بازدید 8357

رانندگان تهران صبورترين رانندگان جهان هستند!

کد خبر: ۳۸۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵ 19 February 2014
دو نفر از اساتيد علوم ارتباطات كشور نيوزلند كه به دعوت مركز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران در نشست شوراي مديران روابط عمومي شهرداري تهران شرکت کرده بودند، از فرهنگ ترافيك رانندگان تهراني و صبوري آن‌ها در ترافيك تمجيد كردند.

به گزارش خبرگزاری مهر ،پرفسور گالووي استاد علوم ارتباطات دانشگاه مسي اوكلند با اشاره به اين كه رانندگان تهران به حد غير قابل باوري صبور هستند، گفت: رانندگان تهراني در سنگين‌ترين راهبندان‌ها نیز هیچ گونه عكس‌العمل منفي از خود نشان نمي‌دهند.  

وي از ترافيك تهران به عنوان يك بحران نام برد و افزود: مردم تهران صبورانه با اين مسأله كنار آمده‌اند و به نظر مي‌رسد ترافيك به عنوان یک موضوع معمولی در زندگی روزمره شهروندان پذيرفته شده است.

همچنين پرفسور مور، ديگر استاد علوم ارتباطات دانشگاه مسي اوكلند با اشاره به اين كه اوكلند با 10 درصد جمعيت تهران و 600 كيلومتر مربع مساحت، از وسعتي نزديك به تهران برخوردار است، گفت: رشد افقي اوكلند در حال تبدیل شدن به رشد عمودي است و این شهر به رغم جمعيت اندك نسبت به تهران و وسعت برابر با آن، با مشكل ترافيك مواجه است.

پرفسور مور با بيان اين كه رانندگان ايراني نسبت به رانندگان بسياري از نقاط دنيا رانندگان آرامي هستند، افزود: به عنوان نمونه، اگر ترافيك تهران در شهرهاي چين وجود داشت رانندگان چيني دست خود را از روي بوق بر نمي‌داشتند و بدون وقفه بوق مي‌زدند، در صورتي كه رانندگان در تهران صبوری و حوصله به خرج مي‌دهند و تأمل می­کنند تا راه برايشان باز شود.

پرفسور مور در پايان با تاكيد بر اين كه تهران شبيه پيشرفته­ترين شهرهاي جهان است، خاطرنشان كرد: تهران تمام شاخص‌هايي كه كلان شهرهاي پيشرفته جهان برخوردار مي‌باشند را داراست و هيچ چيزي از شهرهاي مدرن دنيا كم ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۲۷
آنقدر بدبختی و گرفتاری بزرگتر داریم که دیگه چاره ای جز صبوری نمیمونه، چه تو رانندگی چه تو زندگی...
پاسخ ها
نوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
یعنی اونقدر دوست دارم با این کاربری که منفی داده آشنا بشم ببینم این روحیه رو از کجا آورده که توی تهران اینقدر آرامش داره که به این نظر منفی داده...
خوب شد نگفت هوای تهران پاکیزه‌ترین هوای دنیاست
بزرگترین دروغ سال
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
اگر رانندگان سایر کشورها اومن تو این اوضاع برای مدت های طولانی با همین وضعیت رانندگی کردن تو راست میگی
چینی ها را نمیدانم
ولی تایلندیها بسیار در رانندگی خونسرد تر از ما هستند
به شخصه شاهد بودم یکی وسط خیابان یک لاینی
داشت بار خالی میکرد و صف طولانی به مدت 10 دقیقه از ماشینها تشکیل شده بود ولی نه یکنفر بوق زد و نه کسی به طرف حرفی زد
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
ما تو یه مسر 10 تا از این 10 دقیقه ها می ایستیم و تکرار هر روز و همیشگی باعث لبریز شدن صبر همه شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
خیلی ببخشید ولی اونها دیگه عقلشون کم هست که اعتراض نمیکنند، اون فردی که راه را بسته و برای کار شخصی خودش بقیه را نگه داشته باید بهش اعتراض بشه (طرف باید یه فکر دیگری بکند یا مثلا در ساعاتی از شب که تردد کمتر است کارش را انجام دهد)، این فرق میکنه با ترافیک های که فرضا در بزرگراه های تهران در ساعات پیک میبینیم.
پس چطور همین چند وقت اعلام شد تهران جزو 10 شهر بد برای زندگی در جهانه؟!!این آقایون چند ماه میموندند متوجه میشدند تهران چی کم داره.در شهرهای چین در هر شهر دست کم 9 تا 12 خط مترو و اتوبانهای دوطبقه فعاله با جمعیتهایی کمتر از تهران
"تهران تمام شاخص‌هايي كه كلان شهرهاي پيشرفته جهان برخوردار مي‌باشند را داراست و هيچ چيزي از شهرهاي مدرن دنيا كم ندارد"راست گفته خب.
جل الخالق !
نظر این اساتید نیوزلندی بسیار شک بر انگیز است. زیرا ترافیک شهرهایی چون نیویورک و لس آنجلس سنیگن تر از تهران است و اما قوانین رانندگی بسیار بهتر از تهران رعایت می شود. اما در تهران حرکات خلافی چون عدم رعایت حق تقدم عبور، چراغ زدن بی مورد به خودروی جلویی، عدم رعایت سرعت مجاز در تمامی معابر و نیز بوق زدنهای بی مورد به وفور مشاهده می شود. به نظر می رسد این دو نیوزلندی یا قصد مزاح داشته اند و یا از دیدگاه درستی برخوردار نبوده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
و از همه مهم تر:
در مسافت 1 کیلومتر 10 بار تغییر لاین دادن ویژگی اصلی ما رانندگان ایرانی!
اصلا ما بوق نمی زنیم!!!!!!!! اصلا بوق؟ ما؟ ارتباطی ندارند!!!1
1- نخست آنکه این اظهار نظر از دو نفر استاد دانشگاه جای تعجب دارد چرا که اهل تحقیق به دنبال سنجه های کمی هستند، نه اظهارات کیفی. رانندگان تهرانی طبق چه شاخصی صبور هستند و نسبت به سایر کشورها در چه وضعیتی هستند؟
2- همین اخیراً تهران از لحاظ استانداردهای زندگی بین 95 پایتخت جهان 94 ام شد و مطالعات و شاخص های بسیار زیادی در این زمینه هست که تهران را در رده کاراکاس و دهلی نو و امثالهم قرار می دهد. چطور اظهار می کنند چیزی از شهرهای مدرن دنیا کم ندارد؟ دسترسی به اینترنت، حمل و نقل عمومی، فضای سبز سرانه، فضای ورزشی، مرگ و میر و جراحت ناشی از تصادفات، میزان سکته و میانگین عمر تهرانی ها و دو گل سرسبد یعنی آلودگی صوتی و الودگی هوا، واضح و مبرهن است که کاملاً اینها در سطح شهرهایی مثل توکیو و نیویورک و لندن هستند.
مطمئنی؟
1-میشه لطفا بفرمایید اگه کنار نیایم چیکار باید بکنیم؟
2- جسارت میکنم فرمودید تهران شبیه پیشرفته ترین شهرهای دنیاست؟!!! در تعریف خود شما اساتید آمده که : شهر توسعه یافته (پیشرفته) شهری است که مردم ثروتمند آن از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند نه آنکه کم درآمدهای شهر بتوانند ماشین شخصی بخرند. (لطفا گزاره قبل را 2، 3 با بخوانید)
3- وقتی برگشتید مملکت خودتون و پولتون رو گرفتید هم همینطور قضاوت می کنید یا یکدفعه همه چیز عوض می شود؟
4- بارگذاری جمعیتی غلط در تهران، عدم توسعه کمی و کیفی حمل ونقل عمومی، مهندسی و اجرای نامناسب خیابانها و مسیرهای تردد سواره و البته پیاده، عدم توجه کافی به آموزش و فرهنگ سازی تردد و شهر نشینی و ... از ممیزه های یک شهر پیشرفته است
خوشبختانه دو سالی هست که در یکی از شهرهای اطراف تهران زندگی میکنم و کاملا تفاوت رو حس میکنم.دراینجا آرامش مردم بیشتر از تهران هست.چون شلوغی و ترافیک تهران رو نداره و در نتیجه رفتارشون در رانندگی بهتر از تهرانیهاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
رانندگی در اکثر شهرستانها به مراتب بدتر از تهران است
زیاد جدی نگیرید ایشان چون با هزینه ایران دعوت شده اند خواستند از خجالت میزبانانشان در بیایند.
جالبه که خود تابناک هم از این خبر متعجبه و با گذاشتن علامت تعجب اظهار نظر این آقایون رو زیر سوال برده
به حق چیزهای ندیده و نشنیده...... فکر بردنشون فقط منطقه 22 رو نشونشون دادن
یعنی کارمون به جایی رسیده که از خارجیا میخوایم حرفای قشنگ قشنگ برامون بزنن. حالا خوبه که ما داریم تو همین کشور زندگی میکنیما!
نیوزلند هم دیگه برای ما نظر میده!
من ترافیک های شهرهای مختلفی را دیده ام. برخی از این شهرها شاهد ترافکهایی بسیار شدیدتر از تهران هستند، اما رانندگان آنها بسیار صبورتر از تهرانی ها هستند. بنابراین من هم مشابه سایر اظهار نظر گنندگان به نظرم این مطلب درست نیست.
پوشش مترو در سطح شهر تهران واقعا استاندارد هست همینطور میشه آدم ساعت خودشو با حرکت مترو و اتوبوس تنظیم کنه
امیدوارم این آقای نیوزلندی تعارف نکرده باشه...
در شهرسازی دو تعریف وجود دارد.
شهرهای گسترده با تراکم جمعیت 1500 تا 2500 نفر ( مانند ایالات متحده آمریکا)
شهرهای متراکم با تراکم 5000 نفر کمی بیشتر یا کمتر (توکیو ، ژاپن)
تهران با نزدیک به 700 کیلومتر مربع مساحت بالغ بر 12 تا 15 میلیون جمعیت روان روزانه در شهر دارد که تراکم جمعیت را به حدود 20000 نفر میرساند ... پس میتوانیم بگوییم که تهران شهری است که واقعا دارای پوششی محکم است ... به شخصه اگر 4 برابر ظرفیتم غذا بخورم ، خواهم ترکید
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج