهای غلط چه هزینه ها که ندادیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
که متاسفانه همین سیاست ما در رابطه با اعراب همچنان هم ادامه دارد درحالیکه به بی وفایی معروفند
آخ جون، پول آپاچیها رو بدن به ما، خودمون براشون بالگرد درست میکنیم.
مثل آپاچی که نمیشه ولی برای شروع خیلی خوبه.
من موندم تا کی کشورهای منطقه حتی خودمون برای سیاست هایی که درپیش میگیریم باید جوابگوی آمریکا باشیم؟؟؟؟
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی