رييس پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان خوزستان روش کلاهبرداري جديد از مردم را شرح داد.
به گزارش مردم سالاری، سرهنگ سعيد شعبان در تشريح جزئيات اين شيوه گفت: اخيرا پيامکهايي از سرويس ارسال پيامک انبوه با شمارههاي مختلف براي مردم ارسال، که در آن با بهانهاي از مخاطب خواسته مي شود که با يک شماره تلفن شهري و يا شماره همراه تماس حاصل نمايد تا مثلا درباره قسط خودرو يا درخواست وام بانکي و يا ... هماهنگي شود.
وي افزود: با توجه به اينکه مخاطب، سابقه ذهني در زمينه موضوع مورد اشاره نداشته، لذا حس کنجکاوي وي جلب و با شماره تلفني که در متن پيامک داده شده تماس مي گيرد تا مشخص شود اشتباها با وي تماس گرفته شده و يا واقعا مشکلي پيش آمده است.
پس از تماس با شماره مذکور، پاسخگو اظهار مي دارد که شماره بنده را اشتباهي درج کرده اند و يا ممکن است پاسخي داده نشود.
شعبان گفت: اخيرا عده اي سودجو از طريق ارسال پيامک انبوه براي مردم و دايورت کردن شماره تماس داده شده بر روي يکي از سرويس هاي نقدي مخابرات که قبلا عضو آن شده اند، ترتيبي اتخاذ نموده اند تا از هر تماس شهروندان با يک شماره تلفن معمولي (که بر روي شماره سرويس پرداخت پولي دايورت شده) تا مبلغ 1000 تومان توسط مخابرات تحت عنوان هزينه خدمات از صورتحساب مردم کسر شده و در پايان هر دوره به حساب فرد سودجو واريز ميشود.
وي افزود: در روش مذکور، فقط 1000 تماس مردم ، در هر روز حداقل معادل يک ميليون تومان عايدي بدون هرگونه مشکل نصيب فرد کلاهبردار نموده و فرد تماس گيرنده (شهروندان) هم متوجه مبلغ کمي که در صورتحساب تلفن وي منظور مي شود نشده و يا اگر هم اقليتي متوجه شوند، بعلت ناچيز بودن مبلغ کسر شده، پيگيري قانوني صورت نخواهند داد.