بازدید 22007
«پنجمعه» با «تابناک»

به نوای کمانچه کیهان کلهر گوش بسپارید

گالری محسن از ۲۷ دی تا ۲ بهمن ۱۳۹۲ میزبان آثار برگزیده چهارمین دوره جایزه عکس شید (جایزه مستقل عکاسی مستند اجتماعی) است که در کنار آن نشست‌ها‌ی تخصصی و کارگاه‌های آموزشی این رویداد نیز برگزار می شود.
کد خبر: ۳۷۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴ 16 January 2014
واپسین آخر هفته دی ماه نیز با برنامه‌های فرهنگی فراوانی همراه است و هرچند وارد فضای جشنواره‌ای شده‌ایم و سی و دومین جشنواره تئاتر فجر به عنوان نخستین جشنواره فجر امسال رسماض آغاز شده اما سوای این برنامه‌ها، دیگر رویدادهای فرهنگی نیز در جریان است که «تابناک» طبق روال هر آخر هفته، در کنار نیم نگاهی به آنچه در هفته گذشته در حوزه فرهنگ رخ داده، به برخی از این برنامه ها اشاره می‌کند تا بتوانید از آخر هفته‌تان بهره بهتری ببرید.


«برلین 7-» و «خسته نباشید» را تماشا کنید

تعدادی از فیلم‌های تازه‌ای که این روزها روی پرده می‌رود، بخشی از آثاری است که در جشنواره فجر پیشین به نمایش درآمد و حالا پیش از آغاز جشنواره بین المللی فجر، به قطار اکران رسیده و روی پرده رفته اند. «خسته نباشید» به کارگردانی مشترک محسن قرایی و افشین هاشمی بهترین این آثار روی پرده است که البته نمی‌توان جزو آثار شاخص طبقه بندی اش کرد اما از تماشایش خسته نمی‌شود، به ویژه اگر سکانس‌های داخل قنات آب را به دقت تماشا کنید و تفاهم در عین سوتفاهم دو انسان با دو زبان را با نظاره بنشینید!

در خلاصه داستان «خسته نباشید» آمده است: زوجی جهانگرد که درگیرِ اختلافاتی با یکدیگرند، در میانه ی سفر خود در ایران با موسسه جهانگردی ِ طرفِ قراردادشان به مشکل برمی خورند. مستخدمِ اخراجیِ هتلی که زوج جهانگرد در آن سکونت دارند به کمک پسرعمویش برای آن ها نقشه ای می کشند... . بازیگران تئاتر و چهره‌های نه چندان مطرحی در این فیلم حضور دارند اما بیش از انتظار ظاهر شده اند. غوغا بیات، جلال فاطمی، حسام محمودی، فرزاد باقری، نگار حسن زاده، یدالله شادمانی، مهدی ارمز، مرتضی مطلق، بونا الخاص، علی نفیسی، دانیال محمود آبادی، مصطفی پورشیری، روژان گلستانی، نیایش جعفری و با حضورِ رویا افشار ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

اگر در حوزه سینما نخواهیم پیشنهاد تکراری بدهیم و نخواهید بگوییم که به دیدن «تنهای تنهای تنها» بروید، باید بگوییم این هفته بروید و «برلین 7-» را تماشا کنید؛ فیلمی که یک اثرنسبت گرانقیمت برای سینمای ایران بوده و رامتین لوافی در مقام کارگردانش تلاش کرده، اثر خوش ساختی از آب در آید و تا حدودی نیز در این زمینه موفق بوده است. فیلم درباره سلسله اتفاقاتی است که برای مهاجران ایرانی و عراقی برای دریافت پناهندگی و اقامت آلمان رخ می‌دهد و تا حدودی از شعارزدگی پرهیز کرده، هرچند در چنین آثاری که بخشی یا تمام اعتبارش از سوی دولت تامین می‌شود، شعار یکی از شروط اصلی تولید اثر محسوب می‌شود و در این ژانر، فیلم بدون شعار فیلم نیست!

در خلاصه داستان این فیلم نیز آمده که «برلین 7-»، زندگي چند مهاجر را روايت مي كند كه عواقب جنگ و حمله به عراق، آن ها را به دنبال جايي براي زنده ماندن مي كشاند. عاطف به همراه دختر و پسر بيمارش به برلين مي رسند، جايي كه خطري زندگي شان را تهديد نمي كند، اما متوجه مي شوند كه همه زندگي زنده ماندن نيست و ... . توم بيشاپز، مصطفي زماني، كارولين ايشهورن، مسعود رايگان، حليما ايلتر، هاينه لاترباخ، سمير فوكس، مريم عباس، كريستين ويكتور كوينه در «برلین 7-» مقابل دوربین فرشاد محمدی رفته‌اند.

فیلم: به نوای کمانچه استاد محمدرضا لطفی دل بسپارید

هادی مقدم دوست «سر به مهر» را در سطح فیلم‌های دارای پیام دینی با کیفیت ساخته و انصافاً محور فیلم که پیرامون نماز خواندن است، گل درشت نشده است. البته در این زمینه نقش لیلا حاتمی ‌انکار‌ناشدنی است و به خوبی توانسته فیلم را به پیش برد و مخاطب را تا پایان فیلم نگه می‌دارد، هرچند به زعم منتقدان کاراکترهای این فیلم عقب مانده هستند و حتی برخی مدعی شده‌اند این فیلم ضدنماز است! افزون بر حاتمی، آرش مجیدی و خاطره اسدی نیز مکملش بوده‌اند که البته چهره‌های دیگری شاید بهتر می‌توانست به کمک حاتمی در مقابل دوربین بیایند. ضمن اینکه نقش نعمت الله به عنوان مشاور کارگردان این اثر تا اندازه‌‌ای در کلیت فیلم ملموس است.

‌«روز روشن» ساخته حسین شهابی، «سگ‌های پوشالی» ساخته رضا توکلی، «جیب بر خیابان جنوبی» ساخته سیاوش اسعدی که کپی یک فیلم خارجی است، «ابرهای ارغوانی» فیلم متوسط سیامک شایقی که هانیه توسلی حتی به افتتاحیه‌اش نیز نرفت، «استرداد» ساخته گرانقیمت بنیاد سینمایی فارابی، «عملیات مهدکودک» اثر فرزاد اژدری نیز دیگر فیلم‌هایی است که این روزها بر پرده است و می‌توانید از میا‌نشان، آنچه دوست دارید ببینید.


نمایشگاه شید را از دست ندهید


گالری محسن از ۲۷ دی تا ۲ بهمن ۱۳۹۲ میزبان آثار برگزیده چهارمین دوره جایزه عکس شید (جایزه مستقل عکاسی مستند اجتماعی) است که در کنار آن نشست‌ها‌ی تخصصی و کارگاه‌های آموزشی این رویداد نیز برگزار می شود.

 آثار برگزیده بخش نمایشگاهی پس از پایان مرحله اول داوری مشخص خواهند شد و برنامه‌ نشستها و ورک‌شاپ‌های جایزه عکس شید نیز در روزهای آینده اعلام می‌شود. گالری محسن در بزرگراه مدرس شمال – ظفر – خیابان ناجی – خیابان فرزان – کوچه نوربخش – بلوار مینای شرقی – پلاک 42 واقع شده است.

نمایشگاهی از آثار نقاشی علی بهشاد محتشمی روز جمعه ۲۷ دی‌ماه در گالری گلستان برپا می‌شود. این نمایشگاه ساعت ۱۶ گشایش خواهد یافت و تا ۲ بهمن‌ماه پذیرای علاقه‌مندان به آثار هنری است. گالری گلستان در خیابان دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ واقع شده است.

نمایشگاه نقاشی مینا غفاری با عنوان «سماجت » روز جمعه 27 دی ماه در گالری آرته گشایش می یابد این نقاشی‌ها با تکنیک رنگ و روغن روی بوم و با ابعاد ۴۰ در ۵۰  تا ۱۵۰ در ۱۵۰ سانتیمتر ارائه می شوند.  او در این نقاشی‌ها به رابطه انسان و طبیعت و انطباق آنها به عنوان یک سلف پرتره می پردازد.

این نمایشگاه تا ۳بهمن‌ماه ادامه دارد. گالری آرته در خیابان شیراز جنوبی – 20متری گلستان- پایین تر از همت –بلوار علی خانی -12 متری دوم – پلاک 3 واقع است.

نمایشگاهی از آثار تصویرگری ادبیات داستانی و مجموعه‌ای از صورتک‌های شخصیت‌های داستانی در خانه هنرمندان ایران روی دیوار رفته است. این نمایشگاه با عنوان « 1+50» شامل 90 اثر تصویرگری از 90 هنرمند و 41 صورتک (ماسک) مربوط به شخصیت‌های داستانی از 41 هنرمند تصویرگر است که در نگارخانه‌های بهار،‌تابستان،‌ نامی و میرمیزان خانه هنرمندان ایران برپا شده است.

این ماسک‌ها و صورتک‌ها در اردیبهشت 92 در کارگاهی با حضور تعدادی از هنرمندان تصویرگر و نقاش ساخته شده‌ است. این نمایشگاه تا 2 بهمن ادامه خواهد داشت. علاقه‎مندان می‎توانند برای بازدید از این آثار ساعت 14 تا 20، به نگارخانه‌های استاد نامی، میرمیران، بهار و تابستان خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

جمعه ۲۷ دی‌ماه، نمایشگاهی از آثار نقاشی خط هنرمندانی چون جواد بختیاری، عین‌الدین صادق‌زاده، ابراهیم حقیقی، منوچهر نیازی و ...در گالری خاورمیانه برپا می‌شود. در این نمایشگاه که ساعت 14 روز جمعه 27 دی ماه جاری در نگارخانه خاورمیانه افتتاح می شود آثاری از 30 هنرمند به نمایش گذاشته می شود.

ابراهیم حقیقی، جواد بختیاری، منوچهر نیازی، عین الدین صادق زاده،‌ هادی روشن ضمیر، کوروش قاضی مراد، احمد آریامنش، احمد محمدپور، جواد صادقی، حسین نوروزی،‌ فرناز جهان بین،‌علی تن و ... از هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش در می آید. علاقه مندان می توانند از این نمایشگاه از 27 دی تا 3 بهمن ماه در نگارخانه خاورمیانه در خیابان آفریقا، بالاتر از خیابان اسفندیار، خیابان نور، شماره 17 دیدن کنند.

 
نمایشگاه خوشنویسی «ثلث اول» به مناسبت ایام هفته وحدت و میلاد فرخنده پیامبر اعظم(ص) در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپاست. نمایشگاه «ثلث اول» شامل 40 اثر خوشنویسی با خط ثلت است که عبدالله قهرمان با مضامین مذهبی خلق کرده است. نمایشگاه «ثلث اول» تا 20 بهمن ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌‌توانند به نشانی میدان فلسطین، خیابان شهید برادران مظفر، تقاطع خیابان بزرگمهر، شماره 74 مراجعه کنند. ساعات بازدید از این نمایشگاه به غیر از روزهای تعطیل «شنبه تا چهارشنبه» ساعت 10 تا 17 و روزهای پنجشنبه ساعت 10 تا 15 است.

 «شور سپید» عنوان نمایشگاهی است که بر ارائه سه دوره از مهمترین دوران کارى غلامحسین نامى تمرکز دارد و در آن علاوه بر ٢٦ نقاشى، دو حجم نیز به تماشا در مى آید. برخى آثار این مجموعه نخستین بار است پیش روى مردم قرار مى گیرد ، خاصه دو تابلوى نقاشى که در دو سال اخیر خلق شده اند و تعدادى از آنها به رغم نیم قرنى که از حیاتشان مى گذرد کمتر دیده شده اند مانند دو حجم و پنج شش نقاشى از سال ١٣٤٤ که به روى دیوار بوم مى روند.

در این نمایشگاه مجموعه سه بعدى موسوم به سپید که عمرى ٥٠ ساله دارند ، روى دیوار بوم به نمایش در مى آیند؛ کالیگرافى هاى آبستره ، دومین دوره آثار نامى در این مجموعه است ، در این دوره که از سال ١٣٤٧ آغاز شده اند ( بر پایه دو رکن مهم نستعلیق و شکسته فارسى ) ریتم و حرکت، نقاشى هایى پدید آمده اند که فرم گرا هستند و در آنها خطوط ، معنایى را بازتاب نمى دهند، اما دسته سومى که در نمایشگاه «شور سپید » ارائه مى شود مجموعه مهم  نامى با متریال «گل» است، این نوع آثار وى حوالى ١٣٤٨ خلق شده اند، نامى فرزند کویرهاى ناب قم است و چنانکه خود مى گوید از کودکى فریفته معمارى هاى زادگاهش بوده و نقاشى با گل را از همان روزان الهام گرفته است. البته در این نمایشگاه از برخى دوره هاى دیگر نامى نیز نمونه هایى به تماشا در مى آید از جمله دو حجم « قدمگاه و پرواز» که در سالهاى ١٣٥٤ خلق شده اند ، در این میان حجم بزرگ «قدمگاه» یادگار مانده از « گروه آزاد  نقاشان و مجسمه سازان » است که تنها یک بار در موزه هنرهاى معاصر تهران نمایش عمومى یافت.

گالرى بوم در خیابان ولیعصر، بالا‌تر از نیایش، ارمغان غربی، پلاک 11   واقع شده و علاقه مندان می توانند همه روزه به غیر از شنبه‌ها از ساعت 17 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

نمایشگاه آثار جمعی از نخبگان نقاشی نوین ایران نظیر کمال‌الملک، صنیع‌الملک، علی رخساز، جباربیک و ... روز گذشته در گالری شکوه برپاست. در این نمایشگاه آثاری از کمال الملک و شاگردانش ارایه شده و در ادامه چند اثر از نقاشان اخیر هم به روى دیوار رفته است تا رگه هایى از تحولات هنرى به صورت بسیار مختصر نمایش داده شود. دلیل انتخاب آثار هنرمندان از کمال الملک به بعد، مکتب نوینی است که کمال الملک در هنر ایران آن را آغاز کرد و راه جدیدی را در نقاشی ایران با کشیدن فیگورها، طبیعت، منظره ها و کوه های منحصر به فردش ابداع کرد.

در این نمایشگاه 41 تابلوی نقاشی از کمال الملک، صنیع الملک، على رخساز، جباربیک، جعفر روحبخش، عبدى اسبقى، عباس کاتوزیان، قاجار، زنگنه، باجانلو، حیدریان، سهیلی، جوادی پور، حسین همدانی، على اکبر صنعتى و... به همراه یک مجسمه از مش اسماعیل به تماشای عموم گذاشته شده است. نمایشگاه «پیشگامان هنر نوین ایران» به مدت دو هفته در گالرى شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابن سلیمى شمالى ،کوچه امیر نورى ،پلاک ١٩ دایر است.

حاصل ۴۵ سال فعالیت‌های هنری ابراهیم حقیقی هنرمند طراح گرافیک و عکاس، با عنوان ریتروسپکتیو (نگاهی ازگذشته تا امروز) که مروری بر 45 سال فعالیت این هنرمند است، در گالری سبز افتتاح شده است. حدود 300 اثر از گزیده آثار ابراهیم حقیقی در زمینه هنرهای تجسمی و سینما همچون پوستر، آرم، لوگو، نشانه، طراحی جلدکتاب،عکس و خط‌نگاره‌هایی که او از سال 1348 تاکنون خلق کرده است،به معرض دید عموم گذاشته شد.

نمایشگاه آثار ابراهیم حقیقی تا پایان دی ماه در موزه گالری سبز واقع در قیطریه،بلوارقیطریه،روبروی درب شرقی پارک قیطریه،کوچه شیروانی،شماره دو برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند روزهای شنبه تا پنجشنبه ازساعت 11 تا 20 به این محل مراجعه کنند.

نمایشگاهی از آثار جعفر پتگر، نقاش فقید معاصر با عنوان «رنگ و درنگ» در گالری‌های موسسه صبا برپا شده است. این مجموعه شامل بیش از 100 اثر (گردآمده از گنجینه خانوادگی هنرمند و گنجینه موزه هنرهای معاصر) در قالب‌های متنوعی از طراحی تا نقاشی آبرنگ و رنگ روغن است. مجموعه مذکور دورنمایی چشمگیر از تنوع مضامین و تکنیک‌ها از منظره‌پردازی، طبیعت سازی به شیوه رئالیسم، امپرسیونیسم، شیوه روایی و تصویر زندگی اجتماعی و محیط پیرامون هنرمند را به نمایش می‌گذارد.

نمایشگاه « رنگ و درنگ» شامل آثار مرحوم جعفر پتگر  تا 3 بهمن ماه از ساعت 10 تا 18 در نگارخانه خیال شرقی موسسه صبا واقع در خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره 125 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است. همچنین نمایشگاه آثار هنرمندان برگزیده سومین جشنواره ملی عکس ایران با موضوع طبیعت زیبای ایران از 14 تا 28 دی ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا برپاست.


دانلود

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۹
واقعا دستان هنرمندی دارد .
ترویج درست موسیقی ایرانی ترویج فرهنگ ناب ایرانی است . تلاش کنیم تا بیش از پیش به این موسیقی بها داده شود و جوانان عزیز ما بیشتر با آن آشنا شوند .
باسلام
ضمن تشکر ازارائه این اجراهای خوب پیشنهاد می گردد که جهت سایر مخاطبین درصورت امکان از موسقی نواحی وفولکلوریک نیز در کنار آثاربزرگان ارائه کنید.
من نشریه ابنترنتی شمارابه دوستان هنرمندوهنردوستم معرفی کرده ام جهت کلیپ هائی که روزهای پنجشنبه ارائه می گردد
فوق العاده بود...عالی...عالی
درود بر کیوان کلهر و خانواده هنر پرورش و درود بر هنر مندان بزرگ ایران
خدا قوت.
موسیقی و سبک کمانچه نوازی عاری از لطافت دارد البته حرکات و طرز لباس پوشیدنش نیز اصلا مناسب نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
داداش مرامی فهمیدی کدوم یکی داشت کمانچه می زد؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
تو زورت میا حتی مثلش هم نمی تونی بشینی
چراصداوسیمایک کانال اختصاص به آوازوموسیقی ایران نمی دهد
خدا وكيلي ما هم دلمان خوش است كه اينترنت داريم با اين سرعت عجيب و غريبش 2 ثانيه اهنگ 10 دقيقه قطع ول معطليم
موسیقی ایرانی را ترویج کنید تا چوان امروزی باموسیقی و فرهنگ ایرانی پرورش یابد نه گرفتار فرهنگ بیگانه شود.
عالی بود مرسی تابناک جان.
درود به کیهان کلهر و درود به تمام کرمانشاهی های عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
drood be temam kurd-hay aziz
عالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی
مطابق همیشه کمی از این آهنگ ها را می شود دانلود کرد چرا؟
عزیزم کمانچه خالی نمیزنن که .
افتخار کورد
با سلام
خیلی ممنون از آپلود این ویدئوی بسیار زیبا هم از شما تشکر میکنم هم از کیهان کلهر عزیز که وقتی آرشه می کشد آدم احساس میکند آرش کمانگیر باز دارد مرز ایران را مشخص میکند اما ای بار مرزهای فرهنگی ایران دارد وسیعتر می شود
از وسط صداش فقع میشه و فقط تصویرش می مونه چرا؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها