بازدید 5944
یک روان شناس سمنانی:

"خانواده‌هسته‌ای"خطرناک‌تر از بمب‌هسته‌ای است

ستوده با اشاره به 20 محور اصلی مقام معظم رهبری در بحث خانواده، گفت: مقام معظم رهبری خانواده را پیشانی نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.
کد خبر: ۳۷۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۷ 10 February 2014
آسیب‌های پیش روی خانواده‌ها در اولین کارگاه آسیب شناسی خانواده که به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان برگزار شد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، دکتر نعمت ستوده عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در این کارگاه یک روزه سنت، مذهب و خانواده را از میراث‌های کهن بشریت دانست و افزود: این سه میراث مهم سنگ بنای جوامع بشری می باشند و آسیب دیدن هر یک از آنها غیر قابل جبران و خسارت بار خواهد بود.

ستوده با اشاره به 20 محور اصلی مقام معظم رهبری در بحث خانواده، گفت: مقام معظم رهبری خانواده را پیشانی نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.

وی در ادامه با طرح این سوال که سبک زندگی یک پروژه است یا یک پروسه؟ به بررسی عوامل موثردر تغییر سبک زندگی جامعه پرداخت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان موضوعاتی از جمله طلاق و مواد مخدر در جامعه را یک پدیده اجتماعی دانست و گفت: این موضوعات از یک مشکل فراتر بوده و در مباحث علمی روز دنیا برای مقابله با یک پدیده اجتماعی باید ابتدا یک شوک، آغازگر راه‌های رفع و اصلاح این پدیده‌ها باشد.

دکتر ستوده گفت: جامعه در اثر شوک ایجاد شده بیدار و هوشیار می شود و بعد از این موضوع آمادگی پذیرش و قبول آموزش و آگاهی را بیش از پیش خواهد داشت.

این محقق و روان شناس خانواده همچنین فرد موفق در کار و مدیر توانمند بودن در اجتماع را بسیار راحت تر از همسر موفق بودن در زندگی دانست و گفت: از همین روست که افراد بیشتر بدنبال موفقیت در کار و جامعه و علم هستند تا خواهان همسر موفق بودن در زندگی، چرا که برای این مهم باید آموزش‌های بسیار زیادی را طی کرده و فراگیرند.

این استاد دانشگاه، خانواده هسته‌ای را بسیار خطرناک تر از بمب هسته‌ای برای جوامع دانست و افزود: برای پیشگیری از دچار شدن به این خطر باید خانواده‌ها ارتباط خود را با اقوام و اطرافیان بیشتر نموده و جامعه بدنبال تشویق افراد خود در جهت تشکیل خانواده، تحکیم خانواده و سپس تعالی آن باشد.

وی زندگی با فکر سنتی و سبک صنعتی را نوعی شکنجه برای افراد دانست که باید با ارزش نهادن به سنتها و روشهای زندگی قابل قبول در فرهنگ جامعه از فراگیری و استمرار آن پیشگیری کرد.

به گزارش ایسنا؛"خانواده هسته‌ای" که عمدتا پس از انقلاب صنعتی رایج شده ، خانواده‌ای است که از دو نسل والدین و فرزندان و یا والدین بدون فرزندان تشکیل شده است.

این نوع خانواده، از زن و شوهر و فرزندان ازدواج نکرده تشکیل و اعضای این خانواده با هیچ کدام از بستگان دیگر زندگی نمی‌کنند و پدر یا مادر خانواده و یا هر دو، اقتصاد آن را تأمین می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی