بازدید 21978
۹
«پنجمعه» با «تابناک»؛

فیلم: نوای کمانچه کیهان کلهر و باقلامای اردال ارزنجان را بشنوید

گالری‌های تهران، ‌جمعه یازدهم بهمن‌ماه همزمان با آغاز برنامه‌های ویژه دهه فجر به استقبال نمایشگاه‌های تازه‌ای در زمینه نقاشی، مجسمه‌سازی، تصویرسازی، ویدئوآرت و چیدمان می‌روند.
کد خبر: ۳۷۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۴ 29 January 2014
فیلم: نوای کمانچه کیهان کلهر و باقلامای اردال ارزنجان را بشنوید
گالری‌های تهران روز جمعه یازدهم بهمن‌ماه، همزمان با آغاز برنامه‌های ویژه دهه فجر به استقبال نمایشگاه‌های تازه‌ای در زمینه نقاشی، مجسمه‌سازی، تصویرسازی، ویدئوآرت و چیدمان می‌روند.

سلمان خوشرو، ده پرتره نقاشى را عصر جمعه یازدهم بهمن در گالرى طراحان آزاد به نمایش مى گذارد. این نخستین نمایشگاه انفرادى خوشرو در زمینه نقاشى است، او پیش از این سه نمایشگاه عکس در همین گالرى ارائه کرده بود.

سلمان خوشرو در این نمایشگاه، ده فیگور بیانگرا با تکنیک کاردک و رنگ‌هاى برجسته به نمایش مى‌گذارد که آن‌ها را از میان ١۵٠ فیگورى که آفریده برگزیده است؛ موضوع نقاشی‌ها افرادی هستند که نقاش آن‌ها را می‌شناسد و حالا سیما و سیرت آنان را به روایت رنگ‌ها باز معرفى مى‌کند؛ هنرمند در تکاپوی هنری خود از چهار سال پیش بدون استاد، چهره نگاری در نقاشی را آغاز کرده؛ ‌با این پشتوانه دیرین که چهره انسان آشنا‌ترین و مستمر‌ترین تصویری است که هر روز همه آدم‌ها ‌مى‌بینند؛ چهره‌هایى که از هویت و نهاد درونى مى‌گویند. نمایشگاه نقاشى هاى سلمان خوشرو تا ٢١ بهمن در گالرى طراحان آزاد واقع در مـیدان فاطـمی، مـیـدان گل‌ها، مــیدان سلمــاس، پـلاک ۵ دایر است.

روز جمعه یازدهم بهمن ماه گالری شکوه میزبان نمایشگاهی از نقاشی‌های گیلدا بریمانی است. در این نمایشگاه دوازده اثر آبستره فیگوراتیو با تکنیک ترکیب مواد که کوچک‌ترین آن ۸۰×۱۲۰ و بزرگترینش ۱۳۰×۱۸۰سانتی متر است به تماشا درمی‌آید. سوژه اصلی آثار بریمانی زنان و مسائل مربوط به آنهاست. او در آثار تازه‌اش مشکلات زنان را در مقاطع مختلف زندگی برای پیش بردن اهداف مورد نظر مطرح می‌کند، از نظر او زنان در کل دنیا مسئولیت‌های گوناگونی را همزمان بر عهده دارند و بیشتر آن‌ها در حین مادر بودن شاغل و یا دانشجو هستند و باید با مشکلاتی برای پیش بردن کار‌هایشان مواجه شوند.

بریمانی سال‌هاست که علاوه بر حرفه نقاشی در زمینه بازسازی آثار هنری فعال است و به خاطر تجربه زیادی که در مرمت آثار هنری و کار با رنگ‌ها دارد، در بعضی تابلو‌هایش پتینه کاری انجام داده و به آثارش قدمت بخشیده، به نوعی که به نظر می‌رسد این آثار در حال از بین رفتن هستند و حالتی انقراضی دارند. او در پس‌زمینه‌های آبستره آثارش اغلب فیگورهایی را به صورت سایه به تصویر کشیده است.

نمایشگاه نقاشی‌های گیلدا بریمانی تا شانزدهم بهمن ماه در گالری شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمى شمالى، کوچه امیر نورى، پلاک ١٩ دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۴ تا ۸ بعد از ظهر از این آثار دیدن کنند.

نمایشگاه نقاشی هنگامه عابدین با نام «جدی، شوخی» روز جمعه یازدهم بهمن در گالری گلستان گشایش می‌یابد. این نمایشگاه تا شانزدهم بهمن‌ماه دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند. گالری گلستان در خیابان دروس، خیابان شهید کماسایی، ‌شماره ۳۴ واقع است.

‌«عروسی پارسی» نام نمایشگاهی از نقاشی‌های ندا توکلی است که روز جمعه یازدهم بهمن‌ماه در گالری سین گشایش می‌یابد. این نمایشگاه تا بیستم بهمن ماه ادامه دارد و علاقه مندان برای بازدید از این آثار می‌توانند به شهرک غرب، خیابان هرمزان،‌‌ خیابان پیروزان جنوبی، خیابان دوازدهم، پلاک ۱۶ مراجعه کنند.

گالری آریا، روز پنج‌شنبه دهم بهمن ماه میزبان نمایشگاه گروهی مجسمه است که ماحصل برپایی دومین کارگاه آموزشی مجسمه سازی با چوب به سرپرستی محمد حسین عماد در تابستان سال جاری در لاهیجان است. در این نمایشگاه مجسمه‌هایی از بیژن اسدی، نیما جراح باشی، نازلی شیرمحمد، مریم عماد، آناهیتا عناصری، راضیه کیوان‌پور، مهرگان میثمی، نگار نادری‌پور، شیدا انوری و هوشنگ هاتفی به نمایش گذاشته می‌شود. این نمایشگاه تا ۲۱ بهمن ماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان برای بازدید از این آثار می‌توانند به گالری آریا واقع در خیابان ولیعصر (عج)، بالا‌تر از سه راه دکتر بهشتی، کوچه زرین، پلاک ۱۰ مراجعه کنند.

گالری خاک روز جمعه یازدهم بهمن‌ماه پذیرای قسمت بیست و یکم از مجموعه آثار «رازورزی» علی اتحاد است که با نام «نام گل سرخ» در گالری خاک به نمایش در خواهد آمد. علی اتحاد طی یک سال و نیم گذشته کار روی سه‌گانه‌ای را آغاز کرده که نمایشگاه بهمن ماه امسال نخستین قسمت آن خواهد بود. این اثر با عنوان «نام من سرخ» اقتباسی از رمان مشهور «اورهان پاموک» است. این نمایشگاه از دو چیدمان مرتبط با هم تشکیل شده است؛ یک ویدیو-اینستالیشن و یک اینستالیشن تعاملی. چیدمان ویدیو به صورت دیالوگ ساخته ‌و تمامی متون آن از متن رمان پاموک گرفته شده است.

به گفته این هنرمند، «نام من سرخ» رمانی است که به تحولات سده پانزدهم و شانزدهم میلادی در امپراتوری عثمانی و همسایگانش می‌پردازد. شخصیت‌های رمان، نقاشان نقاشخانه سلطان‌اند و روایت در عصری رخ می‌دهد که اصول نگارگری از رونق می‌افتد و کم کم جایشان را به اصول نقاشی غرب می‌دهند. در ویدیوهای این نمایشگاه، نیکو ترخانی و علی اتحاد ایفای نقش کرده‌اند. این نمایشگاه با تهیه‌کنندگی آناهیتا آرت استودیو و حمایت اجرایی سام سرویس (سامسونگ) برگزار خواهد شد و تا ۲۱بهمن ماه ادامه خواهد داشت. گالری خاک در قلهک، خیابان شریعتی، خیابان بصیری، کوچه ژیلا پلاک ۱ واقع شده است.

نمایشگاه «بازگشت پرندگان» شامل آثار خلق شده از سوی هنرمندان در نخستین دوره تصویرسازی محیط زیست برپا می‌شود. نمایشگاه تصویرسازی پرندگان مشتمل بر آثار هنرمندانی است که در نخستین دوره تصویرسازی محیط زیست پذیرفته شده و تصاویری را با محوریت پرندگان خلق کرده‌اند. هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی هنرى، تقویت جایگاه طبیعت در عرصه هنر، پیوند هنر و طبیعت از دریچه‌ای جدید و ثبت گونه‌های مختلف پرندگان توسط هنرمندان اعلام شده است.

این نمایشگاه با نام «بازگشت پرندگان» همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر ساعت ۱۷ روز جمعه یازدهم بهمن ‌در خانه هنرمندان در گالری نامی آغاز به کار خواهد کرد. در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان مهشید دارابی، هما رستمی شاهواری، سمائه شریفی، مرضیه صادقی، نازنین عباسی، سبا عربشاهی، ریحانه علیخانی، مرجان قائمی، آرزو قلی‌زاده، افروز قلی‌زاده، زهرا کیقبادی، گلرخ محتاج الفضل، مینا محیطیان، لیدا معتمد، رضا مکتبی، فائزه مهدوی حاجی، سارا نارستان، نسیم نوروزی، طیبه برنجی، عبداله حاجی وند، بنفشه حسن‌زاده، فاطمه رادپور، نیلوفر صداقت، میترا صداقت و مسعود مجاور آگاه به نمایش در‌می‌آید.

در این نمایشگاه هنرمندان ایرانی از کشور کانادا و سوئد نیز شرکت کرده‌اند. علاقه‌مندان از ۱۲تا ۲۱ بهمن ماه می‌توانند با مراجعه به گالری نامی واقع در خانه هنرمندان از آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه دیدن کنند.


دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۹
بسیار دلنشین بود لطفأیک بار هم ازروانشاد استاد مشکاتیان یک سنتور نوازی زیبا بگذارید .
ای کاش تابناک هم شبکه تلوزیونی داشت و همیشه از این کارا می کرد
درود بر کلهر هنرمند بزرگ کرد ایرانی
تابي ممنون
ولي يك خواهش ...
غيرازفايل تصويري فايل صوتي اين اجراهاي زيباروهم درج كن كه هركيدوست داشت فقطصوتيرو دان كنه
برخي دوستان محدوديت در دانلود حجم زياد دارند
تابناك ممنون و سپاس.
فوق العاده بود مخصوصا اوج هنرنمایی کیهان کلهر بزرگ
روح من كه شاد شد ،خدا روح همه مردم ايران و خصوصا روح،تابناكي هاي عزيز و همه امواتشون رو شاد كنه ،به حق محمد وآل محمد ص.انشالله.
تابي من هم ميتونم آهنگامو براي دانلود بفرستم؟
اينو تاييدنكن
خیلی زیبا بود. خدا رفتگانتون را بیامرزد بخاطر معرفی و نمایش این اثر زیبا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی