بازدید 5123

٢٠تا۳۰درصد افراد دچار يكي از اختلالات رواني‌اند

در بين بيماري‌هاي مختلف از نظر ميزان ناتواني، حداقل 14 درصد ميزان ناتواني‌ها در اثر ابتلا به بيماري‌هاي رواني به ويژه افسردگي ايجاد مي‌شود.
کد خبر: ۳۸۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۰ 19 February 2014
دكتر مصطفي معين، رييس كرسي يونسكو در آموزش سلامت گفت: با توجه به روند رو به رشد اختلالات رواني در كل دنيا و از جمله در جامعه ما و اينكه 20 تا 30 درصد افراد در جوامع گوناگون به يكي از اختلالات رواني مبتلا هستند، كرسي يونسكو با همكاري انجمن علمي روانپزشكان ايران و دفتر سلامت رواني و اجتماعي وزارت بهداشت نسبت به برپايي اين كنفرانس اقدام كرده است.

به گزارش مهر، رييس كرسي يونسكو در آموزش سلامت تصريح كرد: در بين بيماري‌هاي مختلف از نظر ميزان ناتواني، حداقل 14 درصد ميزان ناتواني‌ها در اثر ابتلا به بيماري‌هاي رواني به ويژه افسردگي ايجاد مي‌شود.

وي ادامه داد: متاسفانه با وجود واقعيت‌هاي فوق نوعي بي‌توجهي يا غفلت در ارتباط با اهميت سلامت رواني جامعه از سوي سياستگذاران، دستگاه‌هاي اجرايي، نخبگان علمي و اجتماعي وجود دارد كه اين امر خسارت زيادي را به لحاظ تحميل هزينه‌هاي بهداشتي، درماني، اقتصادي و گسترش آسيب‌هاي اجتماعي به دنبال داشته است.

معين افزايش فقر، رشد نابرابري‌ها و تبعيض‌هاي اجتماعي و اقتصادي كه با روند جهاني شدن اقتصاد در كل دنيا افزايش يافته، گسترش شهرنشيني و اختلال در پيوندهاي سنتي و خانوادگي را به عنوان عوامل جهاني شيوع اختلالات رواني دانست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج