بازدید 7265
۶

کلاهبرداري به شيوه «تماس بي پاسخ»

کد خبر: ۳۸۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸ 20 February 2014
رييس پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان خوزستان روش کلاهبرداري جديد از مردم را شرح داد.

به گزارش مردم سالاری، سرهنگ سعيد شعبان در تشريح جزئيات اين شيوه گفت: اخيرا پيامک‌هايي از سرويس ارسال پيامک انبوه با شماره‌هاي مختلف براي مردم ارسال، که در آن با بهانه‌اي از مخاطب خواسته مي شود که با يک شماره تلفن شهري و يا شماره همراه تماس حاصل نمايد تا مثلا درباره قسط خودرو يا درخواست وام بانکي و يا ... هماهنگي شود.

وي افزود: با توجه به اينکه مخاطب، سابقه ذهني در زمينه موضوع مورد اشاره نداشته، لذا حس کنجکاوي وي جلب و با شماره تلفني که در متن پيامک داده شده تماس مي گيرد تا مشخص شود اشتباها با وي تماس گرفته شده و يا واقعا مشکلي پيش آمده است.

 پس از تماس با شماره مذکور، پاسخگو اظهار مي دارد که شماره بنده را اشتباهي درج کرده اند و يا ممکن است پاسخي داده نشود.

شعبان گفت: اخيرا عده اي سودجو از طريق ارسال پيامک انبوه براي مردم و دايورت کردن شماره تماس داده شده بر روي يکي از سرويس هاي نقدي مخابرات که قبلا عضو آن شده اند، ترتيبي اتخاذ نموده اند تا از هر تماس شهروندان با يک شماره تلفن معمولي (که بر روي شماره سرويس پرداخت پولي دايورت شده) تا مبلغ 1000 تومان توسط مخابرات تحت عنوان هزينه خدمات از صورتحساب مردم کسر شده و در پايان هر دوره به حساب فرد سودجو واريز مي‌شود.

وي افزود: در روش مذکور، فقط 1000 تماس مردم ، در هر روز حداقل معادل يک ميليون تومان عايدي بدون هرگونه مشکل نصيب فرد کلاهبردار نموده و فرد تماس گيرنده (شهروندان) هم متوجه مبلغ کمي که در صورتحساب تلفن وي منظور مي شود نشده و يا اگر هم اقليتي متوجه شوند، بعلت ناچيز بودن مبلغ کسر شده، پيگيري قانوني صورت نخواهند داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶
متاسفانه بنده به عنوان يک شهروند بارها و بارها به شرکت مخابرات در مورد اينگونه پيامک ها اعتراض کرده ام ولي متاسفانه هيچ ترتيب اثري نداده اند و ميگويند قابل کنترل نيست ، گويا خود مخابرات از اين موارد سودهاي بيشتري نصيبش ميشود .
پاسخ ها
محمدعلی
| United States |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
منم یک مورد کلاهبرداری پیامکی را به اپراتور ایرانسل اطلاع دادم . گفت اگه ازتون کلاهبرداری شده بروید شکایت کنید ، گفتم بابا طرف اس داده شماره 6 را ارسال کنید حالا من ساده لوح نبودم نفرستادم ، اطلاع دادم که جلوی این کار را بگیرید . گفت خببببببببب !!!
محمدعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
ظاهرا شرکت مخابرات امین اطلاعات مشترکین خود نیست. اخیرا در روز تولدم پیامکی برایم امد و ضمن تبریک خواسته بود تا با شماره ای ثابت تماس بگیرم تا ترتیب اعمال خدمات ارایه شده به مناسبت روز تولدم داده شود . به محض تماس به صورت ضبط شده اعلام شد که هر تماس 6000 ریال هزینه دارد و من بلا فاصله قطع کردم . حال سوال این است اطلاعات شخصی من چگونه در دست سود جویان قرار گرفته؟
هزینه تماس فرد سودجو اینجا مطرح نشده، چقدر میشه که اینطوری با آب و تاب، تبلیغات میکنید...
اینکه شد یاد دادن یک شگرد اقتصادی...
اين ديگه چه سيتمي در مخابراته كه از يك نفر پول كم مي كنه و به حساب يك نفر ديگه ميريزه؟! مگه بانكه؟! فلسفه فعاليت مخابرات يك چيز ديگه است و به نطر ميرسه كه مخابرات خودش داره يه جورايي تجارت مي كنه وگرنه اين روش اصلا معقول نيست!
چه کلاهبرداری جالبی! با همکاری مخابرات!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی