بازدید 14864
گره هدفمندی یارانه‌ها کورتر می‌شود:

یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی فقط برای ۱۵ میلیون تن!

در حالی که پیش از این، تنها از حذف یک یا دو دهک در‌آمدی بالا برای دریافت یارانه نقدی خبر داده می‌شد و پیش از این نیز از افزایش یارانه نقدی دهک‌های پایین شنیده شده بود، اکنون رئیس کمیسیون اقتصادی، خبر از آن می‌دهد که نه تنها از افزایش یارانه نقدی هیچ گروهی خبری نیست، بلکه یارانه نقدی باید ‌به ۱۵ میلیون ‌تعلق ‌گیرد
کد خبر: ۳۷۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵ 27 January 2014
یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی فقط برای ۱۵ میلیون نفر!در حالی که پیش از این، تنها از حذف یک یا دو دهک در‌آمدی بالا برای دریافت یارانه نقدی خبر داده می‌شد و پیش از این نیز از افزایش یارانه نقدی دهک‌های پایین شنیده شده بود، اکنون رئیس کمیسیون اقتصادی، خبر از آن می‌دهد که نه تنها از افزایش یارانه نقدی هیچ گروهی خبری نیست، بلکه یارانه نقدی باید ‌به ۱۵ میلیون ‌تعلق ‌گیرد

به گزارش «تابناک» امروز ارسلان فتحی پور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در حاشیه نشست شورای گفت‌وگو‌ در رابطه با تصمیمات کمیسیون تلفیق در خصوص تبصره هدفمندی یارانه‌ها اذعان کرد: تصمیم کمیسیون تلفیق بر این است که پرداخت یارانه‌های نقدی به جامعه هدف شامل قشرهای آسیب‌پذیر، کارگران، بیکاران، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و به طور کل قشر فقیر جامعه اختصاص یابد.

یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی فقط برای ۱۵ میلیون نفر!
وی گفته است: بررسی‌های ما این است که یارانه نقدی به ۱۵ میلیون ‌از جمعیت کشور پرداخت شود و کسانی که متقاضی دریافت یارانه نقدی هستند خود اظهاری کنند. نیاز نیست به همه آحاد مردم یارانه پرداخت شود‌ و مبلغ یارانه نقدی نیز از ۴۵ هزار تومان افزایش نمی‌یابد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص افزایش قیمت سوخت نیز خاطرنشان کرد‌: قیمت حامل‌های انرژی باید بر پایه الگوی مصرف تعیین شود؛ به این معنا که افرادی که مصرف بیشتر دارند، قیمت بالا‌تر و کم مصرف‌ها قیمت کمتری بپردازند.

وی گفته: دولت اعلام کرده سه ماه طول می‌کشد تا آیین نامه اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها تدوین شود و تأکید کرده ‌که به زودی این تصمیمات نهایی می‌شود.
 
اظهارات فتحی‌پور در حالی است که پیش از این سخنانی در خصوص افزایش یارانه نقدی برای دهک‌های پایین درآمدی جامعه شنیده می‌شد و همچنین عنوان می‌شد که در سال آینده تنها یک یا دو دهک درآمدی بالا از دریافت یارانه نقدی محروم خواهند شد.

‌غلامعلی جعفر‌زاده ایمن آبادی در‌باره جزئیات تبصره هدفمندی یارانه‌ها گفته بود: پیش‌بینی من این است که دولت حداقل یارانه یک تا دو دهک بالا را حذف می‌کند، زیرا با این کار، فرصت برایش فراهم می‌آید که یارانه دو تا سه دهک پایین را اضافه کند و احتمالا به ۴۵۵۰۰‌ ۵۵ یا ۶۰ هزار تومان افزایش یابد.

همچنین بار‌ها پیش از این مسئولان اقتصادی دولت از جمله وزیر اقتصاد روحانی گفته بودند که روش پرداخت یارانه به شکلی فعلی که بر اساس مساوات است، به هیچ وجه عادلانه نیست و به شکل ضمنی و صریح اشاره کرده بودند که حمایت باید از قشرهای ضعیف جامعه افزایش یابد.

اما اکنون سخنان فتحی‌پور حاکی از آن است که گویا قرار است تنها به دو دهک درآمدی ‌یارانه تعلق بگیرد و حذف الباقی دهک‌ها نیز به معنای افزایش یارانه این دو دهک نیست!
اما نکته دیگر‌‌ در سخنان فتحی‌پور ، این است که نظر کمیسیون تلفیق این است که پرداخت یارانه نقدی باید به این ۱۵ میلیون ‌بنا بر خود اظهاری باشد.

فتحی‌پور گفته است: پرداخت یارانه نقدی از طریق خود اظهاری بوده و دولت فرم‌هایی را در بین مردم پخش کند و اگر خوداظهاری خلاف واقع باشد، جریمه‌ای برای افراد در نظر گرفته می‌شود.

اکنون پرسش اساسی‌ این است که چگونه مجلس یا دولت قصد دارند مشخص سازند که خود اظهاری افراد درست بوده‌ یا نه؟ به عبارتی اگر دولت و مجلس ابزارهایی را برای تعیین دقیق اینکه کدام یک از افراد در کدام دهک درآمدی هستند،‌ دارند، چه دلیلی بر خود‌اظهاری است و با وجود چنین ابزارهایی چرا هم‌اکنون دولت و مجلس اقدام به حذف دهک‌های پر درآمد از دریافت یارانه نقدی به شکل مستقیم نمی‌کنند؟

البته فتحی‌پور اذعان کرده ‌که این تصمیمات در راستای حمایت از تولید صورت گرفته، ولی در حالی که تبصره هدفمندی دولت تنها نیمی از حق تولید را برای سال آینده در نظر آورده، ‌هنوز جای این پرسش ‌است که حذف بیش از ۵۰ میلیون تن از دریافت یارانه نقدی آنگونه که فتحی‌پور خبر داده است، چه تأثیری در حمایت از تولید خواهد داشت؟

این‌ها به این معناست که گره هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم و در سال آینده از هم‌اکنون به گره‌ای کور تبدیل شده ‌و سرگیجه‌های دولت و مجلس و اظهارات متناقض فراوان در این خصوص منجر به آن شده ‌که افکار عمومی به شدت در خصوص تکلیف خود در برابر فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها سردرگم و انگشت به دهان بماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۷
انتشار یافته: ۲۱
اين ها اگه واقعا به فكر مردم هستند به جاي تصميم براي حذف يارانه كه بابتش 5 برابر در ماه از جيب مردم میگرند ، تصميم نگيرند و بجاي آن در خصوص كاهش قيمتها جلسه بذارن تا بشه كمي از جرمهايشان مردم بگذرند .
چرا من بیکارو با خودت و اقازادت که حقوقتون بالای 7-8-10 میلیونه مقایسه میکنی ؟؟؟؟؟؟؟
سرماه که پول کرایه خونه نداری بدی اونوقت باید بیارنت اضهار نظر بکنی
امیدواریم هر چه زودتر این یارانه نقدی عامل اصلی تورم و بدبختی اقتصادی کاملا حذف بشه و نقدینگی در اختیار اقتصاد مولد قرار بگیره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
معلومه که تو این کار نفعی داری ها اینجوری میگی یارانه عامل تورمه. نه عزیز من یارانه دلیل تورم نیست با 45 هزار تومان چه چیزی می شته خرید که عامل تورم هم باشه عامل تورم معوقات سیستم بانکیه که یارانه دو سه سال ملت بدبختو داده دست 70 تا 80 نفر آقازاده (طبق آمار خودشون) و هیچکس بهشون نمیگه این پولارو بیار بده بعد ضررشو از جیب مردم میگیرن
اگر اين كار بطور دقيق بررسي وبافراد واقعآ نيازمند پرداخت شود دولت كار بزرگي انجام داده است.اميدوارم در ليست آنها مردگان -
افراد خارج از كشور - بخش خصوصي وغيره
مخلوط نباشند. در ليست فعلي يارانه ها حداقل ده ميليون نفرمردگان-افراد خارج از كشور وبخش خصوصي مانند كاسبان -دلالان -بنگاهها وغيره وجود دارند كه لازم است شناسائي وبا آنها برخورد جدي شود.
انشا الله.
پاسخ ها
sepehr
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
از کاسب بگیرن بدن به شما کارمندا نه اینکه که کم بهتون میدن اتفاقا باید از شما کارمندا بگیرن
به مرگ تحديد مي كنند كه به تب رازي شوند...
هیچکس فکر ما بازنشسته ها نیست ، حقوق بگیرها علاوه برحقوق ،کارانه و اضافه کار و بن و پاداش و غیره دارند که به ما بازنشسته ها هیچکدامشان نمیرسد تازه تو سن بیمازی و خرج دکتر و دارو هم هستیم اونوقت 18درصد به حقوق ما و شاغلین یکسان اضافه میشه حداقل یارانمونو قطع نکنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
"علاوه برحقوق ،کارانه و اضافه کار و بن و پاداش " را شمابازنشسته ها میگرفتید و گرنه ما کارمندای جدید با مدرک فوق لیسانس و دکترا داریم 500 تومان میگیریم
عاقا اصن به هيشكي يارانه نديد فخط بديد به نمايندها و وزيرا
انگار ميخواهند كاري كنند كه از اين كشور فرار كنيم- يعني وضعيت 80 درصد مردم خوبه ؟!
...
از همان اول كه قيمتها را بردند بالا به بهانه يارانه معلوم بود آخر ميخوان يارانه را هم ...
جناب آقای نماینده این چه عدالتی است که جنس را صد برابر کنی بعد بگویی یارانه قطع گردد بد ا به حال ما که شما بخواهید برای ما تصمیم بگیرید کار ی نکنید که مردم به جا ی زندگی آروزی مرگ از خدا کنند
... - ما از ماه تا ماه با هزار حساب و كتاب سعي ميكنيم تا پايان ماه برسونيم اون وقت شما كه معلوم نيست ]چقدر درامد داري اين . . . را ميگي
آره من حدود 900 تومان ميگيرم. نكنه مثل قضيه خوشه بندي كه خوشه سه بودم با خونه اجاره اي و بدون ماشين و كلي قسط باز ميخواهيد مسخره بازي در بياريد...
سلام
شما ها مردم رو چی فرض میکنید.... مگر موش آزمایشگاهی گیر آوردین ...
....من نمیدانم چرا یارانه اجرا شد و چرا یک دفعه قیمت ها چند صد برابر شد و چرا حقوقها به اندازه تورم افزایشس پیدا نکرد؟؟؟هزاران چرا و سوال تو ذهن ما ایرانیها است که بی جواب مانده فقط به واسطه یک کلمه و آن هم مصلحت مصلحت مصلحت؟؟؟پس مردم چی که سالهاست پای این انقلاب موندن>>اونا آدم نیستن نون نمیخوان .پوشاک نمیخوان .مسکن نمیخوان .تفریح و گردش نمیخوان.آرامش و ......نمیخوان.چرا یکی میلیونها و میلیاردها تومن یا دلار رو میزنه تو رگ و حالشو میبره ولی یکی دیگه به خاطر نون شب صبح تا شب سگ دو میزنه ولی باز هم کم میاره؟؟؟بیایید همه از این سفره ای با تلاش بنیانگذار انقلاب اسلامی و
خون شهدا و درایت و تدبیر رهبر معظم انقلاب بدست آمده به گونه ای عادلانه استفاده نماییم...
رئیس کمیسیونهای مجلس فقط میتوانند اظهار نظرکنند توانائی تصمیم قطعی راندارند وضعیت پرداخت یارانه ها دردست دولت است هرتصمیمی که بگیرد اجرا میکند مسلما تا سال آینده انواع واقسام نطریات داده میشود که همگی صد من یک غازاست نتیجه نهائی نیست مردم را به دلشوره نیاندازید.
انگارفقط همین پول 45000 هزار تومان خار شده وتوچشم این مسئولین شده وتمام وقت وزمان خودشونو وقف اینه که چطوری این پول واز دست مردم بگیرن تا شب رو با نفس راحت بخوابند اولا که روحانی صراحتا اعلام کرد که هدفمندی رو ادامه می ده ولو به شیوه های دیگر دوما چنانچه اینکار رو بکنه ضربه شدیدی برپیکره اصلاحات وارد میکنه و همان چیزی میخواد که اصول گرا ها میخواهند یادش باشه خیلی از مردم اساسا نه اصول گرا هستند ونه اصلاح طلب هرجا که احساس شود حقشون رو دارن می خورن وارد عمل میشوند ومسئولین اصلاحات فکر نکند که چون رای داریم هرکاری رو میتونیم انجام دهیم
فقط مردم رو مسخره کردن....
تصمیم گیرندگان اکثرا از اعضای هیئت علمی دانشگاهها هستند
آیا تورم کاهش می یابد ؟ آیا سوخت گران نمی شود؟ آیا کرایه خانه را که حدود چندصدهزارتومانی پرداخت می کنید ؟ آیا واقعاً به فکر ملت هستید ؟ آیا شوک و استرس به مردم وارد نمی کنید ؟ فقط می توانم بگویم خدا به دادمان برسد وای بر شما که زحمات خون شهدای انقلاب جیب برخی را پر و برخی را آواره کرد . جواب خون شهدای را می توانید بدهید . درسته ما برای شکم انقلاب نکردیم اما چرا برخی از ما بهتران که تولدشان نیز با ما متفاوت است در رفاه کامل اند . فقط می توانم بنویسم متاسف هستم برای شما نمایندگان .
با این وضع احتمالا بعد از مدتی اعلام میکنند که همه مردم ماهانه باید نفری 45500 تومن به حساب دولت واریز کنند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست