بازدید 4125

اظهارات"کری" تحت فشار اسرائیل

کد خبر: ۳۷۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۶ 25 January 2014
 عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: هیچ قدرتی اجازه پیدا نخواهد کرد، چرخ سانتریفیوژها را از چرخش باز دارد.

عباسعلی منصوری آرانی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: آنچه که ما در توافق‌نامه ژنو امضا کرده‌ایم، حقوقی را به ما می‌دهد و آن این است که ما بتوانیم در راستای اهداف صلح‌آمیز غنی سازی کنیم. بنابراین ما به توافق نامه ژنو پایبند هستیم و کشورهای امضا کننده نیز متعهد شدند و این توافق نامه را اجرایی خواهند کرد.

وی ادامه داد: از طرفی دیواری میان ما و بسیاری از کشورها کشیده شده است که بنیان آن را کشورهای غربی گذاشته‌اند و خود را از همکاری با ایران محروم کرده‌اند؛ اما با توافق‌نامه ژنو این دیوارها می‌تواند برداشته شود و ارتباطات ما با کشورهای دیگر توسعه پیدا کند، با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور سرمایه‌گذاری‌ها انجام شود.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس افزود: آنچه که هم‌اکنون جان کری و دیگران می‌گویند، بیشتر مصرف داخلی دارد و آنها تحت فشار این اظهارات را مطرح می‌کنند وگرنه توافق‌نامه ژنو کاملا مشخص است و از این‌گونه کلمات و جملاتی که آمریکایی‌ها می‌گویند این برداشت می‌شود که به شدت تحت فشار اسرائیلی‌ها قرار دارند و اسرائیل در توافق‌نامه ژنو منزوی‌ترین کشور است.

منصوری گفت: چرخ سانتریفیوژها خواهد چرخید و هیچ قدرتی اجازه پیدا نخواهد کرد، چرخ سانتریفیوژها را از چرخش باز دارد. تبادلات بین‌المللی با سایر کشورها می‌تواند چرخ‌های اقتصادی ما را بهتر از گذشته بچرخاند.

وی در خصوص اظهارنظر برخی افراد مبنی بر اینکه نمایندگان و مسئولان مخالف توافق‌نامه ژنو هستند، تأکید کرد: همه نمایندگان دلسوزانه در راستای منافع ملی حرکت می‌کنند و به همین دلیل کنار یکدیگر گفت‌وگو می‌کنیم، لذا جریانات سیاسی نباید آب را گل‌آلود کنند و ماهی بگیرند و این‌چنین اظهاراتی برخلاف منافع ملی است.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ما باید اجازه دهیم مجلس این موضوعات را بررسی کند و موافقان و مخالفان هر کدام ایده‌های خود را مطرح کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی